Bu konu İHTİYAR tarafından 18 eylül 2008 perşembe günü faydalı olmak amacı ile hortlatılmıştır.
Herhangi bir depoya,bir KAPAK yağ olsun diye değil.
Bu konu İHTİYAR tarafından 18 eylül 2008 perşembe günü faydalı olmak amacı ile hortlatılmıştır.
Herhangi bir depoya,bir KAPAK yağ olsun diye değil.
..sende saol ihtiyar sen hortlatmasaydın bu topiği ben ve benim gibi bir çok motosever halen petrol ağalarının bedavaya çalışan gönüllü reklam amelesi olaraktan ömür boyu hizmet edecektik şu uluslararası vampirlere, enerjinize sağlık..
....paranoyak olman takip edilmediğin anlamına gelmez:cherry:...
Yerinde bir hortlatma
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
tecrübe ile sabittir.
2 haftadır Shell'in 100 oktan denen yakıtını alıyordum. ve dün akşam 180 -200 km hız aralığında vibrasyona yakalandım. ama bildiğiniz gibi değil. Ayaklarımı hissedemez bir hal aldı. Doğal olarak ilk önce krank bilyasını dağıttımı düşündüm. stresli bir halde sabah servise gittim kontrolleri yapıldı. Problem 100 oktan'ın bujilerden birinin 7000 devirden sonra çalıştırmadığı ortaya çıktı. Çözüm basit 95 oktan.
tercih sizin
[B]::158::[/B] [COLOR="Red"]34 FK 6005[/COLOR]::158::
BİNDİM BİR ALAMETE GİDİYORUM KIYAMETE
konuyu daha önce okumalıymışım..bu benim düşündüğümden çok daha farklı..
teşekkürler bilgiler için...
eline sağlık abi gerçekten insanların bu konuda bilinçlenmesi lazım
Antalyada Sheelin 100 oktan benzini yoktu BMW ile yalovaya gittik dönerken fulledik 190da motor vibrasyon yapmıştı geldiğimizde yine 97 aldık düzelmişti.
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
ben benzine yağ katıyorum oktan filan kalmıyordur heralde
MoToCroSS RuLeZZ
Benzine yağ atmak bujileri tüketir bi faydası var mı oda tartılır bi konu ama
bi Faydası olsaydı motorun kitapcıgında yazardı...(diye düşünüyorum)
( @ N € R >>dünyada ROMA,tr de SOMA
[QUOTE=memin1857;412698]Bildiğiniz gibi ülkemizdede 95, 97, 98, 100 oktan benzin satılmakta. Yüksek oktanlı benzinler genelde yüksek performans yakıtı olarak lanse edilmekte, bu benzini kullanınca performansın arttığı, tüketimin düştüğü vs iddia edilmekte.
ellerinize sağlık arada bir böyle doyurucu konular okumak insanı mutlu ediyor. bilgiler için teşekkürler. bir dönem bir petrol şirketinde yöneticilik yapmıştım. ben de konuya katkıda bulunmak isterim. 95 oktan üzerine gerek olmadığını bende düşünüyorum. sadece yüksek oktan vuruntuyu azaltır senin de belirttiğin gibi.
ellerine sağlık
OKTAN NEDİR?
Benzinin patlamaya karşı olan direncine "oktan" denir. Asfalt tabanlı ham petrolden üretilen benzin parafin tabanlılardan daha az vuruntu yapar. Bütün benzinler bu iki türün karşımından elde edilir. Eğer karışımlerı kontrol edilmezse kaliteleri değişir.
Oktan dereceleri 50-110 arasında değişir. 50 derece üçüncü sınıf yakıtlarda 110 ise uçak yakıtlarındaki değerdir. Aldığınız benzin 50 oktan ise yandıkça patlayacak ve pistonlara çekiçle vuruyormuşçasına bir sarsıntı ile kuvvet uygulanacaktır. İdeal kuvvet pistonları eşit ve düzenli bir şekilde iten kuvvettir. Benzinin oktan derecesi yakıt olmayan kimyasallarla arttırılabilir. bu nedenle yüksek oktan yüksek benzin demek değildir.
ben de bi kaç kere yüksek oktan kullandım motorun performası değişti daha atak oldu sonra servise sordum yüksek oktan benzin yanarak çıktığı için motora daha bi zarar verir felan gibi şeyler söyledi tekrar 95 oktana döndüm
ya ben anlamadım olayı simdi benim motorum 95 oktan benzin koyuluyor gecenlerde benzincide kalmamıs oradaki arkadaş 97 koydu bu zararlımıdır yani ? zararlıysa bilelimki sikayet edeyim.
LÜTFEN BU BAŞLIĞA CEVAP OLARAK ŞUNLARI YAZMAYIN:
- Ben denedim benim motorum çok rahat çalıştı,
- Az yaktı.
- İyi kaçtı.
vs yazmayınız. Sizin tecrübeniz sadece psikolojik bir aldanma. Size hak vermiyor değilim, reklamı bu şekilde yapılınca aldanmamak elde değil.
İşin bilimi, matematiği kimyası açıkladığım gibi. Benzin satan firmalar sokakta araçların sadece binde birinin ihtiyacı olduğu halde güzel reklam ve pazarlama yaparak aynı benzini size pahalıya satmaya bayılıyorlar. Bunu yurdum insanının birbirine gaz vererek körüklemeside bir olay tabi.
Ayrıca az yaksa bile, litresi daha pahalı, ne kar ettinizki?
Dizel araçlarda ÖZELLİKLE düşük oktan tercih edilir. Çünkü bu tür motorlarda buji bulunmaz ve yakıtın kendinden tutuşması tercih sebebidir. Bu sebeple dizellerde setan sayısı bilgisi verilir. Setanı yüksek mazot daha kolay kendiliğinden tutuşur.
Bazı gelişmiş teknolojiye sahip otomobiller yüksek oktan ihtiyacı olsa bile düşük oktanla çalışabilmekte. Bu tür araçlarda 95/98 kulanabilirsiniz ama 98 kullanırsanız daha iyi olur gibi ibareler bulunur. Bu araçlarda motor işletim sistemi vuruntu algıladığı zaman ateşlemeyle oynayarak motorun zarar görmesini engeller ve düşük performansta verse çalışır. Ama ancak yüksek devirlerde yüksek akselerasyon kullanımda farketmektedir.
Piyasadaki otomobillerin ve motosikletlerin TAMAMINA YAKININDA 95TEN YÜKSEK OKTAN HİÇBİRŞEY FARKETTİRMEYECEKTİR. Bazılarındaki farkta fiyatına deymeyecek/hissedilmeyecek oranlarda olmaktadır.
Sıradan motosikleti olanlar zaten konuyu hiç düşünmemeli, ekstrem yüksek performansa sahip motosiklet sahipleride motosikletin KİTAPÇIĞINA BAKMALI. Yani eşe doşta servise vs sormayın. Sizden daha iyi bilmek zorunda değiller. Bizim aradığımız yüksek oktanlı DEĞİL uygun oktanlı uygun fiyatlı YÜKSEK KALİTELİ benzin. Buda adı sanı belli ve şekli şemali düzgün istasyonlardan elde edilebilir. Bir benzinin özellikleri sadece oktan ve enerji içeriğinden ibaret değildir. Motoru temizleme özelliği, istasyonun kalitesi vs bunlarda önemli.[/QUOTE]
iide benim motorum nie bir depo 95 oktan benzinle 160-170 arası bir depo 97 oktan benzinle 170-185 arası gidiyor ?
Ya avrupa ülkelerinde sadece 95 ile 98 var ama Türkiyede ise 95 , 97 , 98 , 100 var bu nasil is anlamadim? sadece tecrübe olarak burda (avrupa) öncelikle araba uzmanlarina sordum 95 ile 98 ne zaman ve hangisinde kullanilmalidir diye sordum onlarda bana hiç kafani yorma 2000'den evvel üretilen araçlar 95 kullanmalidir 2000'den sonrasi 98 kullanmalidir teknik bilgiye gerek yok dediler bunun üzerine arabam 2000'den evvel modele 95 kullaniyordum süphe edip 98 doldurdum depo yari oldu eksos patladi , doldurmaz olaydim ,,, bilmiyorum acaba benzinden'mi oldu yoksa zaten ömrü kisalmismi'idi bunu hemen sordum onlara cevap "EVET" idi birdaha yapma dediler..
Su varken benzine ne gerek var
Bu arada çok yerinde bir hortlatma olmuş bencede.
vallaha çok saol bende 3aydır 97 kullanıyorum shell 97 hiç bi yararını gormedim bugun depoda benzin kalmamıs 20liralık benzin aldım 97 kalmamıs 95 koydurdum 110 yapabiliyodum120ye dayandı ibre başka bişeyden kaynaklanıyodur 95-97 alakalı bişi diil ozaman bu yani salak gibi 10 - 20 kurus fazla veriyodum wallaha saol
Bilgilendirmeye devam...Yazanın ellerine sağlık...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)