Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Marş motorunu bağlayacağım, Yardım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Konjektör sağlam olması lazım, aküsüz de çalışıyor motor. 3 ay kadar kullanmıştım o şekilde. Resimdeki evet araba için ama sigortanın yeri marş düğmesinden hemen önce. Akım çeken kabloda ek yapmamak lazım diye eski bi motorcu abimizden öğrenmiştim. İlker de aynısını demişti. Ben bu şekilde kullanacağım bakalım. Ama sen haksızsın demiyorum, dediğin gibi de olabilir. Herhangi bir kısadevre anında, bu resimdeki gibi marş düğmesinden hemen önce bağlanan sigortanın da devreye dahil olduğunu ve atacağını düşünüyorum. O sigorta atınca röleye giden elektrik kesilecek ve ana kablodan geçen akımda kesilecektir.?? Dur bakalım bu şekilde bir verimli çalışsın da hele... ;)
    The man who knows everything chooses to know nothing...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    hadi kolay gelsin inşallah şu sigortayı halledersin

  3. #23
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Sağolasın... Artık yarına kalsın biraz da... Haydi iyi geceler
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  4. #24
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    iyi geceler

  5. #25
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Mert dediğin gibi ya konjektör iyi şarj etmiyor ya da sargılarda sorun var... Bugün maalesef 30 km dip gaz, yol sonrası akünün şarj tutmamış olduğunu gördüm. Yine canım sıkıldı tabii ki... 9 ayda akü eskimez... Şarj ediyor ama çok çok yavaş. Ben aküyü pek kullanmadığım için farketmemişim. Bizim marş düğmesini kullanma hayalleri yine suya düştü. Neyse ayak marşına devam, şarj yettikçe, motor sıcakken arada kullanırım. Şu zincir ve lastikleri de değiştireyim artık bu motoru hiç ellemeyeceğim uzun bir süre...
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  6. #26
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    aslında 10tl lik klasik multimetre alsan çok iyi olur konjektörü vs her şeyi anlarsan iiçn rahat eder mesela benim motorda akü tam olsun 6 7 uzun möarşta zayıflıyor akü ama konjektör motor 5000 devirdeyken genelde böyle çoğu motorda 114watt güç tüketi buda neredeyse 8-9 ampere denk geliyor 2 amperi motorun çalışması için gerekli olsa 30 dakkada motor kullansan 5000 devirde akünün yarısı doluyor.Eğer alırsanda multimetre multimetrenin + - uçlarının akünün + - kutbuna takarsın multimetre 20volt kademesine getirirsin rölanti 13 volt gibi bir değer verirse gaz verince de bu 14.5 u falan geçmiyorsa sağlamdır konjektör

  7. #27
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Alayım bir ölçü aleti hakkaten lazım, özellikle eski motorlarda... Ya var ya onu al, bunu al, motoru aldığımdan bu yana 350 tl harcamışım, eksik bitmiyor... Yine de ucuz tabii, ustaya götürseydim çok daha pahalıya gelecekti. ;) Aslında sonradan aklıma geldi, aldığım marş düğmesi yerine tam oturmamıştı, vidaları sıkıp biraz zorlamıştım. Gidona yalıtım için kauçuk bant sarmıştım ama onu ezip kısa devre yapıyor olabilir. Çünkü marşa bastığımda hem motor çok zor dönüyor, hem de hafiften bir kısa devre var gibi. Aküyü güzelce şarj edeyim, sonra düğmeyi dışarı alacağım denemek için. Marş düğmesinden röleye giden kabloları da değiştirmemiştim, mevcut olanları kullanmıştım. Tedbir için onları da değiştireceğim. Hala da düzelmezse marş motorunun kömürleri sizlere ömür olmuştur. Ama onu değiştirmek için de komple motor açılacak galiba... Aman iyice yoruldum, ayak marşı yetsin bari...
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  8. #28
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Marş motoru kullandıkça açılıyor, havaların biraz da ısınmasıyla sabahları tek seferde zorlanmadan çalışmaya başladı. Akünün şarj tutması biraz yavaş ama düğmede kısa devre olup olmadığını kontrol ettikten sonra daha iyi şarj tutuyor. Hala bir yerlerde zaman zaman bir kaçak oluyor galiba ama bakalım ölçü aleti bulup bu sorundan da kurtulacağım inşallah... Desteklerini esirgemeyen tüm arkadaşlara çok teşekkürler...
    thepope bunu beğendi.
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  9. #29

    Üyelik
    06 Temmuz 2016
    Merhabalar, biliyorum Konu Başlığı Uzun Zaman Önce Açılmış. Aynı Sorundan Bende Muzdaribim Marş Rölesinin Üzerindeki Anahtar Başlı Kutupları Temas Ettirdiğimde Marş Alıyor Motor Çalışıyor, @Teo23 Arkadaşın Yaptığı Şekilde Tesisat Çekmek İstiyorum ama Yukarıdaki Fotograflar Kaynaklardan Silinmiş Bu Yüzden Göremiyorum Araştırmama Rağmen Tek Yolu Buraya Yazmakta Buluyorum. Forumda Aktif Olanlardan Bu konu Hakkında Yardım İstiyorum. Hayırlı Bayramlar.

  10. #30

    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Kanuni. racer 200
    Kardeş marşın yavaş donmesi yeterli akimi cekememesindendir.
    Akunun zayigliği ayri bi konu
    Mars motoruna ve akü kutuplarina giden kablo kesinlikle zayif olmamali. Ben 6mm kablo kullanmistim ciğerli birşey. Bina girislerine ana sigortalarda kullaniliyor.
    Ondan once yemiyordu sonrasinda cok rahat mars aldi
    Motoru ayakla calistirip 20 km felan git gel bak bakalim akude saej sikintisi varmi diye eğer yoksa kablolarini da salam yap birkac zaman daha akuyle calistirma sarj etsin

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:37 ----------

    Thepope arkadas tam dogru soyleyememis
    Akün saglamsa multimetre ayni degeri gosterir cunku akuden devre tamamlanir oradan anlayamazsin. En iyi yontemi.
    Akuye gelen + ya -multimetrenin +sini -sini de- akünün - sine baglamak eger dc20 v da gosterge yukseliyorsa yani pozitif bir deger gosteriyorsa konjektor aküyü şarj ediyor. Ama -bir deger gosteriyorsa akuden motora enerji gittiğini gosterir buda şarj etmediği anlamindadir.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler