ısındıktan sonra tekleme problemi (videolu)

Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
3,160
tekleme derken sert bir şekilde, devir ateşleme kesip gelmesi gibi
https://youtu.be/y7gfICijiT8

buji veya bobinlerinden olsa biri bozulmuş olsa 4 silindir var bu kadar sert bir şekilde belli etmezdi, benzin pompasını değiştirdim, tps kontrolü yaptım videoda zaten onun testini yapıyordum

motor ısındıktan sonra oluyor ısınasıya sorun yok
 
Katılım
10 Ocak 2017
Mesajlar
3,076
hocam videoda mı sorun var yoksa bende mi? sanki 48 saniyelik videoya 5-6 tane resim eklemişsiniz gibi görüntü donuyor arkadan ses geliyor
 
Katılım
9 Haz 2016
Mesajlar
1,836
vidyoda senkron sorunu var sanırım. Bide kapalı yerde çekmişsiniz pek anlaşılmıyor ses.
 
Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
3,160
hocam videoda mı sorun var yoksa bende mi? sanki 48 saniyelik videoya 5-6 tane resim eklemişsiniz gibi görüntü donuyor arkadan ses geliyor

vidyoda senkron sorunu var sanırım. Bide kapalı yerde çekmişsiniz pek anlaşılmıyor ses.
Simdi videolarin orjinal halini tek tek yukledim bakar misiniz;
https://youtu.be/zHJYcJ4K7Hs
https://youtu.be/Yk3sYGXtqPk
https://youtu.be/iAWvM2hjFyI

3-4 devirden sonra tekleme yapiyor devir saatine bakin
 
Katılım
9 Haz 2016
Mesajlar
1,836
Simdi videolarin orjinal halini tek tek yukledim bakar misiniz;
https://youtu.be/zHJYcJ4K7Hs
https://youtu.be/Yk3sYGXtqPk
https://youtu.be/iAWvM2hjFyI

3-4 devirden sonra tekleme yapiyor devir saatine bakin

yüksek devirde de yapıyor mu ? veya belirli bir devirden sonra yükselmeme var mı ? örneğin 9 bin devirin üzerine çıkmıyor gibi.

Bu teklemenin bi çok sebebi olabilir. enjeksiyondan tut ateşleme tesisatından eksantriğine kadar. hepsini tek tek incelemek lazım.
 
Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
3,160
yüksek devirde de yapıyor mu ? veya belirli bir devirden sonra yükselmeme var mı ? örneğin 9 bin devirin üzerine çıkmıyor gibi.

Bu teklemenin bi çok sebebi olabilir. enjeksiyondan tut ateşleme tesisatından eksantriğine kadar. hepsini tek tek incelemek lazım.

hayır belirli bir devirden sonra yükselmeme gözlemleyemedim ama 3*4 bin devirden sonra yapmaya başlıyor, tekrrardan eklemek istiyorum motor ısınasıya kadaar aynı eeskisi gibi ısındıktan sonra teklemeler git gide artıyor stop edesiye kadar marş yapıp motor çalışşmayasıya kadar yolu var takii motor soguyor sorunlar çözülüyor tekrardan aynı döngü

çok yüksek devirde yapıyormu emin değilim ama 4-9 arası yapıyor daha üstlerde de yappıyordur zaten gittikce arttıgı için çok üstt devirlere çıkılmıyor birde evin içinde oldugumdan pek deneyemiyorum
 
Katılım
28 Tem 2016
Mesajlar
852
dostum,

en kestirme bi şunu kontrol eder misin;

bujileri çıkar, bak bakalımi ıslaklık siyahlık var mı?

motor ısınana kadar yapabilir genelde bu tarz devir kesmeler boğulmalar honda motorlarda. ama motor sıcakken yapıyorsa fazla benzin alıyor olması muhtemel; eğer matrax dostumun söylediği diğer problemler yok ise.

sen bi bujine bak bakalım ne durumda. belki zengin karışım alıyor olabilir.

kolay gelsin.
 
Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
3,160
dostum,

en kestirme bi şunu kontrol eder misin;

bujileri çıkar, bak bakalımi ıslaklık siyahlık var mı?

motor ısınana kadar yapabilir genelde bu tarz devir kesmeler boğulmalar honda motorlarda. ama motor sıcakken yapıyorsa fazla benzin alıyor olması muhtemel; eğer matrax dostumun söylediği diğer problemler yok ise.

sen bi bujine bak bakalım ne durumda. belki zengin karışım alıyor olabilir.

kolay gelsin.

Bujileri cikarip bakmistim fazla anlamamakla birlikte tipinde bir problem gozukmuyordu, bujileri ve pipolarini ohm testi yaptim hepsi hwmen hemen ayniydi birde atesleme testi yaptim, ama tabiiki motor isininca oldugundan sicak test edemiyorum

@matrax33
Hocam az once test ettim evet 9 bin deviri gecmiyor tabi isininca bu dahada dusuyor, sogukken sorun yok
 
Katılım
9 Haz 2016
Mesajlar
1,836
Bujileri cikarip bakmistim fazla anlamamakla birlikte tipinde bir problem gozukmuyordu, bujileri ve pipolarini ohm testi yaptim hepsi hwmen hemen ayniydi birde atesleme testi yaptim, ama tabiiki motor isininca oldugundan sicak test edemiyorum

@matrax33
Hocam az once test ettim evet 9 bin deviri gecmiyor tabi isininca bu dahada dusuyor, sogukken sorun yok

Arıza tespini en basit yetkili servisler yapabilir. Ellerinde teçizatları var. Usta usta gezdirme motoru herkes bi tarafını kurcalar. Maddi müsait olduğunda bi göster yetkili servise.
 
Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
3,160
Arıza tespini en basit yetkili servisler yapabilir. Ellerinde teçizatları var. Usta usta gezdirme motoru herkes bi tarafını kurcalar. Maddi müsait olduğunda bi göster yetkili servise.

aynen öyle yaptım ben çok kurcaladım ama bugün bıraktım servise
 
Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
3,160



mrb bugün servisi arayıp sordum cekap sensörünün arızalı olduğunu söylediler ckp sensörü demek istediler sanırım (crankshaft pozisyon sensörü ya da crank sensörü) hatta ilk başta check-up anladım o ne diye düşündüm ilk, 1700tl dediler buralardan muhtemelen bulamam çünkü sanırım o statör ile birlikte geliyor o yüzden dışardan statör almam gerekicek;

https://www.motorcyclespareparts.eu/honda-parts/motorcycles/cbr1000rr-2009/e-10-generator-558920.aspx

buradaki statör sargısı ile bir olan bir parça var sanırım o sensör, yanii gene bekle allah bekle :(
 
Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
3,160
cmp sensörüm (egzantrik sensörü) arızalıymış değiştirdik düzeldi
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst