Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Şarj sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    AC gerilimi yanlış okumanın sebebi büyük ihtimal ölçü aletidir. Ucuz ölçü aletleri genellikle şebeke frekanslarında düzgün çalışır.
    Şebeke frekansı 50Hz. Statorun frekansı, statorun sargı/mıknatıs sayısına göre değişir ama şebeke frekansından düşüktür veya değişiktir.
    Üretiği sinüs bile farklı olabilir. Veya bilinen bir devirde ölçmek gerekir.
    Sizin yapacağınız AC gerilimi boş verip DC gerilime, yani reg. çıkışına bakmak.
    Statorda üretilen AC gerilim, eğer bozuk değilse regülatörde DC gerilime zaten çevriliyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Şehir
    SİVAS
    Motosikleti
    MONDİAL 100 SFC SNAPPY X
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    AC gerilimi yanlış okumanın sebebi büyük ihtimal ölçü aletidir. Ucuz ölçü aletleri genellikle şebeke frekanslarında düzgün çalışır.
    Şebeke frekansı 50Hz. Statorun frekansı, statorun sargı/mıknatıs sayısına göre değişir ama şebeke frekansından düşüktür veya değişiktir.
    Üretiği sinüs bile farklı olabilir. Veya bilinen bir devirde ölçmek gerekir.
    Sizin yapacağınız AC gerilimi boş verip DC gerilime, yani reg. çıkışına bakmak.
    Statorda üretilen AC gerilim, eğer bozuk değilse regülatörde DC gerilime zaten çevriliyor.
    Şu amper olçme isini yine yaptim cunku gecen sefer yanlis olçmusum simdi motor rolantide iken - 0.07 ile sarj oluyor ve gazı actigimda artiya donuyo.Farlar acık ikende -2 kusurlere kadar cikiyor gazi mekadar acarsam acayim enfazla -1 küsürlere iniyor.Buda demek ki akude elektrik harciyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:57 ----------

    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer "bozuk diye kenara attım" dediğin konjektörde değerler düzgünse onu takıp tekrar akü voltajını ölçmeyi denermisin bakalım yine 17 volt mu gösterecek.
    Şimdi bozuk deyip attigim konjektoru videodaki gibi olçtum ve 4 tane deger olctum bunlar birbirine yakın yani buda konjektor sağlam demek oluyor sanırım sonra motora takıp akü voltunu olçtum 12.30 v boşta gazı açtigimda en fazla 15.50 V oldu.

  3. #23
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    Alıntı ahmet.58 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu amper olçme isini yine yaptim cunku gecen sefer yanlis olçmusum simdi motor rolantide iken - 0.07 ile sarj oluyor ve gazı actigimda artiya donuyo.Farlar acık ikende -2 kusurlere kadar cikiyor gazi mekadar acarsam acayim enfazla -1 küsürlere iniyor.Buda demek ki akude elektrik harciyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:57 ----------



    Şimdi bozuk deyip attigim konjektoru videodaki gibi olçtum ve 4 tane deger olctum bunlar birbirine yakın yani buda konjektor sağlam demek oluyor sanırım sonra motora takıp akü voltunu olçtum 12.30 v boşta gazı açtigimda en fazla 15.50 V oldu.
    demek ki bozuk diye attigin isini duzgun yapiyor dostum. bu voltajlari aliyorsan sorun yok demektir. 15,5 kabul edilebilir bir voltaj.

    akunu yenile devam et. bu voltaj geliyorsa statorunde de sorun yok.

    yukardaki mesajimda bos bulunum ac yerine dc yazmisim onu duzelteyim. okuyan birisi olur, yanlis olmus.

    kolay gelsin.

  4. #24
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Bu durumda eski konjektör sağlam ama yenisinde de hiç değer görmemen normal değil, içerisinde 4 tane diyot var hepsinin aynı anda bozulması düşük bir ihtimal. 15.5 V biraz fazla bu uzun süreli şarjda aküye zarar verebilir ama şöyle bir durum var eğer akün bozulduysa alternatör istediği kadar enerji üretsin, akü şarj olmaz veya çok düşük akımla şarj olur bu durumda 15.5 volt görmen normal çünkü akü şarj olmadığı için alternatöre yük binmiyor ve bu nedenle gerilim yükselebilir.

    Senin şimdi yapman gereken sağlam konjektörü taktıktan sonra gaz verip farlar açık kapalı ayrı ayrı akü gerilimi ve akımını ölçmek. Eğer 15.5 Volt olmasına rağmen akü 3-4 amper gibi bir akım çekmiyorsa büyük ihtimalle bozulmuştur. Bu arada yukarıda test yapmışsın o esnada yeni konjektör mü takılıydı eskisi(kaldırıp kenara attım dediğin) mi takılıydı? Rölantide farlar kapalıyken akünün %100 şarj olması lazım ama senin yazdığın değerlere göre farlar açıkken hiçbir şekilde(gaz versende) akü şarj olmuyor.

    Sağlam olan konjektör ile
    Farlar açıkken aküden geçen akımı(amperi) ve gerilimi
    Farlar kapalıyken aküden geçen akımı ve gerilimini paylaşırsan net cevap verebiliriz.

    Ayrıca evinde şarj cihazı varsa akünün şarj olurken çektiği akımı o şekilde de ölçmek sana akünün sağlamlığı konusunda fikir verebilir. Akü hiç bir yere bağlı değilken yaklaşık 12.4 Volt altındaysa şarja ihtiyacı vardır, 12 nin altındaysa akü ya tamamen boştur ya da arızalıdır, boş akü şarj edildiğinde şarj aletine de bağlı olarak çok yüksek akım çeker(motosiklet aküsü için yaklaşık en az 4-5 amper diyebiliriz) dolmaya başladıkça bu değer gittikçe azalır.
    emremm bunu beğendi.

  5. #25
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    @thepope; Birde multi. nin problarını yanlış bağlama ihtimali var. -+ akımıda yazması lazım. Kendisi de yanılıyor, bizi de yanıltıyor.

  6. #26
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @thepope; Birde multi. nin problarını yanlış bağlama ihtimali var. -+ akımıda yazması lazım. Kendisi de yanılıyor, bizi de yanıltıyor.
    Aynen öyle ama gazı açtığında + ya döndüğünü belirttiği için - değerde aküden akım çekildiği + da akünün şarj olduğu anlaşılıyor. Ters bağlasa da tam tersi oluyor zaten. Farlar açıkken -2 ye çıkıyor demiş mesela bu durumda motorun elektrik üreten/doğrultan parçalarından birinde sorun var zaten, akü olmasa bile gaz verince motorun tüm aydınlatmalara yetecek kadar hatta çok daha fazla enerji üretmesi lazım.

  7. #27
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Doğrusun...
    thepope bunu beğendi.

  8. #28

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Şehir
    SİVAS
    Motosikleti
    MONDİAL 100 SFC SNAPPY X
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu durumda eski konjektör sağlam ama yenisinde de hiç değer görmemen normal değil, içerisinde 4 tane diyot var hepsinin aynı anda bozulması düşük bir ihtimal. 15.5 V biraz fazla bu uzun süreli şarjda aküye zarar verebilir ama şöyle bir durum var eğer akün bozulduysa alternatör istediği kadar enerji üretsin, akü şarj olmaz veya çok düşük akımla şarj olur bu durumda 15.5 volt görmen normal çünkü akü şarj olmadığı için alternatöre yük binmiyor ve bu nedenle gerilim yükselebilir.

    Senin şimdi yapman gereken sağlam konjektörü taktıktan sonra gaz verip farlar açık kapalı ayrı ayrı akü gerilimi ve akımını ölçmek. Eğer 15.5 Volt olmasına rağmen akü 3-4 amper gibi bir akım çekmiyorsa büyük ihtimalle bozulmuştur. Bu arada yukarıda test yapmışsın o esnada yeni konjektör mü takılıydı eskisi(kaldırıp kenara attım dediğin) mi takılıydı? Rölantide farlar kapalıyken akünün %100 şarj olması lazım ama senin yazdığın değerlere göre farlar açıkken hiçbir şekilde(gaz versende) akü şarj olmuyor.

    Sağlam olan konjektör ile
    Farlar açıkken aküden geçen akımı(amperi) ve gerilimi
    Farlar kapalıyken aküden geçen akımı ve gerilimini paylaşırsan net cevap verebiliriz.

    Ayrıca evinde şarj cihazı varsa akünün şarj olurken çektiği akımı o şekilde de ölçmek sana akünün sağlamlığı konusunda fikir verebilir. Akü hiç bir yere bağlı değilken yaklaşık 12.4 Volt altındaysa şarja ihtiyacı vardır, 12 nin altındaysa akü ya tamamen boştur ya da arızalıdır, boş akü şarj edildiğinde şarj aletine de bağlı olarak çok yüksek akım çeker(motosiklet aküsü için yaklaşık en az 4-5 amper diyebiliriz) dolmaya başladıkça bu değer gittikçe azalır.
    Hocam iki konjektorude olctum ve sağlam olanı taktım ve yukarda ölçtügum amper degerlerini saglam konjektor ile ölçtum yani aküyü saglam konjektorlede sarj edemiyor.Şuda var akü motor calişmazken farları normal yakıyor farı kapatım marsa basiyorum hır edip kalıyor .Aküyü sarja taktim ve 14.40 volt ve 1 amper veren sarj aleti ile bagladigimda kutup basinda 13.31 V akünun cektigi akım ise marş basmaz durumdayken ki hali ile taktigimda 0.20 A ile başladı ve 0.05 e kadar dustu 1.5 saate falan daha sonra söküp motora bağladim marşa yine basmadi olcu aletiyle kutup baslarindan olctugimde 12.80 V gosteriyordu farlari açtıgimda 11.60 V a dustu (motor calismiyor iken ) ve bu 60 olan taraf surekli hızla dustu ve 10 volta kadar indi.Fari kapattigimda ise 12.30 falandi sonrasinda marşa bastim ceviremedi ve 4 V a kadar düştü galiba aküde fazla volttan ölmüş.

  9. #29
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı ahmet.58 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam iki konjektorude olctum ve sağlam olanı taktım ve yukarda ölçtügum amper degerlerini saglam konjektor ile ölçtum yani aküyü saglam konjektorlede sarj edemiyor.Şuda var akü motor calişmazken farları normal yakıyor farı kapatım marsa basiyorum hır edip kalıyor .Aküyü sarja taktim ve 14.40 volt ve 1 amper veren sarj aleti ile bagladigimda kutup basinda 13.31 V akünun cektigi akım ise marş basmaz durumdayken ki hali ile taktigimda 0.20 A ile başladı ve 0.05 e kadar dustu 1.5 saate falan daha sonra söküp motora bağladim marşa yine basmadi olcu aletiyle kutup baslarindan olctugimde 12.80 V gosteriyordu farlari açtıgimda 11.60 V a dustu (motor calismiyor iken ) ve bu 60 olan taraf surekli hızla dustu ve 10 volta kadar indi.Fari kapattigimda ise 12.30 falandi sonrasinda marşa bastim ceviremedi ve 4 V a kadar düştü galiba aküde fazla volttan ölmüş.
    Akü ölü öyleyse, son olarak şu haliyle yani sağlam konjektör takılıyken ve akü bağlı değilken motor kendi ürettiği elektrik ile farları düzgün bir şekilde yakabiliyor mu, buradan düzgün elektrik üretilip üretilmediğini anlamış oluruz. Tek kafamı kurcalayan nokta yukarıda "ne kadar gaz verirsem vereyim -1 amperin altına düşmüyor yazmışsın" bunun tek açıklaması motosikletin kendi ürettiği elektrik farları yakmaya yetmiyor ve bu da bir sorun olduğunu gösteriyor, tesisatta kısa devre falan yok dimi sigortalar sağlam? Stator de zayıf olabilir, konjektörde yeterli doğrultmayı yapamıyor olabilir, yanlış anlaşılmasın bozuk demiyorum ama çin malı motorların çoğunda konjektör stator hep zayıf takılıyor, eğer 2 konjektör çalışsaydı masraftan kaçınmak adına 2 sini paralel bağlamayı deneyebilirdik.

  10. #30
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    @thepope; Akü bağlı değilken kontrolde gaz vermemeli, gerilim çok yükselirse bir yerleri (CDI, ampuller) uçurabilir.

    Dikkat etmek lazım.
    thepope bunu beğendi.

  11. #31
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Motor aküyü şarj edemiyor ki zaten bu nedenle gerilimin motora zarar verecek kadar yükseleceğini sanmıyorum, yani ölü bir akü bağlayınca da bozulması lazım o zaman, ama dediğin gibi kontrollü gaz açmakta fayda var.

  12. #32
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Dikkat etmek lazım, diye yazdım sadece.
    thepope bunu beğendi.

  13. #33

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Şehir
    SİVAS
    Motosikleti
    MONDİAL 100 SFC SNAPPY X
    Akü sökük vaziyette evet farları akü bağlıyken ki kadar güçlü yakamasada azda olsa yakıyor.Tesisatta hiçbir kısa devre yok baktım ölçü aletiyle ama şuda var statorü internetteki gibi ölçtüğümde konjektore ac veren sarımlarda kısa devre gosteriyor yani diyot olçmeye aliyorum statorun ortadaki demir saca eksiyi sari kabloya artiyi tutuyorum ötüyo.

  14. #34
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Stator sarı kablolarıyla şase arasında kısa devre olmaması gerekiyor. Bu arada gaz verince farların daha parlak yanıyor mu? Şöyle bir şey de yapabilirsin, akü yerine bir 12volt far ampülü bağlayıp kontrol et bakalım, ampül düzgün yanacak mı?

  15. #35
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Diyot ölçme kademesinde sargıları ölçersen öter, sanırım 20-30 OHM altında ötmesi lazım.
    O kademeyi diyot-transistör, kısa devre gibi ölçümlerde kullanabilirsin.
    Direnç (Ohm) ölçümünde ilgili kısıma alacaksın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:01 ----------

    Stator sargıları 1-2 ohm civarında olması lazım. Tam bilmiyorum.

  16. #36

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Şehir
    SİVAS
    Motosikleti
    MONDİAL 100 SFC SNAPPY X
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Stator sarı kablolarıyla şase arasında kısa devre olmaması gerekiyor. Bu arada gaz verince farların daha parlak yanıyor mu? Şöyle bir şey de yapabilirsin, akü yerine bir 12volt far ampülü bağlayıp kontrol et bakalım, ampül düzgün yanacak mı?
    Evet gazı açtıkça parlaklık artiyor ama aku takilıyken ki kadar yanmiyor.Motordan 3 hafta uzagim okuldan dolayi motorda memlekette oyuzden deneme sansim yok ampulu

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:05 ----------

    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Diyot ölçme kademesinde sargıları ölçersen öter, sanırım 20-30 OHM altında ötmesi lazım.
    O kademeyi diyot-transistör, kısa devre gibi ölçümlerde kullanabilirsin.
    Direnç (Ohm) ölçümünde ilgili kısıma alacaksın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:01 ----------

    Stator sargıları 1-2 ohm civarında olması lazım. Tam bilmiyorum.
    Direnç kısmında da ölçtum 10-11 arasi degisiyor.Elimde bozuk diye koseye attigim birde stator var onu şaseye kısa devre varmi diye baktim onda kisa devre yoktu ama kablosu olmadigi icin motora takip deneyemedim.

  17. #37
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı ahmet.58 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet gazı açtıkça parlaklık artiyor ama aku takilıyken ki kadar yanmiyor.Motordan 3 hafta uzagim okuldan dolayi motorda memlekette oyuzden deneme sansim yok ampulu
    Bana statörde sorun var gibi geliyor, ampulu denemen çok önemli değil zaten aldığın sonuçlar bir anormallik olduğunu gösteriyor. Farları açtığın sürece istediğin aküyü tak bitecektir bu değerleri aldığın sürece, motor çalışırken aküden akım çekilmemesi gerekiyor.

  18. #38

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Şehir
    SİVAS
    Motosikleti
    MONDİAL 100 SFC SNAPPY X
    Ozaman ben once elimde olan statoru bi kablo lehimleyip deneyim sonuç duzelirse bilgi veririm duzelmezse artik yeni stator almam lazim
    thepope bunu beğendi.

  19. #39
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı ahmet.58 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .............
    Direnç kısmında da ölçtum 10-11 arasi degisiyor.Elimde bozuk diye koseye attigim birde stator var onu şaseye kısa devre varmi diye baktim onda kisa devre yoktu ama kablosu olmadigi icin motora takip deneyemedim.
    10-11 Ohm çok yüksek, 0.10-0.11 Ohm olmasın?





    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:03 ----------

    Burada bobinlerin bağlantısını bilmiyorum ama o kadar direnç olmaz diye tahmin ediyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:07 ----------

    @thepope; 2. resimde bobinlerin üzerinden geçirdikleri yarım spirlik, makaronlu kablo ne işe yarıyor?

  20. #40
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Emin değilim ama sarılan 5 tane bobini seri veya paralel bağlamak amacıyla kullanılmış olabilir.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)