Sıfır dominar 250 den uğultu sesi
-
16 Ağustos 2023, 17:30
#1
Merhaba arkadaşlar ben 2 hafta önce dominar 250 teslim aldım rodaj bakımına kadar hiçbir sorun yoktu veya belki ben farketmedim rodajdan sonra 70-80 km/h hızlarında ve üstünde giderken veya gaz kestiğimde videoda paylaştığım uğultu sesi geliyor videoda bilerek debriyaja bastım ses daha çok belli olsun diye otobüs retarder sesini bilen daha iyi anlar demek istediğimi. Rodaj bakımı yaptırdığım yere götürdüm bindi dolaştı bayağı bi zincir sesi dedi aldığım yere sordum balata tozlanıyor soğukken su tut geçer dedi başka yere de sesi dinlettiğimde o da zincir sesi dedi vaktim olmadığı için baktıramadım daha önce yaşayan var mı oldu mu veya bu ses normal midir bi sorun teşkil eder mi çünkü sinir bozucu bi hal almaya başladı.
https://youtube.com/shorts/_uyw-capr5s?feature=share
Reklamlar
-
16 Ağustos 2023, 18:17
#2
Benim dominarın heryerinden garip bir ses geliyor artık sallamıyorum valla. Ama bunun sesi harbiden acayipmiş
-
16 Ağustos 2023, 18:22
#3
Bu ses jantın göbeklerindeki olan rulmanlardaki arızanın sesine benziyor, özellikle 80 km/h hızı geçince dahada belirginleşiyorsa sesin sebebi göbek rulmanlarıdır.
-
16 Ağustos 2023, 18:29
#4
Bu kadar düşük km.de bir motorun rulmandan arıza vermesi çok tuhaf. Millet sıkıntı yaşamamak için sıfır motor alıyor hem de yüksek fiyata ve başa gelenlere bak. Geçmiş olsun.
Vakti zamanında eski motorum Sym Wolf'te arka teker rulmanı arızası nedeniyle Şile'ye bağlı kuş uçmaz kervan geçmez köylerden birinde yolda kalmıştım. O nedenle ne zaman lastik değişimi yapsam rulmanları da kontrol ettiririm, ustam "abi 5-10000 km sıkıntısız götürür" dese bile o an o rulmanları yeniletirim. Risk almam.
-
16 Ağustos 2023, 18:34
#5
tommygun adlı üyeden alıntı
Bu kadar düşük km.de bir motorun rulmandan arıza vermesi çok tuhaf. Millet sıkıntı yaşamamak için sıfır motor alıyor hem de yüksek fiyata ve başa gelenlere bak. Geçmiş olsun.
Vakti zamanında eski motorum Sym Wolf'te arka teker rulmanı arızası nedeniyle dağda, köyde yolda kalmıştım. O nedenle ne zaman lastik değişimi yapsam rulmanları da kontrol ettiririm, ustam "abi 5-10000 km sıkıntısız götürür" dese bile o an o rulmanları yeniletirim. Risk almam.
Abi 77.0xx kilometrede Bajaj almamın en büyük sebebi böyle sorunlar çıkmasıydı, sıfır motorda sorun çıkıp kullanamayıp garantiden işlem beklemek canımı çokça sıkardı, en azından sorun çıkarsa arızanın tespitini ve çözümünü servisten daha hızlı yapabiliyorum.
-
16 Ağustos 2023, 18:39
#6
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Abi 77.0xx kilometrede Bajaj almamın en büyük sebebi böyle sorunlar çıkmasıydı, sıfır motorda sorun çıkıp kullanamayıp garantiden işlem beklemek canımı çokça sıkardı, en azından sorun çıkarsa arızanın tespitini ve çözümünü servisten daha hızlı yapabiliyorum.
Yine de sıfır motorda böyle sorunlar çıkması çok ayıp.
-
16 Ağustos 2023, 18:42
#7
tommygun adlı üyeden alıntı
Yine de sıfır motorda böyle sorunlar çıkması çok ayıp.
Abi artık Hintli kardeşlerimizin sorumsuzluklarımı yoksa cenabetliklerini bilemiyorum ama sıfır motosikletlerde özellikle Bajajda çokça sorun bulunmakta, İnstagram'da karşıma çıkmıştı bir kullanıcı sıfır motosiklet alıp 400-500 kilometre civarında akü uyarısı veriyordu, tps sensör arızalarıda cabası.
-
16 Ağustos 2023, 19:27
#8
zincir ayari yapildiysa, sag sol dengesiz yapilinca da igrenc bir uvultu cikiyor onu da bi kontrol edin bence.
-
16 Ağustos 2023, 20:20
#9
Yorumlar için teşekkürler gerçekten sr 250 vardı bir sürü sorunları var diye sattım yamaha alayım dedim ülke seçim vs sağolsun krediye 70bin sınırı getirdiler Dominar almak zorunda kaldık
-
16 Ağustos 2023, 20:42
#10
Uzunbel adlı üyeden alıntı
Yorumlar için teşekkürler gerçekten sr 250 vardı bir sürü sorunları var diye sattım yamaha alayım dedim ülke seçim vs sağolsun krediye 70bin sınırı getirdiler Dominar almak zorunda kaldık
Olsun hocam canınızı sıkmayın bunlar küçük şeyler daha kaliteli rulman takarak uzun süre sorunsuz binebilirsiniz, sağlığınız yerinde olduktan sonra bu işlerin hiçbir önemi yok.
-
17 Ağustos 2023, 09:13
#11
Dominar için normal hocam. Ben özellikle yaz/kış lastik değişiminde yaşıyordum bunu. Zincir gerginliğiyle alakalıydı benimki. Doğru düzgün bir lastikçiye gittim, sağlı sollu ayarı doğru düzgün yapınca geçiyor. Zincir bakımını iyi yapmazsan 15.000 de salıyor zincirler, zincir salınca yine yapıyor bu sesi. Sonra zincir dişli seti giriyor devreye Motor üzerinde gelen zincirler de çok dayanıklı değil. Ya otomatik yağlama monte edeceksin ya da 300-400 km de bir yağlayacaksın.
-
17 Ağustos 2023, 11:54
#12
Çok teşekkür ederim bugün lastikçiye göstereyim ben
-
17 Ağustos 2023, 12:21
#13
Bu ses bendede var kardeş. Benimki daha çok 96 km başlıyor 103 km bitiyor. Bildiğin kafa ütülüyor. Bende en son zincirden tahmin ettim. Zincirler bağzı yer bol bağzı yer azda olsa sert. Birinci versiyona göre daha dandik zincir takmışlar.
-
17 Ağustos 2023, 12:50
#14
Siz ne yaptınız hocam çözüm olarak herhalde kaliteli bi zincir almak şart
-
17 Ağustos 2023, 14:16
#15
Uzunbel adlı üyeden alıntı
Siz ne yaptınız hocam çözüm olarak herhalde kaliteli bi zincir almak şart
O sesle kullanıyorum. Vaktim yok maalesef, 96 km gelince hemen 103 çıkıyorum. Bakıma girince servise değiştittireceğim. Ön dişliyi bir diş küçük taktıracağım. Hepsini tek seferde yapayım çıksın aradan. Muradım o yönde nasip bakalım.
Mal sahibi mülk sahibi, nerde bunun ilk sahibi. Malda yalan mülkte yalan. Gel de biraz sen oyalan
-
17 Ağustos 2023, 14:51
#16
Teşekkür ederim yardımlarınız için hocam. Zinciri ayarlattırmam çözüm olur mu yoksa dişli küçültmek şart mı? 1400 kmde motor şuan
-
17 Ağustos 2023, 15:01
#17
Uzunbel adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim yardımlarınız için hocam. Zinciri ayarlattırmam çözüm olur mu yoksa dişli küçültmek şart mı? 1400 kmde motor şuan
Benimki dominar 400. Alt devirler cansız kalıyor. O yüzden değişmek istiyorum.
Mal sahibi mülk sahibi, nerde bunun ilk sahibi. Malda yalan mülkte yalan. Gel de biraz sen oyalan
-
19 Ağustos 2023, 19:03
#18
Macabre adlı üyeden alıntı
Dominar için normal hocam. Ben özellikle yaz/kış lastik değişiminde yaşıyordum bunu. Zincir gerginliğiyle alakalıydı benimki. Doğru düzgün bir lastikçiye gittim, sağlı sollu ayarı doğru düzgün yapınca geçiyor. Zincir bakımını iyi yapmazsan 15.000 de salıyor zincirler, zincir salınca yine yapıyor bu sesi. Sonra zincir dişli seti giriyor devreye
Motor üzerinde gelen zincirler de çok dayanıklı değil. Ya otomatik yağlama monte edeceksin ya da 300-400 km de bir yağlayacaksın.
Hocam motosiklet lastikçisine mi gittiniz acaba 5 farklı ustaya gittim biri debriyaj tam şey etmiyo dedi debriyajı ayarladı biri şanzımandan geliyo dedi kafaya çok takıyosun dedi biri başka bi şey dedi motoru satıcam en sonunda
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)