Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

125cc 5 Vites motosikletimi 200cc 6 vites yapmak istiyorum ne kadara mal olur

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Ağustos 2010
    Şehir
    Erzincan
    Motosikleti
    125MG - 200NS - 400UG


    Merhaba arkadaşlar, Mondial MG 125 Deluxe 125cc motosikletim var. Gaziantep te bu tip motorlara (CG tipi) cc yükseltme yapıyorlar. 200cc ve 250cc ler oralarda çok yaygınmış. Hatta 300-325cc olanları bile var. Ne kadar mantıklı? Tartışılır tabi.

    Forumdan kingcüneyt isimli arkadaşımız buradaki konuda kendi motorunu 250cc yapmış. Burada videosu var. Bende Kingcüneyt arkadaşımızın kendi konusunda verdiği şu tavsiyeyi göze alarak motoru 63,5mm 200cc yapmaya karar verdim.
    Alıntı kingcüneyt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    150 de pek istedğin randımanı alamayabilirsin 63,5 200 yap kafan rahat eder
    Öncelikle şunu belirtmek isterim ki;cc yükseltme işini hız yapmak veya yarışmak için yapmıyorum. Daha güçlü, torklu, rahat giden ve fazla yakmayan bir motor istediğimden dolayı yapıyorum. Kingcüneyt arkadaşımın konusunu baştan sona okudum. 63,5mm 200cc tam benim isteğime uygun bir seçim. Sakin kullanımda yakıt sarfiyatı gayet uygun oluyormuş. Çünkü motor 125cc ye nazaran düşük devirlerde daha canlı gidebiliyor.

    Bu işe bir yerden başlayacağım artık. Ve öncelikli olarak şuna dikkat edeceğim: Şuanki motordan; şanzıman, karbüratör, debriyaj balatasıda dahil tek bir civata bile kullanılmayacak. Gerekli parçalar yeni olarak bujisinden civatasına, şanzımanından pistonuna karbüratörüne kadar A dan Z ye bütün halinde gelecek motora monte edip yağını benzinini koyup kullanacağım. Muayeneye giderken yada keyfi olarak gerekirse motoru 1 saatte indirip eskisini takacağım. Yani tamamıyla eksiksiz 2 adet set olacak. 125cc ve 200cc. Bir motorun eksiksiz olarak çalışabilmesi için ne gerekiyorsa yeni alınacak, eski motordakiler kullanılmayacaktır.

    Genel olarak isteğim: 63,5mm 200cc motor ve 6 Vitesli Şanzıman

    Sizden gerekli olan malzemeler-işlemler ve ne işe yarayacakları, ne katkı sağlayacakları gibi bilgiler istiyorum. Nasıl ve hangi fiyatlara nereden temin edebileceğinize yazmanızı rica ediyorum.

    Kingcüneyt arkadaşım stronglu tornadan bahsetmişti. Sıfır motor toplarken torna işi oluyor mu? Bu neyin nesidir? Yapılmassa ne olur? Yapılırsa ne olur?

    Arkadaşlar konuya cevap yazarken lütfen amacın dışına çıkmayalım. Yani "boşver sat 250 lik bişeyler al" , "bak benim 250liği veriyim üstüne 2-3 bin ver anlaşalım" vs. cevaplar yazmayalım. Ayrıca iş bitince 200cc yeni bir motor almaktan daha uygun oluyor.
    "Bu işe bir yerden başlayacağım artık" dedim ve amacım budur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    6 vitesmi bilmiyorum ama bunu alman yeterli olcaktır

    http://www.rialli.com/urunler/motors...modeli-ms6138/

    Burdan da beğendiğini al

    http://www.rialli.com/ara/?ara=200+karb%C3%BCrat%C3%B6r

    6 vites konusunda ısrar etme bence
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  3. #3

    Üyelik
    03 Ağustos 2010
    Şehir
    Erzincan
    Motosikleti
    125MG - 200NS - 400UG
    Alıntı viper17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    6 vitesmi bilmiyorum ama bunu alman yeterli olcaktır

    http://www.rialli.com/urunler/motors...modeli-ms6138/

    Burdan da beğendiğini al

    http://www.rialli.com/ara/?ara=200+karb%C3%BCrat%C3%B6r

    6 vites konusunda ısrar etme bence
    6 vitesi gerçekten çok istiyorum. Bir yolu varsa yapacağım inşallah 125cc bile bazen istiyor 6. vitesi. 200 cc hemen bitirir 5 vitesi.
    Cevabınız için teşekklürler.

  4. #4
    omeruby - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    125 ZNU
    Motor ve şanzımanın tamamen değişmesi gerekir. Aynı şanzımanın içine extra 2 dişli sığmaz. Orjinalinde 6 vites olan bir motoru komple buna geçirmen gerekiyor. Şu an sıfır motor takabilirsin sadece. Eskiden hurda motor takılabiliyordu artık yasa kalktı. Motoru da kafana göre takamıyorsun makine mühendisine uğrayıp teknik çizim vs. istiyorlar ruhsata işlemek için. Silindiri değiştirip motor bloğunu değiştirmeden 6 vites yapılamaz o motor. 2 motosiklet parası harcarsın yapmak için. Hız istiyorsan silindiri yükseltip ön dişlinin çapını artırabilirsin. O zamanda zincir bir yerlere sürtebiliyor. Bence hiç uğraşma uğraştığına değmez. 30-40 kere motosiklet motoru parçalamış biri olarak söylüyorum.

  5. #5
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    bu 200 cc gömleğin aşağıda olan yuvarlak, kartele giren yer, 125 cc karteline girmiyo,büyük geliyo diye biliyorum ben. Bu konuyu takipteyim. 200 cc silindir gömleği, 125 cc karteline uyarsa haberim olsun. Saplama yataklarıda aynen. Yıldız motor da 6 vites şanzuman cg dişlileri ve 6 parçalı debriyaj sistemi var. Bi araştır. Ara görüş. Uyup uymayacağını sor. Kolay gelsin.

  6. #6

    Üyelik
    03 Ağustos 2010
    Şehir
    Erzincan
    Motosikleti
    125MG - 200NS - 400UG
    omeruby ve adem80. Cevaplariniz icin tesekkur ederim. Konuda da belittigim gibi mevcut motorla islem yapilmayacak. Yeni motor ve sanziman dizilecek. karburator vs. vs.

  7. #7

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    O zaman 125 cc'yi 250 cc yapmış olmuyorsun motor ve vites kutusu değiştirmiş oluyorsun. Ne sonuç vereceği belli olmayan diğer yöntemden çok daha garantili bir yöntem. Zaten modifiye etsen, muhtemelen daha çok yakan, deli gibi titreşimli ve ömrü kısa bir motorun olacak. Motor değişince zincir ve frenlerin de değişmesi gerekecek, frenler değişince kaymadan durabilmen için lastik kalınlıkları da bence değişmeli. Yalnız bu satın alacağın motorun performansının da ne olduğu da pek belli değil gibi.

    Not : 5 vites bir şanzımanın adam gibi mühendislik çalışması yapılmadan, kesip biçmeyle, tornalamayla, parça uydurmalarla 6 vites olması mümkün değildir.
    eray_uluyazı bunu beğendi.

  8. #8
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Konuyu takipteym

  9. #9
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    125 cc seyhan'a 150cc motor takan bir arkadaşım var. Motoru her zaman şişiyor. Tamirhaneden çıkmaz oldu. Harcanan paraya, girilen strese değmez diyorum.
    Ucuza mal etmesini bilen, işin ustası kişileri biliyorsan o ayrı, kendini bu işte uzman zannedip her gelişinde senden para koparmak isteyen ustaya denk gelmezsin umarım.
    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i

  10. #10

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    zamanında bende aynı şekilde düşündüm. ancak malesef olmuyor;
    200 cc 6 vites bir motor bloğunu internetten 200$ a buldum ve gümrükte alırken para ödeme şeklidne anlaştım mersinde limana yanaşacaktı gemi ordan alacaktım. 200$ o zaman 350 tl yapıyordu ve vergilerle birlikte kargo parası şu bu derken 1.200 tl istediler benden..

    ancak şu şekilde olabilir; son hızı fazla önemsemeyip son süratte gitmeyeceksen daha önce yapmıştım 125 ccye 63.5 yapıp tornada fazlalıkları aldırarak takabilirsin. üstüne basarak söylüyorum eğer son hızda gidersen supaplar yetersiz kalır ve motor kitler, şişer, abuk sabuk söner performans düşer felan.

    ben üstündeki orjinal dişlilerle rodaj bitirdim, daha sonra dişlilerle oynadık. son hızı hiç denenmemiştim eskisinde ama 110 gördüğünü biliyordum, ona dayanarak 3 diş küçülttük arkadan ön dişli ne alemde bilmiyorum son hızı bir kere deneme amaçlı bastık ve 140 gördük.
    o günden sonra hiçbir zaman 140a çıkmadım, sürekli uzun yol yaptığımdann büyütmüştüm, ve şehir dışında 100e kitleyip rahat yol alabiliyordum.
    performans olarakta tvs apache ile kalkıyordu, 70ten sonra farkı açmaya başlıyordu. tabiri caizse mermi gibi kalkmaya başladı 125 cclik haline kıyasla. gerçi sonradan çalındı tadını çıkaramadık ama güzel olmuştu.
    amacın benim gibi uzun yolda yakıt düşürüp rahat yol almak ise sadece 63.5 yap. karbüratörde 125 cc kalsın. 200lük atarsan yakıt artar. 125 cc karbüratöre iyi bir ayarla arada egzos patlatır ancak yakıt uzun yolda düşüyor. ben 100 kmde 3.5 4 litre yakıyordum uzun yolda, 200cc yapınca 2 2.5 arası yakmaya başladı.

  11. #11
    Emodog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    SUZUKİ DL-1000 V-STROM
    Alıntı ygk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zamanında bende aynı şekilde düşündüm. ancak malesef olmuyor;
    200 cc 6 vites bir motor bloğunu internetten 200$ a buldum ve gümrükte alırken para ödeme şeklidne anlaştım mersinde limana yanaşacaktı gemi ordan alacaktım. 200$ o zaman 350 tl yapıyordu ve vergilerle birlikte kargo parası şu bu derken 1.200 tl istediler benden..

    ancak şu şekilde olabilir; son hızı fazla önemsemeyip son süratte gitmeyeceksen daha önce yapmıştım 125 ccye 63.5 yapıp tornada fazlalıkları aldırarak takabilirsin. üstüne basarak söylüyorum eğer son hızda gidersen supaplar yetersiz kalır ve motor kitler, şişer, abuk sabuk söner performans düşer felan.

    ben üstündeki orjinal dişlilerle rodaj bitirdim, daha sonra dişlilerle oynadık. son hızı hiç denenmemiştim eskisinde ama 110 gördüğünü biliyordum, ona dayanarak 3 diş küçülttük arkadan ön dişli ne alemde bilmiyorum son hızı bir kere deneme amaçlı bastık ve 140 gördük.
    o günden sonra hiçbir zaman 140a çıkmadım, sürekli uzun yol yaptığımdann büyütmüştüm, ve şehir dışında 100e kitleyip rahat yol alabiliyordum.
    performans olarakta tvs apache ile kalkıyordu, 70ten sonra farkı açmaya başlıyordu. tabiri caizse mermi gibi kalkmaya başladı 125 cclik haline kıyasla. gerçi sonradan çalındı tadını çıkaramadık ama güzel olmuştu.
    amacın benim gibi uzun yolda yakıt düşürüp rahat yol almak ise sadece 63.5 yap. karbüratörde 125 cc kalsın. 200lük atarsan yakıt artar. 125 cc karbüratöre iyi bir ayarla arada egzos patlatır ancak yakıt uzun yolda düşüyor. ben 100 kmde 3.5 4 litre yakıyordum uzun yolda, 200cc yapınca 2 2.5 arası yakmaya başladı.
    peki bu işlemleri benim mondial 150 mash a yapma imkanım varmı ? dişli küçültme yerine(bizde olmadığı için) bagaları ağırlaştırır ve kayış alırım(babam rulman,kayış ve keçe satıyor o kısım kolay).

    mondial'in sitesinde Silindir Çapı ve Strok (mm) : 57.40x57.80 yazıyor bunlarla ne gibi oynama yaparak daha rahat hareket ederim.uzun yolda 80 km sabit hızla gitmekten sıkıldım.100 km hızla gitmek istiyorum artık(90 a bile razıyım).Hatta olur derseniz silindir pistonu artık ne gerekiyorsa 0 alır torna işlemlerini onların üzerinde yaptırabilriim.Eğer oluyorsa bana biraz açıklama yaparmısınız mesela tornacıya gittim adama ne diyeceğim ?
    Sür gari

  12. #12
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Ygk hangi motora yaptin bunu .ben breton alcm ilerde yaptirsam iyi olurmu?

  13. #13
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    İki ayrı motor bloğu kullanma fikri bayağıdır bende de var... Hurdacıları dolaştım ve uygun bir 250 cc'lik iki zamanlı MZ motor ve arka teker (zincirler ters tarafta) uydurarak kullanmayı düşünüyorum. Bence böylesi çok daha uygun fiyata gelecek... Vitesle oynamaya kalkarsan işin içinden çıkamazsın diye tahmin ediyorum... Galiba sen bir Antep'e kadar gideceksin...
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  14. #14

    Üyelik
    03 Ağustos 2010
    Şehir
    Erzincan
    Motosikleti
    125MG - 200NS - 400UG
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman 125 cc'yi 250 cc yapmış olmuyorsun motor ve vites kutusu değiştirmiş oluyorsun. Ne sonuç vereceği belli olmayan diğer yöntemden çok daha garantili bir yöntem. Zaten modifiye etsen, muhtemelen daha çok yakan, deli gibi titreşimli ve ömrü kısa bir motorun olacak. Motor değişince zincir ve frenlerin de değişmesi gerekecek, frenler değişince kaymadan durabilmen için lastik kalınlıkları da bence değişmeli. Yalnız bu satın alacağın motorun performansının da ne olduğu da pek belli değil gibi.


    Not : 5 vites bir şanzımanın adam gibi mühendislik çalışması yapılmadan, kesip biçmeyle, tornalamayla, parça uydurmalarla 6 vites olması mümkün değildir.
    Evet, aynen öyle. Motor, vites kutusu şanzıman vs. herşey değişecek. Konudada belirttim. Komle 2. bir blok olacak. Üzerindeki 5 vites şanzımanı ellemeyeceğim. Söylediğim gibi sıfır olarak toplanacak. Kalın lastik meselesinide düşünüyorum.

    Alıntı TATLIHIZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyu takipteym
    İnşallah güzel sonuçlar alıp sizlere de yol gösteririz.

    Alıntı Tolga Can adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    125 cc seyhan'a 150cc motor takan bir arkadaşım var. Motoru her zaman şişiyor. Tamirhaneden çıkmaz oldu. Harcanan paraya, girilen strese değmez diyorum.
    Ucuza mal etmesini bilen, işin ustası kişileri biliyorsan o ayrı, kendini bu işte uzman zannedip her gelişinde senden para koparmak isteyen ustaya denk gelmezsin umarım.
    Blok komple değişeceği için birbiri ile uyumsuzluk yaratan parçalar olmayacak. Bu yüzden sıkıntı yok. Fren vs. elden geçmesi lazım tabi. Ön disk zaten gayet yeterli. Arka kampana da motor freni destekli olursa göstergedeki 120-125 kmh deyken rahatça yavaşlayıp durabiliyorum. (gerçek hızım 115-120 dir heralde. bi ara GPS ile ölçmüştüm)

    Alıntı ygk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zamanında bende aynı şekilde düşündüm. ancak malesef olmuyor;
    200 cc 6 vites bir motor bloğunu internetten 200$ a buldum ve gümrükte alırken para ödeme şeklidne anlaştım mersinde limana yanaşacaktı gemi ordan alacaktım. 200$ o zaman 350 tl yapıyordu ve vergilerle birlikte kargo parası şu bu derken 1.200 tl istediler benden..

    ancak şu şekilde olabilir; son hızı fazla önemsemeyip son süratte gitmeyeceksen daha önce yapmıştım 125 ccye 63.5 yapıp tornada fazlalıkları aldırarak takabilirsin. üstüne basarak söylüyorum eğer son hızda gidersen supaplar yetersiz kalır ve motor kitler, şişer, abuk sabuk söner performans düşer felan.

    ben üstündeki orjinal dişlilerle rodaj bitirdim, daha sonra dişlilerle oynadık. son hızı hiç denenmemiştim eskisinde ama 110 gördüğünü biliyordum, ona dayanarak 3 diş küçülttük arkadan ön dişli ne alemde bilmiyorum son hızı bir kere deneme amaçlı bastık ve 140 gördük.
    o günden sonra hiçbir zaman 140a çıkmadım, sürekli uzun yol yaptığımdann büyütmüştüm, ve şehir dışında 100e kitleyip rahat yol alabiliyordum.
    performans olarakta tvs apache ile kalkıyordu, 70ten sonra farkı açmaya başlıyordu. tabiri caizse mermi gibi kalkmaya başladı 125 cclik haline kıyasla. gerçi sonradan çalındı tadını çıkaramadık ama güzel olmuştu.
    amacın benim gibi uzun yolda yakıt düşürüp rahat yol almak ise sadece 63.5 yap. karbüratörde 125 cc kalsın. 200lük atarsan yakıt artar. 125 cc karbüratöre iyi bir ayarla arada egzos patlatır ancak yakıt uzun yolda düşüyor. ben 100 kmde 3.5 4 litre yakıyordum uzun yolda, 200cc yapınca 2 2.5 arası yakmaya başladı.
    Yurtdışından getirmeye artık gerek kalmadı. Bütün parçalar antepte peynir ekmek gibi satılıyormuş. Adım başı 200-250 cc motorlar varmış. Benim amacım çok yüksek cc ve yarış değil. Eski parçaları torna vs işlemlerden geçirmek istemiyorum. Eksiksiz çalışan iki blok olacak elimde. Motor, şanzıman, balata, bujiden tutunda herşeyi ile. Sadece benzin depoları ortak olacak

    Alıntı Emodog adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki bu işlemleri benim mondial 150 mash a yapma imkanım varmı ? dişli küçültme yerine(bizde olmadığı için) bagaları ağırlaştırır ve kayış alırım(babam rulman,kayış ve keçe satıyor o kısım kolay).

    mondial'in sitesinde Silindir Çapı ve Strok (mm) : 57.40x57.80 yazıyor bunlarla ne gibi oynama yaparak daha rahat hareket ederim.uzun yolda 80 km sabit hızla gitmekten sıkıldım.100 km hızla gitmek istiyorum artık(90 a bile razıyım).Hatta olur derseniz silindir pistonu artık ne gerekiyorsa 0 alır torna işlemlerini onların üzerinde yaptırabilriim.Eğer oluyorsa bana biraz açıklama yaparmısınız mesela tornacıya gittim adama ne diyeceğim ?
    Sadece silindir büyütme sıkıntı yaratabiliyor. Çok fazla sıkıştırmassan motoru bir sıkıntı olmaz ama yüksek devirlere çıkmadan aklına diğer 150 lik orjinal parçaların yetersiz gelebileceğini getir.

    Alıntı TATLIHIZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ygk hangi motora yaptin bunu .ben breton alcm ilerde yaptirsam iyi olurmu?
    Sıfır motora yapmak pek mantıklı değil. Eğer ilk vitesli motorunca önce bir alış. Benim gibi 1-2 sezon kullan. Sonra bakarsın çaresine.

    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İki ayrı motor bloğu kullanma fikri bayağıdır bende de var... Hurdacıları dolaştım ve uygun bir 250 cc'lik iki zamanlı MZ motor ve arka teker (zincirler ters tarafta) uydurarak kullanmayı düşünüyorum. Bence böylesi çok daha uygun fiyata gelecek... Vitesle oynamaya kalkarsan işin içinden çıkamazsın diye tahmin ediyorum... Galiba sen bir Antep'e kadar gideceksin...
    Galiba Antep'e gideceğim. Öyle görünüyor. İyi bir usta bulmak nasip olursa... Benim motorun tipindeki motorlar (cg tipi) için antepte her türlü parça bolca varmış. Çok pahalıya gelmez. Sadece 6 viteslik yeni şanzıman biraz zor bulunur heralde.

  15. #15
    Emodog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    SUZUKİ DL-1000 V-STROM
    Alıntı serkan_emp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet, aynen öyle. Motor, vites kutusu şanzıman vs. herşey değişecek. Konudada belirttim. Komle 2. bir blok olacak. Üzerindeki 5 vites şanzımanı ellemeyeceğim. Söylediğim gibi sıfır olarak toplanacak. Kalın lastik meselesinide düşünüyorum.


    İnşallah güzel sonuçlar alıp sizlere de yol gösteririz.


    Blok komple değişeceği için birbiri ile uyumsuzluk yaratan parçalar olmayacak. Bu yüzden sıkıntı yok. Fren vs. elden geçmesi lazım tabi. Ön disk zaten gayet yeterli. Arka kampana da motor freni destekli olursa göstergedeki 120-125 kmh deyken rahatça yavaşlayıp durabiliyorum. (gerçek hızım 115-120 dir heralde. bi ara GPS ile ölçmüştüm)


    Yurtdışından getirmeye artık gerek kalmadı. Bütün parçalar antepte peynir ekmek gibi satılıyormuş. Adım başı 200-250 cc motorlar varmış. Benim amacım çok yüksek cc ve yarış değil. Eski parçaları torna vs işlemlerden geçirmek istemiyorum. Eksiksiz çalışan iki blok olacak elimde. Motor, şanzıman, balata, bujiden tutunda herşeyi ile. Sadece benzin depoları ortak olacak


    Sadece silindir büyütme sıkıntı yaratabiliyor. Çok fazla sıkıştırmassan motoru bir sıkıntı olmaz ama yüksek devirlere çıkmadan aklına diğer 150 lik orjinal parçaların yetersiz gelebileceğini getir.


    Sıfır motora yapmak pek mantıklı değil. Eğer ilk vitesli motorunca önce bir alış. Benim gibi 1-2 sezon kullan. Sonra bakarsın çaresine.


    Galiba Antep'e gideceğim. Öyle görünüyor. İyi bir usta bulmak nasip olursa... Benim motorun tipindeki motorlar (cg tipi) için antepte her türlü parça bolca varmış. Çok pahalıya gelmez. Sadece 6 viteslik yeni şanzıman biraz zor bulunur heralde.
    peki benim motor için böyle hazır motorlar varmıdır ?
    Sür gari

  16. #16

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    Alıntı Emodog adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki bu işlemleri benim mondial 150 mash a yapma imkanım varmı ? dişli küçültme yerine(bizde olmadığı için) bagaları ağırlaştırır ve kayış alırım(babam rulman,kayış ve keçe satıyor o kısım kolay).

    mondial'in sitesinde Silindir Çapı ve Strok (mm) : 57.40x57.80 yazıyor bunlarla ne gibi oynama yaparak daha rahat hareket ederim.uzun yolda 80 km sabit hızla gitmekten sıkıldım.100 km hızla gitmek istiyorum artık(90 a bile razıyım).Hatta olur derseniz silindir pistonu artık ne gerekiyorsa 0 alır torna işlemlerini onların üzerinde yaptırabilriim.Eğer oluyorsa bana biraz açıklama yaparmısınız mesela tornacıya gittim adama ne diyeceğim ?
    yaparsınız. siz kendi çapanızla değil bir usta ile yaparsanız çok daha iyi sonuçlar alırsınız. silindir olarak 150 mash a 180 lik kitler uyuyor diye biliyorum, daha üstü için yağ pompasının da değişmesi lazım ve supaplar kaldırmaz.
    kayı içinde ağırlaştırmakta çözüm daha küçük ya da büyük varyatörde takabilirsiniz.

  17. #17
    Emodog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    SUZUKİ DL-1000 V-STROM
    Alıntı ygk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaparsınız. siz kendi çapanızla değil bir usta ile yaparsanız çok daha iyi sonuçlar alırsınız. silindir olarak 150 mash a 180 lik kitler uyuyor diye biliyorum, daha üstü için yağ pompasının da değişmesi lazım ve supaplar kaldırmaz.
    kayı içinde ağırlaştırmakta çözüm daha küçük ya da büyük varyatörde takabilirsiniz.
    peki bu 180 cc lik kitleri nereden temin edebilirim ? bilginiz varmıdır acaba
    Sür gari

  18. #18

    Üyelik
    03 Ağustos 2010
    Şehir
    Erzincan
    Motosikleti
    125MG - 200NS - 400UG
    arkadaşlar özel sorularınızı özel mesaj veya yeni konuda sorun lütfen...

  19. #19
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    arkadaşlar konu ölmesin güncel kalsın takipdeyiz
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  20. #20
    c90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2009
    Şehir
    salihli
    Motosikleti
    CBR 500R 2014 HONDA
    ne gereği var
    sat cbr 250 al yeter
    boşa uğraşma
    KASKINI TAK ki DOSTLUĞUMUZ UZUN OLSUN
    Taşları Bağlamışlar , Köpekler Serbest
    Eşkiya Düze İnmiş , Yiğitler Derdest


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)