Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ön Frende Boşluk Hissi - Geç ve Sert Tutma - Yamaha XJ6NA (Durduk Yere Birden Oldu)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    sodalimon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2013
    Şehir
    pİstambulat Bahçesi
    Motosikleti
    Yamaha S10
    İyi akşamlar arkadaşlar...

    İlk konumu böyle açacakmışım demek ki...

    Yamaha XJ6N var 2300km'de... Hiçbir sorunum yoktu, akşam eve dönmek için işten çıktığımda.
    Yolda bir arkadaşa uğradım. Biraz lafladık motora baktı bir tur attı, 1 dakika sürdü sürmedi (kendisi yılları otomobil ustası ve bir motosiklet sevdalısı)...

    Epey sonra, oradan çıkıp eve dönerken yolda ön frenin zayıfladığını hissettim. Hatta o kadar ki, normalde azıcık ezdiğim fren istediğim yavaşlamayı verirken, şimdi iyice sıkmak gerekiyordu. Hatta ne olduğunu anlamaya çalışırken bir noktada o kadar sıktı ki (maneti iyice çekince), ABS devreye girdi.

    Fren manetini hafifçe ezerken ilk başta hiç tepki yok, az sonra çok çok az tutuyor, çok iyice sıkınca ancak, birden kavrıyor.

    Dikkatlice eve geldim. Şöyle bir baktım sağına soluna, hidrolik hortumlarını gözle (akşam karanlığında ne kadar olacaksa sokak lambasıyla) denetledim. Bir sorun göremedim.

    Hidrolik kutusuna da baktım, seviyede azalma var mı diye. Zaten hiç görememiştim orada bir çizgi. Her zaman, hep tam dolu herhalde, diye düşünüyordum (belki zaten hep görünmeyecek kadar azdı).
    Şimdi de bir çizgi yoktu.

    Ama; bildiğim, frenlerimde önceden hiç sorun yoktu, şimdi ise anlattığım sıkıntı var...

    Foruma bir 15-20 dakika göz gezdirdim. Genellikle ya hidrolik kaçırma ya da hava yapma gibi nedenlerle benzer sorunlar yaşanmış; ama, yine de emin olamadım.

    Birazdan çıkıp iyice -ışıkla- göz atacağım. Disklere ve kaliperlere bakacağım bir eğilme v.b durum var mı, görmek için (acaba yatırıp bir yere çarpmış olabilir mi, diye düşünmeye başladım).

    İş yerinde birileri mi kurcaladı da disk kilidi ile hırpaladı, desem: Hem kilit alarmlı, duyardım. Hem de yola ilk çıktığımda hiç sorun yoktu.

    Bu şekilde kullanmak istemiyorum açıkçası, ağır motor, kilitleyen bir ön frenle 10 km.'deki servis bile uzak görünüyor şu an gözüme...


    Önerisi ve fikri olabilecek arkadaşların yardımınlarını rica ediyorum...

    Yardımcı olacak arkadaşlara da şimdiden teşekkür ederim.


    Herkese sorunsuz, kazasız, belasız sürüşler ve iyi akşamlar dilerim.
    CEM. bunu beğendi.
    Motosikleti; biraz da, geri gitmeyen bir yoldaş olduğu için seviyorum. Hep ileri; ama, hep ileri gidiyor... Geçmişle hesabınız kalmamışsa, tam size göre motosiklet.
    Size göre de; daha keşfedilecek, yaşanacak çok şey varsa, haydi atlayın motosikletinize...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Büyük ihtimal hava var...
    Sıkışmayı tam yapımıyor...
    Daha düşük ihtimal yağ diske bulaşmış...
    Balatayı yağlamış... Bir kaç sert frenle gitmesi lazım...
    sodalimon bunu beğendi.

  3. #3
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Büyük ihtimal hava var...
    Sıkışmayı tam yapımıyor...
    Daha düşük ihtimal yağ diske bulaşmış...
    Balatayı yağlamış... Bir kaç sert frenle gitmesi lazım...
    balatada yağ varsa çözüm gaz yağı, tiner, zincir temizleme spreyi ya da balata spreyidir.
    sodalimon bunu beğendi.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  4. #4
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Bence de diske ve balatalara balata spreyi ile bir dalın.
    sodalimon bunu beğendi.

  5. #5
    sodalimon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2013
    Şehir
    pİstambulat Bahçesi
    Motosikleti
    Yamaha S10
    Öncelikle yorumlar ve fikirler için teşekkür ederim dostlarım...
    Sabah ilk iş; motoru, önce olduğu şekliyle dışarada deneyip, sonra da gazyağı ile bir temizlik çekeceğim (balata spreyim yok ne yazık ki).


    Biraz önce motorun yanına çıktım, gözlemlerim aşağıdaki gibidir:

    1. Motorun hiçbir yerinde -görebildiğim bir- vuruk kırık ezik, fiziksel bir hasar yok.

    2. Disklerin ikisinde de -dış kenarları dahil- bir eğilme, burulma, olağan dışı çizik, çentik gibi bir hasar göremedim. Ama bakış açım lastik nedeniyle kusursuz değildi.

    3. Motoru çalıştırıp rölantide 20-30 kere freni sert şekilde pompaladım.

    4. Otopark içinde 20km/s'i aşmayan hızlarla denemeler yaptım, sanki biraz daha normale dönmüş gibiydi. Ama hız düşük olduğu için emin olamadım. Bunu görmezden gelebiliriz (Zaten en korktuğum sorunlar da kendiliğinden geçenlerdir).

    5. Güçlü bir fenerle disk ve balataların arasındaki boşluğa bakarak (bakmaya çalışarak) fren manetini sıktım. Motorun dış tarafındaki taraf biraz açık, göbek (iç) tarafındaki balata da biraz yakın gibiydi. Sıkınca ise EN UFAK bir değişiklik göremedim.

    6. Motoru aldığımdan beri çalışmaz durumdayken ilerlettiğimde hep bir "hısss" sesi geliyordu disklerden. Servise sorduğumda çok yakın olması gerektiği için sürtüyor olmasının normal olduğunu söylemişlerdi (Acaba fazla sürtüyor olabilir mi, diye kafamda kurmaya başladım şimdi. Yakıt da biraz fazla gidiyor çünkü. Ama deli gibi ısınma yapması gerekirdi değil mi? Bir deneme yapmak lazım görmek için).

    7. Eğer fren sıkıldığında yaşanması gereken sıkışma gözle görülemez boyutlarda olmalı ise, tamam. Ama diskin kaliper içinde iki balata ile sıkıştığını, gözle görebilmek gerekiyorsa, kesinlikle bir sorun var. İki diskin de etrafında freni sonuna kadar sıktığımda bile hareket göremedim çünkü.

    7.5. Fren manetinin yanındaki serbestlik ayarıyla biraz oynadım açıkçası bana pek bir şey söylemedi. Ama gördüğüm, kendi duruş pozisyonundan daha geri (motorun üstü isek, bize göre ileri) gidebiliyor -yaylı bir hareket ile ve geri dönüyor bırakınca.

    Müsaadenizle yeni sorularıma geçiyorum:

    8. Diskler yağlandı ise... Bu yağ fren sisteminin yağı mı? Öyle ise sızdırma neden ve nasıl (ve nereden) olur?

    9. Kapalı sistem neden yağ eksiltir, eğer kaçak yoksa, balataların aşınması dışında?

    10. Boşluk olmaması normal mi?

    11. Hıss, diye sürtme sesi duymam normal mi?

    12. Fren hidrolik seviyesini görememem, seviyenin ya en altta ya da en üstte olduğu anlamına mı gelir? Öyle ise öffff. Nereden bileceğim dolu mu boş mu?

    13. Yoksa; normalde, mantığın gerektirdiği gibi- yuvarlak saydam dairenin içinde bir seviye çizgisi görünüyor mu olmalıdır (tamam; bu resmen, bisikletten motora zıplayan adam sorusu gibi oldu, biliyorum. Ama, insan benim gibi kıl adam olunca böyle her şeyi takıp her şeyi öğrenmek koşulu var ne yazık ki).

    Aklıma gelenler şimdilik bunlar...

    Zamanınızı verdiğiniz ve zahmet ettiğiniz için gerçekten çok teşekkür ederim...

    İyi akşamlar diliyorum...
    Motosikleti; biraz da, geri gitmeyen bir yoldaş olduğu için seviyorum. Hep ileri; ama, hep ileri gidiyor... Geçmişle hesabınız kalmamışsa, tam size göre motosiklet.
    Size göre de; daha keşfedilecek, yaşanacak çok şey varsa, haydi atlayın motosikletinize...

  6. #6
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Balatalar ile disk arasında mm ile ifade edilen boşluk vardır ama fren sıkıldığında az da olsa gözle fark edilmesi lazım.Disklerden her zaman ses gelebilir bir kaç ufak toz tanesi kaçsa ses yapar ama sanırım sizin kaliper pistonunun ayarı biraz bozulmuş olabilir normalden biraz önce belki o yüzden diske sürtüp ses yapabilir.En baştan diski güzelce bir temizleyin sonrasında sorununuz devam ederse;
    1-Arkadaşlarında dediği gibi sistem hava yapmış olabilir havası alınacak çok az hidrolik eklenecek.
    2-Kaliper pistonlarının ayarı bozulmuş olabilir,normalden 1-2 mm dışarıdalar;hidrolik boşaltılacak pistonlar geri itilecek sonra tekrardan hidrolik doldurulup havası alınacak.
    Normalde bu işlemler bilen adam için çok basit ama bir kere kendi başıma yapayım dedim bir saat uğraştım bir de hidrolik yağının dokunduğu yeri hemen tahriş etmesi cabası.
    Benim aklıma gelenler bunlar.
    sodalimon bunu beğendi.

  7. #7
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı sodalimon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle yorumlar ve fikirler için teşekkür ederim dostlarım...
    Sabah ilk iş; motoru, önce olduğu şekliyle dışarada deneyip, sonra da gazyağı ile bir temizlik çekeceğim (balata spreyim yok ne yazık ki).


    Biraz önce motorun yanına çıktım, gözlemlerim aşağıdaki gibidir:

    1. Motorun hiçbir yerinde -görebildiğim bir- vuruk kırık ezik, fiziksel bir hasar yok.

    2. Disklerin ikisinde de -dış kenarları dahil- bir eğilme, burulma, olağan dışı çizik, çentik gibi bir hasar göremedim. Ama bakış açım lastik nedeniyle kusursuz değildi.

    3. Motoru çalıştırıp rölantide 20-30 kere freni sert şekilde pompaladım.

    4. Otopark içinde 20km/s'i aşmayan hızlarla denemeler yaptım, sanki biraz daha normale dönmüş gibiydi. Ama hız düşük olduğu için emin olamadım. Bunu görmezden gelebiliriz (Zaten en korktuğum sorunlar da kendiliğinden geçenlerdir).

    5. Güçlü bir fenerle disk ve balataların arasındaki boşluğa bakarak (bakmaya çalışarak) fren manetini sıktım. Motorun dış tarafındaki taraf biraz açık, göbek (iç) tarafındaki balata da biraz yakın gibiydi. Sıkınca ise EN UFAK bir değişiklik göremedim.

    6. Motoru aldığımdan beri çalışmaz durumdayken ilerlettiğimde hep bir "hısss" sesi geliyordu disklerden. Servise sorduğumda çok yakın olması gerektiği için sürtüyor olmasının normal olduğunu söylemişlerdi (Acaba fazla sürtüyor olabilir mi, diye kafamda kurmaya başladım şimdi. Yakıt da biraz fazla gidiyor çünkü. Ama deli gibi ısınma yapması gerekirdi değil mi? Bir deneme yapmak lazım görmek için).

    7. Eğer fren sıkıldığında yaşanması gereken sıkışma gözle görülemez boyutlarda olmalı ise, tamam. Ama diskin kaliper içinde iki balata ile sıkıştığını, gözle görebilmek gerekiyorsa, kesinlikle bir sorun var. İki diskin de etrafında freni sonuna kadar sıktığımda bile hareket göremedim çünkü.

    7.5. Fren manetinin yanındaki serbestlik ayarıyla biraz oynadım açıkçası bana pek bir şey söylemedi. Ama gördüğüm, kendi duruş pozisyonundan daha geri (motorun üstü isek, bize göre ileri) gidebiliyor -yaylı bir hareket ile ve geri dönüyor bırakınca.

    Müsaadenizle yeni sorularıma geçiyorum:

    8. Diskler yağlandı ise... Bu yağ fren sisteminin yağı mı? Öyle ise sızdırma neden ve nasıl (ve nereden) olur?
    Sızdırma ve kaçak yoktur.. İlk koyma esnasındaki havanın merkeze ulaşması ile esilme gösterebilir...
    İlk bakımda bakmaları gerekirdi...


    9. Kapalı sistem neden yağ eksiltir, eğer kaçak yoksa, balataların aşınması dışında?
    Balataların aşınsa bile kaçırmaz...
    Tamamen bitse bile yağ kaçırma olayı olmaz...


    10. Boşluk olmaması normal mi?
    Boşluktan kastın fren kaliperlerinin boşluğu ise normal...
    Gevşek olması lazım ...
    2 tarafın da düzgün basabilmesi için...


    11. Hıss, diye sürtme sesi duymam normal mi?
    Normal... Balatalarının yeniliğinden de olabilir , özelliğinden de...

    12. Fren hidrolik seviyesini görememem, seviyenin ya en altta ya da en üstte olduğu anlamına mı gelir? Öyle ise öffff. Nereden bileceğim dolu mu boş mu?
    Motoru sağa sola yatırarak ya da yağ merkezinin vidalarını açıp bakarak...

    13. Yoksa; normalde, mantığın gerektirdiği gibi- yuvarlak saydam dairenin içinde bir seviye çizgisi görünüyor mu olmalıdır (tamam; bu resmen, bisikletten motora zıplayan adam sorusu gibi oldu, biliyorum. Ama, insan benim gibi kıl adam olunca böyle her şeyi takıp her şeyi öğrenmek koşulu var ne yazık ki).
    Genelde çizgi olmaz... Hep full olması gerekir... ama sağa sola yatırdığında belki hava kabarcığı görülür...

    Aklıma gelenler şimdilik bunlar...

    Zamanınızı verdiğiniz ve zahmet ettiğiniz için gerçekten çok teşekkür ederim...

    İyi akşamlar diliyorum...
    Koyu ve büyük yazılar benim cevaplarım...
    Kazasız belasız binin..
    sodalimon bunu beğendi.
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  8. #8
    sodalimon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2013
    Şehir
    pİstambulat Bahçesi
    Motosikleti
    Yamaha S10
    alp_tunay, ozgurakman, Arda_Karaca, Thracian... Hepinize çok teşekkür ederim.

    Yarın, yazdıklarınızdan yola çıkarak bir daha deneyeceğim. Olmazsa; servis veya bir usta ile, bir çaresine bakacağım artık...

    İyi akşamlar diliyorum.

  9. #9
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Alıntı sodalimon adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Fren manetini hafifçe ezerken ilk başta hiç tepki yok, az sonra çok çok az tutuyor, çok iyice sıkınca ancak, birden kavrıyor.
    Sadece bu söylediğinden yola çıkarak kaliper pistonlarının serbest hareket etmediği sonucunu çıkartıyorum. Kaliper rebuild kit gerekebilir. Çok düşük ihtimalle üst merkez pistonu da cortlamış olabilir.

    Hidrolik rezarvuarında ki seviyeyi görmen çok zor. Üstündeki kapağı açarak içinde yeterli miktarda hidrolik sıvı olup olmadığını kontrol edebilirsin.

    Tekerler boştayken çevirirsen balatalardan bir hışırtı sesi gelir, normaldir. Gelmese anormal olurdu
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  10. #10
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Balatalar yağlanmışsa onları değişmekten başka sağlıklı yol yok.
    Balata yağı sünger gibi çeker .


    Ön kaliperleri söküp pistonları temizlemek bununla birlikte yağı değişip güzelce havasını almak sorunu yüksek ihtimal çözer.
    Ayrıca uygun balata takılmamışsa ve büyük balata diskin üzerinden taşıyorsa zamanla aşınıp fatura yapar , frene bastığınızda balatalar diskten önce birbirlerine baskı yapmaya başlarlar. Bu de sebep olabilir. Balatalar uygun olup uygun şekilde yerleştirilmemişte olabilir.
    Thesinner83 bunu beğendi.

  11. #11
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    balatada yağ varsa çözüm gaz yağı, tiner, zincir temizleme spreyi ya da balata spreyidir.
    Öncelikle sakın ola BALATALARINA GAZ YAĞI DEĞMESİN !! O bölgelere sadece balata spreyi sıkmanı öneririm, tiner felan da bulaştırma. Balatalarını çöpe atmak istemiyorsan Gaz yağı sakın bulaştırma.


    Sonralıkla
    Alp Tunay abimiz, çok tecrübelidir. Benden de daha bilgilidir, saygılar. Ama sanırım bir iki ekleme yapacam söylediklerine.

    Hıss diye sürtünme sesi duyman normal değildir. Sağlıklı bir fren sisteminde böyle bir ses duymaman gerekir. Belki teker boşta iken yanına yaklaşıp çevirirsen duyabilirsin. Ama bazen fren sisteminden böyle sesler geliyor zamanla, kir vs, yada balataların bitmesi-yeni olması- hidroliğin değişmesi gerektiği gibi sebepler olabiliyor. Ölümcül bişey değil, sorun olduğu anlamına gelmez. Sadece NŞA da motoru iterken böyle bir sesi rahatça duymaman gerekir. Tabi duyduğun sesin şiddetini bilemem ama motoru sür, hiç ön frene dokunma ve sonra kontrol et. Nekadar ısınmışsa okadar anormaldir. Normalde hiç ısınmaması gerek(normalde hiç fren kullanmazsan diskler ısınmayacak kadar balatalar ile diske temas halindedir).

    Bir de çizgi meselesi. Eğer merkez ve motor düz konumda ise (bazen gidon veya fren maneti açısından ötürü merkez düz olmayabiliyor) seviye o dairenin ortalarında olabilir. Yani bir çizgi olarak görürsün. En üst kısmı full diye belirtilir. Ama kitapçıkta seviyen en üst-alt arasında olmalıdır der. Yani merkez düzken bir çizgi görmen normal olanıdır. Olmadı motoru biraz yatır ve seviyenin en kötü ihtimalle full'ün üstünde olduğuna emin ol. Fazla olması sorun olmaz. Eğer hiçbişey göremiyorsan aç bak

    Senin sorunun kısa süre önce benim yaşadığım hidrolik pompası arızasına benziyor. Aynı hissiyatsız ve sonradan sert tutuş problemi. Tutmuyor tutmuyor sonradan pat diye kapıyor. Merkezin içinde bir pompa var, manete basınca hidroliği sıkıştırıyor. Kaliteli motorlarda kolay kolay bozulmaz ama bazen bozuluyor ve böyle tepki veriyor. Eğer kaliperde bir sorun yoksa(ki düşük bir ihtimal) ben merkezdeki pompadan şüphelendim. Hava yaptığı zaman hissiyat ve tutuş azalır. Pat diye tutma yapmaz. Yani genel olarak fren performansı azalır özellikle ard arda fren yaptıktan sonra ısınan hava ile iyice performans düşer.

    Yarın bir dene bakalım, iyi gözlem yapıyorsun ama, tebrik ettim
    #sürenadam

  12. #12
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    disk frende hidrolik basıncıyla diskı balata sıkar.balata azaldığındada hidrolik yağ seviyesi iner.hep dolu olmalı ön göstergede .kapağını filan açma git motorcuya baktır gerekirse yağı boşaltıp hidrolik yağ koymak için yapılmış aparat ile yağı hava yapmadan koysun. normalde bildiğiniz gibi disk frenin sıkılık ayarı yoktur müdahale edilmez bir anormallik varsa kontrol ettirmeniz en doğrusu

  13. #13
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    8. Diskler yağlandı ise... Bu yağ fren sisteminin yağı mı? Öyle ise sızdırma neden ve nasıl (ve nereden) olur?
    YAĞ AMORTİSÖR KEÇESİNDEN KAÇIP FRENE BULAŞABİLİR. WD40 VB BİRŞEYLE TEMİZLİK YAPILDIYSA BULAŞABİLİR.

    9. Kapalı sistem neden yağ eksiltir, eğer kaçak yoksa, balataların aşınması dışında?
    KAÇAK YOKSA YAĞ EKSİLMEZ. BALATA AŞINIRSA DA EKSİLMEZ SADECE ORANTILI OLARAK SEVİYE AŞŞAĞI İNER AMA İÇERİDEKİ YAĞ MİKTARI DEĞİŞMEZ.

    10. Boşluk olmaması normal mi?
    NEREDEKİ BOŞLUK ?

    11. Hıss, diye sürtme sesi duymam normal mi?

    SES NORMAL. BALATALAR SÜREKLİ DİSKE SÜRTERLER. DİSK FRENDE BU BÖYLEDİR. HİÇBİR ZAMAN DİSKTEN TAM OLARAK AYRILMAZLAR.

    12. Fren hidrolik seviyesini görememem, seviyenin ya en altta ya da en üstte olduğu anlamına mı gelir? Öyle ise öffff. Nereden bileceğim dolu mu boş mu?

    ÜST KAPAĞI AÇIP KONTROL EDİN. KAPAK ALTINDA CONTANIN DOĞRU TAKILDIĞINDAN EMİN OLUN.

    13. Yoksa; normalde, mantığın gerektirdiği gibi- yuvarlak saydam dairenin içinde bir seviye çizgisi görünüyor mu olmalıdır (tamam; bu resmen, bisikletten motora zıplayan adam sorusu gibi oldu, biliyorum. Ama, insan benim gibi kıl adam olunca böyle her şeyi takıp her şeyi öğrenmek koşulu var ne yazık ki).
    O CAMIN ALTINA İNMEMELİ ÜZERİNEDE ÇIKMAMALI. ORTANIN ÜSTÜNE YAKIN OLMASI YETERLİ.


    NOT : Balatanızı değiştirirken pistonları içeri basmadan önce balata spreyi ile iyice temizletin. Pistonlar pislikle birlikte içeri girince o pislik içeride sıkışma yapıyor. Keçeleri bozup kaçırmaya neden olabilir. Genelde temizlemeden direk basıp içeri sokuyorlar. Çok yanlış.



    (Durduk Yere Birden Oldu) bu işi biraz karıştırıyor. Merkez arızalanmış yada yağın iiçinde varsa bir pislik yada tortu pompanın deliğini kapatmış olabilir.

  14. #14
    sodalimon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2013
    Şehir
    pİstambulat Bahçesi
    Motosikleti
    Yamaha S10
    Arkadaşlar zamanınızı harcayarak katılımda bulunduğunuz için hepinize sonsuz teşekkürler.

    Gece -önerilerinizden yola çıkarak- yaptığım denemelerden sonra, ertesi gün (dün) motoru tekrar denediğimde, yaşadığım sıkıntının, artık var olmadığını gördüm.

    Yine de motoru servise götürdüm.
    Sağolsunlar iki ayrı kişi denedi, gözden geçirdiler, bir sorun olmadığı konusunda hemfikir oldular.
    Sorunun, asfalttaki bir anomaliden psikolojik olarak etkilenmiş olmamla ya da sistemde kalmış hava ile ilgili olduğunu düşünüyorum şu an...

    Yanıtlarınızdan, -siteden hep öğrendiğim gibi- bir çok şey öğrendim. Bir kez daha teşekkürü borç biliyorum.

    Herkese sorunsuz kazasız belasız sürüşler dilerim...

  15. #15
    ustaaksoy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    marmaris-muğla
    Motosikleti
    kınetik honda
    üst merkez lastiğini bozmuş by pass kanalından merkezin deposuna hidroliği veriyor sıkiştımayı yapamıyor.yinede ilk ihtimal hava yapması ,merkez lastiğide çok zorlamayla bozulur bu kısımda oluşan arıza dışarı yağvermez hortum ve alt teker merkezi verir bu sizi yanıltmasın


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler