Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
5. sayfa BirinciBirinci ... 34567 ... SonuncuSonuncu

Efsanevi Problem Bir Motor Neden 7500de Çakılır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #81

    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    Uşak
    Ne sorunmuş arkadaş meraktan çatlıyorum şu an. Umarım sorunun hallolur ya


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı saturn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne sorunmuş arkadaş meraktan çatlıyorum şu an. Umarım sorunun hallolur ya
    Ben kaç aydır çatlıyorum birde beni düşün Mecbur beklemede kalıcam bir süre. İnşallah başarıcaz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:19 ----------

    Alıntı FatihC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    avans ayarından olabilirmi?
    Yok kardeşim avans ayarı düzgün

  3. #83

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Arkadaşlar yabancı bir forumda anlamadığım ingilizce bir cümle var; Zamanlamayı kontrol ettinmi diye sordu ; bende crankshaft sensörümü kastediyorsun diye sordum karşılığında;

    "It's a visual check. You have remove the crankshaft sensor cover and the valve cover. Then position the crankshaft so cylinders 1 and 4 are at TDC, then visually check the position of the marks on the camshaft gears to make sure they're in the proper position. One is pretty easily visible, the other requires a mirror to see, and it's rather annoying. While you're this far dug into the engine I'd suggest just going ahead and checking your valve clearances and checking the compression on the cylinders afterwards.

    The process is much better described in the service manual, available here for download:"Burada da manualin adresini vermiş."

  4. #84
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    gugıl amca bu şekilde çeviriyor :



    "Görsel bir çek. Siz krank mili sensörü kapağı ve supap kapağını çıkarın oylandı. Ardından silindir 1 ve 4 TDC de böylece krank mili pozisyon, daha sonra görsel onlar emin olmak için eksantrik mili dişlileri üzerindeki işaretleri konumunu kontroluygun pozisyon. One, oldukça kolay görünür diğer bir ayna görmek için gerektirir ve oldukça rahatsız edici. Eğer bu kadar motorun içine kazılmış görürken ben sadece önde gidiyor ve valf açıklığını kontrol ve üzerindeki sıkıştırma kontrol öneririm Daha sonra silindirler.

    Süreci çok daha iyi indirmek için buraya kullanılabilir servis kılavuzu açıklanmıştır: "BURADA da manualin adresini vermis."

  5. #85

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gugıl amca bu şekilde çeviriyor :



    "Görsel bir çek. Siz krank mili sensörü kapağı ve supap kapağını çıkarın oylandı. Ardından silindir 1 ve 4 TDC de böylece krank mili pozisyon, daha sonra görsel onlar emin olmak için eksantrik mili dişlileri üzerindeki işaretleri konumunu kontroluygun pozisyon. One, oldukça kolay görünür diğer bir ayna görmek için gerektirir ve oldukça rahatsız edici. Eğer bu kadar motorun içine kazılmış görürken ben sadece önde gidiyor ve valf açıklığını kontrol ve üzerindeki sıkıştırma kontrol öneririm Daha sonra silindirler.

    Süreci çok daha iyi indirmek için buraya kullanılabilir servis kılavuzu açıklanmıştır: "BURADA da manualin adresini vermis."
    Hocam ince bir konu konuşuyoruz , yapay zeka ile ancak bu kadar çeviri olurdu.Tam ne demek istediği önemli google translate elbetteki senelerdir internette olan biri olarak aklıma gelen birşeydi. Yoksa ben az ingilizcem ile bundan daha anlamlı birşeyler ortaya çıkarırım."Görsel bir çek" ile rezalet başlıyor zaten.Dışarıdan/görsel yani bir işlem yapmadan kontrolden bahsediyor krank mili sensörü kapağını çıkarın ve eksantrik dişlisinden pozisyonuna bakın gibisinden birşeyler söylüyor ve bunu kitapçıktan kontrol ederek yapmamız söylüyor anladığım kadarıyla.Devamını anlamadım.Neyse boşverelim translate konusunu.

  6. #86
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Ustama sordum. Bir şekilde İzmir e gelirse çözebileceğini söyledi fakat 1 günlük iş olmadığınıda ekledi. Aklında bulunsun yolun düşerse eğer
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  7. #87

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı viper17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ustama sordum. Bir şekilde İzmir e gelirse çözebileceğini söyledi fakat 1 günlük iş olmadığınıda ekledi. Aklında bulunsun yolun düşerse eğer
    Eyvallah üstad , sizden ,ustalardan , tüm motosiklet platformlarındaki üyelerden , yurtdışındaki motor tutkunlardan aldığım bilgilerle Allah'ın izniyle hiçbir yere göndermeden çözücez.
    Şunu anladım , hiçbir usta motora sizin özendiğiniz kadar özenmiyor.O yüzden hiçbir yere göndermeyi düşünmüyorum.Şayet defalarca gönderdik süreci takip ettiyseniz iyi bilirsiniz.Ve bu süreç ben dahil birçok kişiye tecrübe olacak , kullandığımız motor hakkında kesinlikle bilgi sahibi olmamız gerektiğininde herkes farkına varacak.Sorunu çözersek eğer ; şaşırtıcı şeyler ortaya çıkıcak ustalar arızayı nerede aradı ve arıza nerede çıktı gibi yapılan birçok yanlışları burada tek tek yazacam.Hayırlısı.

  8. #88
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Bu bir görsel kontroldür. Krankşaft ve valf kapağını açmalısın. Daha sonra crankshaftı 1. ve 4. silindirler TDC konumunda (top dead centre) olacak şekilde ayarla, daha sonra gözle eksantirik mili dişlisindeki işaretleri kontrol ederek doğru konumda olduğundan emin ol. İşaretlerden birisi kolayca görülebilir fakat diğerini görmek için bir ayna gerekiyor ve bu biraz can sıkabiliyor. Bu kadar motorun içine girmişken sana önce subap ayarlarını daha sonra silindirlerin üzerindeki sıkıştırmayı kontrol etmeni öneriririm.

    Bu işlemler servis kitapçığında daha iyi açıklanmıştır, buradan indirebilirsin.....

    Umarım doğru çevirmişimdir.
    Bilge değil sadece ahmaklar her şeyi bilir.

  9. #89

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı Arda_Karaca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu bir görsel kontroldür. Krankşaft ve valf kapağını açmalısın. Daha sonra crankshaftı 1. ve 4. silindirler TDC konumunda (top dead centre) olacak şekilde ayarla, daha sonra gözle eksantirik mili dişlisindeki işaretleri kontrol ederek doğru konumda olduğundan emin ol. İşaretlerden birisi kolayca görülebilir fakat diğerini görmek için bir ayna gerekiyor ve bu biraz can sıkabiliyor. Bu kadar motorun içine girmişken sana önce subap ayarlarını daha sonra silindirlerin üzerindeki sıkıştırmayı kontrol etmeni öneriririm.

    Bu işlemler servis kitapçığında daha iyi açıklanmıştır, buradan indirebilirsin.....

    Umarım doğru çevirmişimdir.
    Çok sağolasın üstad bence güzel bir çeviri oldu.Mantıklı yazılanlar.Eksantrik mili dişlisi ; sanırım crankshaft kapağının içindeki dişliden bahsediyor , doğru konumda olduğuna bakmam gerekiyor.Bunu kitapçıktan okumam gerek çünkü bilmiyorum.Ustalar buna baktımı bakmadımı bilmiyorum fakat zaten crankshaft sensörü değiştiricez o sırada bu konumada bakmam gerek.Bu arada o dişlinin üzerinde konumlar yazıyor ne anlama geldiğini bilmiyorum , kısaca anlatıcak biri varsa yardımcı olabilir şayet kitapçıktan da bakıcam zaten.

  10. #90
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Alıntı sysroot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eyvallah üstad , sizden ,ustalardan , tüm motosiklet platformlarındaki üyelerden , yurtdışındaki motor tutkunlardan aldığım bilgilerle Allah'ın izniyle hiçbir yere göndermeden çözücez.
    Şunu anladım , hiçbir usta motora sizin özendiğiniz kadar özenmiyor.O yüzden hiçbir yere göndermeyi düşünmüyorum.Şayet defalarca gönderdik süreci takip ettiyseniz iyi bilirsiniz.Ve bu süreç ben dahil birçok kişiye tecrübe olacak , kullandığımız motor hakkında kesinlikle bilgi sahibi olmamız gerektiğininde herkes farkına varacak.Sorunu çözersek eğer ; şaşırtıcı şeyler ortaya çıkıcak ustalar arızayı nerede aradı ve arıza nerede çıktı gibi yapılan birçok yanlışları burada tek tek yazacam.Hayırlısı.
    Videoyu izlettim ve değiştirdiğiniz parçaların listesini gösterdim. Tabikide herkes çözülmesini istiyor fakat kolay bir sorun değil bildiğiniz gibi.

    Bu ustanında diğerleri gibi adı usta değil. Bir çok zor sorunun üstesinden gelmiş, mv agusta, ducati vs motorlara bakan, sürpriz şeyleri çözebilen biri.

    Burda bahsi geçen ustamız http://www.motosiklet.net/forum/moto...-250cc-28.html

    Yinede çözemez iseniz bir düşünün derim. Saygılar
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  11. #91

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı viper17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Videoyu izlettim ve değiştirdiğiniz parçaların listesini gösterdim. Tabikide herkes çözülmesini istiyor fakat kolay bir sorun değil bildiğiniz gibi.

    Bu ustanında diğerleri gibi adı usta değil. Bir çok zor sorunun üstesinden gelmiş, mv agusta, ducati vs motorlara bakan, sürpriz şeyleri çözebilen biri.

    Burda bahsi geçen ustamız http://www.motosiklet.net/forum/moto...-250cc-28.html

    Yinede çözemez iseniz bir düşünün derim. Saygılar
    Sağolasın üstadım , tabiki aklımın bir ucunda dursun , neticede el elden üstündür , amansız hasta bir sürü doktora gider bir doktorda derman bulur.Kendimiz bir netice alamassak aklımın bir köşesinde bulunsun

  12. #92
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı sysroot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok sağolasın üstad bence güzel bir çeviri oldu.Mantıklı yazılanlar.Eksantrik mili dişlisi ; sanırım crankshaft kapağının içindeki dişliden bahsediyor , doğru konumda olduğuna bakmam gerekiyor.Bunu kitapçıktan okumam gerek çünkü bilmiyorum.Ustalar buna baktımı bakmadımı bilmiyorum fakat zaten crankshaft sensörü değiştiricez o sırada bu konumada bakmam gerek.Bu arada o dişlinin üzerinde konumlar yazıyor ne anlama geldiğini bilmiyorum , kısaca anlatıcak biri varsa yardımcı olabilir şayet kitapçıktan da bakıcam zaten.
    Sen dediğim şeye bir baktır...
    Sorunun çok basit geldi bana...
    Ustamın dediğine göre anlaşılması çok zor bir olaymış...
    Çöözülsün artık senin olay yahu ;)
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  13. #93

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen dediğim şeye bir baktır...
    Sorunun çok basit geldi bana...
    Ustamın dediğine göre anlaşılması çok zor bir olaymış...
    Çöözülsün artık senin olay yahu ;)
    Üstad bugün sıvı conta aldım , boş vaktim olduğunda krank sensörü kapağını açıp bu sensöre bakıcam pislik varmı diye.
    Senin dediğinide sıraya aldım aklımda araştırıcam iyice onuda.

  14. #94
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Bugün teknisyenle nihayet görüsebildim.
    Her teknisyen gibi görmeden bir sey söyleyemem cevabini verdi.
    Ben de,
    ben görmeden bir sürü soruya cevap veriyorum,senden sorunu çözmeni degil, nerelere bakmamiz gerektigini söylemeni istiyorum dedim.
    Hata kod numarasina bobin dedi ama bobini degistirdgimizi söyleyince o da gaz kolu dedi.
    Baska ne olabilir diye sordum.
    Söyledi ama ben Türkçeye nasil çevirecegim bilemedim.
    Simdi ben sana tarif edeyim sen insallah anlarsin.
    Bazi modellerde kayis, bazi modellerde zincir olarak bulunan bir nane var.
    Bu atesleme zamanini ayarlayan mile bagli bir nane.
    Courroie de distribution diyorlar burada
    bu yanlis takildiysa olabilirmis.
    Diger sebepleri de saydi ama saydiklari buraya yazan arkadaslarla ayni.
    Velhasil kelam benim anladigim nedenle ilgili bir sorun yasiyorsan, sonsuza kadar çözememe ihtimalin var haberin olsun.
    O serefsiz zincir çikarilip takilirken isaretlenmesi gerekiyor.
    Yapilmazsa bir sürü dert açiyor ve teknik imkan yoksa ancak deneme yanilma metoduyla sorun çözülebiliyor.
    Hadi hayirlisi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  15. #95
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    sanırım İlkay abi arabalardaki triger kayışından bahsediyor..motorun sentesinde olmayabileceğini söylüyor..
    tabi bu motosiklette bu kayış değil zincirdir.hata burada olabilir ,bir diş bile iş açar diyor...

    yanılıyormuyum abi???
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  16. #96
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün teknisyenle nihayet görüsebildim.
    Her teknisyen gibi görmeden bir sey söyleyemem cevabini verdi.
    Ben de,
    ben görmeden bir sürü soruya cevap veriyorum,senden sorunu çözmeni degil, nerelere bakmamiz gerektigini söylemeni istiyorum dedim.
    Hata kod numarasina bobin dedi ama bobini degistirdgimizi söyleyince o da gaz kolu dedi.
    Baska ne olabilir diye sordum.
    Söyledi ama ben Türkçeye nasil çevirecegim bilemedim.
    Simdi ben sana tarif edeyim sen insallah anlarsin.
    Bazi modellerde kayis, bazi modellerde zincir olarak bulunan bir nane var.
    Bu atesleme zamanini ayarlayan mile bagli bir nane.
    Courroie de distribution diyorlar burada
    bu yanlis takildiysa olabilirmis.
    Diger sebepleri de saydi ama saydiklari buraya yazan arkadaslarla ayni.
    Velhasil kelam benim anladigim nedenle ilgili bir sorun yasiyorsan, sonsuza kadar çözememe ihtimalin var haberin olsun.
    O serefsiz zincir çikarilip takilirken isaretlenmesi gerekiyor.
    Yapilmazsa bir sürü dert açiyor ve teknik imkan yoksa ancak deneme yanilma metoduyla sorun çözülebiliyor.
    Hadi hayirlisi.
    Benim ustam da ısrarla zincir diyor....
    Ama ya emme , ya da eksoz zinciri diyor..
    Sübap ayarları yapılırken bu zincirlerin sökülmesi gerekiyormuş...
    Çok dikkat edilmeden takılınca ya bir diş ileri ya da geri takılabiliyormuş...
    Motorda rölantide ya da gitmesinde problem teşkil etmiyormuş ama arkadaşın arızasını yapıyormuş...
    Söylediği şey 4 hamlelik iş....
    2 dişliden birini ya ileri ya da geri bir diş atlatarak halledebileceğini söyledi...
    DİPNOT : Videoyu da seyretmiş.... Daha doğrusu zorunlu olarak seyrettirdim
    sysroot bunu beğendi.
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  17. #97
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Samet yanilmiyorsun,
    Alpim kelim de ayni seyi söylüyor.
    Sanirim sorun burada.
    Tabi sendör hedehüdesini de yabana atmamak lazim.
    Bu elektronik isi bizi bozdu.
    Keske aye sag olsaydi.
    Simdi hizi gibi yetisir, tüm elektronik hede hûdeyi bize kitap gibi okurdu.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  18. #98
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Samet yanilmiyorsun,
    Alpim kelim de ayni seyi söylüyor.
    Sanirim sorun burada.
    Tabi sendör hedehüdesini de yabana atmamak lazim.
    Bu elektronik isi bizi bozdu.
    Keske aye sag olsaydi.
    Simdi hizi gibi yetisir, tüm elektronik hede hûdeyi bize kitap gibi okurdu.
    Ha bu zincir ateşleme zinciri değil... Sentesi bunlarda gözle mi bişeyle oluyormuş... Zincirle değilmiş...
    Emiş ve eksoz zamanlayıcı zincirmiş....
    Zamanı karıştırıyormuş

    Aynen dediğin gibi hassas işaretleyip takacakmışsın... Rölantide veya gazlamada sorun olmadığı için 1 diş kaçık olduğunu ısrarla savunuyor
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  19. #99
    Aykut009 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25
    İlkay Bey ve Alp Bey'in yazdıklarından sonra beni bi heyecan aldı. Sorunuz en yakın zamanda çözülmesini diliyorum.
    Namus davamız oldu sorun
    Heyecanlı bekleyişe devam =)
    sysroot bunu beğendi.

  20. #100
    blacklord - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2011
    Şehir
    Kapadokya
    Motosikleti
    YBR 125 2010
    valla saçma olacak ama benim YBR soğuk havada cikle kapalıyken calıstıgında gaz verdiğimde aynını yapıyor. Hatta gaz verince stop bile ediyor. Sorun motorun benzini yakamaması gibi birşey kesin. Büyük ihtimallede o devirde benzini yakamıyor. Tahminen Enjeksiyon veya ateşleme diyorum
    İnşallah sorunun çözülür.
    http://www.flashokey.com


    REKLAM ALANI
5. sayfa BirinciBirinci ... 34567 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)