Yamaha R25 Alacağım . Yağ pompası ?
-
02 Ağustos 2018, 14:35
#1
Arkadaşlar Merhaba,
Yamaha R25 almayı düşünüyorum bu yağ pompası kronik hatası hangi yıllardaki R25 lerde var alırken? Bu hususta neyine dikkat etmeliyim önerileriniz nelerdir 2015-2016 model düşünüyorum.
Performans egzoz taksam ama fazla gaz açmadan ortalama kaç litre yakar?
Reklamlar
-
02 Ağustos 2018, 14:43
#2
2015 lerin çoğu servislerde değişim yapıldı.2016 olanların bir kısmı serviste bi kısmıda fabrikasyon modifikasyonlu.örneğin benim r25in yağ pompası değişmedi yeni seri olarak geldi.ben direk 2016 model olarak bakmanı tavsiye ederim.zaten seri numarasından burdamı yoksa fabrikasyon değişimmi olmuş öğrenebilirsin.benim karma tüketimim 4.4 4.5 litre yavaş giden biri değilim ama 2. vitesde de 80le seyretmiyorum.6 litre yakan arkadaşlar bu şekilde kullananlar.egzos konusu neye takarsan tak genelde arttırıyor.sen boğazdanmı takıcaksın sliponmu takıcaksın ona göre değişicektir.tabi ne taktığın da önemli.
-
02 Ağustos 2018, 14:53
#3
Çok bagirsin istemiyorum katalizör iptal etmeden sadece kafayı değiştircem fazla etkilemez herhalde 6 litre yaksa yine iyi benim duyumlarim8 9 hatta 10 litre diyenler oluyor o yüzden .En iyisi 2015 değilde 2016 bakmak.Peki seri numarasıyla servisi arayıp kayıtları sorguluyorum dimi değişen parça olarak pek bilgim yok o yüzden soruyorum?
-
02 Ağustos 2018, 14:54
#4
Arkadaşım daha yeni mt25 aldı çok rahat 4 litre yakıyor azıcık gazi açarsan 4.4
-
02 Ağustos 2018, 14:58
#5
6-7 litre yakıyorsa benim motor az yakıyor o zaman
-
02 Ağustos 2018, 15:15
#6
Yani şimdi bu yağ pompası olayinda 2015 lerde hemen hemen hepsinde var.2016larida seri numarasıyla sorgulatcam servisinden.Peki bu çok dikkat etmem gereken bişey mi mesela yağ pompası servisinde değişmiş motor ilerde sıkıntı çıkarır mı bana
-
02 Ağustos 2018, 15:20
#7
YamaHonda adlı üyeden alıntı
Çok bagirsin istemiyorum katalizör iptal etmeden sadece kafayı değiştircem fazla etkilemez herhalde 6 litre yaksa yine iyi benim duyumlarim8 9 hatta 10 litre diyenler oluyor o yüzden .En iyisi 2015 değilde 2016 bakmak.Peki seri numarasıyla servisi arayıp kayıtları sorguluyorum dimi değişen parça olarak pek bilgim yok o yüzden soruyorum?
evet katalizör iptal etmeden susturucu değiştirirsen bence yarım litre oynarsa anca o kadar oynar.hatta 0.2 falan bence fark olur.şasi numarasından beğendiğin motorun değişen değişmeyen tüm parçalarını öğrenebilirsin zaten.8 9 litre yaktıramazsın o arkadaşlar anlık tüketimden bahsediyorlardır.araba da ışıklardan kalkarken 13 14 litre yazıyor anlıkdır bu.13 litre yakıyor anlamına gelmez.bu motorun max yakarı tapa sürerim diyen için 6 litredir.1 saat önce 5000 bakımına soktum hiç 0lamadım ortalamayı 4.5 litre şu an.1 haftadır baya zorlamama rağmen 4.3 4.4 den 4.5e çıkabildi.hepsini geç zaten full depo gittiğin km belli ben 230km gidiyorum benzin al ışığı yanınca hemen alırım.depoda kalan 1.5 litre falan oluyor genelde onuda hesaba katsan 270 280 km diyebiliriz.
-
02 Ağustos 2018, 15:36
#8
Bende CBR 125 var şuan R25 kesin alcam da korkuyorum baya bu yağ pompası bilmem ne bu hata olduysa ilk 5000km de yatak saran motor kitleyen olmuştur dimi mesela ben 20.000-25.000km de 2016 model veya 2015 model alcam olan olmuş biten bitmiştir önemli olan benim alırken pompası değişmiş kitlenipte tekrar toplanmamış bir motor bulmam onun dışında dikkat etmem gereken birşey yok herhalde sonuçta Japon?
-
02 Ağustos 2018, 15:51
#9
YamaHonda adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar Merhaba,
Yamaha R25 almayı düşünüyorum bu yağ pompası kronik hatası hangi yıllardaki R25 lerde var alırken? Bu hususta neyine dikkat etmeliyim önerileriniz nelerdir 2015-2016 model düşünüyorum.
Performans egzoz taksam ama fazla gaz açmadan ortalama kaç litre yakar?
Arkadaşım motorum su an yamaha servisnde tenerem var.
Ben ordayken bir r25 geldi bi ses geliyor bakarmısınız dedi serviste baktılar gram yag kalmamıs yatak vuruyor
bakım yapılalı 2000 km olmus
söylenen yamahaya yazmıslar bu yağ yakma sorununu ama daha cevap gelmemiş malesef.
r25 ler sıkıntılı anlaşılan detaylı araştırmadan alma sakın.
gelen arkadaş motoru bırakıp gıttı soylenen 20-25 iş gunu sureceğiydi,gerisini siz düşünün.
2017 modeldi makinada.
Bu benim şahit olduğum bir olay 3 gün önce aktarmak istedim.
japondan şaşma,çine bulaşma........
-
02 Ağustos 2018, 15:59
#10
mutluemlak adlı üyeden alıntı
Arkadaşım motorum su an yamaha servisnde tenerem var.
Ben ordayken bir r25 geldi bi ses geliyor bakarmısınız dedi serviste baktılar gram yag kalmamıs yatak vuruyor
bakım yapılalı 2000 km olmus
söylenen yamahaya yazmıslar bu yağ yakma sorununu ama daha cevap gelmemiş malesef.
r25 ler sıkıntılı anlaşılan detaylı araştırmadan alma sakın.
gelen arkadaş motoru bırakıp gıttı soylenen 20-25 iş gunu sureceğiydi,gerisini siz düşünün.
2017 modeldi makinada.
Bu benim şahit olduğum bir olay 3 gün önce aktarmak istedim.
bu japon 250 cc reyzink motorların kronik sorunu herhalde.
benim cbr250'de de varmış, gerçi benim başıma gelmedi ama korka korka sürüyorum.
3000 km 'yi geçmeden değiştiriyorum yağını.
bakalım biz ne zaman patlyacağız
-
02 Ağustos 2018, 16:00
#11
ben yağ ilavesi yapıyorum.
-
02 Ağustos 2018, 16:53
#12
r25 tayland da 3 yıl 36bin km komple 5 yıl 50 bin full piston takımı motor 2 yılda full elektronik garanti veriyor.evet çok sorunlu bir motor olduğu için böyle bir garanti veriliyor.allahın dangalakları sadece 2 vitesi kullana kullana bozuyorlar sonra yağ eksildi piston sıkıntı vs vs.r25in kronik sorunu yok tabi kullanmaya bilene.bundan önce pulsar da neler söylendi neler.ben 7700 km kullandım arkadaşım kullanıyor şu an 23.000km de akü dahi değişmedi hiç bir sıkıntısı yok.aynı anda aldığım arkadaşımda 14bin km sürdü oda başkasına sattı onda da hiç bir sıkıntı yok olmadı.sürmeyi bakmayı ilgilenmeyi sevmiyorsanız motor değil araba alın.
-
02 Ağustos 2018, 17:45
#13
Motorun sorunu limitlere yakın tasarlanması.O güç o beygir ve o devir 250 cc için biraz fazla.Motorun limitörunu 2000 devir geriye çek, motor ecu haritasını da ona göre değiştir.Tabi bunları yaparken güçten de feragat edeceksin ama karşılığını dayanıklılık ve biraz tork artışı olarak alacaksın.Nitekim bu dediklerim yeni kasalarda yapılmış.Yakıt düşmüş, sanırım dayanıklılık sorunları yaşanmayacaktır.
Eski kasalar sorunlu, hele agresif bir kullanıcıysan uzak durman iyi olur.
-
02 Ağustos 2018, 17:56
#14
burak burk adlı üyeden alıntı
r25 tayland da 3 yıl 36bin km komple 5 yıl 50 bin full piston takımı motor 2 yılda full elektronik garanti veriyor.evet çok sorunlu bir motor olduğu için böyle bir garanti veriliyor.allahın dangalakları sadece 2 vitesi kullana kullana bozuyorlar sonra yağ eksildi piston sıkıntı vs vs.r25in kronik sorunu yok tabi kullanmaya bilene.bundan önce pulsar da neler söylendi neler.ben 7700 km kullandım arkadaşım kullanıyor şu an 23.000km de akü dahi değişmedi hiç bir sıkıntısı yok.aynı anda aldığım arkadaşımda 14bin km sürdü oda başkasına sattı onda da hiç bir sıkıntı yok olmadı.sürmeyi bakmayı ilgilenmeyi sevmiyorsanız motor değil araba alın.
siz pulsarı kullanmamışsınız bile. kurye çıkması pulsar bizim arkadaş 170 binde sattı. şuan hala saat gibi çalışıyor. motora nasıl baktığınla alakalı bir durum bu.
-
02 Ağustos 2018, 20:47
#15
Erdost adlı üyeden alıntı
Motorun sorunu limitlere yakın tasarlanması.O güç o beygir ve o devir 250 cc için biraz fazla.Motorun limitörunu 2000 devir geriye çek, motor ecu haritasını da ona göre değiştir.Tabi bunları yaparken güçten de feragat edeceksin ama karşılığını dayanıklılık ve biraz tork artışı olarak alacaksın.Nitekim bu dediklerim yeni kasalarda yapılmış.Yakıt düşmüş, sanırım dayanıklılık sorunları yaşanmayacaktır.
Eski kasalar sorunlu, hele agresif bir kullanıcıysan uzak durman iyi olur.
Aslında güç beygir ve devir 250cc için az bile. Motorun kendi içinde birşey yetersiz tasarlanmış. O kısmını çok bilemem sadece tahminim. 95 model 250cclik 4 silindirler var. Bunlar 18-19 bin küsur devir çeviriyor ve 65 beygir civarlarında güç üretiyor.
Eski 250cc 4 silindirlerle kıyaslarsak bu motorda bence bir sorun var
-
02 Ağustos 2018, 22:22
#16
Yorum yapan herkese teşekkürler arkadaşlar . CBR 125 imi ilandan kaldırdım satmıyorum R25 almaktanda vazgeçtim zaten tahmin ediyordum başlı başına sıkıntılı bir motor olduğunu.He 2018 ABS li ve bundan sonraki yıllarda patlak vermezler ama bu motorlardan 2015-2016 modellerinden canı yanan çok . Benim Cıbır daha 22.000km de 50.000 e kadar bakımını yapar binerim sonrası Allah kerim. Keşke Honda piyasaya girebilseydi 250cc çift silindirle hadi onu geçtim şimdi ki CBR 125 ve 250 üretimini de durdurdu amaçları neyse ...
-
02 Ağustos 2018, 23:57
#17
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
Aslında güç beygir ve devir 250cc için az bile. Motorun kendi içinde birşey yetersiz tasarlanmış. O kısmını çok bilemem sadece tahminim. 95 model 250cclik 4 silindirler var. Bunlar 18-19 bin küsur devir çeviriyor ve 65 beygir civarlarında güç üretiyor.
Eski 250cc 4 silindirlerle kıyaslarsak bu motorda bence bir sorun var
65 değil 45-48hp civarlarında güç üretiyorlardı. Tabi euro normlarının hiç birine uygun değildi. Ben kullandım devir çevirince iyi hoş gidiyor ama tork olarak fark yok öyle günümüz motorları ile pek. Kısacası biraz eğime yada bir rüzgara bakıyor nefes kesilmesi.
http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...250rr%2090.htm
http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...r250r%2089.htm
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)