Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Elektrik arızası devir saati ve far düzensiz çalışıyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Aralık 2023
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    kuba superlight 125
    merhaba arkadaşlar.

    bi süredir elektriksel bir sorun yaşıyorum.

    videoya dikkat ederseniz far gaz verme durumuna göre yanıp sönüyor. devir saatide far söndüğü sırada sıfırlanıyor. çalışma ve diğer aksamlarda sorun yok. aküm de yeni ve sağlam. sol elciğin üzerindeki voltmetreye bakarsanız voltajda olması gerektiği gibi. videonun ortasında sis farını açıp kapatıyorum. voltaj o yüzden biraz düşüyor. oda bence normal. toplam 110w sisler.
    motor çalıştığı sürece far hep açık, sanırım motorun çalıştığı bilgisi devir saatinden alınıyor. far bu yüzden yanıp sönüyor.

    konjektörden şüphelendiğim için voltmetreyi takmıştım ama sağlam gibi görünüyor.
    aslında yedek konjektörde aldım ama konjektör bu motorun neresindeyse bulamadım denemek için

    motor, kuba superlight 125.
    sizce sorun ne olabilir?

    https://youtu.be/N3maD7xKOtc?si=_m3WaGvCrabrvphM

    Not: videoyu direkt koymayı beceremedim.
    linkten izleyebilirsiniz.
    https://youtu.be/N3maD7xKOtc?si=zk6OZxGjSYqYzhf6" width=320 height=288 type=application/x-mplayer2 controller="true" loop="0" transparentstart="1" autostart="false">


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15" -- Rks Spontini 110 23"
    Youtube attığınız video gizli ondan dolayı bir yorum yapamayacağım. Gaz açınca far vb. gücü artıyorsa statörünüz elektrik üretiyor demektir, tahminen elektrik tesisatınız aküden besleme alamadığı için yük statöre biniyor ve sabit bir akım sağlamıyor. Bundan dolayı akünün tesisatını takip edin oksitlenme veya temazsızlık olabilir.

    Konjektörde yüksek ihtimalle deponun altındadır.
    fatih0606 bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    03 Aralık 2023
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    kuba superlight 125
    video gizliliğini kaldırdım. bu işlerde biraz acemiyim.

    cevabınız bana mantıklı geldi. akü bağlantılarımda pek şüphelenmiyorum ama sistemin statordan besleniyor olması teorisi ilginç geldi.
    bu da bizi yine konjektöre götürüyor aslında.
    akşam eve geçince şu depoyu bi sökeyim bakalım.

  4. #4
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15" -- Rks Spontini 110 23"
    Alıntı fatih0606 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    video gizliliğini kaldırdım. bu işlerde biraz acemiyim.

    cevabınız bana mantıklı geldi. akü bağlantılarımda pek şüphelenmiyorum ama sistemin statordan besleniyor olması teorisi ilginç geldi.
    bu da bizi yine konjektöre götürüyor aslında.
    akşam eve geçince şu depoyu bi sökeyim bakalım.
    Akü kutup başlarından ziyade akünün giden kablolarına bakmanızda fayda var, zaten aküden çıkan bir adet kutup marş otomatiğine gidecektir öbürü ise deponun altındaki tesisata göre gidecektir, yanılmıyorsam devir göstergenizde volandanki okuyucu vasıtası ile okumaktadır. Düzgün bir akımın sağlanmaması yine bu tarz sorunlara sebebiyet verecektir. Test amaçlı konjektörü değiştirin sorununuzun çözülme ihtimali olabilir ama bu haliyle çok çalıştırmanızı tavsiye etmem çünkü enjeksiyon sisteminide düzensiz akım giderse yakma ihtimali yüksek.
    fatih0606 bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    03 Aralık 2023
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    kuba superlight 125
    Aylar sonra sorunu çözmeyi başardım.
    arızalı parçayı bulmak için herşeyi sökmeye başladım.
    koltuk ve depoyu söktüm konjektör yok. bu arada cdi, flaşör, diyot ne bulduysam söküp elimden geldiğince sağlamlık kontrolü yaptım.
    Sonunda konjektör hava filtresi muhafazasının altından çıktı.
    Konjektörü değiştirip denedim. herşey düzeldi.
    eski konjektörü ölçtüm, sağlam görünüyordu. geri taktım. hala herşey düzgün ))
    sonuç olarak hiçbirşeyi değiştirmeden geri topladım. herşey çok güzel çalışıyor.
    Demekki aşırı yükten ve ısıdan (sisleri açınca konjektör soketi ve kablolar çok ısınıyor) kaynaklı
    soketlerin birinde geçirimsizlik oluşmuş.
    sökme takma işlemi sorunu ortadan kaldırmış. mucize gibi
    Aylardır kafayı yiyordum kimse çözemedi.
    araçlardan tepki alıyordum artık sürekli sellektör yapar gibi far açıp kapamaya başlamıştı.

  6. #6
    sahin_bafra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Kasım 2023
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akü kutup başlarından ziyade akünün giden kablolarına bakmanızda fayda var, zaten aküden çıkan bir adet kutup marş otomatiğine gidecektir öbürü ise deponun altındaki tesisata göre gidecektir, yanılmıyorsam devir göstergenizde volandanki okuyucu vasıtası ile okumaktadır. Düzgün bir akımın sağlanmaması yine bu tarz sorunlara sebebiyet verecektir. Test amaçlı konjektörü değiştirin sorununuzun çözülme ihtimali olabilir ama bu haliyle çok çalıştırmanızı tavsiye etmem çünkü enjeksiyon sisteminide düzensiz akım giderse yakma ihtimali yüksek.
    Volan dan okuma nasil oluyor tam olarak izah eder misiniz ? Her motorda var mi böyle okuma, yoksa yeni eski farkediyor mu ? Ve okumanin yapildigi o noktaya nasil ulasiliyor ?
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100088742329567

  7. #7
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15" -- Rks Spontini 110 23"
    Alıntı sahin_bafra adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Volan dan okuma nasil oluyor tam olarak izah eder misiniz ? Her motorda var mi böyle okuma, yoksa yeni eski farkediyor mu ? Ve okumanin yapildigi o noktaya nasil ulasiliyor ?
    Genel olarak her motosikletin volanında çıkıntılar bulunmaktadır, enjeksiyonlularda bu çok sık aralıktayken karbüratörlü motorlarda tek adet bulunuyordu sanırsam. Volanın yakın kısımlarına okuyucu vardır, okuyucuda volanın üstündeki çentikleri okuyarak gerekli sensörlere sinyal gönderir. Kimi motosikletilerin servis manuelinde bu okuyucuların sentil çakısı ile boşluğunun ayarlanarak takılması söylenmektedir.

  8. #8
    sahin_bafra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Kasım 2023
    Arkadasimizin actigi konudan uzaklasmak istemem ama burada konuyla ilgili birsey daha sormak istiyorum.

    Volan dislisi motor rölantideyken ve viteste degilken de dönüyor mu ? yani volan dönmüyorsa teker de dönmüyor, volan dönüyorsa teker de dönüyor diyebilir miyiz ?

  9. #9
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15" -- Rks Spontini 110 23"
    Alıntı sahin_bafra adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadasimizin actigi konudan uzaklasmak istemem ama burada konuyla ilgili birsey daha sormak istiyorum.

    Volan dislisi motor rölantideyken ve viteste degilken de dönüyor mu ? yani volan dönmüyorsa teker de dönmüyor, volan dönüyorsa teker de dönüyor diyebilir miyiz ?
    Volan direkt olarak krank miline bağlıdır, motor çalışıyorsa volan dönüyordur aksi halde dönmez.
    sahin_bafra bunu beğendi.

  10. #10
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Volant motor stop edinceye kadar döner.
    sahin_bafra bunu beğendi.
    Ahlak ve şerefin temeli vicdan üzerine kuruludur

  11. #11
    Selçuk Keleş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KLX 250 (Atılgan)
    Alıntı fatih0606 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aylar sonra sorunu çözmeyi başardım.
    arızalı parçayı bulmak için herşeyi sökmeye başladım.
    koltuk ve depoyu söktüm konjektör yok. bu arada cdi, flaşör, diyot ne bulduysam söküp elimden geldiğince sağlamlık kontrolü yaptım.
    Sonunda konjektör hava filtresi muhafazasının altından çıktı.
    Konjektörü değiştirip denedim. herşey düzeldi.
    eski konjektörü ölçtüm, sağlam görünüyordu. geri taktım. hala herşey düzgün ))
    sonuç olarak hiçbirşeyi değiştirmeden geri topladım. herşey çok güzel çalışıyor.
    Demekki aşırı yükten ve ısıdan (sisleri açınca konjektör soketi ve kablolar çok ısınıyor) kaynaklı
    soketlerin birinde geçirimsizlik oluşmuş.
    sökme takma işlemi sorunu ortadan kaldırmış. mucize gibi
    Aylardır kafayı yiyordum kimse çözemedi.
    araçlardan tepki alıyordum artık sürekli sellektör yapar gibi far açıp kapamaya başlamıştı.
    Sorunun çözüldüğüne sevindim. 110W enerji tüketimi (sis her zaman açık olmasa bile) çok fazla. Led sis farı kullanarak tüketimi düşürmenizde yarar var yoksa konjektör aşırı yükten dolayı ısınıp bozulabilir. Bir de bir konjektörün sorunsuz olduğuna sadece voltaj ölçerek emin olamazsınız başka kriterler de var.
    Kawasaki KLX Türkiye - https://www.facebook.com/groups/klxturkiye/
    Atılgan'ın Seyir Defteri : https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/262332-at%C4%B1lgan%C4%B1n-seyir-defteri/


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler