Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

MCT 250 Ön tekeri nasıl sökebilirim???

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Arkadaşlar sorunum, ön teker rulmanlarından kıtır kıtır ses gelmesi ve KM telinin bağlandığı aparatın bozuk olması. Bu sebeplerden ön tekeri acil sökmem lazım. Motorda ikili orta ayaklık olmadığından ve yan ayakta da bu işlemi yapamayacağımdan ne yapacağımı şaşırdım. Bugün kriko almak için bayağı bi dolaştım ama bulamadım. Krikonun bu motoru dengede ve ön tarafını havada tutabileceğinden şüpheliyim. Ne yapmalı ne etmeli???
    The man who knows everything chooses to know nothing...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    önce krikonu alıyorsun krikonun ucu ince olduğu için motor bloğunun altına yerleşecek şekilde tahta koyuyorsun 10 a 10 gibi falan tam ortadan kriko ile kaldır sonra ön tekeri sökersin
    her motorda olduğu gibi somonu gevşetip saplamayı çıkar löp diye çıkması lazım tekerin :D

  3. #3
    FatihC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2012
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    2018 MH 150 Drift
    motorun alt ön kısmından üzerine karton kutu koyulmuş bir kola kasasına çıkarıyordum motoru.
    jackonbir bunu beğendi.
    "Bu forum bilgi ve tecrübe paylaşım forumudur, Konularımda ve mesajlarım da yazdığım hiçbir şey doğru değildir tamamen kendi kişisel düşüncelerimdir."

  4. #4
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/96676-tel-jantimiza-akort-yapalim.html

    herzaman yaptığım ve en güvenli şeklidir..

    caraskal olmasada sağlam bir halat ve iki kişi ile kurbanlık asar gibi asarsınız..

  5. #5
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Evet en iyisi asmak galiba... Bakalım muhtelif şekillerde deneyeceğim. Mondiali de tebrik ediyorum, hiç arızalanmayacağını düşünmüşler herhalde... Kasa fikrini de deneyeceğim ama ön tekerin altına da yüksek birşeyler koyayım ki, kasa üstündeyken onu da çıkarınca ön teker havada kalsın. Krikoya hiç güvenemiyorum ama son çare artık....

  6. #6
    korbygs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MCX 162 CC
    usta sen en iyisi sağlam bi tabireye direksiyondan yatır tam sol yapıp sonra da sök sürekli yaptığımız işlem
    1. FYM MASAİ 250 CC CHOPER 2. HONDA CBF 150 CC COMMUTER
    3. ASYA GY 200 CC ENDURO 4. HONDA CB 125 E YİNE COMMUTER ve commuterin kralı son MCX 162 CC

  7. #7
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Ya gidonlar çok geniş ve ince bir borudan bükülmüş... Orjinal değil yani. Yere temas etmeden, üzerine yük bindirmeden yapabilirsem ilk onu deneyeyim ;) Aslında Yataş yatak üstünde dinlenebilir motor birazcık...

  8. #8
    cihanne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 Classic
    Chopper - Cruiser gibi sadece yan sehpa olan motorlarda, motorun altına takoz koymak en güvenli yöntemdir. Bunu da şöyle yapacaksınız..

    Motoru yerden kesecek yükseklikte sağlam sert plastik veya ağaçtan bir takoz yada kütük bulacaksınız..
    Sonra motorun yan sehpayı açacaksınız ve soluna geçerek motoru ayağının üzerinde kendinize doğru çekeceksiniz. Motor bloğunun altındaki şase normalden daha fazla yerden yükselecek ve bu şasenin altına takozu yerleştireceksiniz. Sonra da tam ters işlemle bu sefer motorun sağ tarafından çekerek sol tarafını kaldıracaksınız ve altını takozla besleyeceksiniz.
    İşte motorunuz takoz üstüne çıktı..

    Şimdi ön tekerin somununu söküp, c,vatasını söküp lastiği alabilirsiniz.

  9. #9
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    motoru asacaksan eğer,elcikler yada elciklere yakın yerlerden değil,orta kısımdaci civataların arasından asacaksın...eğer asarsan motorun düşmesi( ip kopmadıkça ) birinin çarpması sallanması ,alttaki tabureden kurtulması v.s gibi etkenlerle devrilmesi de imkansız olur...

  10. #10
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    En kolayı Cihan'ın tarifiymiş onu deneyeceğim, Aslında ben de alt tarafa kütük koymayı düşünüyordum ama uygun yükseklikte bir tane bulmak bayağı bir mesele. Bir de egzoslardan biri sorun çıkaracak galiba... Samet, asacak sağlam bir yerim olsa ilk önce onu denerdim ama burada şartlar biraz namüsait... Ama hazır sökmüşken akordu da ayarlayacağım, senin konuyu iyice okuyayım da önce bir... En son yirmi sene önce, bisiklet akordu yapmıştım... (Bu arada orta sehpa demiyorum ben, kendimi evin salonunda hissediyorum )

  11. #11
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    arkadaşın jinlununu altına 2-3 tane taş koyarak düz taş kaldırıyoduk ama tek kişi zor yanında biri daha olması lazım

  12. #12
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Profesyonal kros motorların oturtulduğu tabure benzeri şeyler vardı o tarz bişey bularbilirseniz işiniz olur kolay geslin.

  13. #13
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    MZ'in gözünü seveyim... Babaduru: evet supersportlar için de vardı galiba öyle birşeyler. Kışın garaja çekince filan havada tutan.

    @Mert: bu haftasonu yapacağım bakalım birşeyler. Olmazsa komşudan yardım isteyeyim

  14. #14

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    5-10-cm kalınlıgında bır tahta alınır.Motosıklet ayaklık acılır.Bu tahta ayaklıgın bastıgı yere konulur.(tahtanın geniş olması tercıhtır,kayma oynama olmamalı)Bır tugla veya 25-30 cm bır kalas benzerı bırsey bulunur.Motor'un dıger tarafına gecılerek(fren pedalı tarafı)karsı ıstıkamete vıtes pedalının oldugu yere dogru gıdondan veya baska bır yerden tutarak kaldırılır.Kalas,tugla herneyse; fren pedalının altına konur.Artık motorun ön tekerlerı 10-15 cm havadadır.

  15. #15
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    ;) evet güzelmiş bu da... Bugün Koçtaştan aldım bir kriko. İleride araba alırsam onda da kullanırım... Sola ayaklık altına tuğla koyarak egzosların arasından şasenin sağ tarafından kriko ile kaldıracağım. Orada krikonun oturacağı kaymayacağı güzel bir yer var. İyice ölçtüm krikoyu almadan önce, bir sorun çıkarmayacak gibi. Aslında yarın vaktim olsa yapıp resimleyeceğim ama mecbur haftasonunu bekleyeceğiz galiba... Fikirler ve öneriler için çok teşekkürler. Yaratıcılık sınırları zorlanınca ne kadar da yolu varmış görmüş oldum böylece...

  16. #16
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Evet arkadaşlar ön tekeri çok rahat söktüm, yaklaşık 5 dakikamı aldı. Kriko hem ön teker hem de arka teker için olacak gibi. İyiki almışım. Resimler:
    [IMG][/IMG] Tam iki egzos borusunun arasında krikonun oturacağı, kaymayacağı güzel bir yer var
    [IMG][/IMG] Krikonun boşluğunu aldıktan sonra ayaklığın altına tuğlamızı koyuyoruz ve diğer taraftan krikoyu kaldırıyoruz
    [IMG][/IMG] Daha da yükselebilir ama tekeri sökmeme gerek kalmadı, Rulmanlar sağlam gözüküyor. Kıtır kıtır gelen ses fren diskinin yamukluğundan imiş
    [IMG][/IMG] Bu ise çalışmayan Km sayacının aparatı
    [IMG][/IMG] Değiştirdikten sonra
    [IMG][/IMG] Bu parçanın tırnaklarının oturduğu bir yer yok. Aslında sağlam ama heralde pul gibi bir parçayı takmayı unutmuşlar ve mecbur değiştim.
    thepope bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)