Hyosung GD250R Lastik ve Yatma sıkıntısı.
-
Arkadaşlar merhaba ben motosiklet camiasına yeni katılmış bulunmaktayım. (3 Gün Önce) Öncelikle şöyle açıklayayım.
8-9 Aydır motosiklet almayı planlıyordum, ve 8-9 aydır, büyüklerden olsun youtubeden olsun herkesden birşeyler öğrenip onları harmanlıyordum ve doğru bilgiye ulaşıyordum. Gün geldi GD250R almaya karar verdim, ilk motor tecrübem kendime gerçekten güveniyorum ve istanbulda yaşıyorum. Biraz tecrübesizim tabii E5'te vites yerine arka frene basıp kilitlemişliğim vardır. Ama çok iyi bir şekilde frenleme yapabiliyorum, Kombine fren yeteneğimin gerçekten gelişmiş olduğunu düşünüyorum. Sıkıntım şu, tecrübesizliğimden kaynaklanıyor olabilir ama;
Motor üstünde giderken özellikle otoyolda veya E5'te arkamdaki araçlar hızlanmam için kornaya bastığında ben de hızlanmak zorunda kalıyorum ve önümdeki ani fren yaptığında da, frenleyerek sağından solundan girmek zorunda kalıyorum, Bunun için bir çözüm önerisi var mıdır?
Teknik sorun ise şu; E5'te giderken ellerimi bırakayım sağa sola kaçıyor mu diye bir baktım da, çok hafif sola doğru kayıyor motor. Bu neden kaynaklanıyor olabilir? ve MRF Lastikler ile ilgili çok kötü yorum duyduğum için de virajlara giremiyorum hızımı 20'ye kadar düşürüyorum, Korkuyorum açıkçası. Sizce beni düşürür mü? Düşürmezse bu lastik konusundaki özgüvensizliğimi nasıl yenebilirim?
Ek olarak, vitesi 2 ye atarken sanki şanzıman yerinden oynuyor ve küt diye ses geliyor, debriyaj sert olduğu için sonuna kadar basamıyorum ama kavraması yüksek olduğu için tam alır diye umuyorum.
Reklamlar
-
E5 sallana sallana gidilecek yer değil. Kimse takip mesafesi kuralına uymadığı için normalde taşıyabileceği trafiğin 3 katını taşıyan bir yol orası.
Eğer hız konusunda arabalara ayak uyduramıyorsan sağ şeritte giden bir kamyon veya otobüs bulup onu takip etmen gerekir. Hem kamyon ani fren yapamadığı için arkasında daha rahat edersin.
-
Teşekkürler hocam önerin için
-
HRider adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba ben motosiklet camiasına yeni katılmış bulunmaktayım. (3 Gün Önce) Öncelikle şöyle açıklayayım.
İlk motor tecrübem kendime gerçekten güveniyorum ve istanbulda yaşıyorum.
Ama çok iyi bir şekilde frenleme yapabiliyorum,
Kombine fren yeteneğimin gerçekten gelişmiş olduğunu düşünüyorum.
E5'te giderken ellerimi bırakayım sağa sola kaçıyor mu diye bir baktım da..
E5'te arkamdaki araçlar hızlanmam için kornaya bastığında ben de hızlanmak zorunda kalıyorum ve önümdeki ani fren yaptığında da, frenleyerek sağından solundan girmek zorunda kalıyorum..
.
Merhaba, bir dost tavsiyesi olarak düşün genç arkadaşım orta yaşın ustundeyim bu arada, beş yıldır hergün sürüsümun üstüne katmaya çalışır ve olabildiğince pratik yaparım.Eğitim de aldım. Ben hiç bir şey bilmiyorum !
Lastikten daha önemli bir konu ikarus sendromunun ne olduğunu da araştırmanı tavsiye ederim.
Korna çalışıninca hızlanman gerekmiyor..
Tecrübeli olmuş olsaydın bile! sık sık fren yapıp araya girecek pozisyona düşmemen gerekiyor.
Imkan varsa lastik değişimi önemlidir ama doğru kullanmak daha önemlidir. Eğitim alman ve kendine fazla güvenmemen yararına olacaktır.
Tekerin düz bassın. .
-
-
HRider adlı üyeden alıntı
Motor üstünde giderken özellikle otoyolda veya E5'te arkamdaki araçlar hızlanmam için kornaya bastığında ben de hızlanmak zorunda kalıyorum ve önümdeki ani fren yaptığında da, frenleyerek sağından solundan girmek zorunda kalıyorum, Bunun için bir çözüm önerisi var mıdır?
Teknik sorun ise şu; E5'te giderken ellerimi bırakayım sağa sola kaçıyor mu diye bir baktım da, çok hafif sola doğru kayıyor motor. Bu neden kaynaklanıyor olabilir? ve MRF Lastikler ile ilgili çok kötü yorum duyduğum için de virajlara giremiyorum hızımı 20'ye kadar düşürüyorum, Korkuyorum açıkçası. Sizce beni düşürür mü? Düşürmezse bu lastik konusundaki özgüvensizliğimi nasıl yenebilirim?
Ek olarak, vitesi 2 ye atarken sanki şanzıman yerinden oynuyor ve küt diye ses geliyor, debriyaj sert olduğu için sonuna kadar basamıyorum ama kavraması yüksek olduğu için tam alır diye umuyorum.
Öncelikle kazasız belasız sürüşler dilerim,
E5 diğer adıyla D-100 karayolu tehlikeli yer, bu tür ortamlarda uygulaman gereken trafik hızından bir miktar daha hızlı giderek kimsenin önünde yada arkasında uzun süre kalmaman, sürekli şerit değiştirerek ilerlemen gerekiyor. Buna cesaret edemezsen sağ şeritten mümkün olduğunca trafik hızında ilerlersin, rahatsız eden olursa hızlanıp başka bir yerde konumlanırsın. Araçların arasına girmek her ne kadar yasak olsada motosiklet dünyası için gerekli bir durum, doğru uygulanırsa bizim güvenliğimiz için faydalı bile olur.
Motor hafifçe sağa veya sola kayabilir, bu sizin oturuş pozisyonunuzla veya yol durumuyla alakalı olabilir. Lastiklere bu mevsimde kesinlikle güvenmeyin, özgüven zamanla olacak bir şey yavaş yavaş. Bol bol antreman yapmaya çalışın. Kötüde olsa kolay kolay düşürmez, dikkatli olduğunuz sürece.
Hyosung şanzımanı biraz serttir, sanırım o konuda bir problem yok.
-
Çook teşekkürler önerin için, lastik ve şanzıman konusu içimi çok rahatlattı, çok teşekkürler tekrardan.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)