Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Devir saati coşuyor..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    toseabul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2015
    MERHABA MT ailesi.. 99 Model Motosikletim R1 de kontağı açtığımda devir 3 gelip 2 de duruyor. ve bir iki saniye sonra kendiliğinden 6-7 devire cıkıp tekrar 2 ye iniyor. kafasına göre takılıyor.. kontağı kapattıgımda ise devir 0 a düşüyor. motosikleti calistirirken gene devir saati ayni sekilde bazen 4-5 devire gelior ve saniyeler icinde gene kafalarına göre takılmalar oluyor. bu sorunun neyden kaynaklı olduğunu ve cözümü nasıl oldugu hakkında bilgi sahibi olan varmı acaba ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Eylül 2015
    Motosikleti
    Henüz yok. Olunca, ucuz bir Çinli olacak...
    Elektronikten anlayan (mesleği elektronik cihaz tamir etmek olan) birisi (tercihan yetkili servis) aleti açacak, içinde oksitlenmiş veya gevşemiş bağlantı var mı diye kontrol edecek, becerebiliyorsa arızalı parça arayıp değiştirecek. Bunlar olmuyorsa sana hayırlısıyla üç vakitte helal süt emmiş bir devir saati görünüyor demektir. Anlamayanlara KUR CA LAT MA!

  3. #3
    CrazyBullet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Assen
    Motosikleti
    Honda RCV213, Yamaha YZR500
    Yabancı bir forumda benzer durumu yaşayan bir kişiye exup ya da throttle position sensor hatası verip overmediğ sorulmuş. Sanirim kullanım kılavuzunda belirtilen throttle position ile ilgili ayari yapip adam sorunu cozmus.

  4. #4
    toseabul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2015
    Alıntı etarhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektronikten anlayan (mesleği elektronik cihaz tamir etmek olan) birisi (tercihan yetkili servis) aleti açacak, içinde oksitlenmiş veya gevşemiş bağlantı var mı diye kontrol edecek, becerebiliyorsa arızalı parça arayıp değiştirecek. Bunlar olmuyorsa sana hayırlısıyla üç vakitte helal süt emmiş bir devir saati görünüyor demektir. Anlamayanlara KUR CA LAT MA!
    tamircilerin ellerine sokmam. salapati iş yapıyorlar ve bütcemi aşacak işçilik alıyorlar. coguda bu işin hakını veremiyor malesef... devir saatinde problem oldugunu sanmıyorum. saati acıp baktım. sıkıntı yok hersey düzgün küflenme oksitlenme vs olayı yok. ölcü cihazı ile icindeki diyot entegre direnc vs herseyi ölctüm hersey normal görünüyor. elektrik tesisati sifir taktirtmiştim tamirciye korkum tesisatan yada kablolardan olması. devir saatine baglı kablonun tam olarak nerde oldugu hakkında fikir sahibi degilim.
    Honda, Kawasaki, Suziki, Ducati, Yamaha Çok xoştirrr emaaa Benanaaa...

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Alıntı toseabul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamircilerin ellerine sokmam. salapati iş yapıyorlar ve bütcemi aşacak işçilik alıyorlar. coguda bu işin hakını veremiyor malesef... devir saatinde problem oldugunu sanmıyorum. saati acıp baktım. sıkıntı yok hersey düzgün küflenme oksitlenme vs olayı yok. ölcü cihazı ile icindeki diyot entegre direnc vs herseyi ölctüm hersey normal görünüyor. elektrik tesisati sifir taktirtmiştim tamirciye korkum tesisatan yada kablolardan olması. devir saatine baglı kablonun tam olarak nerde oldugu hakkında fikir sahibi degilim.


    ölçmekle olmuyor km satini çeviren hassas motorlar arıza büyük ihitmal onlarla alakalı

  6. #6
    toseabul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2015
    Alıntı CrazyBullet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yabancı bir forumda benzer durumu yaşayan bir kişiye exup ya da throttle position sensor hatası verip overmediğ sorulmuş. Sanirim kullanım kılavuzunda belirtilen throttle position ile ilgili ayari yapip adam sorunu cozmus.
    sıkıntının bende tps oldugunu dusunuyorum. motorun daha önce hız göstergeside calısmıyordu. bi kac arastirma sonucu ile hız göstergesini yapmıstım ordaki kablo kopuktu baglayınca sorun hal olmustu. sanırım sıkıntı gene aynı yerden oldugunu dusunuyorum. şu tps ayarının nasıl verdigini bi cözemedim yada nasıl yapılıyor anlamadım. malumun yabancı dil yok :(

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:24 ----------

    sanırım sorunun kaynagını buldum. exup iptal edilmiş ama servo motora müdahele edilmemiş. 3000rpm den 7000rpm cıkmasının nedenide bu sanırım.. servo motora elimanator yapmam gerekecek. iş elektronik alanına giriyor bu konudada üstüme yoktur. yarın aksam neticeyi yazarım. insallah bu sıkıntıda hal olur.
    Dağcı bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)