Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
7. sayfa BirinciBirinci ... 56789 ... SonuncuSonuncu

Oktan meselesinin açıklaması. Kendinizi kandırmayın.

    REKLAM ALANI
  1. #121
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Bu konu İHTİYAR tarafından 18 eylül 2008 perşembe günü faydalı olmak amacı ile hortlatılmıştır.
    Herhangi bir depoya,bir KAPAK yağ olsun diye değil.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #122

    Üyelik
    07 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul-pendik
    Motosikleti
    tvs apache
    ..sende saol ihtiyar sen hortlatmasaydın bu topiği ben ve benim gibi bir çok motosever halen petrol ağalarının bedavaya çalışan gönüllü reklam amelesi olaraktan ömür boyu hizmet edecektik şu uluslararası vampirlere, enerjinize sağlık..
    ....paranoyak olman takip edilmediğin anlamına gelmez:cherry:...

  3. #123
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Yerinde bir hortlatma
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  4. #124

    Üyelik
    07 Eylül 2008
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    R6
    tecrübe ile sabittir.
    2 haftadır Shell'in 100 oktan denen yakıtını alıyordum. ve dün akşam 180 -200 km hız aralığında vibrasyona yakalandım. ama bildiğiniz gibi değil. Ayaklarımı hissedemez bir hal aldı. Doğal olarak ilk önce krank bilyasını dağıttımı düşündüm. stresli bir halde sabah servise gittim kontrolleri yapıldı. Problem 100 oktan'ın bujilerden birinin 7000 devirden sonra çalıştırmadığı ortaya çıktı. Çözüm basit 95 oktan.
    tercih sizin
    [B]::158::[/B] [COLOR="Red"]34 FK 6005[/COLOR]::158::
    BİNDİM BİR ALAMETE GİDİYORUM KIYAMETE

  5. #125
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    konuyu daha önce okumalıymışım..bu benim düşündüğümden çok daha farklı..
    teşekkürler bilgiler için...

  6. #126

    Üyelik
    21 Eylül 2008
    eline sağlık abi gerçekten insanların bu konuda bilinçlenmesi lazım

  7. #127
    marwel114 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2006
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    Bmw G650 Xmoto
    Alıntı artiiist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konuyu daha önce okumalıymışım..bu benim düşündüğümden çok daha farklı..
    teşekkürler bilgiler için...

    Aynı şekilde keşke ben de daha önceden okusaymışım bu yazıyı.

    Paylaşım için çok teşekkürler, emeğine sağlık arkadaşım.
    Karşılaştığım herkes en az bir konuda benden daha yetenekli, öyle ki her insandan öğreneceğim bir şey var.

  8. #128
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Antalyada Sheelin 100 oktan benzini yoktu BMW ile yalovaya gittik dönerken fulledik 190da motor vibrasyon yapmıştı geldiğimizde yine 97 aldık düzelmişti.
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  9. #129
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    ben benzine yağ katıyorum oktan filan kalmıyordur heralde
    MoToCroSS RuLeZZ

  10. #130
    dumanxtr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2008
    Motosikleti
    Racer*s
    Benzine yağ atmak bujileri tüketir bi faydası var mı oda tartılır bi konu ama
    bi Faydası olsaydı motorun kitapcıgında yazardı...(diye düşünüyorum)
    ( @ N € R >>dünyada ROMA,tr de SOMA

  11. #131
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    Alıntı dumanxtr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzine yağ atmak bujileri tüketir bi faydası var mı oda tartılır bi konu ama
    bi Faydası olsaydı motorun kitapcıgında yazardı...(diye düşünüyorum)
    sen anlaşılan hiç 2 zamanlı diye bişey duymadın.
    MoToCroSS RuLeZZ

  12. #132

    Üyelik
    24 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul/Tepeören-Akfırat
    [QUOTE=memin1857;412698]Bildiğiniz gibi ülkemizdede 95, 97, 98, 100 oktan benzin satılmakta. Yüksek oktanlı benzinler genelde yüksek performans yakıtı olarak lanse edilmekte, bu benzini kullanınca performansın arttığı, tüketimin düştüğü vs iddia edilmekte.


    ellerinize sağlık arada bir böyle doyurucu konular okumak insanı mutlu ediyor. bilgiler için teşekkürler. bir dönem bir petrol şirketinde yöneticilik yapmıştım. ben de konuya katkıda bulunmak isterim. 95 oktan üzerine gerek olmadığını bende düşünüyorum. sadece yüksek oktan vuruntuyu azaltır senin de belirttiğin gibi.

    ellerine sağlık

    OKTAN NEDİR?

    Benzinin patlamaya karşı olan direncine "oktan" denir. Asfalt tabanlı ham petrolden üretilen benzin parafin tabanlılardan daha az vuruntu yapar. Bütün benzinler bu iki türün karşımından elde edilir. Eğer karışımlerı kontrol edilmezse kaliteleri değişir.

    Oktan dereceleri 50-110 arasında değişir. 50 derece üçüncü sınıf yakıtlarda 110 ise uçak yakıtlarındaki değerdir. Aldığınız benzin 50 oktan ise yandıkça patlayacak ve pistonlara çekiçle vuruyormuşçasına bir sarsıntı ile kuvvet uygulanacaktır. İdeal kuvvet pistonları eşit ve düzenli bir şekilde iten kuvvettir. Benzinin oktan derecesi yakıt olmayan kimyasallarla arttırılabilir. bu nedenle yüksek oktan yüksek benzin demek değildir.

  13. #133

    Üyelik
    08 Haziran 2008
    Şehir
    ŞehRüL Emİn _ İSTANBUL
    Motosikleti
    150 ZC
    ben de bi kaç kere yüksek oktan kullandım motorun performası değişti daha atak oldu sonra servise sordum yüksek oktan benzin yanarak çıktığı için motora daha bi zarar verir felan gibi şeyler söyledi tekrar 95 oktana döndüm

  14. #134

    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    istanbul - sarıyer tarabya
    Motosikleti
    mondial 151 rs
    ya ben anlamadım olayı simdi benim motorum 95 oktan benzin koyuluyor gecenlerde benzincide kalmamıs oradaki arkadaş 97 koydu bu zararlımıdır yani ? zararlıysa bilelimki sikayet edeyim.

  15. #135
    egelim 43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2009
    Şehir
    KÖTAYA
    Motosikleti
    Mondial 125 UPM (Pizzacı moturu) :)
    LÜTFEN BU BAŞLIĞA CEVAP OLARAK ŞUNLARI YAZMAYIN:
    - Ben denedim benim motorum çok rahat çalıştı,
    - Az yaktı.
    - İyi kaçtı.
    vs yazmayınız. Sizin tecrübeniz sadece psikolojik bir aldanma. Size hak vermiyor değilim, reklamı bu şekilde yapılınca aldanmamak elde değil.

    İşin bilimi, matematiği kimyası açıkladığım gibi. Benzin satan firmalar sokakta araçların sadece binde birinin ihtiyacı olduğu halde güzel reklam ve pazarlama yaparak aynı benzini size pahalıya satmaya bayılıyorlar. Bunu yurdum insanının birbirine gaz vererek körüklemeside bir olay tabi.

    Ayrıca az yaksa bile, litresi daha pahalı, ne kar ettinizki?

    Dizel araçlarda ÖZELLİKLE düşük oktan tercih edilir. Çünkü bu tür motorlarda buji bulunmaz ve yakıtın kendinden tutuşması tercih sebebidir. Bu sebeple dizellerde setan sayısı bilgisi verilir. Setanı yüksek mazot daha kolay kendiliğinden tutuşur.

    Bazı gelişmiş teknolojiye sahip otomobiller yüksek oktan ihtiyacı olsa bile düşük oktanla çalışabilmekte. Bu tür araçlarda 95/98 kulanabilirsiniz ama 98 kullanırsanız daha iyi olur gibi ibareler bulunur. Bu araçlarda motor işletim sistemi vuruntu algıladığı zaman ateşlemeyle oynayarak motorun zarar görmesini engeller ve düşük performansta verse çalışır. Ama ancak yüksek devirlerde yüksek akselerasyon kullanımda farketmektedir.

    Piyasadaki otomobillerin ve motosikletlerin TAMAMINA YAKININDA 95TEN YÜKSEK OKTAN HİÇBİRŞEY FARKETTİRMEYECEKTİR. Bazılarındaki farkta fiyatına deymeyecek/hissedilmeyecek oranlarda olmaktadır.
    Sıradan motosikleti olanlar zaten konuyu hiç düşünmemeli, ekstrem yüksek performansa sahip motosiklet sahipleride motosikletin KİTAPÇIĞINA BAKMALI. Yani eşe doşta servise vs sormayın. Sizden daha iyi bilmek zorunda değiller. Bizim aradığımız yüksek oktanlı DEĞİL uygun oktanlı uygun fiyatlı YÜKSEK KALİTELİ benzin. Buda adı sanı belli ve şekli şemali düzgün istasyonlardan elde edilebilir. Bir benzinin özellikleri sadece oktan ve enerji içeriğinden ibaret değildir. Motoru temizleme özelliği, istasyonun kalitesi vs bunlarda önemli.[/QUOTE]

    iide benim motorum nie bir depo 95 oktan benzinle 160-170 arası bir depo 97 oktan benzinle 170-185 arası gidiyor ?

  16. #136
    GÖKTAX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara/Akvaryum
    Motosikleti
    250 MCT
    Alıntı storm150_mmk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya ben anlamadım olayı simdi benim motorum 95 oktan benzin koyuluyor gecenlerde benzincide kalmamıs oradaki arkadaş 97 koydu bu zararlımıdır yani ? zararlıysa bilelimki sikayet edeyim.
    Zararlı değil gereksiz masraf.

  17. #137
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Ekim 2008
    Ya avrupa ülkelerinde sadece 95 ile 98 var ama Türkiyede ise 95 , 97 , 98 , 100 var bu nasil is anlamadim? sadece tecrübe olarak burda (avrupa) öncelikle araba uzmanlarina sordum 95 ile 98 ne zaman ve hangisinde kullanilmalidir diye sordum onlarda bana hiç kafani yorma 2000'den evvel üretilen araçlar 95 kullanmalidir 2000'den sonrasi 98 kullanmalidir teknik bilgiye gerek yok dediler bunun üzerine arabam 2000'den evvel modele 95 kullaniyordum süphe edip 98 doldurdum depo yari oldu eksos patladi , doldurmaz olaydim ,,, bilmiyorum acaba benzinden'mi oldu yoksa zaten ömrü kisalmismi'idi bunu hemen sordum onlara cevap "EVET" idi birdaha yapma dediler..

  18. #138

    Üyelik
    04 Eylül 2006
    Su varken benzine ne gerek var

    Bu arada çok yerinde bir hortlatma olmuş bencede.

  19. #139

    Üyelik
    25 Haziran 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    ramzey Qm250
    vallaha çok saol bende 3aydır 97 kullanıyorum shell 97 hiç bi yararını gormedim bugun depoda benzin kalmamıs 20liralık benzin aldım 97 kalmamıs 95 koydurdum 110 yapabiliyodum120ye dayandı ibre başka bişeyden kaynaklanıyodur 95-97 alakalı bişi diil ozaman bu yani salak gibi 10 - 20 kurus fazla veriyodum wallaha saol

  20. #140
    Forumdan Uzaklaştırıldı ozaktasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2004
    Şehir
    Kilis-Nizip Belkıs Trafo
    Motosikleti
    HondaCB900F,HondaCBR125,Kymco Süper8,Sym Xs125
    Bilgilendirmeye devam...Yazanın ellerine sağlık...


7. sayfa BirinciBirinci ... 56789 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler