çok teşekkürler bizi aydınlattığın için...
çok teşekkürler bizi aydınlattığın için...
[COLOR="Black"][FONT="Comic Sans MS"]RİDE THE WINDS OF CHANGE[/FONT][/COLOR]
1971-76 arasında BMW R 27 motorum vardı. Şimdi 59 yaşında MONDIAL MCT 250 kullanıyorum. Eski performansımı yakaladım, bu motorsiklet kesmemeye başladı 2. el 1991 Model HONDA CBX 750 (Polis çıkması temiz gözüküyor) var. Başıma iş alırmıyım, bazı tamir ve bakımlarını yapacak kapasitem var. Elim yatkın, motorun kesin son sahibi olurum da, biraz olsun keyif sürebilirmiyim. Bana akıl verecek akıllı birisini arıyorum. Servis manueli, parçası bulunuyormu? vs. vs.
paylaşımınız için teşekkürler
madem konuyu açtın bana fikir verebilirsin keewey land curuiser250 alıcam 2. el ama daha 1000 km yapmış bana 2600 e mal olucak fikrini alabilirmiyim hepinizin fikrine ve tafsiyesine açığım arkadaşlar
2.elde en önemli si çalıntı olmaması ve kazasız olması...
İkinci el motorsiklet alırken motosikletin kilometresi ne kadar önemli ??
İkinci el araba alırken araba eğer 100.000 km de ise bir daha durup düşünürsünüz.
Peki motor alırken bu sınır nedir yani 15.000 km bir ikinci el mantıklımıdır yoksa yanına bile yaklaşmamak mı gerekir...
2. Elde Püf
Her gelişmekte olan ülkelerde olduğu gibi ülkemizde de motosiklete olan ilgi gün geçtikçe artmaktadır. İlgi artttıkça, maddi sıkıntılar yüzünden sıfır motosiklet alamayan veya yeni başlamak isteyenler genelde 2. el motosikletleri tercih etmektedirler. 2. el motosiklet araştırırken veya alırken sizlere birkaç tavsiyem olacaktır;
• 2. el motosiklet alırken en en önemli koşul hangi tip motosikletin size uygun olduğuna karar vermektir. Unutmayın her satıcı kendi motorunun size en uygun olacağını söyleyecektir. Alacağınız motosikleti nerede, hangi amaçla kullanacağınız çok önemlidir. Mesela sürekli uzun yola gidecekseniz ve arada bir de toprak yollardan geçiyorsanız sizin için en uygun motosiklet bir Enduro?dur. Kısa mesafelerde motosikletinizi kullanacak ve sürekli trafikle boğuşacaksanız ise size en uygun motor bir Scooter?dır. Tabii ki bu arada göz zevkiniz de hangi tip motosikleti alacağınız konusunda etkili olabilir. Alacağınız motosikletin servis olanakları, yedek parça temini ve fiyatlarını muhakkak öğrenin. Bu detay bütçenizi belirlerkende çok önemlidir. Hangi tip motor alacağınıza karar vermeden önce muhakkak bütün motosiklet tiplerini araştırın.
• Genelde insanlar bütçeleri ile doğru orantılı motorları ararlar. Fakat burada atlanmaması gereken çok önemli bir nokta vardır; aksesuarlar. Kask, mont, ayakkabı, dizlik, bellik gibi aksesuarlar güvenli sürüş için muhakkak temin edilmelidir. Motoru aldıktan sonra sürpriz maaliyetler ile karşılaşılmaması için bu konuda muhakkak bir ön araştırma yapmalısınız.
• Almaya karar verdiğiniz motosikletin ikinci el piyasa değerini muhakkak araştırın.
• Motosiklete bakmaya gündüz vakti gidin. Eğer motosiklet kapalı bir alanda ise sahibinden motoru dışarı çıkarmasını isteyin. Bu motoru daha sağlıklı incelemenize olanak sunar.
• Almak istediğiniz motosikletin genel durumu hakkında bilgi edinmek için bazı püf noktaları aşağıda (Temel Teknik Detaylar) belirttik. Fakat motosikletten fazla anlamayanların motosikleti muhakkak bir servise göstermeleri tavsiye edilir. Motosiklet servisleri bu ekspertiz hizmetini belli bir ücret karşılığı vermektedirler. Unutmayın motoru almaya karar verdiğinizde, motoru o an gördüğünüz hali ile kabul etmiş sayılırsınız.
• Motosikletin daha önce bakımının yapıldığı servise ulaşarak motor hakkında genel bilgi sahibi de olabilirsiniz. Servis defterinde detayları öğrenebilirsiniz. Bu ayrıca sizi motoru alırken bazı bakım masraflarından da kurtarabilir (hava filtresi, yağ, yağ filtresi vs.).
• Motosikletin tüm devir ve ruhsat işlemleri motosikleti alacak kişiye, yani size ait olacaktır. Fakat motoru almadan önce muhakkak motosikletin muayenesinin ve trafik sigortasının tam olduğuna emin olun. Satıcı, noter satışını yapmadan önce temiz kağıdı almak zorunda olduğundan motosikletin vergi borcu, trafik borcu vs. konusunda içiniz rahat olabilir. Motosikletin şasi numarasını da ruhsat ile muhakkak karşılaştırın.
• Motoru satan kişinin gerçek sahibi olup olmadığını muhakkak kontrol edin. Satan kişi aracıysa vekaletname isteyin veya motosikletin sahibi ile bir kere görüşün.
Temel Teknik Detaylar:
Dikkat edilmesi gereken temel teknik detayları aşağıda sizlere belirttik. Unutmayın her ne kadar bunlara dikkat de etseniz motoru muhakkak bir servise veya bilen birine göstermenizi tavsiye ederiz.
• Bakmaya gideceğiniz motorun modelini öğrendikten sonra muhakkak orjinal renginin ne olduğunu önceden araştırın. İnternet bunun için bulunmaz bir fırsattır. Böylece motorun boyanıp boyanmadığını rahatlıkla anlarsınız.
• Motorun yağ kaçırıp kaçırmadığına muhakkak emin olun. Silindir kafası ve gövdesini, teleskobik çatalını (amortisörler), yağ krateri ve şansıman çıkışını kontrol edin.
• Motoru baştan sona dikkatlice inceleyip (motor, benzin deposu, sinyaller vs) kaza yapıp yapmadığına emin olun. Motorun sahibine ilk sorularınızdan biri de bu olsun.
• Motosikletin tüm elektrik aksamının çalışır durumda olduğuna emin olun. (sinyal, kısa ve uzun farlar, göstergeler vs.)
• Motosikletin egsozunun boyanıp boyanmadığına veya pas durumunu muhakkak kontrol edin.
• Lastiklerin diş derinliklerini kontrol edin. Standart derinlik 2 mm. olup 1,6 mm.?den az olmamalıdır. Motosikletlerin lastiklerinin durumu sadece diş derinliklerinin yeterli olup olmadığı ile anlaşılmaz. 2 seneden daha yaşlı lastikler sertleşmeye başlarlar. Bu da diş derinlikleri yeterli bile olsa kavrama etkisini azaltır. Lastiklerin ne zamandır motorun üstünde olduğunu muhakkak öğrenin. Ayrıca sırasıyla ön ve arka lastiği kaldırıp boşlukta çevirin. Jantların sekiz çizmediğine emin olun. Jant tellerinin sıkı olup olmadığını da kontrol edin.
• Motosikleti çalıştırın. Kolay çalışıp çalışmadığına, motordan mekanik ses gelip gelmediğine ve egsozdan mavi duman gelip gelmediğine dikkat edin. Motoru çalıştırmanız aynı zamanda akünün durumu ile ilgili de size fikir verir.
• Gidon kilidinin çalışıp çalışmadığına bakın. Eğer çalışmıyosa sebebini öğrenin. Motosiklet çalınmış ve gidonu zorlanmış olabilir.
• Fren disklerini çıplak göz ile rahatlıkla görebilirsiniz. Disklerde derin çiziklerin olmadığına emin olun. Bu aynı zamanda fren balatalarının da bitmiş olması ihtimalini ortaya çıkartır.
• Motosikletin arka amortisörlerinin genel durumunu öğrenmek için motoru yaylandırın ve ses gelip gelmediğine, yağ kaçırmadığına emin olun.
Herşeyden önce ustasını sorun....Ne demişler ''motor alma usta al''
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
paylasim icin tesekurler...
GET UP STAND UP DONT GIVE UP THE RIDE
kuryeden motoisklet alınırmı ??22 binde oup gıcır gıcır bir motor u kuryeden alırmısınız kısmetse en sonunda bitanede zc almaya kararverdik ve yarın bakmaya gideceim
Kuryeden motor alııp alınmadığını burada en ağlıklı yine sen söylersin,çünki fiyat-hırpalanma oranını bilemeyiz. Zc alıyorum demişsin hayırlı olsun.
ben size söyle sunayım ozaman http://www.sahibinden.com/garantili-...XQQdisplayitem
1340 yapıor, 2010'u sanırım 1800+plaka vs, yapmaz
Dur ben sana bir tane yollayım stoktan
http://www.sahibinden.com/2009_model...XQQdisplayitem
http://www.sahibinden.com/2006_mod_z...XQQdisplayitem
http://www.sahibinden.com/2006_model...XQQdisplayitem
http://www.sahibinden.com/honda_cbf1...XQQdisplayitem
http://www.sahibinden.com/21000_km_2...XQQdisplayitem
http://www.sahibinden.com/ilk_deneyi...XQQdisplayitem
http://www.sahibinden.com/sahiinden_...XQQdisplayitem
http://www.sahibinden.com/cok_temiz_...XQQdisplayitem
http://www.sahibinden.com/istanbulda...XQQdisplayitem
O zaman budur
http://www.sahibinden.com/sahibinden...XQQdisplayitem
abi ne yaptın ya bizim arkadasın bcagı kadarbu heheh saol abi teekurler ilgin icin
Selam 84 000 'de 92 model KLE 500 alınır mı acaba?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)