Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

inazuma f akü-start sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Motosikleti
    suzuki inazuma 250f
    motorsikletim 16000km de şuana kadar bakımını aksatmadım. cuma günü işten geldim motoru kitledim. sanırım park modunda koymuşum ki bu sabah kontağı çevirdiğimde göstergeler gelmedi. motorda elektrik namına tık yok. akü bitti herhalde dedim, yokuşun tepesine kadar ittim. saldım aşağı vurdurarak çalıştırdım. devir düşünce tekrar stop ediyor yine start gelmiyor.S . birkaçkere vurdurarak çalıştırdım. toplamda 1 saat kadar -istemeden ara ara stop ettirerek- yüksek devirde 2. viteste yol aldım. durunca yine tık yok.
    vitesi boşa aldım 5000-6000 devir gaz verirken ekrandaki göstergelerde zor farkedilecek seviyede göz kırpmalar oluyor.

    eklemek gerekirse: 7000-9000 devirde seyrederken nadiren devir saati 3-4bin oynayacak şekilde aşagı git-gel yaptı sanki rölantinin altında kalmış gibi tekledi, egsozdan da düşük seste öksürük sesi geliyor dikkatli dinleyince.
    bu arada motorumun 15000 bakımını kendim yaptım yağ-yağ filtresini değiştirdim yağını 2400ml yerine 2600ml civarı koymuşum. (bu dediğim bakım 3 hafta önceydi)
    not:bujiler 10000 bakımında serviste yenilenmişti
    konu ile ilgili önerisi olan varsa minnettar olurum. şimdiden teşekkürler. tekeriniz düz bassın...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    akün bitmiş yeni nesil makinalarda beyin aküden güç gelmediğini onaylarsa vurdursan bile stop eder. eski nesillerde bu geçerli değil. bu yüzden akünü şarj ettirmende fayda var. önemli bir sorunun yok.
    adem2727 bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    24 Mart 2015
    bana sorunun alternatörden kaynaklanıyor gibi geldi. motor çalışınca elektirik gelmiyor sanki öncelikle alternatörden çıkan kabloda ve soketlerinde temassızlık paslanma oksitlenme varmı diye bakın bi
    adem2727 bunu beğendi.

  4. #4
    onurordek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBF 150>GW 250>RX3İ>XMAX400+RKS RT 250+SHERCO 250
    gw 250 de aynı sorunu yaşadım. vurdurarak çalıştırdım. yeterince yol kat ettim. ertesi gün tekrarladı. yeni akü aldım.
    adem2727 bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Motosikleti
    suzuki inazuma 250f
    akü şarj aleti olan bi arkadaşıma aküyü verdim. yarın şarj edip getirecek bakalım bekliyorum

  6. #6
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Pili bitmiş o makinanın..
    adem2727 bunu beğendi.
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  7. #7
    sinansari_fb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2011
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    BMW K1300S
    Aküyü şarj et, Enjeksiyonlu olduğu için motor stop eder çünkü elektrik olmadan enjeksiyonlar düzgün çalışmaz, bu şekilde binme motora, şarj edince aküyü herşey düzelir..
    adem2727 bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Motosikleti
    suzuki inazuma 250f
    akü şarj almıyormuş. yeni akü sipariş ettim bosch ytx9-bs. paket içinde gelen sıvıyı aküye doldurup kapagını takıp motora takacağım. bilmem gereken bi ayrıntı var mı öncesinde ?

  9. #9

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    elektroliti aküye doldurduktan sonra 0.9 amperle 5-10 saat ilk şarjını yapman lazım uzun ömürlü olması için.İlk şarj önemli benim akü de bugün geldi elektroliti doldurduktan sonra sabaha kadar şarj edip yarın yapacağım akü montajını
    adem2727 bunu beğendi.

  10. #10
    hayaletfilo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2007
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    GW250 İNAZUMA YAMAHA YBR 125
    Eğer yağ seviyesiz f çizgisinin üstündeyse bu motora zarar verir çontaları filen patlatirsiniz.
    adem2727 bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Motosikleti
    suzuki inazuma 250f
    Alıntı hayaletfilo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer yağ seviyesiz f çizgisinin üstündeyse bu motora zarar verir çontaları filen patlatirsiniz.
    yağ seviyesi değişimden 1-2 saat sonra normale geldi. nasıl oldu anlamadım ama rolantide 1-2 saat çalıştırdım motoru renksiz kokusuz bi sıvı attı yarım çay bardağı kadar. (egsozdan tükürdü)

  12. #12
    fazilk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki GW250 İnazuma (2014-Beyaz)
    Alıntı adem2727 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    akü şarj almıyormuş. yeni akü sipariş ettim bosch ytx9-bs. paket içinde gelen sıvıyı aküye doldurup kapagını takıp motora takacağım. bilmem gereken bi ayrıntı var mı öncesinde ?
    Sn.Adem2727!
    Yeni akü sorununuzu çözdü mü acaba?
    Gelişmelerden bizleri de haberdar ederseniz memnun oluruz.
    Selamlar, saygılar...
    İnsan paranın sahtesini yapar, para da insanın... B. FRANKLİN

  13. #13
    hakan_czy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2014
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    CBF 600 S
    fazla yağ sıkıntı yapmaz tahliyeden atar.Senin arızanın benzeri arabamda olmuştu sorun beyin çıktı gerçi benimkisi vurdurarakta çalışmıyordu Ben olsam motor çok uzun süre yatmadıysa aküyü şarz ettirip tekrar denerdim bide marş basmadığı halde kontağı çevirince korna ve lambaların yanıp yanmadığına bakın,lambalar yanıyorsa arıza BEYİNDEDİR.normalde aküyü söksenizde vurdurarak çalışır ve istopta etmez çalışırken tüm elektrik ihtiyacı şarz dinamosundan karşılanır ama beyin arızalıysa üretilen elektriği ateşleme sistemine göndermemesiyle motor istop edebilir.gelişmeleri yazarsanız faydalı olur.geçmiş olsun!

  14. #14
    fazilk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki GW250 İnazuma (2014-Beyaz)
    Herkese merhaba arkadaşlar,
    2014/İnazumamın marşına bastığımda zayıflamış aküden dolayı motosikletim çalışmadı.
    Vurdurarak çalıştırdım ancak kısa bir süre sonra motor teklemeye başladı, teklemeye devam ederek az sonra stop etti.
    Akümü tam şarj edip tekrar taktım, ancak marş basmadığı gibi göstergenin sol üst kısmındaki yeşil "FI" lambası yandı.
    Ustalara sorunca, zayıf/ölmüş aküden dolayı bu durumun meydana geldiği, yeni bir akünün sorunu çözeceği belirtildi.
    Aldığım yeni aküyü bu sabah taktım, kontağı açınca "FI" lambası kısa süreliğine yandı ve hemen sonra söndü.
    Marşa bastım, İnazuma kükremeye;) başladı
    Tüm forumdaşlarımıza kazasız sürüşler diliyorum.
    Saygılar...
    İnsan paranın sahtesini yapar, para da insanın... B. FRANKLİN

  15. #15

    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Motosikleti
    suzuki inazuma 250f
    şuan motorda sıkıntı yok yeni akü gelince sorun falan kalmadı. FI Göstergesi; kontak açınca 3-5 sn kadar yanıyor sonra sönüyor
    fazilk bunu beğendi.

  16. #16
    bazen25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2006
    Motosikleti
    x evo 400
    Enjeksiyonlu makinaları o şekilde çalıştırmak çok sağlıklı değil çok mecbur değilseniz yapmayınız.
    fazilk bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)