Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

2 zamanlı motosiklet için volana elektrik marşı yapımı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    coo007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2008
    Şehir
    istanbul-pendik
    Motosikleti
    DAELIM S3 250 ADVANCE
    Merhaba Arkadaşlar

    Bende 1992 Model MZ etz 251 var.
    Bildiğiniz üzere bu motorlarda elektirik marşı(marş motoru) yok.Kick start ile çalışıyor.
    Şimdi bendeki motorun kick startı süper tek vuruşta çalışıyor.
    Ancak yoğun trafik olduğunda motordan inip çalıştırmak sıkıntı oluyor biraz.
    inmeden de oluyor ama çok zorluyor.
    Benim size soracağım şey bu motor statörünü elimle çevirdiğimde pistonu gayet rahat döndürüyor olması.
    Acaba diyorum bu statörün civatasınıa bir mil bağlayıp motor kapağınada bir delik açıp dışarı alsam.
    Daha sonra bu mile Dişli veya Kayış Dişlisi takıp marş motoru bağlasam ne olur.
    Yani bu statörün kaç devirle dönmesi lazım motoru çalıştırması için.
    bu konuda bana fikir verebilirmisiniz.
    En bilgilerinize ihtiyacım var .


    Saygılar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Siz volana (statör değil) marş motoru bağlamak istiyorsunuz olur fakat döndükten sonra motor çalışınca volandan ayırmalısınız marş motorunu çok zor bir iş olur ama olmaz değil herhangi bir 12 voltluk marş motoru uygun olur.

  3. #3
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    okurken şakamı yapıyor yoksa ciddimi soruyor acaba diye şüpeye düşmedim degil
    xt 600 ün eski bir modelinde marş sistemini iptal etmişlerdi tesisatıyla birlikte yeni bir kickstart
    sistemi döşemiştim.
    lakin istedigin şey imkansız :D
    öncelikle bir marş rublesine ihtiyacın var.yani motor haraket haline geçince marş motorunun dönmemesi lazım.
    sen bu dişlileri nereye yerleştiricen marş motorunu nere koycan da vs vs mümkün degil ordan delik accan krank kolundan düz mil çıkarcan fln mümkün degil.2t düz motor sen ayak marşıyla devam et bence ya ktm 620 olsaydı ayak marşlı ne halt edicektin şükret

  4. #4
    coo007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2008
    Şehir
    istanbul-pendik
    Motosikleti
    DAELIM S3 250 ADVANCE
    peki başka bir motorun volanı komple rublesiyle birlikte hatta marş motorunuda bu motora takabilirmiyiz.
    sayın sakinseytan bu şekilde olumsuz mümkün değil gibi şeyler söylemek yerine daha yapıcı olursanız sevinirim.
    bu konuda bir sürü görsel buldum ama hep yabancı sitelerde.
    bence yapılamayacak birşey değildir.
    bana lazım olan parçaları yazarsanız çok sevinirim ona göre araştırma yaparım.
    saygılar

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:59 ----------

    Mesela Mondial 250 Mct nin
    Marş Motoru,rublesini, rölesini ve volanı alsam buna uydurmak imkansızmıdır.

    saygılar.

  5. #5
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı coo007 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki başka bir motorun volanı komple rublesiyle birlikte hatta marş motorunuda bu motora takabilirmiyiz.
    sayın sakinseytan bu şekilde olumsuz mümkün değil gibi şeyler söylemek yerine daha yapıcı olursanız sevinirim.
    bu konuda bir sürü görsel buldum ama hep yabancı sitelerde.
    bence yapılamayacak birşey değildir.
    bana lazım olan parçaları yazarsanız çok sevinirim ona göre araştırma yaparım.
    saygılar

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:59 ----------

    Mesela Mondial 250 Mct nin
    Marş Motoru,rublesini, rölesini ve volanı alsam buna uydurmak imkansızmıdır.

    saygılar.
    Başka motorun volanı olmaz volanlarda ağırlık farkı vardır, volanda ateşleme ayar yeri vardır, mıknatıs vardır okuyucudan geçince dereceği bujiyi ateşler, ayrıca marş motoru ilk hareketi yukarıdaki arkadaşın dediği gibi marş rublesinden volandaki dişliye geçerek çalışır.Sizin volanda diş yeri yok, yani yapılmaz diye birşey yok fakat oturup proje üretme bazında uğraşmak gerekir yani ayakla çalıştırın gitsin derim bende, bence çok lazım birşey değil ama ben uğraşmayı severim ben yapıcam derseniz elbette yaparsınız, diğer arkadaşın dediği gibi marş motorunu koymaya yer varmı yokmu vs. bakmak gerekir ezbere olmaz.

    iki zamanlı motorların yapısı basit ve kuvvetlidir ağırlıktanda tasarruf etmek için marş motoru vs. pek olmaz, bakınız 2 zamanlı cross motorlar 80-125-250-300 cc (hiçbirinde marş motoru yok) bazı yarış motoru tipinde olanlarda var oda ayıp olmasın diye eklemişler işte.

    benim profil fotoğrafındaki ilk motorum aprilia rs 250 2 zamanlı 2 silindir 1998 model ve 70 beygirdir, şimdi bunu neden söyledin derseni ayak marşı ile çalışıyor motor, aynı motorun rgv 250 suzuki serisi veya 500 cc 4 silindir 2 zamanlı serileride ayak marşıyla çalışıyor.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  6. #6
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Kuralkan kaç sene uğraştı o dediğini yapmak için adam gibi çalışan birşey yapamadı
    bassturbin bunu beğendi.

  7. #7
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Konu başlığı başka içerik başka, ne olmuş bu foruma. Lafım konuyu açana değil forum database'ine


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)