Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

v motor iyimidir?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    v motorun artıları eksileri nelerdir acaba? benzin tüketimi nasıldır?
    keeway supershadow 250cc bekleyeyim mi yoksa sl150 mi alayım? beklemeye değer mi acaba ? 250cc olanı v motormuş...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Onur Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2006
    Şehir
    ANKARA MERSİN
    Motosikleti
    mondial rs 151 peugeot 307 premium
    Alıntı polo34 adlı üyeden alıntı
    v motorun artıları eksileri nelerdir acaba? benzin tüketimi nasıldır?
    keeway supershadow 250cc bekleyeyim mi yoksa sl150 mi alayım? beklemeye değer mi acaba ? 250cc olanı v motormuş...
    V motor Dünyanın en dayanıklı ve yüksek torklu motorudur v silindir şeklindedir arabalarda çok iyi sonuç veriyor daha az yağ ve su kullanılır ama motosiklette nasıl olur denemedim çok iyi ses çıkaracağına eminim

  3. #3
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    keeway haricinde başka ucuz hangi marka modellerde var?
    keeway supershadow 250 yamaha virago ya çok benziyor, motorları v şeklinde, iyi birşey mi bu?

  4. #4
    makine_muhendisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2006
    Şehir
    Çorum-Samsun-Merzifon
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan/BMW F800ST
    V şeklinde olmayan motorlarda silindirler paralel yanyana bitişik yer alırlar. V motorlarda ise iki silindir birbirlerinden ayrılmışlardır. Dolayısıyla motorun rahat soğuması için daha fazla yüzey alanı elde edilmiştir. Yani o kadar da V motor alacam diye kasma. Markası Yamaha değilse V motor almanın bir manası yok. Çin V motor yapsa kaç yazar.

    Keewayin tek silindir 150lik modelini kullanan arkadaşlarım memnun 250lik türünü görmedim. Bisanın var chopper tarzı V motor 250cc çift silindir. 3750-4000YTL civarı fiyatı. Ondan da alan arkadaşlar var onlar da memnun. Sadece görünüş olarak rakiplerine kıyasla biraz ufak kalıyor Bisan. Ama ben sürdüm hafif ve gayet dengeli bir motor. Fazla ağır olunca da kırmızı ışıkta beklerken, inerken binerken yoruyo insanı. Bende Kanuni Seyhan 250c var. Depo doluyken 178kg mesela. Ağır bir motor ama görüntü güzel. Ağır motor, lastikleri aşırı kalın motor haddinden fazla yakar unutma alacaan motor yakıtı koklasın. Ben şikayetçiyim yakıttan. Satan adamlara güvenme süren kullanan kişilere sor kaç lira yaktığını. Kolay gelsin yardımcı olabildiysem ne mutlu.

  5. #5
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    eyvallah dostum
    kanuni tiger nasıldır acaba? 2.el alınır mı? 185 kg mış

    bu arada bisana baktım 4820 ytl istiyorlar :(
    http://www.bisan.com.tr/lifan/chopper.htm

  6. #6
    gupilya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Truva 250 TR
    1. farklı
    2. bu nedenle havalı
    3. Harley V motor kullanıyor (bir bildiği vardır)
    4. Vibrasyon yapmıyor

  7. #7
    makine_muhendisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2006
    Şehir
    Çorum-Samsun-Merzifon
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan/BMW F800ST
    Gupilya arkadaşıma tam olarak katılmıyorum. Motor vibrasyonu motorun silindirlerin çalışma frekansının motor doğal frekansı ile çakışması sonucu olur. Bu olaya mühendislikte rezonans adı verilir. Motor ile şasi arasına konulan monteleme absorber (titreşim önleyici) parçalarla bu titreşim sönümlenerek ve uygun lastik seçimi ile kişiyi rahatsız etmemesi sağlanır.

    Bir de tek silindir olan motorlarda döndürme momenti dengesizdir.Yani silindir tekrar yukarı çıkarken patlama gerçekleşmeden önce döndürme gücünü yitirir. Patlama gerçekleştiğinde ise birden hızlanır. Bu dengesizlik motorda titremeye neden olur. Çift silindir motorlarda ise, eğer silindirlerin biri inerken biri yukarı çıkıyorsa yani, aynı anda aşağı inip çıkmıyolarsa titreşim minimum olur. Motorun tipi, kalitesi ve daha bir çok faktör titreşime neden olabilir. V motorlarda iki silindirin hareket ettiği doğrultular farklı olduğu için farklı yönlerde kuvvet iletimi olacağından titreme bi nebze azdır.Tabiki aynı anda yukarı aşağı hareket etmiyorlarsa. Fakat titreşim V motor da azdır diğerlerinde fazladır diye bir ayırım doğru değildir.

    Bisanın fiyatını fazla yazmışlar internete bakma. Dediğim rakamlara alınır. Kanuni tigera gelince yakından inceledim bana pek kaliteli gelmedi. Şu an için Keeway, Mondial ve Ramzey iyiye benziyor. İkinci el temiz 96 model Japon malı bir motor 2005 model çin malı bir motora eşedeğerdir unutma. Çin malının görüntü süper, parası az yakıtı çoktur (araba gibi).

  8. #8
    silves - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Aralık 2005
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    SKYGO 200
    arkadaşım v motorlarda arka taraftaki silindir daha az hava akışı olduhu için daha fazla isınıyor ve uzun mesafe ve sıcakta bir tarafın dağafazla isınmasından dolayı bir sikışma oluyor buda motorun biraz güç kaybına yol acıyor ve zamanla arkadaki silindir motor isterken ön taraftaki iyi durumda oluyor . tabiki bu hava soğutmalılar için geçerli su soğutmalılarda hiç bir proplem olmaz . v silindirliler pek serii motorlar değillerdir ama dağa vazla güçlü ve dayanıklılardır.

  9. #9
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    Hayir ! V motorlar yuksek torklu araclardir ve nedeni kranklarinin daha kisa olmasidir.bunu hepimiz biliyoz.herhangi bir motorlu aracta kalkis torka baglidir,hizini ise deviri ve beygir gucu etkiler.bu tanima gore V motorlar ayni hacimdeki baska motorlardan daha seri kalkar.
    sen yeniden ogren bu isi

  10. #10
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @SmirnouF
    V motorlar ayni hacimdeki baska motorlardan daha seri kalkar.
    Kim demiş? Motorun akselerasyonu motorunun tipine göre belirlenmez. Yoksa herkes yarışta V motor tercih ederdi ama ne yazık ki hiçbir yarışta V motor kullanılmıyor. Ayrıca V motorun vibrasyon yapmadığını söyleyen arkadaşlar herhalde düz blok motora binmemiş.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  11. #11
    fireblade_07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2006
    Motorlarda silindir sayısı artıkça motorun silindirler arası yarattıkları momontlerin dengelenmesi
    kolaylaşır. Özellikle V motor yapısının sağladığı avantajla çok sarsıntısız,
    dolasıyla çok uyumlu çalışmaktadır. Bir diğer avantajda ürettikleri yüksek
    tork nedeniyle diğer motorlara göre aynı hızlarda daha düşük devirlerde
    çalışmalarına olanak sağlamalarıdır.
    [COLOR="Red"]The Power of Dreams[/COLOR]

  12. #12
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Silindir sayısı arttıkça motor daha yumuşak çalışır. Lüks sedanlarda silindir sayısı fazla motor kullanılmasının en büyük sebeplerinden biri budur.

    Gelelim motosiklete. 2 silindir V motorumuz olsun.

    1. Motorumuzda 2 pistonda aynı anda aşağı inip çıkıyor olsun. Yani silindirler arasında derece farkı yok. Bu motor sarsıntılı çalışır. Bu motorlara örnek: Jinlun, Kanuni 250C ve diğer hemen hemen tüm çin motorları, Harley Davidson, Yamaha Chopperların çoğunluğu ve daha bi çok marka. Harley Davidson sanılanın aksine çok sallantılı çalışan bir motora sahiptir. Motor lakır lakır gider gelir.

    2.Motorumuzda ise bir piston aşağıya inerken diğeri yukarı çıkar. Bu motorlarda sarsıntı daha düşüktür daha dengeli bir çalışma gözlemlenebilir. Ancak tamamen sarsıntıdan yoksun değillerdir.

    Sarsıntıyı önleme şekilleri:

    1.Krankın tersine dönen balans mili
    2.Silindir sayısının arttırılması
    3.Değişken subap zamanlaması
    4.Motor sabitleme kulakları
    5.Daha hafif piston, biyel, vb. parça kullanımı

    Size önerim V motor almanız yönündedir. 2 silindir daha avantajlıdır.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  13. #13
    brody - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    GV 250 satıldı
    V motorların avantajlarından biri de ölü nokta farklılığıdır. Pistonların en üst ve en altta yön değiştirdiği noktalara ölü nokta denir. Pistonların hızı bu noktada sıfırlanır ve ters yönde hızlanmaya başlar. Pistonun ölü noktada yön değiştirmesi motor verimini etkiler. Sıralı motorlarda bütün pistonlar aynı anda ölü noktada bulunurlar. O yüzden motorun bu noktada çok zorlanır. V motorlarda ise açılar farklı olduğu için pistonlar aynı anda ölü noktada bulunmaz ve daha verimli olur.

  14. #14
    makine_muhendisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2006
    Şehir
    Çorum-Samsun-Merzifon
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan/BMW F800ST
    Silves arkadaşıma aynen katılıyorum. Makine ve brody arkadaşım genelde benim dediklerimle aynı şeyleri söylemiş fakat bir noktada yanılmış. Bütün paralel, sıralı silindirli motorlarda silindirler aynı anda yukarı aşağıya hareket etmezler. Bu tamamen dizayn meselesidir. Yani V motor olmayan bir motorda da silindirlerin biri aşağıya inerken birisi yukarı çıkabilir. Otomobillerde de 4 silindir yanyana paralel sıralıdır fakat iki silindir aşağıya inerken ikisi yukarı çıkmaktadır. Bunu anlamanın en iyi yolu rolantide egsoz çıkışlarındaki dumanı gözlemektir. Bir egsozdan duman çıkarken diğerinden çıkmıyorsa, sırayla duman çıkarıyorlarsa, yani aynı anda duman atmıyorlarsa sırayla çalışıyorlar demektir.

    Alıntı SmirnouF adlı üyeden alıntı
    Hayir ! V motorlar yuksek torklu araclardir ve nedeni kranklarinin daha kisa olmasidir.bunu hepimiz biliyoz.herhangi bir motorlu aracta kalkis torka baglidir,hizini ise deviri ve beygir gucu etkiler.bu tanima gore V motorlar ayni hacimdeki baska motorlardan daha seri kalkar.
    sen yeniden ogren bu isi
    Bu arkadaş da V motorların kranklarının kısa olmasının yüksek tork ürettiğinden bahsetmiş. Yüksek tork için V motora gerek yoktur. Vites dişli sayılarının ayarlanması ile tork değiştirilebilinir. Şimdi Ferrari V motor mu yapmayın.

    Kulaktan dolma bilgilerle milleti yanlış bilgilendirmeyin. Teknik kişi olarak herzaman araştırarak konuşurum. Ayrıca Sakarya da bir otomobil fabrikasında da görev yapmış bir kişi olarak işi yeterince bildiğimi düşünüyorum.

    Kulaktan dolma bir bilgiye örnek vereyim. ABS sisteminde tekerdeki diske saniyede 60-70 defa baskı uygulanıp çekilir. Böyle birşey olmadığı gibi çoğu kişinin bildikleri de boşa çıkmış oluyor.

  15. #15

    Üyelik
    03 Nisan 2006
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı
    Yoksa herkes yarışta V motor tercih ederdi ama ne yazık ki hiçbir yarışta V motor kullanılmıyor.
    Yanılıyorsan düzeltin ama bildiğim kadarıyla Ducati 90 derece V motor kullanıyor ve SuperBike yarışlarında uzun yıllar üstüste şampiyonlukları var. Suzukinin de birkaç super sport modelinde aynı tip motor kullandığını hatırlıyorum.

  16. #16
    brody - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    GV 250 satıldı
    Alıntı makine_muhendisi adlı üyeden alıntı
    Silves arkadaşıma aynen katılıyorum. Makine ve brody arkadaşım genelde benim dediklerimle aynı şeyleri söylemiş fakat bir noktada yanılmış. Bütün paralel, sıralı silindirli motorlarda silindirler aynı anda yukarı aşağıya hareket etmezler. Bu tamamen dizayn meselesidir. Yani V motor olmayan bir motorda da silindirlerin biri aşağıya inerken birisi yukarı çıkabilir. Otomobillerde de 4 silindir yanyana paralel sıralıdır fakat iki silindir aşağıya inerken ikisi yukarı çıkmaktadır. Bunu anlamanın en iyi yolu rolantide egsoz çıkışlarındaki dumanı gözlemektir. Bir egsozdan duman çıkarken diğerinden çıkmıyorsa, sırayla duman çıkarıyorlarsa, yani aynı anda duman atmıyorlarsa sırayla çalışıyorlar demektir.
    Ben aynı anda ölü noktada olurlar dedim. aynı anda aşağıda veya yukarıda olurlar demedim. biri aşağı ölü noktada iken diğeri üst ölü noktada olur.

  17. #17
    fireblade_07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2006
    HONDA RC51 modelinde de V2 makine kullanıyor, ilginç bir haber burda,

    Kamikaze yakalandı!

    ABD'nin kuzeyinden güneyine saatte 328 km hızla giderken polise yakalanan "Kamikaze" lakaplı Samuel Armstrong Tilley'in keyfine diyecek yok. Tiley, 61 nolu karayolunda 2002 model Honda RC51 motosikletiyle 400 metreyi 4.39 saniyede aştığı polis raporuna geçerken, bunun bir rekor olduğu açıklandı.

    Mahkemeye çıkacak
    Kimileri, S. Armstrong Tilley'- nin bu kadar hızlı gitmesine karşı olduklarını söylerken, kimileri de bu gencin bu kadar hızlı gitmesinin olanaksız olduğunu savunuyor. Ancak gerçek olan tek şey, Tiley'in 328 km hıza çıktığı için yediği 250 dolar ceza. Tiley, 25 Ekim'de mahkemeye çıkacak.

    Kaynak: Tavkim Gazetesi
    [COLOR="Red"]The Power of Dreams[/COLOR]

  18. #18
    makine_muhendisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2006
    Şehir
    Çorum-Samsun-Merzifon
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan/BMW F800ST
    Alıntı brody adlı üyeden alıntı
    Ben aynı anda ölü noktada olurlar dedim. aynı anda aşağıda veya yukarıda olurlar demedim. biri aşağı ölü noktada iken diğeri üst ölü noktada olur.
    Arkadaşım bütün motor çeşitlerinde bütün silindirler aynı anda ölü noktada olurlar. İster aşağıda ister yukarıda. Burda v motorda sadece açılar farklı gene biri tam aşağıda iken diğeri tam yukarıda çalışır.

    Dört silindirli V motorun çalışma animasyonunu görmek isteyenler linke tıklayabilirler.

    http://www.k-wz.de/uebersicht.html


    4 zamanlı bir silindirin Sıkıştırma, ateşleme, Egzost, Emme zamanları animasyonu

    http://www.k-wz.de/vmotor/v_omotor.html


    4 silindirli paralel sıralı silindirli motor çalışma animasyonu

    http://www.k-wz.de/vmotor/v_zylind.html

    4 zamanlı Stirling tipi motor animasyonu

    http://www.k-wz.de/vmotor/stirling.html

  19. #19
    cezerye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    Melbourne, AU
    Motosikleti
    Hyosung gt250 (vardi)
    Alıntı makine_muhendisi adlı üyeden alıntı
    Gupilya arkadaşıma tam olarak katılmıyorum. Motor vibrasyonu motorun silindirlerin çalışma frekansının motor doğal frekansı ile çakışması sonucu olur. Bu olaya mühendislikte rezonans adı verilir.

    makine_muhendisi arkadasima tam olarak kitilmiyorum. bu olaya muhendislikte rezonans adi verilmeden once matematik bu olayi diferansiyel denklemler ve serilerle aciklar. fizik de dalgalarla. "muhendislikte" ne ya?
    Wanna see my Bannnnnnnkai?!?!!!

  20. #20
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    v motorlar titreşmsizdir diye bir şey söylenemez. bu V dediğiniz şekline kaç derece olduğuna (örneğin 45, 52, 90) göre ve silindir sayısına göre değişir. (motosikletlerde genelde V2 yada V-twin kullanılır) doğalında en titreşimsizi 90 derecedir ama 90 derece silindirli motoru sığdırmak motosiklette zordur. titreşimi almak için balans şaftları vs kullanılabilir. bu tamamen dizayna bağlıdır. dünyadaki tüm motorların silindir aranjmanına VE SAYISINA göre karakteristik titreşimleri vardır bu çeşitli yollarla giderilebilir. ufak motorlarda motor kulağı bile yeterli olabilir. bazı motorlar (örneğin sıralı 6) doğalında az titreşimlidir. bazı motosikletlerde ise özellikle titreşmesi istenir belli titreşimleri alınmaz. yani o öyle bu böyle karşılaştırması doğru olmaz. iki tane farklı marka 52 derece V2 farklı titreşimlere sahip olabilir.
    ama genel olarak torku ve sesinden dolayı düşük dereceli V2 motorlar tercih edilir. (orta boy cruiserlar için)


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler