- Katılım
- 24 Ocak 2010
- Mesajlar
- 166
- Konu Yazar
- #1
Elyapımı Motoruma Elektronik Ateşleme + Şarj Dinamosu Yapmak İstiyorum,Yardımlarınız<
Merhabalar herkese öncelikle..
Bir projem var,:bounce: Kendim 2zamanlı Teksilindirli bir içtenyanmalı motor yapacağım..
ale: Bu minyatür bir şey olacak
Ortalama Toplam Boyu:10-15cm gibi.. Yalnız bir sorunum var, o da: ateşleme sistemi..
Kısaca şöyle söyleyeyim, ateşleme; kranka bağlı bir mıknatıs ve Reed Anahtar kullanarak tetiklenecek ve kendi yapımım bir bujiye kıvılcım gönderecek. Bujim, döküm krom-kobalttan ve tırnak aralığı ortalama 2mm kadar olacak. Ve mümkün olduğu kadar düşük bir DOĞRU AKIM kaynağı kullanmam gerekiyor.:wiinkk: Ör:2 adet kalem pil gibi..
Ya da mümkünse,, !!ki bu daha öncelikli!!: bir şarj dinamosu yaparak 6V'luk aküyle(ufak siyah olur ya) beraber olması..
Bu 2 konuda sizlerden yardım istemekteyim.:rendeer: Yani hiç olmazsa ya mümkün olduğunca düşük miktarda pille yapılmış bir ateşleme devresi, ya da (DAHA ÖNCELİKLİ) mümkün mertebe EN KÜÇÜK, minyatür bir şarj dinamosuna bağlı akü ile kombine bir ateşleme devresi. Ki bu ateşleme devresi reed anahtarla manyetik olarak tetiklenecek. Platin mekanizması yerleştiremiyorum çünkü alan çok kısıtlı. En uygunu Reed anahtar gibi geldi bana.. Ama daha iyi önerileriniz var ise açığım..:silent:
Bu motorumun şeması.:queen: Reed anahtar yani kontaklama mekanizması kartelin sağındaki ufak ayrılmış alana yerleşecek. Bu alan Yaklaşık 3-4cm çapında ufak bir daire..
En kısa zamanda tamamlamam gerektğinden yardımlarınızı acilen beklemekteyim, şarj dinamolu olursa çok daha iyi olur,,, yardım edene de etmeyene de Teşekkürlerim ve Saygılarımla..
:rendeer: :rendeer: :rendeer:
Merhabalar herkese öncelikle..
Bir projem var,:bounce: Kendim 2zamanlı Teksilindirli bir içtenyanmalı motor yapacağım..
Kısaca şöyle söyleyeyim, ateşleme; kranka bağlı bir mıknatıs ve Reed Anahtar kullanarak tetiklenecek ve kendi yapımım bir bujiye kıvılcım gönderecek. Bujim, döküm krom-kobalttan ve tırnak aralığı ortalama 2mm kadar olacak. Ve mümkün olduğu kadar düşük bir DOĞRU AKIM kaynağı kullanmam gerekiyor.:wiinkk: Ör:2 adet kalem pil gibi..
Ya da mümkünse,, !!ki bu daha öncelikli!!: bir şarj dinamosu yaparak 6V'luk aküyle(ufak siyah olur ya) beraber olması..
Bu 2 konuda sizlerden yardım istemekteyim.:rendeer: Yani hiç olmazsa ya mümkün olduğunca düşük miktarda pille yapılmış bir ateşleme devresi, ya da (DAHA ÖNCELİKLİ) mümkün mertebe EN KÜÇÜK, minyatür bir şarj dinamosuna bağlı akü ile kombine bir ateşleme devresi. Ki bu ateşleme devresi reed anahtarla manyetik olarak tetiklenecek. Platin mekanizması yerleştiremiyorum çünkü alan çok kısıtlı. En uygunu Reed anahtar gibi geldi bana.. Ama daha iyi önerileriniz var ise açığım..:silent:
Bu motorumun şeması.:queen: Reed anahtar yani kontaklama mekanizması kartelin sağındaki ufak ayrılmış alana yerleşecek. Bu alan Yaklaşık 3-4cm çapında ufak bir daire..
En kısa zamanda tamamlamam gerektğinden yardımlarınızı acilen beklemekteyim, şarj dinamolu olursa çok daha iyi olur,,, yardım edene de etmeyene de Teşekkürlerim ve Saygılarımla..