Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

xl650v transalp dişli 15/48 yerine 16/47 - yorumlar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    selamlar,

    2012 yılından bu yana xl650v transalp sahibiyim ve şu ana kadar birlikte 40bin km yol yaptık ve sahibi olduğum bu canavar toplamda 100bin km'yi devirmiş durumda.

    gerek şehir için gerekse uzun yol / otoban kullanımında dikkatimi çeken bir konu ise transalp'in yakıt tüketiminde kırılma noktası olan 5. vites 110km - 120km / 5500 devirde yapılan sürüş.

    Motor yüklü halde bu sürat ve devir geçilmediği taktirde artçı ile birlikte tüketim 100km'de 5,3lt - 5,6lt arasında değişiyor.

    Zincir dişli değişiminin yaklaştığı bugünlerde ise ön dişliyi 16 - arka dişliyi ise 47 yaparak birazda düşük devirlerde 120km ve üstü hızları yakalamayı hedefliyorum.

    http://www.gearingcommander.com/ sitesinde elde ettiğim verilere göre bu tür bir değişim aynı hızlara %8 daha düşük devir çevirerek ulaşılabileceğini gösteriyor.

    Asıl merak ettiğim konu ise daha önce TA'da bu tür modifiye yapan kullanıcılar oldu ise motorun çekişinde ve yakıt tüketiminde ne tür değişimler gözlemledikleri?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    KutlayGül - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2013
    Şehir
    Frankfurt
    Motosikleti
    Honda Transalp xl 650, CBF 1000 ABS
    Selamlar,
    Bu değişiklik uzun yolda, yüksek süratlerde eminim yararlı olacaktır. Yüksek hızlarda güzel olacak bu değişiklik şehir içi dur-kalklarda sorun yaratacaktır. Yarım debriyaj gitmek gereken yerler artacaktır. Bu da debriyaj ömrünü kısaltabilir. Şehir içi şehir dışı kullanım sıklığınız nedir?

  3. #3
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    şehir içi de, şehir dışı da sık sık kullanmaktayım ama genelde e-5 gibi otoban tarzı yolları kullandığım için dur / kalk trafiğine girmiyorum.

  4. #4
    KutlayGül - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2013
    Şehir
    Frankfurt
    Motosikleti
    Honda Transalp xl 650, CBF 1000 ABS
    O zaman sizin kullanımınız için makul görünüyor. Bir keresinde caddebostan tarafında daha küçük arka dişlisi olan bir ta görmüştüm. Sürücüsüyle tanışma fırsatım olmadı ama kullanan var demek ki umarım memnun kalırsınız.
    overcloud bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    09 Eylül 2010
    Transalp zaten muadillerine göre biraz fazla yakan bir alet... Ancak sizin bu değişikliğiniz dümdüz çekiş gerektirmeyen daha küçük bir devirde aynı hızı yakalamanızı sağlarken tork isteyeceği noktalarda daha fazla yakıt ve debraj ömrünüzün biraz daha azalmasını yüksek eğimli yerleri çıkarken daha yüksek devirlere ihtiyaç duymanıza neden olacaktır... Yani düz yol,bayır aşağı ve tork istemeyen tatlı düşük devirlerde kârda olacaksınız ancak bunların haricindeki hemen hemen her durum motorunuza hem yaktıracak hem de tadını almakta zorluk yaşayacaksınız... benden demesi

  6. #6
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı emrenakipogl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Transalp zaten muadillerine göre biraz fazla yakan bir alet... Ancak sizin bu değişikliğiniz dümdüz çekiş gerektirmeyen daha küçük bir devirde aynı hızı yakalamanızı sağlarken tork isteyeceği noktalarda daha fazla yakıt ve debraj ömrünüzün biraz daha azalmasını yüksek eğimli yerleri çıkarken daha yüksek devirlere ihtiyaç duymanıza neden olacaktır... Yani düz yol,bayır aşağı ve tork istemeyen tatlı düşük devirlerde kârda olacaksınız ancak bunların haricindeki hemen hemen her durum motorunuza hem yaktıracak hem de tadını almakta zorluk yaşayacaksınız... benden demesi
    dediğiniz olayı 250 cc çinli çapırımda yaşadım... orj 14-42 dişliler vardı...şuanda 17-36 dişliler var...
    önceden 2 kişi 5. vitesle çıktığım rampayı şuan tek başıma 4. vites ile çıkıyorum...
    650 cc motorda dişli değişincede mi aynı şeyler yaşanacak...
    4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...

  7. #7
    ridvan35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2014
    Motosikleti
    Mondial Mh Drift 125
    Ferhatkars 14-42varken 17 -36 takilmaz kardeşim motorun torkunu bitirirsin en fazla iki dis onu buyutursn yani bu hem ön disliyi buyutup hem arka disliyi dusurmet cok abarti bence ya on disligi 15 yap yani 15-42 motorun rahatlar yani disli oynayarak fazla bi sey beklemeyin derim yada 14-40 yap
    ferhatkars bunu beğendi.

  8. #8
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    Alıntı emrenakipogl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Transalp zaten muadillerine göre biraz fazla yakan bir alet... Ancak sizin bu değişikliğiniz dümdüz çekiş gerektirmeyen daha küçük bir devirde aynı hızı yakalamanızı sağlarken tork isteyeceği noktalarda daha fazla yakıt ve debraj ömrünüzün biraz daha azalmasını yüksek eğimli yerleri çıkarken daha yüksek devirlere ihtiyaç duymanıza neden olacaktır... Yani düz yol,bayır aşağı ve tork istemeyen tatlı düşük devirlerde kârda olacaksınız ancak bunların haricindeki hemen hemen her durum motorunuza hem yaktıracak hem de tadını almakta zorluk yaşayacaksınız... benden demesi
    bunu da düşündüm.

    ancak orijinal haliyle 5. viteste 120km'de 5500 civarı devir çevirirken, gerekirse 16/47 dişller ile vitesi 4'e düşürüp 4700 - 5000bin devir arası 100km/h ile yola devam edebilmek mümkün.

    demem o ki, yakıt tüketiminin kırılma noktası olan 5500 devirin altında yeterli hız ve devir aralığında yola devam edebilmek teoride mümkün görünüyor.

    deneyip göreceğiz, bende sonuçları merak ediyorum.

    yabancı forumlarda bu şekilde sakin kullanarak ekonomi sağlayanlar var, özellkle xl600v transalp kullanıcıları dişli oranlarıyla bu tür denemeler yapmış.

    %100 yakıt ekonomisi sağlayacaktır demiyorum tabi ki, en kötü ihtimalle arka dişliyi yine 47 bırakıp ön dişliyi orijinaliyle değiştirmek her zaman mümkün olacaktır
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  9. #9
    tubejh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara- Tekirdağ( Çerkezköy)-Çanakkale- artık nere olursa :)
    Motosikleti
    Yamaha tracer 700
    Hocam sizin aracınız çap - strok 79x66 Yani devir çevirmeye biraz daha musait bir motor eyer strok yüksekliği biraz daha fazla olsa tork olarak getirisi daha iyi olurdu ve arka çap küçültme daha iyi olabilirdi ama motorunuz kaldırabileceğini düşünüyorum denemeden göremesiniz.

  10. #10
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı ridvan35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ferhatkars 14-42varken 17 -36 takilmaz kardeşim motorun torkunu bitirirsin en fazla iki dis onu buyutursn yani bu hem ön disliyi buyutup hem arka disliyi dusurmet cok abarti bence ya on disligi 15 yap yani 15-42 motorun rahatlar yani disli oynayarak fazla bi sey beklemeyin derim yada 14-40 yap
    valla önceden 1. vitese hiç ihtiyaç duymuyordum...
    ve 250 cc motorun son hızını GPS ile ölçtüm 104 km çıktı...
    5000 devirden sonra aşırı derece titreşim var... maximum 8500 devir çeviriyor...
    sakin sakin titreşimsiz yolculuk yapmak istesem anca 70 km ile gidebiliyordum...
    şuanda motorumun son hızı 130-140 arasında...
    5.viteste 40 km ile mırın kırın etmeden gidiyor motor...
    normalde de 75-85 km ler arasında seyir ediyorum... 100 km de 3 litre yakıt yakıyor...
    kısaca motorda hiç bir zorlanma,sıkıntı yok, bende çok memnunum...
    4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...

  11. #11
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    16/47 dişli uygulamasını gerçekleştirdim ve sonuçlar:

    kiziltoprak shell'de depoyu fulledim. Sahilden maltepe, sabah sabiha gokcen'e (sahil yolundan, kirmizi isikli yer yer dur kalkli ama genelde akici trafik), is cikisi kurtköy'den mecidiyekoy profilo'nun oraya tamirhaneye (TEM'i kullanarak bogazici koprusunden is trafiginde ) ve donuste yine is trafiginde bogazici koprusunden E-5'i kullanarak maltepe'ye evime geldim ve depoyu tekrar silme doldurdum. Toplam 100km'de 4.75lt tuketim.

    Yer yer 120km hizlara ciksam da (otobanda) ortalama 90-100km süratte kullandim diyebilirim.

    Eskiden bu sekilde en dusuk 5.2lt tuketim degerine ulasabiliyordum.

    Bu testi artçı olmadan yaptım.

    Genel sürüş karakteristiğini değerlendircek olursak:

    Motorda kalkış anlarındaki titreme ve sarsıntı kalmadı.

    Eskiden 4500 - 5000 devirde ulaşabildiğim süratlere hemen her viteste 4bin devirde ulaşabildiğim için 4bin devirde vites atıyorum ve bu da sürüş konforuyla birlikte yakıt tüketimini olumlu yönde etkiledi.

    Transalp standart hali ile genel olarak her viteste çok iyi ivmelenmeye sahip olan bir motor. 16/47 dişli uygulamasından sonra 5nci vitesteki çekiş biraz düştü ancak 100km'nin üzerindeki süratlerde yine yeterli atikliğe sahip. Diğer viteslerde ise ivlmelenme yine çok iyi diyebilirim.

    90km 5'nci vites 3800 devirlerde
    100km 5'nci vites 4100 devirlerde

    90km 4'ncü vites 4500 devirlerde
    100km 4'ncü vites 5100 devirlerde.


    En önemlisi ise 5nci vites 120km ile giderken 5000 devirin hemen altında.

    Son sürat olarak ise 170km'de redline'a giren motor ibre 190'nin hemen altında iken henüz redline'a girmiş olmuyor.

    sürüş son derece akıcı ve konforlu bir hale geldi, keşke daha önce yapsaydım dediğim bir uygulama oldu.

    transalp kullanan herkese kesinlikle tavsiye ederim.
    ferhatkars ve Dusty bunu beğendiler.

  12. #12

    Üyelik
    03 Mayıs 2007
    Şehir
    Memleket Çorum, ikametgah; Gediz /Kütahya
    Motosikleti
    YAMAHA SUPER TENERE
    Deneyimlerinizi beğenerek okudum. İleri zamanda henüz aldığım motoru en az bir yağ değişimi kullandıktan sonra şuan için idare eder durumdaki dişli setimi belki bu şekilde yapabilirim.
    overcloud bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)