arkdaşlar aküm nezaman çortlayacak derken evet dün fireyi verdi ayakla çalıştırmak zorunda kaldım şimdi bana akü lazım bilgili arkadaşların tavsiye ve alıcağım yeri söylemelerini rica ediyorum
arkdaşlar aküm nezaman çortlayacak derken evet dün fireyi verdi ayakla çalıştırmak zorunda kaldım şimdi bana akü lazım bilgili arkadaşların tavsiye ve alıcağım yeri söylemelerini rica ediyorum
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
Sirkeci Aydın Motorda Yuasa kuru aküler var. http://www.aydinmotor.com/
aku nekadar bende alcam ve merak edıyorum
Amperine göre değişiyor. 12 Volt 7 amper yazın 75 YTL civarındaydı.
motorsiklet aküleri kaliteli bişi 9 amper 100 ytl otomobil aküleri ile aynı hemen hemen
Hiç uğraşma kardeşim git karaköye selanik pasajına 30ytl e canawar qibi akü al sorunsuz kullan paranda cebinde kalsın!!
yaa selanik benimde aklıma geldi de orda çoğunlukla porf kamera aküleri ve ışıldak aküleri satılıor die hatırlıorum
en kötüsü soğuk havalarda akü çok nane oldu benim korna çalamıorum artık farlarımda gaz verdikce güçlü yana bilior sinyal filan veremiorum
peki bütün motorsikletlerin aküleri aynımı
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
Her motorun farklıdır. Üzerinde ne varsa ondan alıcan gene.
Günümüzde araçlar da kullanılan aküler,elektrolit ve eletrot yapılarıyla farklılık göstermektedir.Yeni teknolojiler sayesin de olabilecek sorunlar en aza indirilmiştir.
Yaygın olarak,sulu ve kuru 2 tipte üretilmektedirler.
Kuru aküler uzun ömürlüdür ve ömürleri boyunca bakım gerektirmezler.Bulundukları ortama eletrolit buharı yaymazlar.Farklı pozisyonlar da,yan,dik ve başaşağı çalışabilmektedirler.Bakım masrafları yoktur.5 hatta 10 yıla kadar uzayan ömürleri vardır.Telefon santralleri,acil lambaları,endüstriyel uygulamalar vb kullanım alanları vardır.İç dirençleri yüksektir.Fiyatları pahalıdır.
Sulu aküler yüz yıldan fazla süredir kullanılmaktadır.Artık çok az bakım istemektedirler.Eski sorunları teknoloji sayesin de en aza indirilmiştir.İç dirençleri düşüktür.Isı farklılıkları performanslarını kuru tipte olanlarına göre daha az etkiler.Konjektör arızası halinde yüksek şarj,bu tipte ki aküleri daha az etkiler,suyu eksilir ve ilave edilir,kuru akü ise ölür.
Marş esnasın da aküden anlık olarak çok yüksek akımlar çekilmektedir.Marşın kalitesini,akünün iç direnci,kutup başlarının sağlamlığı,kablolarının uygun kalınlıkta olması ve marş rölesinin iyi çalışması belirler.
Bura da akü adına belirleyici olan iç direncidir.Benim motorum da tercihim sulu aküdür.Enduro tarzı motorlar genelde sulu akülüdür.Dünyanın her yerin de muadili bulunur.her iklim koşulunda ve her rakımda çalışırlar.Ucuzdurlar.
Böyle bir bağlantı var,akünün bulunduğu yerin ölçüsüne en uygun olanını seçebilirsiniz.Ben yaz başın da motoruma 14 Amper 12 volt takmıştım tık marşta alıyor.Fiyatı 28ytl gibi filandı yanlış hatırlamıyorsam.
Sağlıcakla kalınız.
http://www.mutlu.com.tr/starter.htm
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
ww.otmmarket.com a gir .. ordan urunlerden akü lere gir. 7A olan senın motora gore. bende ondan aldım. 20 ytl kargosu da 3-5 liradır. 2 gune gelır.
ben 12v 14 a,A mutlu akü aldım 30 ytl
üzerindeki amperde yuasa alabilirsin. benim makinada da yuasa çıktı.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
motorumda akü sorunu vardı servis bu ölmüş dedi 30 ytl ye değiştirdim.
daha onceden farketmediğim birsey gözüme takılıyor acaba bir sorunmu var.
motorumu sürekli farlar acık kullanıyorum. giderken bir problem yok. bir yerde duraklama yaptığımda (lambalar vs.) akü göstergesinin asağıya doğru hızlıca indiğini görüyorum. motoru calıstırmada bir sorun yok.
anladığım kadarıyla rolantide üretilen elektrik akımı farları besleyemeyip aküden yemeğe baslıyor.
sizce ilerde bir sorun yaratırmı ??
bir servise götürmem gerekir mi?
arkadaşlar bugün BOSCH marka 5A akü aldım akü biraz yüksek benim eski dandik yuasa aküden ama bi şekilde yerleştiricem bosch akü nasılsıdır kullanan varmı
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
aman abi ne yaptınız 7 amperlik akü için 75 ytl para mi verilir?
70 ytl ye 60 amper araba aküsü satılıyor
sirkeci de firmalar tuttuğunu öpüyor valla
sen nediyosun hocam bosch aküyü aldığım yerde ben aküyü bu arada 40 ytl ye aldım dandik marka akü 75yl benim eski yuasa akünün aynısı dahada dandiği adama nedenini sordum dediki:" türkiyede bir yılda 300bin motor satıldı (çinlilerden bahsediyo) hepsinin aküsü bundan dedi
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
merhaba
akü zaman içinde genelde herkezin sorunu oluyor .
motoru yeni aldığımda (ikinci el ),gittim bilinen bir marka sulu tip akü aldım .
kuru tip aküde alabilirdim ama gereksiz pahalı .
kuru tip aküler kaliteli ve bakımsız kullanım için mükemmel ..
ama benim gibi sık sık motoruna bakım yapan biri için gerek yok, alalı üç (3)
sene oldu hala marşına bastığım gibi alıyor ..
bu arada kontak actığında farında otomatik acılıyorsa bekleme süresini olabildiğince kısa tutmaya calış,
bu arada ölcü aleti ile incelediğimde ve internette araştırdığımda ..
motoru uzun süre rolantide calıştırmak hava soğutmalılarda hem motora ,hemde aküye zararlı . yeterli sarj yapamadığı için akün zayıflar .
ama motoru durdurmadan önce belli bir mesafe 5 - 10 km yol yapacaksan
problem olmaz yani akü tekrar şarj olur .
saygılar
dün motorumun ayak marşı kırıldı ayak marşıyla çalıştırmak isterken sebebi de üstüne düşmüştü bi kere zedelendi heralde ve 4 aydır %70 ayak marşıyla çalıştırmak zorunda kalıyordum ondan da olabilir bgn ayak marşı da olmayınca tabi dene dene dene bi türlü çalışmadı normal şekilde. Sonra sesi zayıfladı (marş basma). cıv cıv cvıv diye gelen ses cıvh diyip iyice basmamaya başladı akü mü boşaldı diye söktüm ölçtürdüm 11.9V çıktı yani normal, arkadaşın motora taktım akümü çalıştırdı onun motoru, onun aküyü taktım benimkine çalıştırmadı aynı zayıf ses hattaa hiç basmıyodu tık diyip kalıyodu. Yarın sanayiye kadar çekicez motoru motorla eğer aklına bişey gelen varsa bu sorun hakkında yazarsa sevinirim, teşekkürler şimdiden
[URL="http://www.oyunlife.com/yeni.uye.htm?nightmareinu"]http://www.oyunlife.com/yeni.uye.htm?nightmareinu[/URL]
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)