Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Suzuki V-Strom 250 elcik koruma takarken dikkat edilmesi gereken bir nokta

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX-125 & X-Pulse 200 & 790 Adv
    Arkadaşlar bu bir soru değil. Zamanında aradığımda bu sorunun cevabını bulamamıştım. Bir kaç kere de acısını çektim. Çünkü maalesef servisler bile V-Strom 250'nin gidon topuzunun nasıl sökülmesi gerektiğini bilmiyor.

    Elcik koruma takarken gidon topuzunu (gidonun ucundaki parça) sökmek gerekiyor. Dikkat edilmesi gereken nokta basit. Gidon topuzunun ucunda, her motosiklette olduğu gibi bir vida var. Bu vidayı sökmüyoruz. Dikkat bu vidayı sökmüyoruz. Vidayı sadece biraz gevşetiyoruz ve topuzu çekiyoruz. Eğer gelmezse biraz daha gevşetip çekiyoruz. Biraz kuvvet uygulamak gerekebilir ama vidayı kesinlikle tamamen sökmüyoruz.

    Peki vidayı sökersek ne olur? Niye bu kadar sıkıntılı vidayı sökmek? Aşağıda gördüğünüz gibi suzuki bu motosiklette ilginç bir gidon topuzu mekanizması kullanmış. Vidanın en ucunda, fotoğrafın sağı, bir pul var. Eğer topuz hala gidondayken vidayı sökerseniz bu pul düşüyor ve gidonun içinde kalıyor. Geri çıkarması çok zor. Benim bildiğim tek başarılı yöntem diğer gidon topuzunu da söküp basınçlı hava ile bir taraftan bastırıp diğer taraftan pulu (veya içeride kalan diğer parçaları) almak. Tabi bunu çok dikkatli yapın, genelde parçalar uçuyor.



    Tahmin edeceğiniz gibi topuzu geri takarken bütün parçaları birleştirip fotoğrafta görülen hale getirip o şekilde gidona sokmanız gerekiyor. Vidayı sonradan takıp pula tutturma şansınız yok. Büyük ihtimalle pul içeri kaçacaktır. Biraz zorlamanız gerekecek. Araya elcik korumanın plastiği de girdiği için (fotoğraftaki GP kompozit'in koruması, orjinalde büyük ihtimal böyle bir sıkıntı yoktur) vidayı pula takmak iyice zorlaşıyor. Benim tavsiyem bir kaç mm daha uzun bir vida bulup onunla değiştirmek.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    ducatinin de benzer bi sistemi vardı. bende yanlışlıkla vidayı söktüğümde demir parçası gidonun içinde kalmıştı. motoru yatırarak çıkartmıştım

  3. #3
    ahmetmert58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nc 700 S
    bilgi için teşekkürler eminim çok yararlı olacaktır.

    fakat aşağıdaki gibi bir aletiniz olunca, bu tür ulaşılması zor yerlere düşen ufak pul, somun vb. parçaları çıkarmak 3 saniye sürmüyor.

    https://urun.n11.com/diger/izeltas-g...000-P426971371
    KırmızıGrom bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    24 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX-125 & X-Pulse 200 & 790 Adv
    Alıntı ahmetmert58 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bilgi için teşekkürler eminim çok yararlı olacaktır.

    fakat aşağıdaki gibi bir aletiniz olunca, bu tür ulaşılması zor yerlere düşen ufak pul, somun vb. parçaları çıkarmak 3 saniye sürmüyor.

    https://urun.n11.com/diger/izeltas-g...000-P426971371
    Sipariş verdim. Ne zaman lazım olacağı belli olmaz.

  5. #5
    HaktanCbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ducati Monster 696
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ducatinin de benzer bi sistemi vardı. bende yanlışlıkla vidayı söktüğümde demir parçası gidonun içinde kalmıştı. motoru yatırarak çıkartmıştım
    4 tane vidayla gidonu sokseydiniz keske

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Vstrom 650 de de aynı sistem var , topuzun ucundaki vidayı sağa çevirdikçe
    gidonun içindeki lastik genişler sıkar..

  7. #7
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı HaktanCbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4 tane vidayla gidonu sokseydiniz keske
    tahmin ettiğin gibi yatırma değil
    motor zaten 180 kilo ağırlık merkezi çok altta. biraz yatırma ile çıkıyor
    since 1987

  8. #8

    Üyelik
    24 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX-125 & X-Pulse 200 & 790 Adv
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vstrom 650 de de aynı sistem var , topuzun ucundaki vidayı sağa çevirdikçe
    gidonun içindeki lastik genişler sıkar..
    Siz söyleyince tekrar baktım. Bazılarında farklı, bazılarında 250'likteki gibiymiş, model yılına göre farklı herhalde. Hatta şu videoyu buldum. Arkadaş işlemi gösteriyor, dikkatli olunursa zor bir şey değil.

    https://youtu.be/Sh7faceWr54?t=118


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler