Benim Zincirde Kilit yok mesela
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
peki zincirin gaz yağında kalış süresi var mı?
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
Nefesi ne kadar yeterse...
Taktın sende zincire...... Fırat halletsin işte....
Fabrikasyon kilitli zincirlerin pimini söküp takmaya yarayan aletler satılır... 5 lira civarında...Yiba dan bulabilirsin....
Kilitli zincirin sadece tornavidaya ihtiyacı olur o da kilidi boşaltabilmek için....
Gazda bekletmene gerek yok..Boya fırçasıyla gazın içinde fırçalarsan temizlendiğinde biraz süzülmesini bekleyip takabilirsin...Sakın başka bişeylerle yıkamaya kalkma... Taktıktan sonra zinciri yağlayıp güzel güzel binebilirsin motoruna...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Castrol Chain Wax kullanıyorum !
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
Kolayca zincir kiliti çıkarma yöntemi. Tornavida ile veya başka bi aletle uğraşıp kilidi zorlamaya gerek yok.
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
BP ENERGREASE sarı gres kullanıyorum, plastik kıllı küçük bir fırça ile uygulaması çok kolay zincirin her noktasını yağlamak mümkün .
Sıfır km Honda Cbf 600'de zincirin gresle yağlanmış olduğunu gördüm, daha önceden kalan zincir yağıyla artık kapıları yağlıyorum.
1 lt'lik kutu bitsin, en üst koruyuculu,daha yapışan, suya dayanıklı olanını alacağım.
http://www.bp.com/genericarticle.do?...tentId=7051551
arkadaşlar 90 numara yağda kullanabilirsiniz ama ben pek araştırıpta bulamadım sizce nerede bulabiirim 90 numara yağı?
Selamlar,
Forumlara yeni kayıt oldum.. İnşallah bundan sonrasında bolca irtibat halinde oluruz...
Arkadaşımız konuyu gayet güzel görsellerle anlatarak konuyu başlatmış.
Kişisel tecrübe ve bilgimden yola çıkarak ben de bir ekleme yapayım...
Arkadaşlar,
Konu eğer ki zincir yağlamak, hele ki Motorsiklet zinciri yağlamak ise kesinlikle tek konuşulması gereken isim Würth'tür.
HHS DRY LUBE denilen ürünleri (-ki hayalet yağlayıcı olarak da bilinir) çok yüksek performanslıdır.
Yağlamayı yapınca ortamda herhangi bir atık kalmadığı gibi gözle görülen herhangi bir partiküllenme de yapmaz. Beyaz pantolonla motor kullanmanın zevkine varırsınız.
Race makinelerde dahi 10,000 dd ve üzeri çevirdiğinde bile aynı performansı korur...
HHS Clean isimli bir ürünü var... O da DRY LUBE öncesi kullanılınca atıkları temizliyor ve ön polimer görevi görerek yağlayıcının performansını ekstra hale getiriyor.
DRY LUBE un 70 tl civarında fiyatı var ama ziyadesiyle hakkını veriyor...
Herkese tekrar selamlarımla...
Çok faydalı bir yazı olmuş sağol.. Benim zincir çok paslı görünüyor aynı dediğin gibi temizlesem faydası olur herhalde. Zindir spreyide yapayım oh mis gibi. Gaza geldim bu saatte mi yapsam acaba. Neyse yarın yaparım hava da soğuk
gerekli ve güzel bir paylaşım arkadaşım emeğine sağlık....teşekkürler
Aynı mesajı cbr600f konusunda da yazdım ama buraya da yapıştırıyorum:
Herkese selamlar
bugün zincirimi resimdeki ürünleri kullanarak temizledim ve sizlerle paylaşayım dedim:
1) grunge brush zincir ve dişli temizleme aparatı. 2) dupont degreaser yağ sökücü 3) dupont teflon zincir yağlayıcı
Daha önce; ipone zincir temizleme spreyi ile önce zincirdeki kiri akıtıp sonra yağlıyordum ama istediğim detaylı temizliği sağlayamıyordum ayrıca gene ipone zincir yağı sıktıktan sonra 1 saat bekletmeme rağmen etrafa yağ sıçrıyordu motoru sürünce.
Öncelikle şunu söyleyeyim 4500 km de ki motorumu ilk defa yıkadım yağmur da çamurda kullanmadığım için zaten kirli değildi sadece ıslak bez ile siliyordum yetiyordu. Şimdi bir kova suya çok az deterjan koyarak sünger ve vileda ile nazikçe teker etrafını çevresini radyatör alt taraf iç grenajları ve kenar köşeleri nazikçi köpükledim ve su döküp kuruladım. Plastikleri elcik ayna konsol ve grenajın büyük bölümünü nemli bez ile sildim. Bu kadar. Motorumu hiç bir zaman yıkamacıya götürmeyeceğim.
Daha sonra içerde ön arka sehpaya alıp ince kurulamadan sonra zincire geldik. Dupont degreaser yağ sökücünün ucuna taktığım çubuğu ile zinciri ve dişliyi hafifce 3 tur turladım.
15 dakika kadar kurumasını bekledim. Daha sonra grunge brush fırçasını zincire oturtarak 20-30 tur attım sanırım fırçayı tutup tekeri çevirmek suretiyle.
Minik minik bir çok toz kir döküldüğünü gördüm zincirden. Ipone sprey ile sadece yağ akıyordu. Motoru dediğim gibi hiç yağmurda toprakta sürmemiş olmama ve 500km de bir zincir spreyi sıkarak temizliyor olmama rağmen.
Özet olarak grunge brush ile yapılan zincir temizliğinden memnun kaldım pratik olduğunu düşünüyorum. Zinciri henüz yağlamadım yarın yağlayacağım.
Herkese iyi sürüşler
Bu yağlanmamış hali mi?? Temiz değil ki bu şimdi, yağlı kalmış...
#sürenadam
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)