Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

motorsiklette fren mesafesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Plastik hortum nasıl dayanır yağ basıncına anlamış değilim !


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı
    Plastik hortum nasıl dayanır yağ basıncına anlamış değilim !
    Bütün standart hidrolik fren donanımına sahip karayolu taşıtlarının haraketli noktalarında içi çelik hasır örülü kauçuk hortumlar kullanılır.zorlu şartlarda donanımdaki yağ aşırı ısınıp genleşir molekülleri seyrekleşir,kauçuk hortumlarda deformasyona yol açar otomobillerde 2 yıl veya 40000 km de değiştirilmesi önerilir. Taşıtlarda ayrıca fren beygir gücü ölçülür ve minimum motor gücünün 4 katı olması gerekir spor ve ağır taşıtlarda bu 10 kata kadar çıkar.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  3. #23
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı
    Motosikletlerin üzerindeki standart fren hortumu plastiktir ve fren sıktığınızda yağ basıncından dolayı bu plastik hortum esner ve duruş mesafenizi uzatır. Performanslı motorlarda özellikle yarışlara giriliyorsa bu standart fren hortumları çelik fren hortumları ile değiştirilir. Piyasada satılan racing motoru tasarlayan mühendis gerizekalı değil, sadece bu motorlar cadde için yapıldığından üzerindeki donanım fazlasıyla yeterli oluyor. Ancak piste girecekseniz, motorun birçok yerinde değişiklik yapmanız gerekir. Bu değişikliklerin ilki de fren hortumunu değiştirmektir.
    %40 gibi ekstrem bir rakam farkedeceğine kesinlikle inanmıyorum. Çünkü böyle ufak bir detay öyle yüksek farketseydi dünyada o kadar fazla kişinin hayatı kurtulurduki kesinlikle fabrikada takarlardı. %1 bile farketmiyor demekkiki takılmıyor.Tekrar söylüyorum %30-%40 demek 50 metrede değil 30 metrede durmak demektir...
    Ayrıca kauçuk (plastik değil) fren hortumundaki esneme frenin daha sert sıkılması ile eşdeğerdir. Yani elinizle yaptığınız sıkma gücünün bir kısmı kauçuk esnemede kaybolur ama bu fren gücünün azalması demek değildir. Elinizin gücü yinede maksimum frenleme gücüne erişebilecektir. Ayrıca dışı kauçuk gözüken fren borularının çoğunluğunu içi metal örgüdür.

  4. #24
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @memin1857

    %40 gibi ekstrem bir rakam farkedeceğine kesinlikle inanmıyorum. Çünkü böyle ufak bir detay öyle yüksek farketseydi dünyada o kadar fazla kişinin hayatı kurtulurduki kesinlikle fabrikada takarlardı. %1 bile farketmiyor demekkiki takılmıyor.
    Arkadaşım, bir şeye itiraz etmeden önce araştırmanı tavsiye ederim. %30-40 ekstrem bir rakam değildir. Senin anlamadığın şey şu. Fabrika çıkışlı makinalarla piste girip yarışılmayacağı kabul edilerek, buna uygun donanım takılıyor. Çoğu kişi de makinaları dibine kadar zorlamıyor. Yani fabrikanın taktığı donanımlar normal sürüş için fazlasıyla yeterli. Bu makinaları profesyonel kullanan insanlar direk olarak fren hortumunu, fren disklerini ve fren balatalarını değiştiriyorlar. Eğer hiçbir şey farketmeseydi bu ürünler peynir ekmek gibi satılmazdı. Sen hiç pist yarışına girdin mi? Yarışa giren makinaları incele bakalım ne tür donanım kullanıyorlar, standart donanımla tek kişi bile girmez yarışa. Benim gördüğüm racinglerin çoğunda fren donanımlarını değiştirmişler.

    Yani elinizle yaptığınız sıkma gücünün bir kısmı kauçuk esnemede kaybolur ama bu fren gücünün azalması demek değildir. Elinizin gücü yinede maksimum frenleme gücüne erişebilecektir. Ayrıca dışı kauçuk gözüken fren borularının çoğunluğunu içi metal örgüdür.
    Fren sıktığında yaptığın basıncın bir kısmı fren borusunun esnemesine gidiyor. Çok ani fren yaptığında bu basınç kaybı çok daha fazla oluyor. Yani senin çok daha fazla sıkman gerekiyor. İşte bu kaybı önlemek için bu donanımlar ekstra satılıyor. Saliselik sürelerde bazı şeyleri hesaplayamazsın. Ani fren kullanman gerektiğinde beynin "Fren borusu esnedi, biraz daha fazla sıkmam lazım" şeklinde çalışmıyor. Lütfen araştırmadan itiraz etmekten vazgeç. Bu donanımı satan firmalardan veya internetten bu konuda detaylı bilgi alabilirsin.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  5. #25
    sarıdev - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf 150
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100 km/h ile giderken basarsan frenlere 150 mt durma mesafasi olur 50 mt fren mesafesi bir 50 mt de senin motorun uzerinden uctuktan sonra havada kat edecegin mesafe.
    Yeni konu açıp kirlilik yapmak yerine bu konuyu hortlatayım dedim.Bugün Bahçeşehirde 60 km hızla giderken sağa yanaşmış olan çift katlı otobüs aniden u dönüşüne yapmaya başlayınca aniden arka frene asıldım acı bir fren sesi arka lastik s çizerek 20 mt kadar kaydı baktım duramıycam ön frenede asıldım otobüse 2-3 metre kala motorsikletten uçtum Allahtan hızım baya azalmıştı ne motorda nede bende hiçbirşey yok otobüs şöförü yanıma geldi tek söylediği papağan gibi bişeyin var mı hakkını helal et vs bir sürü gereksiz laf bu arada motorsikletim mondial 150 mc lastikleri orjinal naylon Böylelikle ben motorsikletimin fren mesafesini acı bir tecrübeyle anlamış oldum.60 km hızla en az 20 metre,tabi ki bu motorsikletinize lastiğinize yol durumuna vs göre baya değişiklik gösterir.
    Akilzsizlar hirsizlarin en zararlilaridir: Zamaninizi ve nesenizi çalarlar.

  6. #26

    Üyelik
    25 Ağustos 2011
    Şurdaki Honda CBR 250 R Kawasaki Ninja 250 R kıyaslamasında durma mesafelerini de karşılaştırmışlar. Motorların ikisi de 96 km/saat hızdan durma noktasına 44 metre'de gelmişler. Günümüz kompakt sınıf otomobillerin değerlerinden çok kötü değil.

  7. #27
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı memin1857 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pardon, o racing motoru tasarlayan mühendis GERİZEKALIMI çelik hortumu fabrikadan kendisi takmıyor. %30-40 öyle bir abartı olmuşki insaf yani! Bir fren borusu değişimiyle 50 metrede değil 30 metrede duracak diyorsun yani? 2 metre farkederse kendimi yakıcam burda.....
    tek bir motosikleti değerlendirdiğinizde 100 lira ekstra masraf ile daha efektif bir araç yapmak pratiktir.

    ancak aynı araçtan yılda 20.000 tane yapıyorsanız, bu rakam 2 milyon lira yapar. bunun gibi araç üzerindeki donanımların genelini hesapladığınızda, standart yol şartlarına uygun materyal de tercih edilebiliyorsa, ürünün satıldığı hedef kitle baz alınarak o fren hortumu için ekstra 100 lira daha masraf yapılıp yapılmayacağına karar verilir....

    zira ortalama bir motosikleti fabrikadan 2000 lira ile 15000 lira arasında çıkartabilirler. bu ikisi arasındaki farkı, hedef kitlesi belirler....


    mesela eskiden bir çok motosiklete gidon amortisörü koymuyorlardı. çünkü eskiden bunun ciddi bir sıkıntı olmadığı düşünülüyordu. üstelik sürücler de talep etmiyordu. fakat güçlü motorlarda gidon amortisörünün nasıl bir güven sağladığı daha fazla bilinir hale gelince, bunun bir gereklilik olduğuna karar verilip güçlü motorlara fabrika çıkışı koyulmaya başlandı ufak ufak.

    şimdi, eğer bir gün standart kauçuk hidrolik hortumlarının güvenlik açısından riskli ve güvensiz olduğu fikri oluşmaya başlarsa, bir çok marka doğrudan çelik hortum kullanmaya başlayacaktır...

    çelik hortum candır kauçuk hortum çatlar kopar esner gevşer
    !?

  8. #28
    cbr1100 xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    şişli
    Motosikleti
    SUZUKİ HAYABUSA 2021 BLACK EDİTİON
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tek bir motosikleti değerlendirdiğinizde 100 lira ekstra masraf ile daha efektif bir araç yapmak pratiktir.

    ancak aynı araçtan yılda 20.000 tane yapıyorsanız, bu rakam 2 milyon lira yapar. bunun gibi araç üzerindeki donanımların genelini hesapladığınızda, standart yol şartlarına uygun materyal de tercih edilebiliyorsa, ürünün satıldığı hedef kitle baz alınarak o fren hortumu için ekstra 100 lira daha masraf yapılıp yapılmayacağına karar verilir....

    zira ortalama bir motosikleti fabrikadan 2000 lira ile 15000 lira arasında çıkartabilirler. bu ikisi arasındaki farkı, hedef kitlesi belirler....


    mesela eskiden bir çok motosiklete gidon amortisörü koymuyorlardı. çünkü eskiden bunun ciddi bir sıkıntı olmadığı düşünülüyordu. üstelik sürücler de talep etmiyordu. fakat güçlü motorlarda gidon amortisörünün nasıl bir güven sağladığı daha fazla bilinir hale gelince, bunun bir gereklilik olduğuna karar verilip güçlü motorlara fabrika çıkışı koyulmaya başlandı ufak ufak.

    şimdi, eğer bir gün standart kauçuk hidrolik hortumlarının güvenlik açısından riskli ve güvensiz olduğu fikri oluşmaya başlarsa, bir çok marka doğrudan çelik hortum kullanmaya başlayacaktır...

    çelik hortum candır kauçuk hortum çatlar kopar esner gevşer
    Pratik zeka işte budur.....Yıllarca tofaş vardı şimdi ne oldu en dandik arabada bile abs hava yastıkları vs var.....
    Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....

  9. #29
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı sarıdev adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni konu açıp kirlilik yapmak yerine bu konuyu hortlatayım dedim.Bugün Bahçeşehirde 60 km hızla giderken sağa yanaşmış olan çift katlı otobüs aniden u dönüşüne yapmaya başlayınca aniden arka frene asıldım acı bir fren sesi arka lastik s çizerek 20 mt kadar kaydı baktım duramıycam ön frenede asıldım otobüse 2-3 metre kala motorsikletten uçtum Allahtan hızım baya azalmıştı ne motorda nede bende hiçbirşey yok otobüs şöförü yanıma geldi tek söylediği papağan gibi bişeyin var mı hakkını helal et vs bir sürü gereksiz laf bu arada motorsikletim mondial 150 mc lastikleri orjinal naylon Böylelikle ben motorsikletimin fren mesafesini acı bir tecrübeyle anlamış oldum.60 km hızla en az 20 metre,tabi ki bu motorsikletinize lastiğinize yol durumuna vs göre baya değişiklik gösterir.
    Arka firenle durabilecegini düsünmen ilginçmis.!
    Okan Sinan Ocan bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  10. #30
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı sarıdev adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni konu açıp kirlilik yapmak yerine bu konuyu hortlatayım dedim.Bugün Bahçeşehirde 60 km hızla giderken sağa yanaşmış olan çift katlı otobüs aniden u dönüşüne yapmaya başlayınca aniden arka frene asıldım acı bir fren sesi arka lastik s çizerek 20 mt kadar kaydı baktım duramıycam ön frenede asıldım otobüse 2-3 metre kala motorsikletten uçtum Allahtan hızım baya azalmıştı ne motorda nede bende hiçbirşey yok otobüs şöförü yanıma geldi tek söylediği papağan gibi bişeyin var mı hakkını helal et vs bir sürü gereksiz laf bu arada motorsikletim mondial 150 mc lastikleri orjinal naylon Böylelikle ben motorsikletimin fren mesafesini acı bir tecrübeyle anlamış oldum.60 km hızla en az 20 metre,tabi ki bu motorsikletinize lastiğinize yol durumuna vs göre baya değişiklik gösterir.
    internette progresif fren tekniği hakkında bilgi bulmanızı, ve acil durumlarda arka frenden çok ön frene güvenmenizi öneririm. arka fren ağırlık merkezi yere ve arka tekere çok yakın chopper veya cruiser tarzı motosikletlerde daha verimlidir. ( gerçi onlarda frenin en verimli hali bile verimsiz oluyo o ayrı )

    ama ortalama bir motosiketin ön freni daima daha başarılıdır. çünkü fren yaptığınızda motosikletin ağırlığı öne yığılır. bu da ön tekerlekteki basıncı artırarak yol tutuşunu, dolayısı ile durmayı kolaylaştırır.


    :( bu en temel konu. lütfen belli temel motosiklet yeteneklerini kazanmadan trafiğe çıkmayın.
    !?

  11. #31
    sarıdev - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf 150
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka firenle durabilecegini düsünmen ilginçmis.!
    Ben bu motorsikletimle ön frenide denedim ama sonuç aynı oldu.Birde arka freni sıkınca arka lastik s çizerken ön frene bassaydım daha önce motorsikletten uçardım.Sorun motorsikletin lastiklerinde eski konulara baktım benim acilen en kötü mıchelin pilot sporty taktırmam gerekiyor.
    Akilzsizlar hirsizlarin en zararlilaridir: Zamaninizi ve nesenizi çalarlar.

  12. #32
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı sarıdev adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bu motorsikletimle ön frenide denedim ama sonuç aynı oldu.Birde arka freni sıkınca arka lastik s çizerken ön frene bassaydım daha önce motorsikletten uçardım.Sorun motorsikletin lastiklerinde eski konulara baktım benim acilen en kötü mıchelin pilot sporty taktırmam gerekiyor.
    Defalarca bahsettiğiniz durumda kaldım ve arkayı kilitleyip ön freni sıkmam sayesinde dengeli şekilde düşmeden çarpmadan durabildim

    Frenleme tekniği konusunda kurs almanız ve lastiklerinizi kauçuk lastikle değiştirmenizi öneririm

  13. #33

    Üyelik
    18 Nisan 2012
    Şehir
    BERLIN
    Motosikleti
    CBF1000.A Hoda 2011 model
    CBF 1000 ABS Honda 2012 model bir motorsiklet kullaniyorum zimba gibi bir fren sistemi var.fren mesafesini hesaplarken yol durumu lastik durumu hava sartlarini göz önünde bulundurmak lazim
    hic ani fren denemedim hep mesafeyi korumayi tercih ettim. sollarken solladigim araca azami dikkat gösteririm.dikkatli olmak lazim firen mesafesini hesapliyarak yola kikmamak lazim yol durumu
    yaniltabilir.Saygilarimla

  14. #34
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Ben genellikle temkinli giderim ve araba kullanırken bıraktığımın iki katı mesafe bırakırım. Çok şükür bunca yıldır duramadan çarpma şeklinde bir kazam olmadı. Ön teker mutlaka kaliteli olmalı. Bir de sağ şeridi hiç kullanmıyorum artık, çünkü sağdan çıkan araçlar hiç bakmadan bodoslama çıkıyorlar. Sanki kendi hakkıymış gibi. Bir kaç kez neredeyse kavga edecektim. Baktım herkes yapıyor, ben de orta şeritten kolay kolay ayrılmıyorum. Ayrıca Sağda bekleyen dolmuş, otobüs, kamyon, polis aracı , taksi gibi potansiyel bombalar varken daha da dikkatli oluyorum. Aslında hareket halindeyken en güzeli kaçış için bir yer gözünüze kestirmek galiba. Torklu makinalar bu açıdan çok avantajlı... Demem o ki; kazadan fren yaparak kurtulma son çare olmalı...
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  15. #35
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    valla motoru tanıdıktan sonra ister istemez sonuna yakın bir mesafede tekerleği kitlemeden sıkabiliyoruz ama zaman isteyen birşey ön freni denemek biraz cesaret ister ama arkanın ne zaman kitlendiğini zamanla anlayıp reflex haline getirebiliriyoruz

  16. #36
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Formülü şudur. Hız*3/10= duruş mesafesi. Örn :50*3=150/10= 15MT En iyisi 12 mt de durabilir. Konbine fren+oturuş pozisyonu+lastik basınçları+bakış açısı doğru olduğu taktirde.
    Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.

  17. #37

    Üyelik
    18 Nisan 2012
    Şehir
    BERLIN
    Motosikleti
    CBF1000.A Hoda 2011 model
    Merhabalar arkadaslar ön freni denememenizi tavsiye etmem. arka freni kullanirken ön freni kullanabiliriz ikisini birlikte .sözüm motor ve ehliyeti yeni olan arkadaslar olabilir onlarin
    bilgidi olsun kötü bir tercübe yasamasinlar paylasimlari tercübeleri onlara aktaralim bu sitede zamaninda degerli arkadaslarda güzel seyler ögrendik ögreniyoruz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:30 ----------

    Evet dogru katiliyorum

  18. #38
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Yol, Lastik, Hız, Tecrübe, Abs, Dikkat... Kısacası motosiklette gitmek durmaktan çok çok kolaydır
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler