elektrikçi arkadaşların dikkatine (konu aküler)
Reklamlar
-
21 Aralık 2012, 02:52
#41
Reklamlar
-
21 Aralık 2012, 05:51
#42
sakinseytan adlı üyeden alıntı
yani ben şimdi 12v7 amper bulunan motora 12v 16 amper akü takarsam motor gene aynı volumdemi marş motorunu döndürür:D yapma gözünü sevim ya.
bikere mantıgın üstüne cıkıyosun 24 volt takarsan kabloları yakarsın böle bişi mümkün deildir zaten kamyonmuki mümkün olsun.
ha pardon bide şu var sen 150 cc motordan bahsediyosan bişi diyemicem bende 600 620 1500 custom motorlar var onlarda cok denedim mekanigin yapısı sıcalık vs. herşey etkiler bahsi gecen konuyu.
evet tam dediğin gibi olur. Akünün amperi marş motorunun dönme hızına etki etmez. Düşük amperli akü çabuk biter, yavaşlar ona bir şey diyemem... Ben 125lik motorda 7 amper akü kullanıyorum ve hiçbir sorun yok...250cc'lik motor için 6 amper akü yetmez, bikaç kez marşa basman icap etse yolda kalırsın... 9 amper iyidir...
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:46 ----------
ferhatkars adlı üyeden alıntı
hazirandan beri bu şekilde kullanıyordum...üstündeki aküde 3 yıllık idi.. yeni değiştirdim aküyü...akünün şarj tutmaması ile farın devamlı açık kalmasının bir alakası oldugunu sanmıyorum... zaten motorum çalışmada hiç zorlanmıyor...şeytan kulagına kurşun marş düğmesine dokunur dokunmaz çalışıyor...
Farların sürekli açık olması şarj tutmayı yavaşlatır ve zayıflatır. Motordan motora değişiklik gösterebilir, farları sürekli açık olan motorlar var, şarj dinamosundaki sargılar onlarda ona göre ayarlanmıştır ve daha kuvvetli şarj eder, sorun yapmaz ama diğer şartlarda açık farla aküyü güzel şarj edemezsiniz. Hem akü çabuk ölür hem de verimsiz kullanmış olursunuz.
The man who knows everything chooses to know nothing...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)