Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

seyhan 250 sente ayarı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    artiiist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    ankara-afyon
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Selamlar arkadaşlar.
    Geçtiğimiz ay içerisinde aramıza 2 motosikletli daha kazandırmanın gurunu yaşamakla beraber başıma açtığım bir sorunu paylaşmak istiyorum.
    Seyhan250 aldık ve motosiklet düzgün çalışmıyor ve 2. vitesten yukarı geçmiyordu.motorun durumu oldukça kötüydü zaten oıldukça ucuza aldık.
    Hemen ameliyathaneye Yani eve soktuk ve tamamen sökmeye başladım.Motoru indirdimZaten mct250 ile tamiyle birebir aynı bir motora sahip.Neyse o cesaretle komple motoru söktüm ve silindir pistonlar dahil çıkardım ki arızayı şanzumanda zannettim.Ancak hemen vites mekanizmasının yanında bir yayın kırıldığını farkettim ve sorunu çözdüm.Gelelim geri toplamaya.Yeterli alet edavat olmadığı için oldukça zor ve uzun süren bir aşama oldu.
    Neyse gelelim asıl probleme.Toplamaya başladığımda sente ayarını düzgün yaptığımı düşünüyorum.Silindir en üstteyken subaplardan biri boşta diğeri doluda oldu.Söktüğüm gibi.
    Fakat topladıktan sonra motoru çalıştırdım sesinde pek sorun yok.İlk aldığımda subaplar vuruyordu ancak ayar yaptıktan sonra sesi gayet güzel oldu.Neyse motor çalışıyor hatta kolay çalışıyor.İlk yola çıktığımızda yaklaşık 50-60 km yol gittim deneme amaçlı.Ama motosiklet gaz yemiyor.bir patırdama oluyor ilk gaz açmada. sonra hemen toparlıyor ancak yaklaşık 4000 devirden sonra motorda acayip bir ivme azalması oluyor.Maksimum 85 km/sa hıza çıkıyor.Yani motor bağırıyor biyerden sonra ancak motor gitmiyor..
    Yazı uzun oldu ancak ;
    karburatöre hiç dokunmadım acaba sente ayarında sorun yapmış olabilir miyim..Subaplardan eminim güzel olduğunu düşünüyorum.
    Sizce sorun karburatörden mi yoksa sente ayarında mı yanlış yaptım.Sente ayarı yanlış olursa motorun çalışıp bu kadar yol gideceğini sanmıyorum..
    Sizce?
    Zaman ayırıp okuyanlara çok teşekkürler....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Karbüratör hortumlarına ve hava kutusuna bir göz atın çatlak patlak kırık çıkık bişeyler olabilir bana fazla hava alıyor gibi geldi.

  3. #3
    artiiist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    ankara-afyon
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı babaduru adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratör hortumlarına ve hava kutusuna bir göz atın çatlak patlak kırık çıkık bişeyler olabilir bana fazla hava alıyor gibi geldi.
    yok herhangi bir çatlak ya da açıklık yok.Komple motoru söktüğüm için karburatör ve bağlantılarını da dikkatle yaptım onardım.Ancak karburatörü açmadım hiç..

  4. #4

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    karbüratörde fakir karışım varsa yapar o çatirtiyi
    karbüratöre de bir el at istersen

  5. #5
    artiiist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    ankara-afyon
    Motosikleti
    Dragstar 650
    sente ayarıyla ilgili bir sorun var mıdır peki sizce.Karburatorse sorun degil de motor içinde benden kaynaklı bir problem var mıdır acaba..

  6. #6

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    bilemem ki görmeden

  7. #7
    artiiist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    ankara-afyon
    Motosikleti
    Dragstar 650
    hayır sormak istediğim sente ayarı bozuk olmuş olsa bu kadar gider mi? yaniçalışıyorsa sorun yoktur gibi bir düşünce var mı.yoksa sadece karburatöre yüklenecem..

  8. #8

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    sente ayarı bozuk olsa piston subabla öpüşmüştü

  9. #9
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı artiiist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayır sormak istediğim sente ayarı bozuk olmuş olsa bu kadar gider mi? yaniçalışıyorsa sorun yoktur gibi bir düşünce var mı.yoksa sadece karburatöre yüklenecem..
    Sente ayarı bozuk olduğunda tam gazda sorun yaşamassın ama çekiş düşük olur...
    Ama gazı kestiğinde patırdama çatırdama duyarsın...
    Tekrar gaz verdiğinde silkinme yapar....
    Sibop ayarından emin olmadığın sürece sente ile oynama....
    Eğer sibop ayarının tam olduğundan eminsen , hala keyifsizlik devam ediyorsa sente ayarını yapmayı dene...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:45 ----------

    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sente ayarı bozuk olsa piston subabla öpüşmüştü
    İkiside ayrı dünyaların parçaları...
    Bu dünyada asla buluşamayacaklar...
    Taki blok yarılıp sibop içeri düşene kadar
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  10. #10

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    senteye geç kalır pistonda o anda yukarı çıkarsa iki ayrı dünyanin insanını canlı canlı görürsün

  11. #11
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    senteye geç kalır pistonda o anda yukarı çıkarsa iki ayrı dünyanin insanını canlı canlı görürsün
    O pozisyona gelmesi için dediğimin olması lazım....
    Ama arkadaşın motoru çalışıyor ve gidiyor...
    Ayrıca sübaplardaki çalışma aralığı asla pistona değecek kadar mesafede değildir....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  12. #12

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    neyse abi subab kesmeyi ben yanlış biliyorum
    o motor birazda mühendistlik olarak hız yapmaz ama 80 de çok az

  13. #13
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    neyse abi subab kesmeyi ben yanlış biliyorum
    o motor birazda mühendistlik olarak hız yapmaz ama 80 de çok az
    Sübap kesme dediğin zaten motorun bittiği zaman....
    Ama adam motor gidiyor diyor...

    Aynı şeyleri söylüyoruz aslında ama ;)
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  14. #14

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    subablar hızı etkilemez karbüratör diyorum
    o öyle lanet bir motordur ki hayabusa gibi yakar mobilet gibi gider

  15. #15
    artiiist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    ankara-afyon
    Motosikleti
    Dragstar 650
    benim bildiğim de sente ayarı bozuksa sipoplar kesebilir.Ama daha büyük hani piston kırma supbaplara vurma bi durum söz konusu olacağını sanmam.
    Motor gidiyor arkadaşlar.Dediğim gibi yaklaşık 70 km gittim zaten.Ama gaz almaması ve gazı açtığımda önce bi silkinmesi sonra gazı alması.Ve yaklaşık 4000 devirden sonra sadece bağırması.Bilmiyorum subap ayarından eminim özene bezene yaptım ve ses de çok hoşuma gidiyor.Ama karburatörden desem de ben hiç bu şekilde karburatörden kaynaklı arıza görmedim..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)