Debriyaj sız vites değiştirmek..
-
30 Ağustos 2014, 14:56
#1
Dün kanuni BS125 ile düz yolda hızlanırken heyecandan debriyaja basmayı unutup vites attım ve debriyaja bastığımdan daha mükemmel geçti.. şimdi hal böyleyken debriyajın sadece vites düşürmeye ve kalkışta işe yaradığı kanısı kafamı kurcaladı, diğer vites lere debriyajsız geçirmeye cesaret edemedim. Bu konu hakkında artı ve eksilerini anlatabilir misiniz ?
mortingen şıtraze olmamak için koruyucu ekipmansız yola çıkmayın..
Reklamlar
-
30 Ağustos 2014, 15:13
#2
vites boşluğunu buldurursan rahat geçer peki hiç içerdeki dişlerin halini düşündünmü
-
30 Ağustos 2014, 15:15
#3
dişlieri mortingen şıtraze ediyor yani he ? bereket sadece unutup bir kere yapmış oldum :D
-
30 Ağustos 2014, 15:21
#4
Benim de hep merak ettiğim bir konuydu hazır konu açılmışken üstatlara sormak isterim. Hezarfen'de verilen cross eğitiminde hoca vites geçişlerini debriyajsız yaptırıyordu, hatta kendisinin ybr'si olduğunu ve onu da sürekli bu şekilde kullandığını anlatmıştı. Görüş ve yorumlarınızı rica ederim... Saygılar...
-
30 Ağustos 2014, 15:35
#5
tahminimce en çok parası dişlilere gidiyordur o zaman
-
30 Ağustos 2014, 16:21
#6
Suzuki'nin konu ile ilgili müşterisen gönderdiği mail mesajı.
Özet makina bozulursa kullanıcı hatasına sokarız.
Sağlam para da alırız.
O yüzden yapmayın.
BMW, Honda gibi firmalar da aynı yorumu yapmışlar.
"Markası ne olursa olsun vitesli motosikletlerde debriyaj kullanılmadan vites değiştirilmesi üreticiler tarafından tavsiye edilmeyen ve hasara neden olabilecek bir uygulamadır.
Vitesli ve debriyaj sistemli motosikletlerde özellikle 600cc-1000cc arası hacimlerde “supersport” olarak adlandırılan kategori kullanıcıları agresif veya yarış amaçlı kullanımlarda seri vites değiştirmek adına bu yola başvurulması gerektiğini düşünürler. Oysa bu doğru değildir.
Bu konuyu bütün motosikletler için iki alt başlık olarak izah etmeye çalışacağız;
Yukarıda belirtilen şekilde kullanılması düşünülen motosikletler dâhil tüm motosikletler çoğunlukla motor yağı ile yağlanan ve ortak motor bloğu içerisinde konuşlandırılmış, ıslak balata sistemine sahip, ardışık sıralı, senkromeçsiz vites kutusuna sahiptirler. Bu nedenle MotoGP motosikletleri dahil tüm vitesli motosikletlerde debriyaj sistemi vardır ve kullanılır. İlerleyen teknolojilerle sürücülere ve motosikletlerin muhtelif yerlerine yerleştirilen kameralarla yarış anı görüntülerinden de bu hususu gözlemleyebilirsiniz.
Bununla birlikte, bazı sürücülerin 1 – Boş (N) – 2. viteslerde debriyaj kullandığı daha sonra vites büyütmek için debriyaj kullanmadığı fakat vites küçültmek için debriyaj kullandığı söylemleri mevcuttur. Pratikte uygulaması olduğu söylenen bu sürüş şekli sonucunda motosikletlerin aktarma grubunda kısa zaman içerisinde şanzıman dişli ve tahrik parçalarını bozması, kırması ve içeride oluşan metal tozundan dolayı debriyaj plakalarının iş göremez hale getirmesi ile sonlanmaktadır.
Bu belirtilen hususlar, kullanıcının sahip olduğu taşıtın, üreticinin tavsiyesine uygun olmayacak şekil ve amaçlarda kullanması sonucunda, çıkacak bedellere kendi imkânları çerçevesinde çözüm aramasını gerektirecektir.
Bunların sonucunda araç sahibi, üretici firma, distribütör ve yetkili servis şebekesinden de garanti veya müşteri memnuniyeti çerçeveli maddi veya manevi hiç bir destek alamayacaktır. "
Bilgilerinize sunulur,
Suzuki Otomobil Paz. ve Tic. A.S.
Adnan Kahveci Cad. No:114 Şekerpınar
Çayırova, 41480 Kocaeli – Türkiye
Bu arada mail alıntıdır.
Motosiklet üstünde itlik yapmak çok zevklidir, fakat bu itliğin bütün motosiklet camiasına zarar vereceğini aklınızın köşesinde tutun.
-
30 Ağustos 2014, 16:26
#7
Vites boşluğu denen bir şey var hem arabalarda hem motosikletlerde, uygun devirde vitesi değiştirirsen debriyaj kullanmana gerek kalmaz, lakin bu denemeleri yaparken çoğu kişinin baskı balatayı ve şanzıman dişlilerini eline aldığını bilmekteyim, önermiyoruz
-
30 Ağustos 2014, 16:33
#8
1- dişlilerin bozulmasına
2- bozulma az olsa bile debriyaj plakalarını yemesine ve sonra da dişlileri yemesiyle yeni motor parası demek.
3- unuttuğunuz zamanlar dışında yapmayın.
benim çıkardığım bu
-
30 Ağustos 2014, 16:37
#9
sonuç olarak yapmayınız :D
-
30 Ağustos 2014, 16:42
#10
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
sonuç olarak yapmayınız :D
mortingen şıtraze olmamak için koruyucu ekipmansız yola çıkmayın..
-
30 Ağustos 2014, 18:58
#11
3. vitesten yukarısına çoğunlukla debiyajsız geçiyorum. bazende debriyajsiz vites küçültüyorum. yıllardır.
hiç bir sorun çıkmadı şu ana kadar.
tabi üreticiler korkutmak istiyor belli ki çünkü yarabilirsin şanzımanı ne yaptığını bilmiyorsan.
-
30 Ağustos 2014, 20:50
#12
-
30 Ağustos 2014, 21:06
#13
kanuni servisinin eline düşmek istemiyorsan debriyajı kullan 1 tane yan panele 35 tl vermiş biriyim sipariş fiyatı 17.81 di herhalde
-
öyle orası bir tek kanuni ye özel bir şey değil kazıklanmak :D
mortingen şıtraze olmamak için koruyucu ekipmansız yola çıkmayın..
-
Debriyajsız vites değiştirmeyi Namıdeğer Altın Elbiseli Adamda Video ile Anlatmıştı Ama Yapılışı Gerçekten Zor saniyelik olarak Gazı kapatıp Vites değiştiriyordu yanlış hatırlamıyorsam Girip bakarsanız faydalı Olucaktır videolu bir biçimde anlatmış.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)