Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Hiçbir tamircinin çözemediği sorun hakkında yardım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    31 Temmuz 2022
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    RKS Blazer XR 50
    İyi günler arkadaşlar,

    Benim sorunum net bir şekilde akü şarj olmuyor. Motor RKS blazer 50cc. Konu hakkında özet geçmek gerekirse 6 tane motor tamircisine gösterdim. Hepsi ne regülatörde nede statorda sorun yok diyor kablolarda da görünmüyor. Ben kemdim tüm ölçümlerimi aldım. Regülatörda toplam 5 uc var 2 tanesi beyaz ve sarı statordan geliyor. ikisi arasında AC kademede ölçtüğümde rolantide 1,2v görüyorum tam gazda 2,3v civarı görüyorum. Her bir kabloyu şase ile AC kademede olçtüğümde rolantide beyazda 20v yeşimde 17v görüyorum. Regülatörde motor çalışır vaziyette yeşil ve kırmızı kablolarda DC kademede rolatide 9v görüyorum. Tam gazda 12.40 felan görüyorum. regülatörde 5. kablo kahverengi söktüğümde tüm lambalar sönüyor. Kahverengiyi yeşil arası DC ölçtüğümde 9v göyürum tam gazda 12,06 felan göüyorum. Tükm bu ölçümlerde akü sökülü halde. Regülatörü değiştirerek denedim yine aynı kablolarıda kontrol ettim sorun yok sadece regülatörda bulunan kahverengi kablolu boşta şaseye karşı ölçersem 0 omaj yani kısa devre görüyorum. Ne yapsam bilemedim. aküye regülatör çıkışı 9v gidiyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    statörde 70-90 volt,regülatör yani konjökterde 13.40 ve üzerini görmeniz gerekir.verdiğiniz değerlerin hepsi çok düşük

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:44 ----------

    statörden sağlıklı voltaj alamadığınız sürece konjökterden aldığınız değerler sizi yanıltır

  3. #3

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Alıntı kadirelvan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi günler arkadaşlar,

    Benim sorunum net bir şekilde akü şarj olmuyor. Motor RKS blazer 50cc. Konu hakkında özet geçmek gerekirse 6 tane motor tamircisine gösterdim. Hepsi ne regülatörde nede statorda sorun yok diyor kablolarda da görünmüyor. Ben kemdim tüm ölçümlerimi aldım. Regülatörda toplam 5 uc var 2 tanesi beyaz ve sarı statordan geliyor. ikisi arasında AC kademede ölçtüğümde rolantide 1,2v görüyorum tam gazda 2,3v civarı görüyorum. Her bir kabloyu şase ile AC kademede olçtüğümde rolantide beyazda 20v yeşimde 17v görüyorum. Regülatörde motor çalışır vaziyette yeşil ve kırmızı kablolarda DC kademede rolatide 9v görüyorum. Tam gazda 12.40 felan görüyorum. regülatörde 5. kablo kahverengi söktüğümde tüm lambalar sönüyor. Kahverengiyi yeşil arası DC ölçtüğümde 9v göyürum tam gazda 12,06 felan göüyorum. Tükm bu ölçümlerde akü sökülü halde. Regülatörü değiştirerek denedim yine aynı kablolarıda kontrol ettim sorun yok sadece regülatörda bulunan kahverengi kablolu boşta şaseye karşı ölçersem 0 omaj yani kısa devre görüyorum. Ne yapsam bilemedim. aküye regülatör çıkışı 9v gidiyor.
    Gecmis olsun. O 6 tane tamirci yag degistirmekten otesini bilmiyorlar demekki.
    Sorun statorde gibi. Statorden gelen voltaj dusuk.

    Peki ne yapilmasi gerek? Garantisi varsa yetkili servise, yoksa duzgun bir ustaya gostermeniz gerek.

  4. #4

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    50cc motor zaten öyle çok üst teknoloji bir şey yok bir konjektör bir statör var neyini çözememişler anlamadım demek bu ustalara bol sensörlü sıradan bir 250cc makine gitse ne yapıcaklar merak ediyorum..

  5. #5
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    50cc motor zaten öyle çok üst teknoloji bir şey yok bir konjektör bir statör var neyini çözememişler anlamadım demek bu ustalara bol sensörlü sıradan bir 250cc makine gitse ne yapıcaklar merak ediyorum..
    Merak edecek birşey yok, piyasadaki makinelere bakınca ne yaptıkları anlaşılıyor
    ...

  6. #6

    Üyelik
    31 Temmuz 2022
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    RKS Blazer XR 50
    Statordan çıkan konnektörden direk motor rolentide olçüm yaptığımda iki kablo arası 3v cıvarı görüyorum. Ama kabloları şase ile ölçtüğümde birinde (beyaz-şase) 17v diğerinde (sarı-şase) 20 v görüyorum. Aklıma takılan şu internetten orjinal statora baktığımda soketinde yeşil beyaz ve sarı var aama benin motor üstündeki stator soketinde sadece beyaz ve sarı var bu da aklımı kurcalıyor. Konjektöre giden sokette yeşil kablo var ama benım statorden çıkan da yok bu da sorun yaratır mı acaba? Stattorun değişimi yapılan yere gimeyi planlıyorum ama oda yaptığını kabul edermi bilmiyorum. Yoksa kendim alıp değiştirmem gerekli. Bu soketteki eksik olam yeşil kablo fark eder mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:58 ----------

    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    statörde 70-90 volt,regülatör yani konjökterde 13.40 ve üzerini görmeniz gerekir.verdiğiniz değerlerin hepsi çok düşük

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:44 ----------

    statörden sağlıklı voltaj alamadığınız sürece konjökterden aldığınız değerler sizi yanıltır
    işte statordan çıkan kablolar ateşleme felan saymassak üç tane sarı kablo değil 2 tane beyaz ve sarı ve bunu nasıl ölçebilirim bilemiyorum. Ustalar stator sağlam diyor geçiyor. anlamadım

  7. #7
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı kadirelvan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Statordan çıkan konnektörden direk motor rolentide olçüm yaptığımda iki kablo arası 3v cıvarı görüyorum. Ama kabloları şase ile ölçtüğümde birinde (beyaz-şase) 17v diğerinde (sarı-şase) 20 v görüyorum. Aklıma takılan şu internetten orjinal statora baktığımda soketinde yeşil beyaz ve sarı var aama benin motor üstündeki stator soketinde sadece beyaz ve sarı var bu da aklımı kurcalıyor. Konjektöre giden sokette yeşil kablo var ama benım statorden çıkan da yok bu da sorun yaratır mı acaba? Stattorun değişimi yapılan yere gimeyi planlıyorum ama oda yaptığını kabul edermi bilmiyorum. Yoksa kendim alıp değiştirmem gerekli. Bu soketteki eksik olam yeşil kablo fark eder mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:58 ----------



    işte statordan çıkan kablolar ateşleme felan saymassak üç tane sarı kablo değil 2 tane beyaz ve sarı ve bunu nasıl ölçebilirim bilemiyorum. Ustalar stator sağlam diyor geçiyor. anlamadım
    dostum nasıl bir yapıya sahip bilemiyorum örnek vermem gerekirse bajaj ns 200 ün statörü üç adet sarı kablodur ve hangisi olduğu fark etmeksizin 40 volt altında şarz edemiyor 70-90 civarı olması gerekiyor.statör de şase olayı yada artı eksi olayı yok o işlemi konjoktör yapıp 12 volta cevirerek aküye veya motorun diğer aksamlarına yolluyor.
    3 volt 17 volt 20 volt görüpte statör nasıl sağlam demiş ustalar anlayamıyorum.
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  8. #8

    Üyelik
    31 Temmuz 2022
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    RKS Blazer XR 50
    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum nasıl bir yapıya sahip bilemiyorum örnek vermem gerekirse bajaj ns 200 ün statörü üç adet sarı kablodur ve hangisi olduğu fark etmeksizin 40 volt altında şarz edemiyor 70-90 civarı olması gerekiyor.statör de şase olayı yada artı eksi olayı yok o işlemi konjoktör yapıp 12 volta cevirerek aküye veya motorun diğer aksamlarına yolluyor.
    3 volt 17 volt 20 volt görüpte statör nasıl sağlam demiş ustalar anlayamıyorum.
    Ben yeni statör siparişi verdim oda olmassa yapacak bri şey kalmıyor kontektör değişti akü değişti statörde değişmişti ama yinede değişirene güvenmediğimden kendim orjinalini aldım değiştireceğim


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)