Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Elektrik sorunu ve ölçüm sonucu çıkan değerler.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Nisan 2016
    Merhaba ,

    Asya Elegant 150 model motosikletim var. Uzun süre önce akü boşaltı ve marş çevirmeye gücü yetmiyordu bu sebeple ayak marşı ile kullanıyorum. Motor 1,5 ay kadar yattı geldiğim de yine ayak marşı ile çalıştırdım ve biraz dolaştım. Akşamına kontağı çevirdiğim zaman en ufak bir elektrik olmadığını gördüm. Motor çalışırken de far çok kısık yanıyordu korna çalmıyordu bile.

    Dün akü ve konjektörün ölçümlerini yaptık.

    Motor çalışmazken akünün voltajı 9v. Motoru çalıştırıp tekrar ölçüm yaptık. Elektrik tüketen herhangi bir şey açık değilken ve devir 5000 üzeri iken akünün voltajı 14'e yükseldi. Kornaya bastığımız zaman yine 11 ve altına düşüyordu. Kontak kapalıyken aküyü tekrar ölçtüğümüz de de voltaj yavaş yavaş düşüyordu yani akü kendi kendini boşaltıyordu.

    Bunun ardından bir de konjektörü ölçelim dedik. Rölanti de 7v, 5000 devir de de 9 volt elektrik gönderiyordu. Konjektör de sorun olduğu kesin ama sorun neden oluştu onu anlayamadım. Uzun süre yatan motorlar da bu zımbırtının bozulması normalmidir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    o uzun süre önce akün boşaldığında bozulmuştur komple boşaldığı için akü tekrar dolmamış yada doldurucak kadar enerji almamıştır ki 9v la motorun çalıştığına dua et konjektörü değişince bi süre sonra aküde düzelir büyük ihtimal ki zaten pahalı değil konjekttör bi dene bence

  3. #3
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    akü ölmüş:

    http://www.yuasabatteries.com/faqs.php?action=1&id=30

    Konjektörde srun olduğunu sanmıyorum, ama içim rahat olsun diyorsan sökmüşken konjektör, ateşleme beyni, bobin, bujiyi değiştirirsin. Hava filtresi ve yağ da değişince rutin bakım tamamlanmış olur.

  4. #4

    Üyelik
    07 Nisan 2016
    İlk önce konjektörü değiştirdim, motosiklet çalışırken artık kornayı kullanabiliyordum. Sonra da aküyü değiştirdim. Aküyü değiştirmeden önce statörü de kontrol ettik şükür ki bari o sağlamdı

    Akü ve konjektör değişti şu anda sorunsuz.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)