Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

bobin olaylati maksat muhabbet

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    merhaba arkadaslar kafama takilan bi soru var bi kac yerde okudum moyorun performansini arttirmak ivin atesleme sistemini guclendirmeden bahsediyolar ornek veriyorum performans kit varmis induksyon bobini nuji kablosu pipo iridyum buji seti varmis . fakat mesela 150 cc icin bi kit yok ve biz atesleme islemini arttirmak icin 2 bobine elektirik verip cikan kabloyu birlestirerek tek pipoya iletsek buradanda bujiye gitse bunun olasiligi nedir ne degildir .



    { not motorum yok askerdeyim maksat muhabbet }


    bildigim kadariyla buji kablosunum icinden bir adet tel geciyor 2 bobini cikan 2 kablo olcak sekille yapatsak

    @ @
    . V
    .. |
    .. |
    .. +


    @ bobin | kablo var sayarsak + da pipo olursa bu islem.mumkunmudur is gorurmu ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    11 Mayıs 2014
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    MR 150 Vulture
    Bu şekilde yaparsan şunlar olur:

    1- Bobinlerin primerleri ve sekonderlerini birleştirmiş olduğun için giriş empedansı değiştiğinden muhtemelen CDI' a bir süre sonra zarar vereceksin.
    2- Sistem düşündüğün gibi çalışsa bile gerilimi arttırmış olmuyorsun. (Akımı bölüyorsun ki zaten buji ye uygun seçildiği için her şey bir kazanç elde edemezsin)
    3- Ayrıca 2. bobin aynısı olsa bile tamamen aynı devre parametrelerine sahip olamayacağı için ya bobinin biri diğerini yakacak, ya da bolca misfire olacaktır diye tahmin ediyorum.

  3. #3
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    fakat bobinlere gelen elektirik bobine atesleme olcusunu gostermiyormu da farkli calisir bobinler yada voltaj lar birbirinimi tutmaz diyorsunuz ve izledigim videolarda gazlikalem buyuklugunde bi alet takiyolar bobine atesleme kesilmeden devam ediyo bu alet nedir ne degildir bilginiz varmi acaba

  4. #4
    sahin08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2014
    Şehir
    bodrum muğla
    Motosikleti
    ramzey qm250-2006 skyjet-sj100-7 yuki gy200
    4 zamanlı motor için konuşuyorum sıkıştırılmakta olan yakıt hava karışımını tam tepeye varmak uzereyken ateşleyip
    üst ölü noktanın inişe geçeceği anda patlamanın gerçekleşmesi ile ateşleme tamamlanmış oluyor tabi ateşleme ile yanma ve pistonun inişi mili saniyeler içerisinde oluyor
    gelişmiş motorlarda devir artınca ateşlemenin zamanı biraz daha geriye alınıyor piston daha hızlı hareket edeceğinden patlamanın \ yanmanın tam piston inerken denk gelmesi için
    4 pistonlularda sanırım bu iş için gerekli başarılı donanım var ama benimki gibi çin malı motorlarda bunu cdi beyni yapıyor ve bir rivayete gore (ramzey qm 250 için) soketi uyumlu daha yeni model bir cdi takılınca ateşleme daha düzenli başarılı oluyor ve son devir yükteyken bile artıyor buda extra güç olarak yansıyor tabi
    fırsat bulursam bende deniyeceğim (hemde mondial zat scooter cdi beyni ile denenmiş bu durum )

  5. #5

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Teknık forumda bırkonuda olacak orda bu konuyu yapmıslardı .

  6. #6
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    yani 150 cc lik bi motosiklet icin 250 cc scoiter bobinide bubisi gorebilir


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)