Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet yağı özel mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    konur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2012
    Şehir
    Darıca, Kocaeli / Şişli, İstanbul
    Motosikleti
    Bisan RoadStar 250
    İyigünler herkese. Çok kısa ve basit bi sorum olacak; motoruma 15-40 veya 15-50 yağ koymam gerekiyor. Petrol ofisinden vb benzinciden alacağım benzinli motor yağını koysam olur mu? Yoksa mototsikletçilerde satılan, üzerinde motosiklet içindir yazan yağlardan mı kullanmalıyım. Bi farkları var mıdır?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Çoğu yağcı ikiside aynı fabrikada doluyor falan der aldırma. Motosiklet yağı farklıdır tamamen farklı olarak üretilir. Alcaksan castrol 4t 10w40 tavsiye ederim .

  3. #3
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    petrol ofisinden de alsan maximoto motor yagları var motosikletler için. onlardan almanı öneririm

  4. #4
    Potenza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bmw S1000 RR HP4 & Aprilia Sr150 2T
    Motorun marka ve modeli nedir arkadasim?birde kullanici kitapcigi varsa yazar orda,sakin arabalar icin satilan yagdan alayim deme.

  5. #5
    konur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2012
    Şehir
    Darıca, Kocaeli / Şişli, İstanbul
    Motosikleti
    Bisan RoadStar 250
    Castrol e gerek olduğunu sanmıyorum. Bisan Roadstar 250 var. Yani araba yağı koyamıyoruz doğru anlamışım değil mi? Motosiklet için özel üretilen bi yağa ihtiyacımız var...

  6. #6
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    motosikletin debriyajıda aynı şanzımanıda aynı yağla yağlandığı için ayrı üretilir.arabalarda motor ayrı şanzıman ayrı difransiyel ayrıdır.debriyajlar kuru çalışır...bu yüzden tamamen farklı yağlardır.

  7. #7
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    2006 yılından beri motosiklet kullanıyorum...
    araba-kamyon- benzinli-dizel-motosiklet yağı...
    hepsini de harmanlayıp kullandım...
    daha sorun cıkaranını görmedim...
    en son yağ değiştirdiğimde, maximoto 4t 10-40 ve 15-40 benzinli araba yağı kullandım...
    ondan önce havalar sıcak ikende gene 4t 10-40 ve 20-50 dizel (kamyon yağı) kokteyli yaptım...
    2000-2500 km arası da yağ değiştiririm...

  8. #8
    konur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2012
    Şehir
    Darıca, Kocaeli / Şişli, İstanbul
    Motosikleti
    Bisan RoadStar 250
    "shaft on the beach" olmuş o biraz @ferhatkars doğru mudur ki bu kadar oynamak, çıkmasın sonra bi pislik?
    debriyaj olayı mantıklıymış aslında o nedenle içine farklı şeyler katıyor olabilirler. Ama ferhatın deneyinden yola çıkarak görüyoruz ki koysan da kısa ve orta vadede pek dert olmaz başına, belki debriyajın çabuk biter yada kopan küçük debriyaj tozları silindiri çizer falan ama o da bi defalık falan koymayla olcak iş değil bence. Ama tabiki ben motoruna obsesif bi şekilde bağlı olan ve herşeyin kılavuza uygun düzgün olmasını isteyen biri olarak yine "motorlar için" yazan yağlardan kullaniyim, içim rahat olsun...

  9. #9
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı konur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "shaft on the beach" olmuş o biraz @ferhatkars doğru mudur ki bu kadar oynamak, çıkmasın sonra bi pislik?
    debriyaj olayı mantıklıymış aslında o nedenle içine farklı şeyler katıyor olabilirler. Ama ferhatın deneyinden yola çıkarak görüyoruz ki koysan da kısa ve orta vadede pek dert olmaz başına, belki debriyajın çabuk biter yada kopan küçük debriyaj tozları silindiri çizer falan ama o da bi defalık falan koymayla olcak iş değil bence. Ama tabiki ben motoruna obsesif bi şekilde bağlı olan ve herşeyin kılavuza uygun düzgün olmasını isteyen biri olarak yine "motorlar için" yazan yağlardan kullaniyim, içim rahat olsun...
    "shaft on the beach" sahilde şaft

    valla dediğim gibi 2006 dan beri hep bu şekilde kullandım...
    hele su son 1,5 senedir çinli çapırımla 20.000 km yapmışımdır... (20.000 km kıbrıs adası için fazladır)
    motorum şeytan kulagına kursun daha tık demedi... yağını da hep 10-40 4t ve 20-50 dizel harmanladım...
    çin malı motorların baskı balata 15000 km civarı de değişir... ben de değiştirdim yani...

    ha japon bir motorum olsa o zaman belki bu huyumu değiştirebilirim...

  10. #10
    zerzura - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    Beykoz IST
    Motosikleti
    Yamaha FZ6N
    Şanzımanı motor yağı içinde olmayan ve normal devir aralığı 2000 - 4000 olan otomobillerle,
    genelde 4000 - 8000 devir aralığında çalışan motorsikletlerin aynı yağı kullanabileceğine inanıyorsan farketmez.

    Kamyon yağı da koysan olur.

  11. #11
    konur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2012
    Şehir
    Darıca, Kocaeli / Şişli, İstanbul
    Motosikleti
    Bisan RoadStar 250
    15'le başlayan yağların satılmadığı bi coğrafyada yaşadığımı öğrendim. Lukoil Yarı Sentetik 10-40 motosiklet yağına kaldım en son. Bi sıkıntı çıkacağını sanmıyorum ama bi dahaki yağ değişimdinde tam sentetik koymayı planlıyorum...

  12. #12
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    burası sıcak memleket oldugu için yazın 10-40 ve 20-50 karıştırıyorum...
    kışın ise 10-40 ve 15-40...
    benim motor 8000 devir çeviriyor fakat 5500 den sonrasında titreşim dayanılmaz oldugu için bu devri hiç geçmiyorum...
    80-90 km civarı geziyorum işte...
    bu yüzden motosikletimin motoru daha cillop gibi...
    "abiii ben burdayım haa... merak etme her yere gideriz" diyor
    tabi aynı şeyi dış aksamlar demiyor...

  13. #13
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    Alıntı zerzura adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şanzımanı motor yağı içinde olmayan ve normal devir aralığı 2000 - 4000 olan otomobillerle,
    genelde 4000 - 8000 devir aralığında çalışan motorsikletlerin aynı yağı kullanabileceğine inanıyorsan farketmez.

    Kamyon yağı da koysan olur.
    4000 de motoru sursek kamyon yagi uyar mi demek oluyor?

  14. #14

    Üyelik
    21 Şubat 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBX 250 Twister
    farklı şeyler


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)