Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Konjektör kablosu ısınması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Ekim 2018
    Şehir
    Hatay
    Motosikleti
    Kanuni Hussar 125cc
    Arkadaşlar motorum Kanuni Hussar 125'lik konjektöre gelen kablolar aşırı derecede ısınıyor. Konjektörü değiştim yine çok ısınıyor. Elimden geldiğince ölçtüm kısa devre yok. Birde 5-6 ay önce almış olduğum akü şarjı bitiyor şarj edip bir kaç gün idare ediyor. Aküyü motor çalışırken ölçtüğümde 25-30v'a kadar çıkıyor. Bu normalmi sıkıntı nerde olabilir ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    PAPAZ_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Motosikleti
    GV650
    Kimseler yazmamış sorunu halledebildin mi kardeşim
    Vesbuci bunu beğendi.

  3. #3
    68charger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2013
    Şehir
    Istanbul city
    Motosikleti
    2006 Yamaha FZ6 Fazer ABS, Kawasaki Ninja 300 ABS
    Selamlar benzer problem bende vardı.

    Sırası ile her şeyin gerilimini ölçmen lazım. Statör jeneratörden gelen 3 kablo olur bunlar konjektöre gider.

    Bu kablolardan ikisi artı, yani fazdır ve AC akımdır. Kablonun konjektör ile bağlantısını kes. uçlara voltmetreyi tak ve 200 Volta getir aracı çalıştır gerilim motor devrine bağlı olarak artacaktır.
    Statör büyüklüğüne göre maksimum 60-70 Volta'a kadar çıkar... Bu kablolardan birinde gerilim az ya da çok ise statör elden geçmesi gerekir.Eğer gerilim aynı ise sıkıntı bunda değil.

    Sonra fişi tekrar yerine tak ve konjekötöre giden fişi çıkar, aracı çalıştır oradaki gerilimi de aynı şekilde ölç. Orada da değerler aynı ise kabloda sıkıntı yok. Sonra fişi tak ve konjektörden akü ye giden 2 kablo olur beyaz kırmızı olabilir onları ölç.Aracı çalıştır ve ölç bu sefer voltmetreyi 20 Volta ve DC akıma ayarla. Doğru Akım.

    Gaz versen de buradan maksimum 14 Volta çıkmalı. Konjektör yani regülatör çalışıyor demektir. En son birde akküyü ölç yine DC olarak. Orada 13-14 arası bir şey çıkmalı. Eğer akün 12.5 Voltun altında düşüyor ise değişmen gerek. Sarj tutmadığı için şarj sistemin sürekli yerine güç doldurmaya çalışıyor ve ısınıyor demektir.

    Akü de ki gerilim 25-30 Volt çıkmamalı. Bu durumda yeni takılan konjektör yine bozuk olabilir... Bu şekilde şarj edilen akü de bozulmuştur muhtemelen.

    Bunları bir kontrol et bence sonra yine düşünürüz.
    Vesbuci bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    25-30v hiç normal değil, peki ne kadar ısınıyor kablo yanıcak kadar mı? ilk başta 25-30 normal değil
    Vesbuci bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)