Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Sekman kaçağı çatırtı yapar mı ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Cg 150 motorumda sekman kaçağı var tamir için söküp toplamaktan dolayı. Silindiri takarken pistonun sekmanlarını pistondaki izlerine göre yerleştirdiysem de piston-sekman-silindir 10 bin km yapmış olduğundan dolayı sekmanlar oturmadı, motorun içine egzoz gazı doluyor havalandırmadan egzoz dumanı geliyor. Bazı devirlerde de motordan çatırtı geliyor sekman kaçağı çatırtı şeklinde duyulur mu ? sonuçta ordan egzoz gazı kaçtığı gibi ses de kaçıyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Nisan 2015
    Şehir
    istanbul/Ataşehir
    Merhaba
    Segmanların silindir cidarında ve kendilerinde oluşan hatta oluşması gereken normal çizikler geçen 1o bin km içerisinde kendilerine bir çalışma yolu (guide) ediniyor .

    Segmanların ağızları birbirlerine ters yönlerde takıldığından rodaj aşamasında hep takıldığı yönde kalacak şekilde aşınır ve silindir,piston,segman üçlüsü çalışma ömrünü bu şekilde devam ettirir ve aşınma artıp boşluk değerleri çok artıncada kompresyon azalması,piston eteği vuruntusu,yanma odasına yağ sızması vesair boşlukların artmasıyla ömrünü tamamlar.

    Genel olarak segmanlar silidirin yapılmış olduğu malzemeden daha sert yapılıyor. üzerlerinde oluşan izleri motorunuzu aynı malzemelerle geri toplarken eski konumlarında monte edebilmeniz pek mümkün değil.
    Ancak silindiriniz honlama yapılarak kullanılmamış yeni segman takımı ile toplanmış olsaydı belki bu sorunu aşabilirdiniz.

    Duyduğunuz sesler segmanların yuvalarında parçalara ayrılmış olabileceklerini düşündürüyor.

    sevgilerimle
    Mengu16 ve dockerengin bunu beğendiler.

  3. #3
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Geçen hafta biraz daha çok üflüyordu karter bu hafta biraz azalmış ne olacak bakalım. Yakında zaten motoru modifiye amaçlı sıfırdan toplayacağım o zamana kadar idare etsin. Yağa çok benzin karışıyo bide motor yağ attığında 10W-40 üzerine 20W-50 eklemiştim 500ml kadar 20W-50 yağı bile inceltmiş 250km'de.

  4. #4

    Üyelik
    26 Nisan 2015
    Şehir
    istanbul/Ataşehir
    Bu iyi bir gelişme segmanlar yeni konumlarına uyum sağlayıp daha az kompresyonu kartel'e kaçırıyor demektir.
    Demekki segman ağızları çok kötü yönlere bakmıyor.
    Tabii bahsettiğiniz çatırtı şeklindeki ses devam ediyorsa bir muamma olarak kalmamalı.
    Yağın incelmesi malum,kompresyonla birlikte çiğ benzinin kartele inmesinden dolayı tarif ettiğiniz gelişmeye göre oda zamanla azalabilir..
    dockerengin bunu beğendi.

  5. #5
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı yaşar deniz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu iyi bir gelişme segmanlar yeni konumlarına uyum sağlayıp daha az kompresyonu kartel'e kaçırıyor demektir.
    Demekki segman ağızları çok kötü yönlere bakmıyor.
    Tabii bahsettiğiniz çatırtı şeklindeki ses devam ediyorsa bir muamma olarak kalmamalı.
    Yağın incelmesi malum,kompresyonla birlikte çiğ benzinin kartele inmesinden dolayı tarif ettiğiniz gelişmeye göre oda zamanla azalabilir..
    Baya kötü çatırdıyodu bu durumu fark etmeden önce motorda mekanik bir arıza olduğunu bile düşündüm. Çatırtı inceliyor zaten gittikçe, belki bi 200-300 km sonra tam oturacak sekmanlar.

  6. #6

    Üyelik
    26 Nisan 2015
    Şehir
    istanbul/Ataşehir
    Segmanların piston üzerinde takılı olduğu kanallarda biraz yağ ve karbon sakızlaşması olursa dediğiniz gibi ses kaybolabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:13 ----------

    Eskiden rektifiye edilerek revizyon yapılmış otomobil motorlarında su radyatörünün veya motor bloğunun su musluyu açılıp suyun akması sağlanır,
    radyatörün içinede musluktan hortum bağlanarak devamlı soğuk su verilerek motor gün boyunca rölantide az ısınarak çalıştırılıp rodaj yapılırdı.
    Mengu16 ve airhead bunu beğendiler.

  7. #7
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Piston-sekman-silindir 60 lira zaten gerek yok çok atraksiyona
    yaşar deniz bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    26 Nisan 2015
    Şehir
    istanbul/Ataşehir
    Aynen katılıyorum
    Fakat rodaj sırasında yapabileceğiniz ve motorun gücüne,ömrüne ve yakıt sarfiyatına etki edecek çok altenatif var.

  9. #9

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Herkese bir yorum yazıyorsun dostum bunu mu düşünemiyorsun yeni gelen biri dese anlarım ama sen bunu deme bari , ne havalandırması dostum egzoz geri gelmez tabi egzoz sübap kaçağı yoksa . O senin dediğin ses egzoz manifoltundan geliyor olabilir contası ömrümü tamamlamışsa yada emiş sübap kaçağıdır sekman kaçağı olsa çekiş düşer

  10. #10
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese bir yorum yazıyorsun dostum bunu mu düşünemiyorsun yeni gelen biri dese anlarım ama sen bunu deme bari , ne havalandırması dostum egzoz geri gelmez tabi egzoz sübap kaçağı yoksa . O senin dediğin ses egzoz manifoltundan geliyor olabilir contası ömrümü tamamlamışsa yada emiş sübap kaçağıdır sekman kaçağı olsa çekiş düşer
    Motor içinden doğru baya baya egzoz gazı üflüyor, aynı zamanda yağına benzin karışıyor. Sorun egzoz subabında olsa çiğ benzin karışmazdı en azından.
    Egzoz manifoltu çok basit arıza yapacak bişey değil contasını da yeni koydum zaten.

  11. #11

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Adamım komple yenisi 100 tl sübaplarla

  12. #12
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Ben bu motora daha para harcayacaksam anca sıfırdan toplarım Cg 219cc. Bugün yeni motor aldım zaten ya bu haliyle ya da modifiye yapıp satıcam.

  13. #13

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    O zaman hayırlısı be gülüm

  14. #14

    Üyelik
    26 Nisan 2015
    Şehir
    istanbul/Ataşehir
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bu motora daha para harcayacaksam anca sıfırdan toplarım Cg 219cc. Bugün yeni motor aldım zaten ya bu haliyle ya da modifiye yapıp satıcam.
    Bu 70 cc lik artış için motorun hangi parçalarını değiştireceksiniz.?
    Ve sıkıştırma oranı değişecekmi acaba.?

  15. #15
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı yaşar deniz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu 70 cc lik artış için motorun hangi parçalarını değiştireceksiniz.?
    Ve sıkıştırma oranı değişecekmi acaba.?
    Krank, piston-silindir, üst kapak, 200'lük balansör ağırlığı. Gerisi ıvır zıvır. Debriyajım zaten 200'lük motora göre 6 balata 6 yaylı. Sıkıştırma oranı pek fark etmeyecektir, ancak strok 49.5mm'den 62.2mm'e çıkıyor.

  16. #16

    Üyelik
    26 Nisan 2015
    Şehir
    istanbul/Ataşehir
    12mm strok artışı tork eğrinizi düşük devirlere doğru çekicek .
    Daha az vites değiştireceksiniz bu sürüş konforunu arttıracaktır.
    Şu anda kullanılan ve 219cc için kullanacağınız silindir kapaklarının yanma odalarının kaç cc olduğunu biliyormusunuz.
    Sıkıştırmayı hesap ederdik.

  17. #17
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı yaşar deniz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    12mm strok artışı tork eğrinizi düşük devirlere doğru çekicek .
    Daha az vites değiştireceksiniz bu sürüş konforunu arttıracaktır.
    Şu anda kullanılan ve 219cc için kullanacağınız silindir kapaklarının yanma odalarının kaç cc olduğunu biliyormusunuz.
    Sıkıştırmayı hesap ederdik.
    125'lik üst kapak ve 125'lik silindirle sıkıştırma 9.2 ... Benim motorda 150'lik silindir 125'lik üst kapak var 9.5-9.6 civarı sıkıştırma tahmin ediyorum. 219cc'de kaç sıkıştırma olur bilmiyorum ama silindir çapı ile kapak boyutu baya yakın olacak 9.3 civarı bir sıkıştırma oranı olabilir.

  18. #18

    Üyelik
    26 Nisan 2015
    Şehir
    istanbul/Ataşehir
    125 ve 150cc kapakların conta ölçüleri aynı mı?

  19. #19
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı yaşar deniz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    125 ve 150cc kapakların conta ölçüleri aynı mı?
    Silindire uygun conta kullanılıyor, 125'likte 56.5mm 150'likte 62mm. Kapak kaçlık olursa olsun silindire uygun conta kullanıyorsunuz.

  20. #20

    Üyelik
    26 Nisan 2015
    Şehir
    istanbul/Ataşehir
    Pistonlarda tepeli yada çukur gibi seçenekler bulunabiliyormu .?


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)