Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Marş motoru dönüyor ama ateşleme yok

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Mart 2023
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Yuki ZN250T
    Merhabalar. Motosikletimin yakin zamanda bujisi degisti. Ara sira cift ayaktan indirdigimde sallanti yaptigi icin kesiyordu. Bujiye anahtarla vurunca çalışıyordu. Bugun grenajlari sokup temizledikten sonra motor calisti, birkac dakika sonra kesti. Sonra geri calismadi. Oynuyorum bujiyle ise yaramiyor. Motor donuyor, atesleme yok. Nasil cozebilirim?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Muhtemelen o kadar darbeye dayanamayan buji paydos etti...Buji dışardayken pipo takılı halde şaseye (bloğa) değdirip marş yap, ateşlemesine bak. Kıvılcım yoksa buji bitik. Tabi bobinden vs de olabilir ama ilk şüpheli buji...Akün iyidir inşallah...Marş istekli dönüyor mu yoksa biraz nazlı mı?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:44 ----------

    Çift ayak orta sehpa sanırım, orda sensör pek olmaz zira orta sehpada oturup gazlama tehlikesi çok düşük. Genelde yan ayakta olur. O sıkıntılıysa ondan da çalışmaz..

  3. #3
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    İlk olarak buji piposunu bujiden ayırın ardından pipoyu çevirerek kablodan ayırın, ayırmış olduğunuz kabloyu motosiklette metal bir kısma değdirerek kıvılcımın gelip gelmediğini kontrol edin, eğer geliyorsa pipoyu yeniden takarak piponun içine plastik saplı düz tornavida sokarak ateşlemeyi kontrol edin yine ateşleme varsa (çıt çıt çıt diye ses duyarsınız) bujiyi sökerek yine motosiklette metal bir kısma değdirerek test edin kıvılcım yoksa bujidendir. Buji kablosunda elektrik yoksa ateşleme bobini (endüksiyon bobini) ölçün ondada problem yoksa ateşleme beynini ölçün (cdi beyni) yine ondada problem yoksa statör kapağında bulunan okuyucunun durumunu ölçün ve kontrol edin. Ateşlemeyi kesen yan ayak müşürü, sağ kütükte bulunan kill butonu, kontak ve motosiklet devrildiğinde yangın çıkmasın diye devrilme sensörü bulunmakta, ateşlemede hiç elektriklenme yoksa bunları kontrolde edebilirsiniz.

  4. #4
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Test ederken sakın bujiyi çıplak elle tutma. Ölmezsin ama ne oldum şimdi ben dersin..Tecrübeyle sabit...😂🤣
    espresso bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    26 Mart 2023
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Yuki ZN250T
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Muhtemelen o kadar darbeye dayanamayan buji paydos etti...Buji dışardayken pipo takılı halde şaseye (bloğa) değdirip marş yap, ateşlemesine bak. Kıvılcım yoksa buji bitik. Tabi bobinden vs de olabilir ama ilk şüpheli buji...Akün iyidir inşallah...Marş istekli dönüyor mu yoksa biraz nazlı mı?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:44 ----------

    Çift ayak orta sehpa sanırım, orda sensör pek olmaz zira orta sehpada oturup gazlama tehlikesi çok düşük. Genelde yan ayakta olur. O sıkıntılıysa ondan da çalışmaz..
    Öncelikle yanıtınız için teşekkürler. Aküm iyi durumda, marş motorlu sağlam dönüyor. Motoru ellemedim, bıraktım. 4-5 saat sonra gidip denediğimde tekte marş aldı ve çalıştı. Müsait zaman bakacağım, bitikse degistirecegim. Aslında darbelik bir durum yok motorda çok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:47 ----------

    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk olarak buji piposunu bujiden ayırın ardından pipoyu çevirerek kablodan ayırın, ayırmış olduğunuz kabloyu motosiklette metal bir kısma değdirerek kıvılcımın gelip gelmediğini kontrol edin, eğer geliyorsa pipoyu yeniden takarak piponun içine plastik saplı düz tornavida sokarak ateşlemeyi kontrol edin yine ateşleme varsa (çıt çıt çıt diye ses duyarsınız) bujiyi sökerek yine motosiklette metal bir kısma değdirerek test edin kıvılcım yoksa bujidendir. Buji kablosunda elektrik yoksa ateşleme bobini (endüksiyon bobini) ölçün ondada problem yoksa ateşleme beynini ölçün (cdi beyni) yine ondada problem yoksa statör kapağında bulunan okuyucunun durumunu ölçün ve kontrol edin. Ateşlemeyi kesen yan ayak müşürü, sağ kütükte bulunan kill butonu, kontak ve motosiklet devrildiğinde yangın çıkmasın diye devrilme sensörü bulunmakta, ateşlemede hiç elektriklenme yoksa bunları kontrolde edebilirsiniz.
    Yanıtınız için çok teşekkür ederim. Bana bujiden veya kablodan gibi geldi doğrusu. Çünkü motorum çalışmadı, ben de bıraktım öylece. 4-5 saat sonra gittiğimde tekte marş aldı çalıştı. Sürdüm, gezdim bir şey olmadı. Bujiyi yine de kontrol edeceğim. Çok teşekkür ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:49 ----------

    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Test ederken sakın bujiyi çıplak elle tutma. Ölmezsin ama ne oldum şimdi ben dersin..Tecrübeyle sabit...😂🤣
    Teşekkür ederim hocam, dikkatli aman ha 😁


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)