Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mesnet Tamiri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    VolkanSrky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Kocaeli - İstanbul
    Motosikleti
    Honda xl500r, Jinlun 150 Cruiser
    Arkadaşlar motosikletimle kaza yaptıkdan sonra garajda bıraktım ve toplamaya karar verdim şuan yalnız önde bi yamukluk olduğunu farkettim amartisörleri diğer motora takıp denedim onlar sağlam sanırım mesnet takımı yamulmuş bunların tamiri oluyor mu veya nerde yaptırabilirim motor xl500r


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    heia2654 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Aralık 2011
    Hasanpaşa'da suzuki servisi ismail ustaya bir sorun derim. Garanti veremem ama kendim aynı şey için giderdim. Bu tarz şeylere eli yatkındır.
    VolkanSrky bunu beğendi.

  3. #3
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Alt MESNET'ten bahsediyorsan eğer,
    RESMİNİ AT veya bana ulaştır,
    duruma göre TOPKAPI'da pres var olabilecek bişiy var ise yardımcı olurum...
    cenkito ve VolkanSrky bunu beğendiler.

  4. #4
    VolkanSrky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Kocaeli - İstanbul
    Motosikleti
    Honda xl500r, Jinlun 150 Cruiser
    Alıntı cemalkd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hasanpaşa'da suzuki servisi ismail ustaya bir sorun derim. Garanti veremem ama kendim aynı şey için giderdim. Bu tarz şeylere eli yatkındır.
    Teşekkür ediyorum Kadıköy bana ters kalıyor biraz artık bişey bulamazsak oraya gideriz yalnız servis denildiği zaman benim aklıma hemen ($) geliyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:48 ----------

    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alt MESNET'ten bahsediyorsan eğer,
    RESMİNİ AT veya bana ulaştır,
    duruma göre TOPKAPI'da pres var olabilecek bişiy var ise yardımcı olurum...
    Alt mesnet veya üst mesnet amortisörden ikiside geçtiği için hangisi yamuk anlayamadım en yakın zamanda çekip size göndereceğim teşekkür ediyorum.. İstanbul'a geldiğimde bizzat kendimde getirebilirim Topkapı sanayidemisiniz ?

  5. #5
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Yok ''GAZİ OSMAN PAŞA'' merkeze Yakınım,,,
    VolkanSrky bunu beğendi.

  6. #6
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Tornacı mustafa abi var sadece amortisör, mesnet, krank, tamiri düzeltmesi vs. yapıyor birde sıfırdan fren için disk imalatı yapıyor.

    Yapacağı işten garanti veririm şahsen:

    Telefonu: 0 533 765 37 19 - (Ayazağa)
    VolkanSrky ve motorcu adam bunu beğendiler.

  7. #7
    VolkanSrky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Kocaeli - İstanbul
    Motosikleti
    Honda xl500r, Jinlun 150 Cruiser
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok ''GAZİ OSMAN PAŞA'' merkeze Yakınım,,,


    Burda yamukluk gözükmüyor zaten gözlede gözükmüyor amortisörleri takarken zor takılıyor kasıyor ve gidon ile tekerde aşırı bi yamukluk oluşuyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:04 ----------

    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tornacı mustafa abi var sadece amortisör, mesnet, krank, tamiri düzeltmesi vs. yapıyor birde sıfırdan fren için disk imalatı yapıyor.

    Yapacağı işten garanti veririm şahsen:

    Telefonu: 0 533 765 37 19 - (Ayazağa)
    bana uzak kalıyor ama en son ihtimal oraya bakıcaz teşekürler.

  8. #8
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    evet pek bişiy belirgin değil,

    sökülüp bakılması lazım,
    hatta BAKTIRIMASI gerekiyor,
    VolkanSrky bunu beğendi.

  9. #9
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Mesnet olduğu yerden çarpma etkisinden değil normalde yamulmuş olabilir.Amortisör borularında yamukluk yoksa alt mesnedi üst mesnede dengelemeniz gerekir çizim ekliyorum...

    Çarpıncada alt üst mesnet kendi ekseninden kayabilir, bu yüzden amortisör yerine sıkışık geçer:

    VolkanSrky bunu beğendi.

  10. #10
    VolkanSrky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Kocaeli - İstanbul
    Motosikleti
    Honda xl500r, Jinlun 150 Cruiser
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesnet olduğu yerden çarpma etkisinden değil normalde yamulmuş olabilir.Amortisör borularında yamukluk yoksa alt mesnedi üst mesnede dengelemeniz gerekir çizim ekliyorum...

    Çarpıncada alt üst mesnet kendi ekseninden kayabilir, bu yüzden amortisör yerine sıkışık geçer:

    http://i.hizliresim.com/z2Qak4.jpg
    alt üst mesneti gevşetip o şekildede amortisörü taktım gene aynı şekilde zorlanarak geçiyor eksenle alakası değilde yamulmuş kanaatindeyim ben.

  11. #11
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    bu durum sıfır motorda dahi karşılaşılabiliyor,
    yani EĞER HAFİF KAYMA VE SONUÇTA OTURMA oluyor ise sorun değil,,,

  12. #12
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Abi! Her kafadan cikan sese kulak verme!

    Motorunun servis kitapcigi lazim (kullanici kitapcigi degil yetkili servis bakim kitapcigi). Orada senin mesnetinin acilari ve iki amortisor boslugu aralik degerleri yer alir. Onlar mi sasmis? Gidersin tornaciya mesneti o degerlere uygun cektirirsin.

    Yoksa kafaya gore goz karari falan o mesnet oynanmaz. Ya aluminyum ya celiktir mesnetler yap boz olmaz.

    Ben olsam yeni mesnet siparis ederim ama anladigim kadariyla motorun modeli de eskice, o yuzden yukarida bahsettigim degerleri ogrenmek farz.

  13. #13
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Klavuzlarda mesnet açısı yazmaz, ben veya diğer arkadaşların tavsiyelerine uymayabilir biz her kafanın sesi olsaydık arkadaşa yardımcı olmak istemezdik.Siz sallıyor gibisiniz bilmeden klavuzlarda mesnet açısı yazmaz o mesnetler çizimde gösterdiğim gibi oynar yerinden.Siz daha önce kafadan motorunuzu vurmamışsınız konuşuyorsunuz başınıza kaza gelmeden tamir yapmadan...

    Biz burada fikir alışverişi yapıyoruz fotoğrafı görmüyormusunuz adam kendi birşeyler yapmaya çalışıyor sökmüş fotosunu eklemiş, ayrıca piyasada birçok hiçbir şeyden anlamayan elinde tornavida tutan ustaya benzer insanlar var, tecrübemle sabittir motorunuzu kaza yapmıştan beter bozarlar benden hatırlatmaca...

    Benim bahsettiğim çizdiğim açıyı yazmaz sadece sizin dediğiniz gibi amortisörün geçeceği kısımın uzunluğu yazar.Oda kullanıcıya kalmıştır normal değeri söyler sadece, üstten bakınca yamuk mesnet başka birşeydir, yandan bakında alt veya herhangi bir tanesi vurmanın şiddetiyle bir gözün AŞAĞIYA DOĞRU VEYA YUKARIYA DOĞRU YAMULMASI başka birşeydir.

    Mesnet sökülür düz zemine konulur üstten hafifçe bastırılır elle amortisörün geçtiği yuvarlaklar düz durunca birisi hava durursa o mesnet press ile ısıtılarak düzeltilir düzeltilebilecekse...Her iki mesnet böyle kontrol edilir, düzse amortisör borusu eğridir...

  14. #14
    VolkanSrky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Kocaeli - İstanbul
    Motosikleti
    Honda xl500r, Jinlun 150 Cruiser
    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi! Her kafadan cikan sese kulak verme!

    Motorunun servis kitapcigi lazim (kullanici kitapcigi degil yetkili servis bakim kitapcigi). Orada senin mesnetinin acilari ve iki amortisor boslugu aralik degerleri yer alir. Onlar mi sasmis? Gidersin tornaciya mesneti o degerlere uygun cektirirsin.

    Yoksa kafaya gore goz karari falan o mesnet oynanmaz. Ya aluminyum ya celiktir mesnetler yap boz olmaz.

    Ben olsam yeni mesnet siparis ederim ama anladigim kadariyla motorun modeli de eskice, o yuzden yukarida bahsettigim degerleri ogrenmek farz.
    Kitapcığı bende mevcut yalnız o değerlere hiç dikkat etmemiştim ve bu değerleri neyle ölçebiliriz.. Artık yeni mesnet siparişide düşünmüyor değilim daha uyguna gelir sanırım

    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Klavuzlarda mesnet açısı yazmaz, ben veya diğer arkadaşların tavsiyelerine uymayabilir biz her kafanın sesi olsaydık arkadaşa yardımcı olmak istemezdik.Siz sallıyor gibisiniz bilmeden klavuzlarda mesnet açısı yazmaz o mesnetler çizimde gösterdiğim gibi oynar yerinden.Siz daha önce kafadan motorunuzu vurmamışsınız konuşuyorsunuz başınıza kaza gelmeden tamir yapmadan...

    Biz burada fikir alışverişi yapıyoruz fotoğrafı görmüyormusunuz adam kendi birşeyler yapmaya çalışıyor sökmüş fotosunu eklemiş, ayrıca piyasada birçok hiçbir şeyden anlamayan elinde tornavida tutan ustaya benzer insanlar var, tecrübemle sabittir motorunuzu kaza yapmıştan beter bozarlar benden hatırlatmaca...

    Benim bahsettiğim çizdiğim açıyı yazmaz sadece sizin dediğiniz gibi amortisörün geçeceği kısımın uzunluğu yazar.Oda kullanıcıya kalmıştır normal değeri söyler sadece, üstten bakınca yamuk mesnet başka birşeydir, yandan bakında alt veya herhangi bir tanesi vurmanın şiddetiyle bir gözün AŞAĞIYA DOĞRU VEYA YUKARIYA DOĞRU YAMULMASI başka birşeydir.

    Mesnet sökülür düz zemine konulur üstten hafifçe bastırılır elle amortisörün geçtiği yuvarlaklar düz durunca birisi hava durursa o mesnet press ile ısıtılarak düzeltilir düzeltilebilecekse...Her iki mesnet böyle kontrol edilir, düzse amortisör borusu eğridir...
    Çok teşekkür ediyorum hepinize yardımcı olmaya çalışıyorsunuz motoru ilk tamire verdiğimde çalışıyordu motor geldikden sonra çalışmadı patlatmaya başladı sonrasında tamamen gitti sinirlendim söktüm dağıttım herşeyini sonra kendim topladım elektrikden anlamam pek motor çalışacak kadar duruma getirdim hal bu oluncada devamını getirmek istedim mesnetlerde takıldım diğer motoru hiç üşünmeden söktüm amartisörlerini diğer motora denedim hiçbir yamukluk gözlemlemedim amartisörlerin sağlam olduğu kanaatine vardım mesnetler zaten uyum sağlamadı geriyede ondan başka parça kalmadığı için yamukluk ondan dolayı olduğunu düşündüm

    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu durum sıfır motorda dahi karşılaşılabiliyor,
    yani EĞER HAFİF KAYMA VE SONUÇTA OTURMA oluyor ise sorun değil,,,
    hafif değil bayağı ekseninden çıkıyor şöyle anlatmaya çalışayım SS bir motorda tam tur çevirdiğimizi farzedelim jant düz halini alıyor ancak o şekilde


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)