Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Fiberglass Grenaj ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Aralık 2006
    Şehir
    Izmir/Denizli/Manila
    Motosikleti
    Hyosung GT 250 Comet, Sky team ST 200 Super Motard, Suzuki TS, Yamaha DTR
    Arkadaslar Selam,


    Sky Team ST 200 aldim Super moto versiyonundan. Grenajlardan hic memnun degilim. Kotu kalite plastik kullanilmis. Arti on grenaj da estetikten tamamen yoksun. Butun grenajlari sokup fiberglass (polyester) yenilerini yaptirmayi dusunuyorum. Zaten fiberglass la hasir nesir bir uretim isimiz var. Benim dusundugum dezavantajlari esneme olmayacaktir. En ufak bir yan yatmada kirilir. Ancak kalibi oldugu icin yenisini dokturtmek kolay is. Sizin akliniza gelen dezavantajlar varmidir? Renk uyumsuzlugu ile ilgili bir dusunceniz var ise eger onu da gellcoat boya ile gidericem. Dolayisiyla kaliptan ciktigi renk olacak ekstra boyanmayacak. Benim aklima gelmeyen olasi sorunlari duymak icin sabirsizlaniyorum. Yaniciligi mesela?
    Hyosung GT 250 Comet


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    walla olabilir hatta güzel bile olur. yaptırırsan resimleri bekliyoruz
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  3. #3
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    valla yaparsan resimlerini de koyda nasıl bi şey gorelim... Bunlara grenaja da gerek yok aslında yaa neyse
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  4. #4
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Fiberglasstan grenaj olur hemde çok güzel olur. Dikkat etmen gereken şey orijinaline göre şekil değişikliği yapacaksan motorun havalanmasını sağlamalısın motoryağı buji gibi şeylere ulaşım mümkün olmalı her seferinde grenajı sökmek gerekmez. Kendinden renkli olmasına gerek yok üzerine boya yaptır daha güzel olur.
    son olarak bitince mulaka resimlerini bize göster. Bakarsın sipariş bile gelebilir.

  5. #5

    Üyelik
    16 Aralık 2006
    Şehir
    Izmir/Denizli/Manila
    Motosikleti
    Hyosung GT 250 Comet, Sky team ST 200 Super Motard, Suzuki TS, Yamaha DTR
    Yarin gidiyorum Izmire bir iki gune bitmis olur. Gorelim bakalim nasil olacak. Bende meraklandim baya
    Hyosung GT 250 Comet

  6. #6
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Ben kendim; babamın da yardımıyla (polyester konusunda uzman) benim motor için grenaj dökme çalışmalarına başlıyorum bu ay
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  7. #7

    Üyelik
    08 Ağustos 2006
    Şehir
    Bursa
    S.M. şu an araştırma yaptığım bir konu. Böyle bir topik çok hoş olmuş. Resim ve sonuçları bekliyoruz.

  8. #8
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Granajları renkli dökerseniz ufak çizikler belli olmaz..Ne de olsa mutlaka yatıp kalkıcak o motor...Hem daha mat durması yakışır....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  9. #9
    deer_152 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2006
    bende yenikaza yapmıstım deer152 grenajlarını fiberglass olarak yaptırmayı düşündüm arastırma yapmak gerekior

  10. #10

    Üyelik
    15 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul/Beşiktaş
    Motosikleti
    Zongshen GY_A200
    cross motorlarda esneklik çok önemli, koruma demiri takılamadığından dolayı sağa sola yatırdınmı, mutlaka fiber'i kırarsın. Bence fiber yapacağına olduğu gibi bırak, emeğine yazık derim...
    "Motosiklet Özgürlüktür."

  11. #11

    Üyelik
    16 Aralık 2006
    Şehir
    Izmir/Denizli/Manila
    Motosikleti
    Hyosung GT 250 Comet, Sky team ST 200 Super Motard, Suzuki TS, Yamaha DTR
    Arkadaslar merhaba,

    Henuz daha Denizlide iken karsi seritten gelen araba bir anda sagimdaki ara sokaga girmek isteyince saatte yaklasik 80 km hiz ile fren dahi yapma firsati bulmadan tam gobekten vurdum. Su an pek saglam grenaj kalmadi motorun uzerinde. Ben full korumali kiyafetler giydigim icin bir kac ufak ic kanama harici onemli bir rahatsizlik gecirmedim. Bu deneme isi haliyle biraz gecikecek. Kazasiz belasiz surusler herkese. Bu arada tekrar belirteyim. GORUNMUYORUZ!!
    Hyosung GT 250 Comet

  12. #12
    ERYİLMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2006
    Şehir
    ümraniye
    Motosikleti
    YAMAHA YZF R1 06
    çok geçmiş olsun kardeş aman sana birşey olmasın dikkatet. granajları sonrada yaparsın önemlideğil
    DRİFT RELİGİON

  13. #13

    Üyelik
    25 Eylül 2006
    Şehir
    [Eskişehir-Mt]
    Motosikleti
    Yuan 150gy-3a
    geçmiş olsun S.M. trafikte dolaşan hayvanlardan biri de seni bulmuş
    [B]dirty bike[/B]

  14. #14
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    S.M. Geçmiş olsun. Allah hepimize kazasız belasız sürüşler nasibetsin.

  15. #15

    Üyelik
    16 Aralık 2006
    Şehir
    Izmir/Denizli/Manila
    Motosikleti
    Hyosung GT 250 Comet, Sky team ST 200 Super Motard, Suzuki TS, Yamaha DTR
    Tesekkurler arkadaslar. Artik saglik durumum oldukca iyi. Psikolojik olarak da pek etkilenmedim sanirim. Cunku iki gundur arkadasin motosikletini surebiliyorum. Ama cok ozledim kendimi motorumu.
    Bu arada redrose dostum, bir kere kalibini cikarttiginda yenisini dokmek 10 dakikalik is. Ustune kac kere duseriz ki bir yilda emege yazik olsun. Motoru yikamak bile o grenajlarin yenisini dokmekten zor istir.
    Hyosung GT 250 Comet

  16. #16
    deer_152 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2006
    gecmiş olsun...

  17. #17

    Üyelik
    08 Aralık 2006
    Şehir
    İsTaNbuL
    Motosikleti
    YBR 125 KırmızI 2007
    Geçmiş olsun abi pisikolojik olarak etkilenmemen çok gsll çok insan kazadan sona psikolojk olarak motora binmezz babamda öle yaptı ve motorunu sattı
    Tekrar geçmişş olsun abi...

  18. #18
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Geçmiş olsun...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  19. #19

    Üyelik
    21 Aralık 2006
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    KMYCO VENOX 250

    rüzgar!

    Alıntı S.M. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar merhaba,

    Henuz daha Denizlide iken karsi seritten gelen araba bir anda sagimdaki ara sokaga girmek isteyince saatte yaklasik 80 km hiz ile fren dahi yapma firsati bulmadan tam gobekten vurdum. Su an pek saglam grenaj kalmadi motorun uzerinde. Ben full korumali kiyafetler giydigim icin bir kac ufak ic kanama harici onemli bir rahatsizlik gecirmedim. Bu deneme isi haliyle biraz gecikecek. Kazasiz belasiz surusler herkese. Bu arada tekrar belirteyim. GORUNMUYORUZ!!
    geçmiş olsun , üzülme motorun eskisindende daha iyi duruma gelecek , benimde

    buna benzer bir olay geldi başıma yaratıcılıgını konuşturma zamanı geliyor, biran

    önce aramıza katılman dilegiyle ALLAH şifa versin.

  20. #20
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Arkadaşım, öncelikle bu konuda Türkiye'de en bilgili insanlardan biri olduğumu belirterek sana bu konuda yardımcı olacağım...

    Genelde Türkiye'de grenaj yapımında kullanılan malzeme Polyester olsa da, aslında Polyester grenaj yapımı için çok yanlış bir malzemedir. Nedenlerine gelince... Kalıp için kullanılması çok yanlıştır çünkü Polyester kururken çekme yapar, yani kalıbını aldığınız malzemeden ürettiğiniz kalıp kuruken küçülür ve kalıptan aldığınız parçaların boyutları hiçbir zaman orjinal parça ile birebir tutmaz. Onun dışında Polyester yanıcı bir malzemedir, çalışması tehlikelidir. Diyelim ki polyester kullandınız ve kalıbınızı yaptınız, sonra bundan da parçalarınızı döktünüz. Motosikletin üzerinde gelen orjinal plastik grenajlardan daha ağır bir grenaja sahip olmuş olmanız olasıdır çünkü polyester ağır bir malzemedir. Aynı zamanda polyester son derece dayanıksız ve kırılgandır. Anadol arabalarının kaportaları polyesterden üretilmişti, hatırlayanınız var mı bilmiyorum ama kaporta en ufak bir darbede darmadağan olurdu. Kısacası polyester grenaj üretimi için çok yanlış bir malzemedir ve Türkiye dışında hiçbir ülkede özellikle yarış grenajları üretiminde kullanılmaz.

    Polyester yanlış bir malzeme ise peki bunun yerine ne malzeme kullanmak gerekir? Bu sorunun cevabı çok basit... Epoksi (epoxy), cam elyafı, karbon elyafı. Şu anda Formula1 arabalarının kaportalarını bile epoksiden üretiyorlar. Epoksi reçinesi ve sertleştiricisi (hardener) olmak üzere iki sıvıdan oluşan bir maddedir. Epoksi ve elyaf kullanarak döktüğünüz parçalar orjinal parçalardam bile %30-40 oranında daha hafif olur. Binlerce çeşit epoksi var. Çalışma süresine, işleme sokacağınız materyale, v.s.. göre kullanacağınız epoksi değişiyor. Epoksinin çalışma süresi çok önemli, bunu yapacağınız parçanın büyüklüğüne ve yüzeyinin girintili çıkıntılı olup olmamasına göre belirliyorsunuz. Bu işin çok fazla detayı var. Seçeceğiniz elyafın örgüsünden, ağırlığına, kalıbı yaparken kullanacağınız tekniklere, kalıp ayırıcıya kadar bir sürü önemli püf nokta var. Bu konuda isteyenlere yardımcı olabilirim.

    Aşağıda grenaj kalınlığını belirlemek için döktüğümüz bir uçak burnunun resimlerini koyuyorum. Aynı şekilde her türlü parçanın kalıbı alınabilir, kalıptan parça dökülebilir.





    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler