Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

SUNL ATV 150cc elektrik aksamı sorunu strator regulator aku sarj marş kompleks sorun

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Ağustos 2017
    saygı deger arkadaşlar bir atv aldık keyfini suremeden arızalar baş gösterdi
    başlangıç soyle oldu kontagı ceviriyorsun marş hiç basmamaya başladı sıfır tepki.
    marş motorunun bir kontatöre bağlı oldğunu gördüm iki girişi var bir ucu direk marş moturuna diğer ucunda ise direk akü den gelen bir kablo mevcut regulatorden gelen kabloda burda aku kablosu ile birleşerek akuyu şarj ettiğini (önceden) tespit ettim.
    Sonra düz kontak yapıp çalştırdım.
    Sonraki tespitlerimde ise motor çalıştığı halde aku nun sarş olmadıgını gördüm.
    Burdan yola cıkarak regulatorden DC cıkısı olmadıgını fark ettim.
    Alternator ac cıkısı veriyordu ama regulatorden cıkıs yoktu hiç ugrasmadan direk bir regulator alıp değiştim cıkıs gine yok geriye doğru gitmeye devam ettim ve alternatorden 5 kablo cıktıgını bunların 2 sinin cdi unitesine gittiğini tespittim ettim yani ateşleme geriye 3 adet kablo kaldı bunlardan ceşitli voltaj cıkışları vardı 2 uctan biri 14volt civarı biride 9 volt civarı(rolanti de) internette bunların 3 unden de voltaj almam yonunde yazılar okudum 3 unude kendi aralarında ohm olcumlerı almam gereklı oldugunu okudum ve bu olcumlerde internetteki yazılanlar gibi olcumler alamayınca yeni bir alternator aldım. fakat yenisi ile eskisi aynı olcumleri verdi olçu aletiyle henuz motora takmadım takmadan önce sizlere danısmak istedim.
    gelelim ölçümlerime

    1-yesil-kırmızı magnetoya giden kablo zaten ayrı

    2-siyah-kahverengi

    3-siyah

    4-sarı

    5-sarı

    sarılar kendi aralarında kısa devre tahminen ikiside aynı işi yapıyor kendi aralarında 3.1 ohm veriyor

    siyah ve siyah kahverengi kendi aralarında 513ohm veriyor iki alternatordede

    baska hiç bir ölçüm alamıyorum.

    gelelim alternatore sadece 2 bacaktan 550 ohm resmini ekliyeceğim hangi bacaklarda oldugunu[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:42 ----------



    son resimdeki
    white A Red B
    A ucuna + prob B ucuna - prob ile 550 ohm alıyorum geri kalanları boş

    bu sekilde hangi ucu nereye baglamalıyım tavsiyesi olan arkadaşlra şimdiden teşekkur ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:08 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:16 ----------

    alıntıyı degerli tesisatorg uyemizden yaptım tesekkuru bir borç bilirim
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/162697-konjektor-baglantisi-ve-saglamlik-testi-%5Bresimli%5D.html

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:17 ----------

    elektrik ve elekronik bilgim yeterli olacagı kanısındayım saygılar.


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum motorun aküsü 12 volt ise, senin rölantide 9 volt alman sıkıntı. rölantide 12,8 volt, yükseldikce 14,5 volt gibi değerlere ulaşman gerekiyor.

    statör dc akım üretiyor. 31 ohm alman iyi birşey. her iki uçta da aynı gerilim varsa sorun yok.

    aslında benim bildiğim motosiklet sisteminde 3 sarı fiş olur. statörden gelen bu 3 sarı fiş te de aynı dc gerilim alınıyorsa statör sağlıklıdır.

    bu 3 fiş konjektöre girer. ve konjektörden en genel tabiri ile 1 yeşil 1 kırmızı 1 siyah uç çıkar. kırmızıyı akünün + kutbuna, yeşil ve siyahı da birleştirip şasi(siyah kablo) ya bağlarsan olay bundan ibaret. bu şema bana daha çok araba sistemi gibi geldi. açıkçası birebir bu sistemi ben görmedim yada kullanmadım. benim bildiğim sistem yukarıda yazdığım şekilde.

    ama mantık olarak dc akımı konjektörde ac ye dönüştürmeden lambalara yada sisteme vermek bilmiyorum bana biraz sağlıksız gibi geldi. o kısmında yanılıyor olabilir.

    başta yazdığım gibi 12 volt aküsü olan bir sistemin rölantide 9 volt vermesi normal değil. ya konjektörde bir sıkıntı var, yada akü ölü.

    kolay gelsin.

  3. #3

    Üyelik
    17 Ağustos 2017
    kardeşim 3 sarı olanlar tahminen 3 faz alternatorler benimki galiba mono fazlı benim tam olarak istediğim hangi ucları nereye baglamam gerekli onu bilemedim bu işin bir formulu olmalı tam bir teknik alt yapı bilen biri lazım tum elektrik tesisatını soktum ve ayırdım suan istediğim start butonu ile çalıştırıp akuyu beslemek gerisi basit aydınlatma sistemi felan kolay kabloların ne oldugunu acıklayacak teknik destek lazım


    BLUE MOTOR

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)