Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yamaha YZF R125 Sarj Sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Ocak 2016
    Selam arkadaslar forumda yeniyim sizinle bir sorunumu paylasmak istedim. Eger bilgisi olan varsa yardimlari içinde simdiden tesekkur ederim.

    Kisa sure once aldıgım motorum sorunsuz olarak satıldı. Bırkac gunun ardından aku bitti bende akunun ı-omru bitmis olabilecegini dusunup sonrası ıcınde kendımı rıske atmak istemedım yanı aku aldım. ve bu akuda 4 gun sonra bitti. Tabi bu durumdan sonra akunun sarj olmadıgını masraflı yoldan ogrendım. sonrasında bi mutlımetre alıp olcumlere basladım.

    genelde bu sorun ya alternatorden yada regulatorden kaynaklanabılecegını ogrendım.
    alternator motorun calısmasıyla bır dıslının donme hareketınden mıknatıslar ve bobınler yardımıyla alternatıf akım uretır. buradan 3 kablo cıkar ve bunlar uretılen alternatıf akımı dogru akıma gondermek icin regulator e gonderır(kusura bakmayın bilgisi olmayan arkadaslara yardımcı olması için uzun yazıyorum)ve regulator de akunun sarj olabılmesı ıcın alternatıf akımı dogru akıma cevırır.

    motor calısmadan yaptıgım testlerde alternator (stator) ucundakı ohm (200)test sonucları 1.1 olarak cıktı ve ucude aynı. motor calısır halde alternatıf akım (AC) voltajı 4000-5000 rpm de yaklasık 25 ACV.
    regulator de ise durum biraz farklı testin nasıl yapıldıgını youtubetan cesitli videolar yardımıyla ızleyebılırsınız. motor calısmazken yapılan ohm testınde degerler 000 394 393 394 000 395 394 394 gibi. motor calısırken DC cıkıs voltajı yanlıs hatırlamıyorsam 12 .5 DCV . akunun sarj olabilmesi icin gerekli voltaj 14-.14.5 olması gerekir.
    motordan cıkan statorun uzerınde bakır sarımlar cok yenı gorunuyor satın aldıgım ıkıncı elınkı kararmıs ama satın aldıgımın ohm degerlerı 0.8 cıkıyor

    bende alternatoun gereklı ac akımını uretmedıgını dusunup internetten bir tane (stator) siparis ettım fakat Rotor la uyusmadı. satıcının soyledıgı bana gonderılen orjınal parcaymıs ve benım motorda takılı olanın degıstırılmıs olabılecegını belırttı. Neyse arkadaslar cok uzattım. birkac sorum olacak bilgisi olan arkadaslara
    1- alternatore gore AC volt uretımı degısırmı
    2- 25 ACV 4-5 bın devırde yeterlımıdır ( bırkac yabancı forumda 50-75 ACV olması gerektıgını gordum)
    3- sorun regulatorde olabılırmı
    4- manuel book ta bulamadım alternatorun resıstans degerler hangı aralıkta olmalı

    cok uzun bır Entry oldu kusura bakmayın. bazı fotograflarda cektım testler sırasında kafanızda canlanması ıcın onlarıda ekleyecegım tesekkurler keyıflı surusler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    cbr1907 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2012
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    Motoran XF-250
    Sorunu çözdünüz mu bilmiyorum fakat son durumu anlayamadım. Akü, yanlış alternator derken baya masraf olmuştur. Eğer şarj yoksa konjektoru (regülatöru) değiştirin (orjinaliyle muhakkak) . Değişmeden önce akuyu tamamen bitirip vurdurun yüksek devir biraz kullanıp far, korna gibi şeyleri deneyip şarj edip etmediğini deneyebilirsiniz. Marş basmak için yarım saat bir saat şarj etmeniz gerek en az.

  3. #3
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    yaptığınız testler sonucunda çok emin olmamakla birlikte statörde sorun olduğunu düşünmüyorum, tabi emin olmak için service manuale bakmak gerekir.

    sorun konjektörde gibi duruyor. (regülatör)

    eğer konjektör ömrünü tamamladıysa aküyü yeteri kadar şarj edemez, ölçümlerde 12.5 volt çıkması bu sebeptendir.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)