Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Cbf 150 Zincir kopması sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    CBF 150
    Merhaba abilerim kardeşlerim. 4 aydır cbf150 kullanıyorum. Yaklaşık iki ay önce kadar zinciri değiştirip oringli zincir taktırdım. 80 tl zincir 20 tl işçilik tutmuştu. Bugün 110 kilo bir arkadaşım motoru kullanmak istedi, verdim. Tam kalkarken debriyaj sıkıp gaz kapattı sonra tekrar debriyajı bırakıp kalkmaya yeltendiği sırada zincir koptu. Tam da iki baklanın bağlantı noktasından. Yani zincir tam gerildiği sırada boşa çıktı. 1-2 saniye sonra tekrar gerilince de koptu. Neyseki arkadaşımın kamyoneti vardı, götürdük zinciri taktırdığım ustaya. Tamam dedi parçacıya götürüp değiştiricem garantiden. Yani görünen o ki cebimden para çıkmayacak bu iyi haber. Gelelim asıl soruma.

    1- Sizce zincirin kopmasına neden olan temel şey neydi? (Zincir max. 3 bin km yapmıştır, yağsız değil en son 200 km önce yağlanmıştı)

    2- Bu zincir kopması mazallah ben hareket halindeyken başıma gelebilir miydi? Gelseydi tekeri kitleyip düşmeme sebep olur muydu?

    Şimdiden teşekkürler cevaplarınız için. Saygılar, sevgiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Zincir ayarindan dolayi kopabilir
    Yani sonucta motosiklete nasil biniyorsan ona göre ayar yapilir
    Tek veya çift

  3. #3
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    İkinci sorunun cevabı maalesef evet, ciddi kaza geçirirdin. Ucuz atlatmışsınız. Geçmiş olsun.

  4. #4
    berkay3212 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 600 RR 2015
    Orjinal honda zincirimi takıldı? Başka marka ise doğal. 80tl az geldi.

  5. #5
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Motosikletin zincirini değiştirip, dişlilerini değiştirmediysen, daha önce yıpranmış olan dişliler eğilip bükülmüş ise, zincirin kopması olağandır.

  6. #6
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Dişliler de eğilip bükülme olsa, zincirde kopmadan çok yerinden çıkma beklememiz gerekmez mi?

  7. #7

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    CBF 150
    Ustaya bugün sordum dişlilerin durumunu, iyi dedi. Ama motoru aldığım kişiyle konuştum, değiştirsen iyi olur dedi. O yüzden yine de değiştiricem.
    Bu arada cbf'in orijinal zinciri 40-50 kira civarı diye biliyorum. İnternetten de baktım fiyatlara, cbf'e uygun oringli zincir fiyatları bu rakamlarda.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:10 ----------

    Mesela bu orijinal zincir 40 lira.

    http://m.n11.com/honda-cbf-150-orjin...cir-P105158501

  8. #8
    jaglerx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda innova
    soyle de bir durum varki zincir kopmasi
    zincir gerginliyle alakali olabilir
    ayrica herzaman zincir degisimiyle
    beraber on ve arka disliyi gerekli
    ise arka disli flansi degisirse
    guzel zincir gergi ayari yapilirsa
    bu gibi sonuclar ile karsi karsiya kalmaykz
    biz genel anlamda 2ci bir el motosiklet.
    alir.iken motor.bolumune.negibi
    islemlere .bakariz aslinda .ikinci bir
    motosiklet aldigimizda .ilk yagini
    zincirini.scoteer ise .kayisini .
    bunlari elden gecirmeliyiz .. ki bu gini
    sonuclar ile karsilasmayalim..

  9. #9

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    CBF 150
    Üstad motoru çok yakın olduğum birinden aldım. Zincirin de bir süre daha ömrü var demişti ki vardı da. Ama dişliyi değiştirmek gerekebilir haklısınız, onunla da ilgilenicem teşekkür ederim

  10. #10
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Alıntı jaglerx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    soyle de bir durum varki zincir kopmasi
    zincir gerginliyle alakali olabilir
    ayrica herzaman zincir degisimiyle
    beraber on ve arka disliyi gerekli
    ise arka disli flansi degisirse
    guzel zincir gergi ayari yapilirsa
    bu gibi sonuclar ile karsi karsiya kalmaykz
    biz genel anlamda 2ci bir el motosiklet.
    alir.iken motor.bolumune.negibi
    islemlere .bakariz aslinda .ikinci bir
    motosiklet aldigimizda .ilk yagini
    zincirini.scoteer ise .kayisini .
    bunlari elden gecirmeliyiz .. ki bu gini
    sonuclar ile karsilasmayalim..
    Şiir mi bu ben anlamadım? Hani alt alta yazılmış, devrik cümleler falan?
    May the Force be with McLaren Mercedes

  11. #11
    kerem999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2009
    Şehir
    BRATİSLAVA
    Motosikleti
    ne istersen var
    Zincir kopunca pek tekeri kitlemez 250 kg üzerinde iken flansin orada cirpinir yine seni bozmaz ama kitleyede bilir dusuk ihtimal genelde cikar gider noluyo la dersin origlilerin ömrü azdır sesi yoktur olayı bu çokta gerdiysen bide temizleme yağlama yapmadiysan bu origli sevmez seni fiyat normal abartma sen normal zincir al sesle isin yoksa

  12. #12

    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    KAWASAKİ-R6
    Bir deneme yapın, zinciri aşağı, yukarı, sallanacak 2 cm boşluk olacak şekilde ayarlayın ve o 110 kl. arkadaşınızı motora binmesini söyleyin, motor üzerine bindik den sonra zincir boşluğunu tekrar kontrol edin, eğer zincir boşluğu kaybolmuş ve aşırı gerilmiş ise, zincir boşluğunu üzerinde yük var iken ayarlayın.

    Normalde zincirler sürücü üzerinde iken 2 cm. boşluk olacak şekilde ayarlanır.
    https://www.youtube.com/watch?v=4R38-vqpBB0

  13. #13

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı kerem999 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincir kopunca pek tekeri kitlemez 250 kg üzerinde iken flansin orada cirpinir yine seni bozmaz ama kitleyede bilir dusuk ihtimal genelde cikar gider noluyo la dersin origlilerin ömrü azdır sesi yoktur olayı bu çokta gerdiysen bide temizleme yağlama yapmadiysan bu origli sevmez seni fiyat normal abartma sen normal zincir al sesle isin yoksa
    100 ile giderken segman çıkmıştı tekeri kilitlemişti başıma gelmez demeyin Allah korusun
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  14. #14
    kerem999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2009
    Şehir
    BRATİSLAVA
    Motosikleti
    ne istersen var
    Olmaz değil olurda son durak filmi gibi bir olasılık zincir koruması var ise birsey olma olasılığı düşük ben 140 ile giderken arkaya dolandı flans ile çatal arasini oydu

  15. #15

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    CBF 150
    Zinciri dediğim gibi yeni taktırmıştım. Takarken zincirin sıkılığı iyi ayarlanmıştır diye düşünüyorum ve yaklaşık iki aydır kullandığım için zincir esnemiştir diye düşünüyorum. Oringli zincir daha kaliteli ve uzun ömürlü değil mi, niye normal taktırayım ?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)