Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

El marşı problemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Temmuz 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    125 Zn
    Arkadaşlar merhaba,

    Benzer konuları araştırdım fakat,tatmin edici bir cevap alamadığımdan yeni konu açıyorum.

    Mondial 125 zn scooter kullanmaktayım.
    Motorumun el marşı durduk yerde çalışmamaya başladı..Ayak marşıyla çalıştırabiliyorum.Fakat el marşıyla çalıştırmak istediğimde ciuvvv tarzında derinlerden güçsüz bir ses gelmekte.

    Aküye baktım,problem yok.Benzinim var.1000 kmde bir yağ ve hava filtresi değiştiririm fakat buji anahtarım olmadığı için yaklaşık 4000km kadardır aynı buji ile kullanmaktayım.
    Öncelikli sorum problem bujiden mi kaynaklanır yoksa marş kömürleri mi bitmiştir?
    Bu marş kömürlerini Ankara'da nereden temin edebilirim?Kendim değiştirme imkanım nedir?Parasında değilim fakat ülkemizdeki bisikletçi bozması ustalara motoru emanet edip bir daha dikiş tutmamasından korkmaktayım.

    Yardımlarınızı bekliyorum,teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Öncelikle tam dolu bir aküyü (takılı olan ve ya başka bir akü) marş motoruna direk bağlamalısın. O zaman kömürlerin bitik olup olmadığını anlayabilirsin. Yine o benzer sesi yapıyorsa marş motorunu açıp kömürleri çıkaracaksın. Kömürler fazla sert değildir, büyük bi tane alıp küçültebilirsin ve Ankarada çok rahat bulursun. (İskitler ya da Ostim) Youtube'da güzel videolar var, dur bulayım ekleyeyim prensip aynı prensip...

    Marş motorunu güzelce temizleyip, elektrik yalıtımını yaparsan sorunsuz kullanırsın. Kolay gelsin
    dockerengin, canki585858 ve Uffie bunu beğendiler.
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  3. #3
    scaner35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2013
    Şehir
    Thyeira
    Motosikleti
    cross 150
    Aynı sorunu motorum da yaşadım. Çalıştırma butonunun bulunduğu bölümü açtım içerisindeki yayın oksitlenme yaptığını gördüm ( Yay butona bastığımızda iki kontak arasını kısa devre yaparak marş motoruna bağlı röleyi enerji veriyor, Ve marş motoru çalışıyor. Buradaki yayın oksitli olması marş motorunun rölesini tam olarak enerji veremiyor, marş motoru çalışmıyor veya kesikli çalışıyor bundan dolayı motosiklet çalışmıyor. ) temizledim şu anda sorun yok. Ayriyeten motorumun marş motoru ve akü durumu iyi.

  4. #4

    Üyelik
    06 Temmuz 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    125 Zn
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle tam dolu bir aküyü (takılı olan ve ya başka bir akü) marş motoruna direk bağlamalısın. O zaman kömürlerin bitik olup olmadığını anlayabilirsin. Yine o benzer sesi yapıyorsa marş motorunu açıp kömürleri çıkaracaksın. Kömürler fazla sert değildir, büyük bi tane alıp küçültebilirsin ve Ankarada çok rahat bulursun. (İskitler ya da Ostim) Youtube'da güzel videolar var, dur bulayım ekleyeyim prensip aynı prensip...

    http://www.youtube.com/watch?v=9EHQJDhxZc0 Marş motorunu güzelce temizleyip, elektrik yalıtımını yaparsan sorunsuz kullanırsın. Kolay gelsin

    Öncelikle teşekkürler,
    Dün ayak marşı ile epey uğraşmama rağmen motor çalışmadı..Normalde ayak marşı ile çalışıyordu..Böyle olunca problem bujiden olabilir mi diye düşündüm.
    Ayrıca aküyü direkt olarak marş motoruna nasıl bağlıyoruz?Açıkcası motorumun bakımlarını kendim yapıyor olsamda bu tarz komplike bir işe hiç girişmemiştim.Nasıl yapmalı,söküp takarken nelere dikkat edilmeli?
    Ayrıca bir soru daha sorayım bu marş motoru normalde selenin altında oluyor değil mi?.Ön karenajın içinde olmaması lazım diye düşündüm?

  5. #5
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    bujiden olamaz çünkü ayak marşı ile çalışıyor demişssin vede kullanıyorsun motoru bujide olsa hiç tık olmaz
    akünün kutup başları sıkı sıkıya vidalımı önce ona bak çünkü benim başıma geldi bir usta marş motorunu değiştirecez dedi öteki ustaya gittim kutup başını sıktı mootr düzeldi
    yok oda değilse marş dümesinin oraları kurcala oksitlenme falan varmı
    oda değilse marş kömürleridir.

  6. #6
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Bujiyi bulunca marş motorunu da bulursun. Marş motorunun herhangi bir yerine eksi ucu bağlayıp, + ucu marş motoru üzerindeki vidaya değdiriyorsun. 5 snden fazla tutmamak lazım bolca kıvılcım atacaktır. Eğer bu şekilde güzel çalışıyorsa Marş düğmesi ve diğer bağlantıları kontrol edersin, sorun onlardadır. Bende de bir kısadevre var ve aküyü bitiriyor, marş motoru dönmesine rağmen çalıştırmıyor. Havanın güzel olduğu bir gün komple söküp girişeceğim. Scooterlar, dar alanda kısa paşlaşmalar... Yerler dar ve çalışmak zor. Selenin altında alt taraflarda bir yerdedir. Ayrıca bujide problem varsa marş motorunda bir sorun yoktur. Basa basa aküyü bitirmişsindir. Önce bujiyi söküp ateşleme olup olmadığını kontrol et, sonra karbüratörden benzin gelip gelmediğini, onlarda sorun yoksa o zaman marş motoruna bakarsın. Kolay gelsin
    The man who knows everything chooses to know nothing...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)