Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

100cc motorun bir zaman sonra değişmesi gereken parçaları nelerdir?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Temmuz 2022
    10 yaşından büyük 100cc kuba cg motorum var. Elimden geldiğince kısa süreli bakımlarını yaptım. Yağ değişimi zincir yağlama gibi. Artık motora masraf yapıp bazı parçalarını değiştirmek istiyorum. Şuanlık aldığım parçalar: Zincir,dişli,buji. Motoru hiç açılmadı daha önce.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Sorun yoksa ve yağ kaçağı-yakımı yoksa hiç ellemeyin, belki debriyaj ömrünü tamamlamış olabilir. Eğer dik motorsa (Cglerde 2 tip) rx9 debriyajı uyuyor.
    Muhammet64 bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    11 Temmuz 2022
    Evet dik motor. Debriyajda kaçırma falan yok henüz. Değiştirmeli miyim?

  4. #4
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Motor 10 yaşındaysa ömrü dolmuş parçalar kesin çıkar.
    su soğutmalıysa soğutma suyu kesinlikle değişmeli.
    fren hidrolikleri değişir.
    amortisör yağları da özelliğini kaybetmiştir.
    yani bütün sıvıların değişmesi şart 10 yıldır değişmediyse.
    lastikler zaten ömrü 3 yıl hadi 4 yıl olsun, hiç kullanılmasa bile 5 yaşında bir lastik bile iyi tutmaz.
    Muhammet64 bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    11 Temmuz 2022
    Motorum hava soğutmalı
    Frenler disk değil kampana onların diskini değiştirebilirim.
    Amortisör yağı değişmeli hatta bir tanesinin keçesi patlamıştı bunu kesin değiştirmeliyim.
    Ön lastik hiç değişmedi ama çatlak bile yok. Arka lastik değişti.
    espresso bunu beğendi.

  6. #6
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Muhammet64 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorum hava soğutmalı
    Frenler disk değil kampana onların diskini değiştirebilirim.
    Amortisör yağı değişmeli hatta bir tanesinin keçesi patlamıştı bunu kesin değiştirmeliyim.
    Ön lastik hiç değişmedi ama çatlak bile yok. Arka lastik değişti.
    Lastikte çatlak bile olmasa yine de 5 yılda lastiğin kauçuk maddesi özelliğini kaybediyor. yepyeni dişleir de sağlam çatlak bile yokken 5 yılı geçmiş city grip lastiklerim düzgün tutmuyordu daha 9bin km bile olmamıştı sırf yaşından dolayı değiştirmiştim de artık yolu daha iyi tuttuğunu farkedebiliyorum. Lastik önemli. Motora takılmamış, rafta bekleyen lastikleri bile 2 yıldan eskiyse almıyoruz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:33 ----------

    Hava soğutmalı ilse soğutma suyu yok ki değişsin, ne güzle masraf eksildi.
    Frenler de disk değilse de kampana da olsa hidroliği vardır o hidrolik değişir, kampana olanlarda balata kolay kolay bitip değişmiyor, arabamda arka frenler kampanaydı, 180bin km kullandım hala değişmemişti o arada ön frenlerin balatalarını ve disklerini kaç kez değiştirdim hatırlamıyorum. Disk fren iyi tutuyor ama masraflı.

    amortisör yağı kaldı bir tek.

    Bir de özellikle benzin hortumu gibi sızdırırsa tehlikeli olacak plastik hortumlarda çatlama, sertleşme falan var mı kontrol etmek iyi olur.
    Muhammet64 bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    11 Temmuz 2022
    Hortumlarda sıkıntı yok. kampanalarda hidrolik olduğunu bilmiyordum. Mümkünse fotoğraf video vs. atabilir misin öğrenmem için. Frenlerim hala iyi tutuyor aslında ama tedbir amaçlı değiştirebilirim.

  8. #8
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastikte çatlak bile olmasa yine de 5 yılda lastiğin kauçuk maddesi özelliğini kaybediyor. yepyeni dişleir de sağlam çatlak bile yokken 5 yılı geçmiş city grip lastiklerim düzgün tutmuyordu daha 9bin km bile olmamıştı sırf yaşından dolayı değiştirmiştim de artık yolu daha iyi tuttuğunu farkedebiliyorum. Lastik önemli. Motora takılmamış, rafta bekleyen lastikleri bile 2 yıldan eskiyse almıyoruz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:33 ----------

    Hava soğutmalı ilse soğutma suyu yok ki değişsin, ne güzle masraf eksildi.
    Frenler de disk değilse de kampana da olsa hidroliği vardır o hidrolik değişir, kampana olanlarda balata kolay kolay bitip değişmiyor, arabamda arka frenler kampanaydı, 180bin km kullandım hala değişmemişti o arada ön frenlerin balatalarını ve disklerini kaç kez değiştirdim hatırlamıyorum. Disk fren iyi tutuyor ama masraflı.

    amortisör yağı kaldı bir tek.

    Bir de özellikle benzin hortumu gibi sızdırırsa tehlikeli olacak plastik hortumlarda çatlama, sertleşme falan var mı kontrol etmek iyi olur.
    Bizim kampanalı motosikletlerde hidrolik bulunmamakta ya şiş var ya tel bulunmakta hidrolik bulunmamakta.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:07 ----------

    Alıntı Muhammet64 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hortumlarda sıkıntı yok. kampanalarda hidrolik olduğunu bilmiyordum. Mümkünse fotoğraf video vs. atabilir misin öğrenmem için. Frenlerim hala iyi tutuyor aslında ama tedbir amaçlı değiştirebilirim.
    Debriyaj ve ön fren telini değişmenizi tavsiye ederim ikiside yumuşar ve size daha rahat sürüş sağlar. Balataları değişmenizi tavsiye sebebi ise içinde bulunan yaylar zamanla görevini yitirmiş belki kopmaya meyilli olabilir. Denildiği gibi plastik aksamların kontrolünü sağlamanız (kaçak vb.) ve yakıt filtresi yoksa takmanızı tavsiye ederim.
    Muhammet64 ve espresso bunu beğendiler.

  9. #9
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Muhammet64 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hortumlarda sıkıntı yok. kampanalarda hidrolik olduğunu bilmiyordum. Mümkünse fotoğraf video vs. atabilir misin öğrenmem için. Frenlerim hala iyi tutuyor aslında ama tedbir amaçlı değiştirebilirim.
    Benim motorda kampana olmadığı için motorlardaki kampanaların telli olduğunu bilmiyordum. Neyse, yanıtlamışlar, ben de öğrenmiş oldum. Ama 10 yılda o tellerde illa ki korozyon olmuştur, çok pahalı şeyler değilse yenilemek faydalı olacaktır. En azından kontrol ettirin.
    Muhammet64 ve Motoseverrr bunu beğendiler.

  10. #10
    salih dalkıl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2021
    Şehir
    mandalina city Erzin
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 250
    Artı olarak eğer imkanın varsa karbüratör kapak piston silindir set alıp 150 cc ye çevirmeni tavsiye ederim

  11. #11

    Üyelik
    11 Temmuz 2022
    Pahalı değil diye biliyorum değiştiririm.

  12. #12
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı salih dalkıl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Artı olarak eğer imkanın varsa karbüratör kapak piston silindir set alıp 150 cc ye çevirmeni tavsiye ederim
    Yürüyen aksam kaldırmayabilir sebebi ise bunlarda 2 adet balata bulunmakta ve buda ıstenılen performansı vermeyebılır kaçırmalarada sebebıyet verebılır.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler