Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

motor calışmıyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    underu6767 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2011
    öncelikle herkese iyi aksamlar benim minsk 125 in alternatörun sargılarını değiştirdim ve 1 aya yakındır sağını solunu toplamakla uğrasıyorum ateşleme yapmıyordu bugun onuda halletdim cok guzel ateşleme yapıyor ama bır turlu calışmıyor bujiyi sokum sılındıre benzinde damlattım ama genede calışmıyor ayak pedalına bastığımda surekli tepme yapıyor eskiden bu olmuyodu avans ayarından die dusunuyorum tam olarak görerek avansıda nasıl ayarlayabılırım ve sızın yorumlarınız nelerdir


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    arslan26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Honda NC700XA
    biraz teknik bilginiz varsa tecrübeli birinin yardımıyla forum üzerinden yardım alarak olur, bence imkanınız varsa iyi bir ustaya götürüp bir elden geçirin motor aksamını, uzun vade de daha sağlıklı olur

  3. #3
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    toplarken egzantirik ayarını kacırmıs olma ihtimalin var mı?

  4. #4
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    minks 2 zamanlı bir motordur..egzantrik,sübap v.s şeyler olmaz onda..

    çalışmamasının tek sebebi ateşlemenin doğru noktada yapılmamasıdır..ateşlemenin olduğu noktayı tespit edin..Ü.Ö.N olmalı..az öncesi az sonrası ayarlarsınız daha sonra...

  5. #5
    underu6767 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2011
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    minks 2 zamanlı bir motordur..egzantrik,sübap v.s şeyler olmaz onda..

    çalışmamasının tek sebebi ateşlemenin doğru noktada yapılmamasıdır..ateşlemenin olduğu noktayı tespit edin..Ü.Ö.N olmalı..az öncesi az sonrası ayarlarsınız daha sonra...
    tamam bende öle tahmin ediyorum ama o ayarı neye göre yapmam lazım onu bilmyorum nerde atesleme yapyo anlayamıyorum görüyorum ateşleme var ama hızlı döndüğü icin tam noktasını anlayamıyorum

  6. #6
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    motor platinlimi? elektronik mi??
    duruma göre yazalım..

  7. #7
    underu6767 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2011
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor platinlimi? elektronik mi??
    duruma göre yazalım..
    motor elektronik ateşleme

  8. #8
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    o zaman hızlı döndürmesenizde ateşlemeyi görebilmelisiniz..çünkü elektrik için volantakı mıknatısı değil aküyü kullanır..
    buji yuvasına bir kalem sokun,pistonu üst ölü noktaya(çıkabileceği en üst noktaya) getirin.yeri belirledikten sonra volanı elle motorun dönme yönünün tersine yarım tura yakın döndürün,sonrada üst ölü noktayı az geçecek kadar çevirin..bu işlemi peş peşe yapın ve ateşlemenin hangi noktada olduğunu görmeye çalışın..
    anlatabildiğimi sanıryorum..eğer ateşleme tam üst ölü nokta civarlarındaysa doğru kabul edip bujiyi değiştirip deneyin,bozuk olabilir,tırnak arası çok açık,çok kapalı olabilir,bobin arızalı olabilir,tam gerilimi vermiyor olabilir,buda güçlü bir ateşleme sağlayamaz ve motor çalışmaz..
    güçlü ateşleme çok ateşleme değil,plazma şeklinde bir kıvılcımdır...

  9. #9
    underu6767 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2011
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o zaman hızlı döndürmesenizde ateşlemeyi görebilmelisiniz..çünkü elektrik için volantakı mıknatısı değil aküyü kullanır..
    buji yuvasına bir kalem sokun,pistonu üst ölü noktaya(çıkabileceği en üst noktaya) getirin.yeri belirledikten sonra volanı elle motorun dönme yönünün tersine yarım tura yakın döndürün,sonrada üst ölü noktayı az geçecek kadar çevirin..bu işlemi peş peşe yapın ve ateşlemenin hangi noktada olduğunu görmeye çalışın..
    anlatabildiğimi sanıryorum..eğer ateşleme tam üst ölü nokta civarlarındaysa doğru kabul edip bujiyi değiştirip deneyin,bozuk olabilir,tırnak arası çok açık,çok kapalı olabilir,bobin arızalı olabilir,tam gerilimi vermiyor olabilir,buda güçlü bir ateşleme sağlayamaz ve motor çalışmaz..
    güçlü ateşleme çok ateşleme değil,plazma şeklinde bir kıvılcımdır...
    benim motorun orjinalınde aku yok abicim ya genede allah razı olsun okadar uğrasmış yazmısn yarın dediklerine göre braz daha calışcam uzerine cok saolasın

  10. #10
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Samet Ağır abinin dediğine katılıyorum,
    ve bişiy daha eklemek istiyorum,
    yakınlarınızda biraz uzunca bır bayır var ıse vurdurrak denemenı onerırım,
    atesleme gelıyor demıssın,
    atesleme düşük ise marş ile zor olur ama sağlam vurdurunca calısır arka arkaya atesleyınce calısır ama gaz kesınce stop eder,
    eger dedıgım gıbı olur ıse sorun ateşlemededir,

    Yok hiç işlem yapmıyor ise Samet Ağır abinin dediği gibi zamanlama hatası vardır ve yanlış zamanda ateşlıyordun,


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)