Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Zincir Sıkıntısı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Motor daha 6600 km de zinciri geriyorum motoru kullanınca tekrar salıyor
    Zincirde şöyle bir sıkıntı farkettim motoru orta sehbaya alıyorum zincir 1-2 cm oynuyor tekeri biraz döndürünce zincir çok bollaşıyor tekeri biraz daha çevirince normale dönüyor zincirde sıkıntı var diyerek zinciri degistirdim arka ve ön dişlisi aşınma olmadığı için değiştirmedim bugün motoru 10 km civarı kullandım motor soğuduktan sonra orta sehbaya aldım yine aynı sorun oldu sorun nerde olabilir


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    EnesBeyter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    SalcanoWolfS125 Memleketi:Mudurnu/Bolu
    Orta sehbada zincirin biraz bol olması gerekmiyormu zaten(yük binince açılıp, gerdirir)
    sizinki çok mu bollaşıyor, bi resim falan atarsanız daha iyi yorum yaparız
    Zinciri iyice sıkıp kullandıktan sonra gevşiyorsa ayar vidanız yalama yapmış vs de olabilir

  3. #3
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Orta sehbaya alınca zincir 1-2 cm oynuyor
    Tekeri biraz döndürüp tekrar zincire baktığımda bu boşluk 3-4 cm oluyor yani teker döndükçe zincir boşluğu değişiyor bir yerinde çok sıkı oluyor diğer yerinde çok bol oluyor
    Sen arabaya gezmek için binersin, bizler ise motosiklete binmek için gezeriz

  4. #4
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Aynı durum benim motorum da da var, dikkatli inceleyen çoğu kişi motorundaki bu durumu görür.

    Sanırım senin sorun daha ciddi. Ön veya arka dişlilerden birinden kaçıklık vardır.

    Bendeki durum çok az bir fark yaratıyor o yüzden sorun olmuyor.
    İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN

  5. #5
    EnesBeyter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    SalcanoWolfS125 Memleketi:Mudurnu/Bolu
    Dişlilerden birinde sorun var o zaman arkadaşın dediği gibi

  6. #6
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Videonun sonlarına doğru çok belli zincir bir aşağı bir yukarı oynuyor
    ön ve arka dişli de aşınma olmadığı için değiştirmedim

  7. #7
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Benim gördüğüm bırakın 3-4 cm'i, 1 buçuk santim oynamıyordur. hatta zinciriniz aşırı gergin bile olabilir, çok ses geliyor.
    Motosikletinizin üstüne oturun, oturduğunuzda zincir aşağı yukara 1,5-2 cm hareket etmesi gerekir.
    Serbest halde lastikler yerdeyken de bu 3-4 cm e denk gelir sanırım. (Motosikletten, motosiklete değişiyor bu değer net bir şey söyleyemiyorum o sebeple)

    videoda zincir hareetini görebilirsiniz
    https://www.youtube.com/watch?v=_I2R3ux9tho

  8. #8
    oyunageldim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2012
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda Wave 110i
    Ayni sorundan bende muzdaribim,ikinci zincir değiştirmem,bu yüzden zincir zamanla uzuyor ve bozuluyor
    Ön ve arka dişli sıfır gibi hiç aşınma yok,bu yüzdende değiştirmek istemiyorum

    Sorunun önmü yoksa arka dişlidenmi kaynaklandığını anlamak için,motoru sehpaya alıp çalıştırdım,vitese takarak tekerin dönmesini sağladım
    Bir kalemi ayrı ayrı olarak ön dişli ve arka dişliye yaklaştırarak atıklık olup olmadığını kontrol ettim
    Her ikisindede milim dahi atıklık yok

    Keza yeni dişli ve zincir takımı alsamda bu sorunla karşılaşmayacağımın garantisi yok
    İki arkadaşımın sıfır almış oldukları Yamaha Crypton'lardada ayni sorun bulunmakta

  9. #9
    kashmar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    sakarya
    10 TL lık zincir takarsan öyle olur. Kaliteli zincir kullanin

  10. #10
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim gördüğüm bırakın 3-4 cm'i, 1 buçuk santim oynamıyordur. hatta zinciriniz aşırı gergin bile olabilir, çok ses geliyor.
    Motosikletinizin üstüne oturun, oturduğunuzda zincir aşağı yukara 1,5-2 cm hareket etmesi gerekir.
    Serbest halde lastikler yerdeyken de bu 3-4 cm e denk gelir sanırım. (Motosikletten, motosiklete değişiyor bu değer net bir şey söyleyemiyorum o sebeple)

    videoda zincir hareetini görebilirsiniz
    https://www.youtube.com/watch?v=_I2R3ux9tho
    O ses zincirde gres olduğu için ondan ses geliyor
    Alıntı kashmar54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10 TL lık zincir takarsan öyle olur. Kaliteli zincir kullanin
    Adamın elinde bu vardı 20 tl verdim ybn diye bir markaydı zincir
    Sen arabaya gezmek için binersin, bizler ise motosiklete binmek için gezeriz

  11. #11
    kashmar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    sakarya
    İyi bi zincir alirsan sorunun kalmaz

  12. #12
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    bendede bu problem var, bazı yerleri gerdin bazı yerleri gevşek zincirin.
    değiştirmek istiyorum ama yine aynısı olur diye korkuyorum, dişlilerde hiç bir aşınma yok.
    zincir 20 bin kmde ve d.i.d ancak bu sorun uzun süredir var, yani uzun süredir böyle sürüyorum motoru.

    bilgisi ve tecrubesi olan arkadaşlar bilgilerini aktarırsa sevinirim. değiştireyimmi napayım ben şimdi

  13. #13
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bendede bu problem var, bazı yerleri gerdin bazı yerleri gevşek zincirin.
    değiştirmek istiyorum ama yine aynısı olur diye korkuyorum, dişlilerde hiç bir aşınma yok.
    zincir 20 bin kmde ve d.i.d ancak bu sorun uzun süredir var, yani uzun süredir böyle sürüyorum motoru.

    bilgisi ve tecrubesi olan arkadaşlar bilgilerini aktarırsa sevinirim. değiştireyimmi napayım ben şimdi
    Hocam zinciri boşuna değiştirme, kaliteli zincir diye tutturmuş arkadaşlar var, hani kalp kırmak istemiyorum ama, konunun zincirle alakası yok.

    Ya tahrik dişliniz ya da jant dişliniz de eksen kaçıklığı var. Aynısı bende de var, ama çok az şekilde ve beni rahatsız etmiyor.
    ogzcngdk bunu beğendi.
    İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN

  14. #14
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Bugün bir arka dişliye bakayım eğer dişlide kaçıklık varsa değiştireyim

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    jantın içindeki takoz lastikleride gözden geçir..

    boşluk yapmışsa arka dişli ön dişliye paralel dönemez zinciri bozar..
    crxforever bunu beğendi.

  16. #16
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Alıntı bursagsli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün bir arka dişliye bakayım eğer dişlide kaçıklık varsa değiştireyim
    Maalesef öyle gözle bakarak anlayamazsınız. Arka maşaya komparatör sabitleyip dişli dışında ki salgıya bakmak gerekiyor.
    İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN

  17. #17
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Kaliteli bir zincir tavsiye edeceğim. Uzama salma daha az olur. Daha dayanıklıdır. Ama orjinalini bulun. Did markalı çakma ürünler de mevcut.

  18. #18
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    o zaman zincir dişli değiştirecez el mahkum 500 kağıt uçucak.. teşekkürler yanıt için

  19. #19
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Bir süre sonra arka dişli elips biçiminde olur, ayrıca arka dişliyi bilen birisi kontrol edip ölçsün, sapma yoksa elips biçiminde dalgalanmıyorsa bir kaç mm arka dişlide sorun yok, ayrıca arka cant rulmanları kontrol edilecek, arka takoz kontrol edilecek varsa tabi takoz-kaplin, sonra buralardada sorun yoksa yeni düzgün kaliteli zincir alınacak, zincir baklaları aynı uzunlukta değildir değiştirme zamanı gelmiştir böyleyse, zincirin iç kısmındaki yüzükler kontrol edilecek, ezbere iş yapılmayacak, zincir aşırı gerilmemesi gerekir, üzerine oturacaksınız başkası kontrol edecek, incir boşluğı 2.5 3 cm olacak, üzerine oturulurken ileri 40 cm 80 cm ileriye doğru motoru götürerek boşluğa bakılıcak...

    crxforever bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    16 Kasım 2009
    Şehir
    trabzon
    Motosikleti
    yok
    Ahmet korkmaz sen git üstadından nasıl rodaj yapılır onu öğren.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)