Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123412 ... SonuncuSonuncu

Elektronik Ateşleme Devresi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    hayabussa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mayıs 2006
    ilk resimde distribütör olması gerekmiyomuydu bi de bu devreyi sanayidekiler
    her motora monte edebilir mi


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS

    cevaplar

    Sinan,
    2.1 ohm ise sorun yok..max 3A akım çekiyor demektir.
    S2000 ve 10ohm 5watt kullan.
    ayrıca şu testi yapabileceğini zannediyorum;
    buji sök ve pipoya tak, bujiye şase ver.
    kontağı aç ama motoru çalıştırma....
    platini elinle kapat aç ... her açtığında buji ateşleyecektir.

    cgl125,
    Devre anahtar olarak çalıştığından pek ısınmamaktadır.
    Eğer örneğin bir cocuğun elini yakacak ısı oluşuyorsa bile bir sorun var demektir.
    Devreyi koyacağınız en uygun yer koltuğun altı yada bobin civarıdır.
    Ve sizinde dediğiniz gibi meksefeyi yerinden sökmenize gerek yok.
    Sadece meksefe-platin bağlantısını sökmek yeterli.

    Hayabussa,
    Devre tek silindirli klasik ateşlemeli motorlar için düşünülmüştür.
    Bu tür motorlarla dağıtıcı (distiribütör) olmaz.
    Ayrıca aynı devreyi Renault 12 de de denediler..çalıştı. Ama
    daha sonrasını bilmiyorum.

    tegin.

  3. #23
    cgl125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Şehir
    istanbul
    tegin sağol dostum en kısa zamanda deneyeceğim en kısa zamanda görüşmek üzere
    her şey mümkün değil
    hiç bir şey de imkansız

  4. #24
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004
    eyvallah sağol

  5. #25

    Üyelik
    13 Mayıs 2006
    ben denedim 301 mz de güzel sonuç verdi ve bunu daha iyi hale getirmeye çalisiyorum

  6. #26
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    @tegin,
    devre bitti sadece soğutucu eklenecek sana sorum iki transistöre tek soğutucu taksam bi sorun olur mu cozurdar mı devre. ben devreyi şu anda uygulamadım çünkü benim motorun başka problemleri var. karbüratör ayarsız biraz ikide bir buji temizliyorum bu nedenle motoru yaptırdıktan sonra takıcam. ama resimlerini ekliicem
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  7. #27
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    feexander,
    yalıtılırsa cozurdamaz )))))
    S2000 transiztorunun dışı tamamen bir yalıtıcı ile kaplı olduğundan bunu
    doğrudan soğutucu üzerine vidalayabilirsin.
    BDX54 ise yalıtılmalıdır. Bunun için kullanacağınız malzeme
    elektronik malzeme satıcılarında " transiztör izolatörü" diye
    hem transiztorün altına mika olarak, hemde vidanın trransiztore
    değmesini engelleyecek vidaya geçen yalıtıcı(plastik) satılmaktadır.

    Uygun olan kutu konjektor kutusudur. Devreyi içine yerleştirdikten sonra
    test edin ( 6-7 bin devri görün ), kutunun ısısını kontrol edin ( ısınmamalı)
    daha sonra nem ve su dan korumak için içini silikon ile doldurun.

    kolay gelsin.
    tegin.

  8. #28
    cgl125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Şehir
    istanbul
    soğutucu şart mı devre için
    her şey mümkün değil
    hiç bir şey de imkansız

  9. #29
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS

    cevap

    cgl125,
    transiztorlerde az ve taş dirençte çok olmak üzere ısı oluşcaktır.
    bu ısının yayılması gerekmektedir.
    Eğer konjektör kutusu bulamıyorsan motora yerleştirebileceğin herhangi bir
    metal kutu bulup onun içine yerleştir.
    Kutu metal olmaz ise ısı nasıl atılacak.
    kutunun bir diğer amacı da devreyi nem su vs den korumaktır.
    test başarılı olduktan sonra içini silikon ile (camcıların kullandığı)
    doldurman çok iyi bir koruma sağlar.
    silikonu inşaat-boya malzemesi satan yerlerden alabilirsin.

    tegin.

  10. #30
    kirpi48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2006
    Şehir
    Muğla-Köyceğiz
    anladığım kadarıyla bu devre bizim aküsüz ,gara düzen (yani gaz verince gerilimi 13-14 voltu bulan ,gaz kesince -rölantide- 12 voltlarda gezinen) mobiletler için uygun değil.aslında çok iyi olurdu böle bi devre ama neyse.

  11. #31
    cgl125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Şehir
    istanbul
    abi aklıma takılan zaten şu
    tamam spğutmak için metal kutu falan doğru diyosun ama içini silikonla doldurunca ısı yine hapsolmayacakmı termal pasta gibi bişey geliyo aklıma oda bildiğim kadarıyla pahalı
    bide ben şöyle bişey düşünüyorum bi anahtar yapıp böyle ısınmadan vesaireden kaynaklanan bi sorun olursa eski sisteme geçmeyi fakat işin içinden çıkamadım acaba her kablo için ayrı ayrı mı anahtar takmak lazım yoksa sadece bi anahtarla halledebilirmiyiz direk iki sistem arasında seçim yapabilen teker teker devre üstündeki eleman ların nasıl çalıştığını anlamam gerekiyo sanırım yardımcı olursan iyi olur aslında fikrin varsa
    her şey mümkün değil
    hiç bir şey de imkansız

  12. #32
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS

    cevap

    cgl125,
    termal pastaya (elektronikciler silikon gres diyor) gerek yok.
    ısıyı metal kutu dışarı atıyor ve oluşan fazla bir ısı yok zaten.
    korkmayın ısı hapsolmaz !
    Soket kullanmak güzel bir fikir.
    bu durumda en fazla 4 yerde soket olacak,
    1- meksefede ( zaten soketli yada vidalı )
    2- platinden bobine giden kabloda
    3- elektronik ateşlemeden bobine giden kabloda
    4- elektronik ateşlemeden platine giden kabloda
    iyi bir düzenleme ile soket sayısını düşürmek mümkün.

    fakat şu kadarını söyleyeyim, daha önce belirttiğim gibi MZ-251 e
    takmıştım 3 yıl boyunca kullandık ve o şekilde sattık, ayrıca
    JAWA ya da taktılar ve sorunsuz kullanıyorlar.
    JAWA ya takan bir oto elektrikçisi arkadaş, avans ayarınıda kendisi yaptı ve şu an kullanıyor.
    Aklına takılan başka neler var ise hepsini bir çırpıda sıralayabilirsin.
    İyi çalışmalar diliyorum.
    tegin.

  13. #33
    cgl125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Şehir
    istanbul
    tegin çok sağol devreyi taktım ve denedim fakat çalışmadı

    defalarca marşa kick start a bastığım halde hiç çalışmadı sonra devreyi söktüm meksefenin kablosunu tekrar bağladım ilk marşa basmam da çalıştı yani motorda başka bi sorun yoktu

    transistörler ısındı bayağı bir çocuğun elini, yakacak kadar demiştin o kadar ısındı

    taş direnç çok fazla ısındı hatta elimi yaktım su topladı yani oldukça fazla

    devreyi de doğru bağladığımı düşünüyorum motorun elektrik tesisat şemasından kontrol ettim doğru görünüyodu

    sorunu anlayamadım birde bu devreyi taktıktan sonra ayarlamamız gereken bişey varmı avans ayarı demişsin

    son olarak bu anahtar mevzusunda devreye gelen artı ve eksi uçlardan hiç birine anahtar koymamışsın diğerleri devreden çıkınca zaten bunlar arasındaki ilişkide kesiliyo yani demi onlardan birine de koymaya gerek yok bire şimdi farkettim ben devreyi bağladığımda sadece meksefe bağlantısını çıkarmıştım platinden bobine giden kablo bağlı duruyodu acaba sorun o olabilirmi sadece meksefenin kablosunu çıkarıp devreyi çalıştırdım

    devrenin şemasını şimdi tekrar inceledimde ben eski sistemdeki bobinle platin arasındaki bağlantıyı iptal etmemişliğim yüzünden çalışmadı sistem sanırım devredeki bobin platin uçları kısa devre yapmış oldu yani
    her şey mümkün değil
    hiç bir şey de imkansız

  14. #34
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS

    cevap

    cgl125,
    bağlantı şu şekilde olmalı.





  15. #35
    cgl125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Şehir
    istanbul
    ilk gösterdiğin şemada kondansatörüde platinden ayırmayacakmıyız?
    her şey mümkün değil
    hiç bir şey de imkansız

  16. #36
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    unutmuşum...düzelttim !

  17. #37
    cgl125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Şehir
    istanbul
    tegin ben sormaktan bıktım sen cevaplamaktan bıkmıyosun sağol kusura bakma ama şimdi son olarak tek bir sorum var devreyi bağladığımız eklediğin son şemadaki kondansatör bağlantısı duracak mı onu bağlantıyı da kesmeyecekmiyiz
    her şey mümkün değil
    hiç bir şey de imkansız

  18. #38
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    soruyu anlamadım....hangi kondansatör?
    ayrıca şema yeterince açık değilmi ?
    tegin.

  19. #39
    cgl125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Şehir
    istanbul
    tegin dostum platin le meksefe bağlantısı varya paralel ordaki bağlantıyıda kesmeyecekmiyiz elektronik devreye geçerken
    yani hem platinle bobin arası hemde platinle meksefe arası bağlantı kesilmiş olmıcak mı elektronik devreye geçildiğinde istersen msnden de konuşabiliriz
    her şey mümkün değil
    hiç bir şey de imkansız

  20. #40
    hayabussa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mayıs 2006
    bilgiler icin saol kardeş


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123412 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler