Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosikletimdeki hava problemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Mart 2023
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Yuki ZN250T
    Merhabalar. 2011 model Yuki markalı bir scootera sahibim. Motorumla kaza yaptım birkaç ay önce, ardından da kontrol etmesi için bir ustaya verdim. Motorumun yağına yakıt karışmıştı ve ben usta değiştiriyor diye biliyordum, değiştirmemiş. Geçen gün hava filtresini söktüğümde filtreden yağ geldi, forumdaki bir arkadaş bana kazadan dolayı yağ birikmiştir dedi. Mantıklı da geldi aslında. Bugün söktüm hava filtresini ancak sünger gibi bir şey, ne yapacağımı bilemedim. Filtreler yıkanmaz diye biliyorum, yıkamadım o yüzden. Ek olarak motorumda hava akışı çok az, motor 1000 devirde bile çiğ yakıt atıyor aşırı yakıt kokusu geliyor. Bu motora hava filtresini nasıl bulabilirim, nereden bulabilirim acaba? Veya yapmam gereken başka şeyler var mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı vFurky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar. 2011 model Yuki markalı bir scootera sahibim. Motorumla kaza yaptım birkaç ay önce, ardından da kontrol etmesi için bir ustaya verdim. Motorumun yağına yakıt karışmıştı ve ben usta değiştiriyor diye biliyordum, değiştirmemiş. Geçen gün hava filtresini söktüğümde filtreden yağ geldi, forumdaki bir arkadaş bana kazadan dolayı yağ birikmiştir dedi. Mantıklı da geldi aslında. Bugün söktüm hava filtresini ancak sünger gibi bir şey, ne yapacağımı bilemedim. Filtreler yıkanmaz diye biliyorum, yıkamadım o yüzden. Ek olarak motorumda hava akışı çok az, motor 1000 devirde bile çiğ yakıt atıyor aşırı yakıt kokusu geliyor. Bu motora hava filtresini nasıl bulabilirim, nereden bulabilirim acaba? Veya yapmam gereken başka şeyler var mı?
    Eğer süngerimsi bir filtreyse ve yağlanmışa, kararmışsa gazyağı ya da benzinle batırarak yıkayabilirsin. Ancak, bildiğim kadarıyla sünger filtreler bir miktar yağ emdirilerek kullanılır, giren havadaki partiküller yapışıp içinde kalsın diye. Yani temizleyip yeniden takarken ufaktan yağlı olmalı. Kağıtlarda böyle bir durum yok doğal olarak.

    Hava akışı azlığı çok göreceli, zaten motorlar havayı biraz zorlayarak alacak şekilde üretilir (o yüzden küçük motora performans filtresi takanlar şaşırıp kalır, motor öldü diye 😁). Tabi filtre tıkanıklığından bahsetmiyorum, temiz ve gerektiği kadar geçirgen olmalı.

    Karbüratöre bakılmalı, bir iki ayar vidası var.

    Motorun yağına benzin hangi yoldan karıştı merak ettim. Yaklaştıkları yer silindir, o bölgede yağ yukarı, egsoz gazı aşağı kaçabilir eğer piston segman problemliyse. Benzin nerden iner ilginç...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:42 ----------

    İlave olarak hava kaçağı ihtimaline karşı, filtre muhafazası-karbüratör, karbüratör-manifold, manifold-altkapak bağlantılarını gözden geçirin..Kazada çatlamış bükülmüş bir yer olabilir.

  3. #3
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Bu motor su soğutmalımı?
    Yağa benzin değilde su karışmış olmasın?

    Eğer karışan su ise sorunun kaynağını başka yerlerde aramak gerek.

    Hava filtresini söküp yedek parçacılara gidilirse muadil birşeyler bulunur.

  4. #4
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Öncelikle geçmiş olsun, hava filtresinde yağ birikimi varsa motosiklete koyulan yağ fazladır veya agresif kullanım gerçekleştirmişinizdir bir ihtimal daha ise kaza anında yan durduysa yine böyle durumla karşılaşmış olabilirsiniz. Hava filtresi yani süngeri iyi bir şekilde yıkayın yağdan arındırın ve ezdirmeden kendi halinde kurumasını bekleyin ve filtre kabını güzelce temizleyin bu işlemlerden sonra yeni filtre almanıza gerek kalmayacaktır. Çiğ yakıt atma ve hava akışının düşük olmasının sebeplerinin birçok nedeni var; emiş borularında yırtıklık, emme kısmındaki contaların hava alması ve karbüratör diyaframının eskimesi gibi birçok neden var. Motosikletiniz araştırdığım kadarıylada sıvı soğutmalı ve bu durum kaza öncesinde oluşmuş bir durum olabilir, ilk olarak su pompasına bakın su pompasından kaçan su bloğun içindeki yağa karışacaktır eğer su pompası sağlamsa silindir kapak contanız yanmış olabilir.

  5. #5

    Üyelik
    26 Mart 2023
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Yuki ZN250T
    Değerli yanıtınız için çok teşekkür ederim. Filtrenin resmi var, isterseniz atabilirim. Dediğiniz yerleri kontrol etmeye çalışacağım, gördüğüm şüpheli bir şey olursa paylaşırım. Ek olarak karışan yakıt değil su da olabilir, yakıt da olabilir. Kaza yaptığımda karıştı yüksek ihtimal.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:15 ----------

    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motor su soğutmalımı?
    Yağa benzin değilde su karışmış olmasın?

    Eğer karışan su ise sorunun kaynağını başka yerlerde aramak gerek.

    Hava filtresini söküp yedek parçacılara gidilirse muadil birşeyler bulunur.
    Yanıtınız için çok teşekkürler. Evet, su soğutmalı bir motor. Su seviyesini nereden kontrol edeceğim acaba?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:17 ----------

    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle geçmiş olsun, hava filtresinde yağ birikimi varsa motosiklete koyulan yağ fazladır veya agresif kullanım gerçekleştirmişinizdir bir ihtimal daha ise kaza anında yan durduysa yine böyle durumla karşılaşmış olabilirsiniz. Hava filtresi yani süngeri iyi bir şekilde yıkayın yağdan arındırın ve ezdirmeden kendi halinde kurumasını bekleyin ve filtre kabını güzelce temizleyin bu işlemlerden sonra yeni filtre almanıza gerek kalmayacaktır. Çiğ yakıt atma ve hava akışının düşük olmasının sebeplerinin birçok nedeni var; emiş borularında yırtıklık, emme kısmındaki contaların hava alması ve karbüratör diyaframının eskimesi gibi birçok neden var. Motosikletiniz araştırdığım kadarıylada sıvı soğutmalı ve bu durum kaza öncesinde oluşmuş bir durum olabilir, ilk olarak su pompasına bakın su pompasından kaçan su bloğun içindeki yağa karışacaktır eğer su pompası sağlamsa silindir kapak contanız yanmış olabilir.
    Yanıtınız için teşekkür ederim. Dediklerinizi filtrem için uygulayacağım, çok teşekkürler. Evet, motorum sıvı soğutmalı. Kaza öncesi motorumda bir problem yoktu. Kaza sonrası motorum soğukken çok zor çalışmaya başladı. Elle gaz vermem gerekiyor ama 5-10 saniye değil 55-60 saniyeye yakın. Bundan dolayı aklıma direkt hava filtresi gelmişti benim. İncelediğimde emiş hortumlarında bir problem gözükmüyor. Emme contaları, karbüratör diyaframı hakkında bir fikrim yok. Onlara bakacağım, onlarda sorun değilse su pompasına bakacağım dediğiniz gibi. Bunlar da da değilse bir usta yardımıyla silindir kapak contasına baktıracağım. Çok teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:20 ----------

    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer süngerimsi bir filtreyse ve yağlanmışa, kararmışsa gazyağı ya da benzinle batırarak yıkayabilirsin. Ancak, bildiğim kadarıyla sünger filtreler bir miktar yağ emdirilerek kullanılır, giren havadaki partiküller yapışıp içinde kalsın diye. Yani temizleyip yeniden takarken ufaktan yağlı olmalı. Kağıtlarda böyle bir durum yok doğal olarak.

    Hava akışı azlığı çok göreceli, zaten motorlar havayı biraz zorlayarak alacak şekilde üretilir (o yüzden küçük motora performans filtresi takanlar şaşırıp kalır, motor öldü diye ��). Tabi filtre tıkanıklığından bahsetmiyorum, temiz ve gerektiği kadar geçirgen olmalı.

    Karbüratöre bakılmalı, bir iki ayar vidası var.

    Motorun yağına benzin hangi yoldan karıştı merak ettim. Yaklaştıkları yer silindir, o bölgede yağ yukarı, egsoz gazı aşağı kaçabilir eğer piston segman problemliyse. Benzin nerden iner ilginç...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:42 ----------

    İlave olarak hava kaçağı ihtimaline karşı, filtre muhafazası-karbüratör, karbüratör-manifold, manifold-altkapak bağlantılarını gözden geçirin..Kazada çatlamış bükülmüş bir yer olabilir.
    Değerli yanıtınız için çok teşekkür ederim. Filtrenin resmi var, isterseniz atabilirim. Dediğiniz yerleri kontrol etmeye çalışacağım, gördüğüm şüpheli bir şey olursa paylaşırım. Ek olarak karışan yakıt değil su da olabilir, yakıt da olabilir. Kaza yaptığımda karıştı yüksek ihtimal.

  6. #6
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Kaza sonrasında egzozunuzda herhangi bir darbe veya eziklik durumu varmı? Contanız yanık olsaydı 5-10 saniye kadar motor tekleyerek çalışır ve ardından düzelirdi kazayla contanın yanması zor durum, sorunu yakıt hattı, emiş-egzoz ve ateşlemede aramak gerek.

  7. #7

    Üyelik
    26 Mart 2023
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Yuki ZN250T
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaza sonrasında egzozunuzda herhangi bir darbe veya eziklik durumu varmı? Contanız yanık olsaydı 5-10 saniye kadar motor tekleyerek çalışır ve ardından düzelirdi kazayla contanın yanması zor durum, sorunu yakıt hattı, emiş-egzoz ve ateşlemede aramak gerek.
    Hayır, motor egzoz tarafında değil sol tarafa yani varyatör, hava filtresi vs. olan yere düştü. Grenaj hasarı dışında mekanik hasar olduğunu zannetmiyordum bugüne kadar :D
    Yakıt hattını veya emiş-egzoz'a nasıl bakabilirim? Buji yeni değişti.

  8. #8
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı vFurky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır, motor egzoz tarafında değil sol tarafa yani varyatör, hava filtresi vs. olan yere düştü. Grenaj hasarı dışında mekanik hasar olduğunu zannetmiyordum bugüne kadar :D
    Yakıt hattını veya emiş-egzoz'a nasıl bakabilirim? Buji yeni değişti.
    Yakıt ve emiş hattı selenin hemen altında yer almaktadır, gerekli kapakları ve korumaları sökerek bahsetmiş olduğum düzeneği görmüş olursunuz, egzoz kısmı ise bloğun hemen altında yer almaktadır. Kaza sonucu genelde grenajlar hasar alır ama gördüğü hasarın sebebiyle kimi ömrünü tamamlamış parçalar gevşeyebiliyor ve bozulabiliyor.
    vFurky bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    26 Mart 2023
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Yuki ZN250T
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakıt ve emiş hattı selenin hemen altında yer almaktadır, gerekli kapakları ve korumaları sökerek bahsetmiş olduğum düzeneği görmüş olursunuz, egzoz kısmı ise bloğun hemen altında yer almaktadır. Kaza sonucu genelde grenajlar hasar alır ama gördüğü hasarın sebebiyle kimi ömrünü tamamlamış parçalar gevşeyebiliyor ve bozulabiliyor.
    Yakıt hattındaki hortumlar sağlam, egzozda da bir kaçak gözükmüyor. Sadece hava kazanının orda sanki bir açıklık gördüm, müsait zaman resmini çekip atacağım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)