Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Gec gaz kesme, yardim lutfen!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Zengibar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    RX3 Evo
    Arkadaşlar merhaba;

    MCT 250 kullanıcısıyım. Motorumda benden onceki sahibi benzin musluğunu sokmuş ve vakumlu bir sistem yapmış. Ben de musluk takmak için kolları sıvadım. Musluk derken karbüratör hava tarafı lastiğinin yırtık olduğunu gördüm. Onu siparis ettim, tabiki takabilmek için karbüratöru söktüm.

    Suan hepsini taktım ancak çözemedigim bir problem var. Motorum gazi geç kesiyor, tam gaz yemiyor ve patlayarak çalışıyor.

    Sizce sebebi nedir çözüm için nasıl bir yol izlemeliyim?
    Motorumun tadı çok kaçtı:(


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    emreengin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2014
    Şehir
    izmit
    Motosikleti
    Honda cbr 250r
    HAVA AYARINDAN DOLAYI GİBİ DURUYOR ZENGİN KARIŞIM FAKİR KARIŞIM MUHABBETİ HAVA AYARINI YAVAŞÇA OYNATICAN SAĞA YADA SOLA RÖLENTİ YÜKSELİR DÜŞER ONA TAKILMA RAHAT GAZ YEMEYE BAŞLAYINCA RÖLENTİ AYAR VİDASINDAN DEVİRİ AYARLARSIN

  3. #3
    Zengibar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    RX3 Evo
    Emre cevabın için çok teşekkürler.

    MCT lerin hava ayar vidası o kadar ters bir yerde ki karbüratoru sokmeden oynamak neredeyse imkansız.
    Artık özel bir tornavida vs gibi bi aparat yaparak oynamaya çalışayım.

    Sonucu yazacağım.

  4. #4
    Zengibar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    RX3 Evo
    Arkadaşlar,

    Karburatoru takarken formlarda onerilen "tam sık, 1,5-2 tur geri aç" şeklinde bir ayar yapmıştım. Ancak ayar tutmadı demekki. Aslında hiç ellemeden de ayar bu mertebedeydi.

    Sıkıntının ardından çok küçük bir tornavida ucu ile hava ayar vidasına eriştim.
    Her ikisini de yaklaşık 5 tur kadar açtım.
    Motor düzene girdi gibi, patlama sesi yok, geç gaz kesme yok. Ancak egzoztan çıkan duman çok nemli.

    Ben ayar vidasını açarak yakıtı mı yoksa havayı mı arttırmış oldum?

  5. #5
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Havayı açarsın yakıt hep gider, havayla gitmezse yanmaz.karbüratörlerde sürekli benzin emilmeye hazırdır, ekstradan yansın diye hava verilir, hava filtresi kutusu gibi.

    Oksijen olmazsa yanma olmaz benzin yanmaz, yani yanarda motor içinde yanmaz (normalde tutuşturulursa motor içi harici havasız-oksijensiz ortamda sadece patlar) bu yüzden bir miktar benzinle havayı karıştırmak için karbüratör sistemi ile yakıt havayla karıştırılır.

    Sanki hava girişi filtre tıkalı gibi veya benzin şamadıranız ayarsız gibi anlatılanlardan.şamandıra ayarına hiç ellemediyseniz yine hiç ellemeyin hassas bir ayardır...

  6. #6
    Zengibar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    RX3 Evo
    Cevabiniz icin cok tesekkurler. Hava ayari ile oynayarak gaz yememe problemi bir miktar iyilesti. Ancak onceki haline gore motor daha dusuk hizlarda kaliyor.
    Merak ettigim bir konu daha var.
    Egzozlardan bir geri besleme hatti var. Birlesip bir kac kutudan gecip karburator cikisindaki bogazdan silindirin bir tanesine giriyor. Benim motorda bu oynanmis bir yapi midir? Tek silindire girdigi icin bir dengesizlik olusturur mu? Bu yontem motorlarda siklikla kullanilan bir uygulama midir?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)