Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Allah rızası için yardım edin

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    mtgemlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj pulsar-Rks 150s- Tvs apache rtr 200
    Kimsenin anlam veremediği bir sorunla karşı karşıyayım. Buji kablosu elektrik kaçırıyor. Motor bloğuna,şaseye, parmağımı koyduğum zaman parmağıma yani temas ettiği her here elektrik kaçırıyor. Buji, bobin, kablo komple 3 kere değişti sorun yine aynı. Ne olur anlayan biri varsa yardım etsin.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    Kardeşim buji bobini değişsede çıkışında bir kaçak varsa yine yapar aynı şeyi. Sen bunu servise göstersene. Madem 3 kere değişti diyorsun değiştiği anda denemedin mi servisten çıkmadan? Sonuçta ara sıra çarpan bi durum yok motor çalışırken daima olan bir şey öyle değil mi ? Ben mi yanlış anladım ?

  3. #3
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    Hocam forumda çözüm aramak yerine iyi bir usta adresi sor oraya götür önceki başlıklarında da yardımcı oldular ama kendi başına çözeceğin bir sorun değil belliki.

  4. #4
    mtgemlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj pulsar-Rks 150s- Tvs apache rtr 200
    Alıntı oguzhan6161 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim buji bobini değişsede çıkışında bir kaçak varsa yine yapar aynı şeyi. Sen bunu servise göstersene. Madem 3 kere değişti diyorsun değiştiği anda denemedin mi servisten çıkmadan? Sonuçta ara sıra çarpan bi durum yok motor çalışırken daima olan bir şey öyle değil mi ? Ben mi yanlış anladım ?
    Zaten serviste yapıldı. Değiştiği anda deneyebilsek çok güzel olurdu ama kaçak olup olmadığı sadece gece anlaşılıyor. Bu arada yanlış anlamamışsın daima olan birşey.

  5. #5

    Üyelik
    17 Eylül 2015
    Motosikleti
    Henüz yok. Olunca, ucuz bir Çinli olacak...
    Başka birkaç motorda da gece karanlığında aynı gözlemi yap ki kapansın bu konu.

  6. #6
    mtgemlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj pulsar-Rks 150s- Tvs apache rtr 200
    Alıntı A.Türker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam forumda çözüm aramak yerine iyi bir usta adresi sor oraya götür önceki başlıklarında da yardımcı oldular ama kendi başına çözeceğin bir sorun değil belliki.
    Ustalarda bi anlam verebilse müdahale edecekler ama onlarda bu işe çok garip bakıyor. Çünkü adam 3 kere değişti bobin, buju, kablo takımını. Bu arada daha önceki başlıklarımda daha çok dalga geçildiği ve saçma sapan konuşulduğu için yeni bir başlık açtım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:54 ----------

    Alıntı etarhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başka birkaç motorda da gece karanlığında aynı gözlemi yap ki kapansın bu konu.
    Zaten bu normal bir durum değil. Başka motorlarda böyle bir sorun yok. Benim motorumdada yan etkileri çok olduğu için bu sorunu çözmek istiyorum

  7. #7
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Buji kablosunun izolasyonu içindeki voltajı taşımak için yeterli değil. Muhtemelen piyasadaki ucuz bir ürün.
    Yada kablonun üzerinde iletken bir tabaka var. Usta elindeki her yere sürdüğü üstübüyle kablonu silmiş olabilir.
    Kablonun üzerindeki iletken tabaka bu duruma sebebiyet verebilir.

    Bobini değiştiren tam bir işgüzarmış.
    İndüksiyon bobinini görevini yapıyor, yüxek voltajı gönderiyor, senin bu voltajı muhafaza ederek buji başlığına kadar götürmen gerekiyor.
    Kullandığın kablonun damar kalınlığı değil, izole kalınlığı ve yalıtımı iyi olmak zorunda.
    Yoksa dediğin gibi sağa sola ARK yapar.
    Hiç bir şey yapamadın sanayide oto elektrikçi den çıkma bir distribütör kapağı bul.
    Üzerindeki 5 kablodan biri işini görecektir.

  8. #8

    Üyelik
    17 Eylül 2015
    Motosikleti
    Henüz yok. Olunca, ucuz bir Çinli olacak...
    Aynı parçaları art arda üç kere değiştiren ustaya ben gitmem. Anlaşılan senin motorunla alakası olmayan bir bobin takıyor. O bobin de fazla voltaj ürettiği için ark yaptırıyor. Orijinal parça ile deneme şansın olabilir mi?

  9. #9
    mtgemlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj pulsar-Rks 150s- Tvs apache rtr 200
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buji kablosunun izolasyonu içindeki voltajı taşımak için yeterli değil. Muhtemelen piyasadaki ucuz bir ürün.
    Yada kablonun üzerinde iletken bir tabaka var. Usta elindeki her yere sürdüğü üstübüyle kablonu silmiş olabilir.
    Kablonun üzerindeki iletken tabaka bu duruma sebebiyet verebilir.

    Bobini değiştiren tam bir işgüzarmış.
    İndüksiyon bobinini görevini yapıyor, yüxek voltajı gönderiyor, senin bu voltajı muhafaza ederek buji başlığına kadar götürmen gerekiyor.
    Kullandığın kablonun damar kalınlığı değil, izole kalınlığı ve yalıtımı iyi olmak zorunda.
    Yoksa dediğin gibi sağa sola ARK yapar.
    Hiç bir şey yapamadın sanayide oto elektrikçi den çıkma bir distribütör kapağı bul.
    Üzerindeki 5 kablodan biri işini görecektir.
    Kabloyu boydan boya yaklaşık 7-8 kat elektrik bantıyla sardım hiç yoktan geçici bir süre idare eder diye, onun üstünden bile atlıyo.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------

    Alıntı etarhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı parçaları art arda üç kere değiştiren ustaya ben gitmem. Anlaşılan senin motorunla alakası olmayan bir bobin takıyor. O bobin de fazla voltaj ürettiği için ark yaptırıyor. Orijinal parça ile deneme şansın olabilir mi?
    Orjinal bobinini malesef bulamadım. Ama şuan üstündeki bobini 20000 km lerdede kullanıyordum bir sorun yoktu. Şuan 40000 kmde yine aynı bobini taktık elektrik yine kaçırıyor. Başka bir bobin taktık sorun yine aynı. Sonuçta 125 cc motosiklet için kullanılan bobinler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)