Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mopedim Güçten düştü

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Ağustos 2012
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Vulture Mr150
    Bir ay öncesine kadar gayet güzel kullandıgım 1980 hercules (bkz youtube) marka motosikletim ne olduysa çekiden düştü. Kalkış yaparken bile motor stop ediyor. Dururken gaz basınca güzel gaz alıyor, düzde giderken de iyi. Ama bayıra gelip de motor yüke bindi mi alamıyor ve stop ediyor. Bunun sebebi ne olabilir? Karbüratör tertemiz. Motoru elime alıp söktüm sekmanlarını vs. Motor contası eskimişti yeniledim. Ama hala aynı. Benzin hortumu biraz damlatıyor, vanası da damlatıyor. Acaba buralardan hava alması nedeniyle mi çekiden düşştü anlamadım. Elektrik sorunu da yok diye biliyorum... Tavsiyelerinizi bekliyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    motorun özellikleri hakkında daha geniş bilgi verirmisin
    telden girenler için bakınız ben

  3. #3
    Emix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2009
    Şehir
    Antalya/Merkez
    Motosikleti
    Kuba Çita Sport 125
    eski motorumda karşılaşmıştım dururken vs gazı çok güzel yiyor ancak yüke bindiğinde gaz kesip stop ediyordu..

    sebebini araştırırken motor ile karbüratör arasından manifolt'dan olduğunu anladım yırtılmıştı yenisiyle değiştirdim. problem gitmişti
    Bilgi Paylaştıkça Büyür..

  4. #4
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Sorunu kendin söylemişsin bence
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  5. #5

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    yeniden manifolt değiştir olmazsa az daha uğraşalim

  6. #6

    Üyelik
    13 Ağustos 2012
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Vulture Mr150
    Yani kaçaklardan mıdır dersiniz. Yeni vana aldım. Fotoğrafı yeniden yüklüyorum ilk mesajımdaki görünmedi galiba. Vanayı takacam. Karbüratörden pistona gidişte sıkıntı varmıdır bilmiyorum. Kaçak olabilecek her yeri deniyorum. Ramazan oldugu için yavaş ilerliyor tabi ki

    Motorun özellikleri:

    Silindir hacmi tahminim 50 falandır (bilmiyorum ama vitessiz pejo motosikletlerin pistonundan daha küçüktür diye tahmin ediyorum)
    1980 model Hercules puch motor (youtube'da baya örneği var, bizim tr'nin şahin otomobili gibi her türlü modifiye yapıyor Almanlar bu motora.)

    2 vitesli. Beni bayırlara bile çıkarıyordu (125 kg). Şu an düzde kalkış bile yaptırmıyor malesef... Tamire götremeyişimin sebebi, evde garajda her türlü takım anahtar imkanım var, Ramazan sebebiyle 10 km ötedeki sanayiye gidemiyorum, dönüşte 200m rakım çıkıyorum çünkü. Bir de bırak sonra gel al muhabbetini de hiç sevmiyorum. Yapabildiğim kadar evde yapayım olmazsa zaten götürecem diyorum. Ayrıca bir şey daha var. Motorun pistonuna kadar herseyini söküp temizleyip yeniden taktım. Takarken çift sekmandan birinin azıcık ucunu kırdım. 1,5 2 mm kadar. Ama sesw cızırt falan olmamakla beraber çekiş zaten yoktu yine yok. Yani şimdi bana sekmanı kırmıssın ondan cekmiyor demeyin

  7. #7

    Üyelik
    21 Mayıs 2012
    molpedim diye okuyan bir benmiyim

  8. #8

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    o motorda debriyaji da değiştir şimdi hatırladım o motoru 50 tl lik masrafla çakı gibi motor olur o

  9. #9
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı possi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    molpedim diye okuyan bir benmiyim
    Evet .

  10. #10

    Üyelik
    13 Ağustos 2012
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Vulture Mr150
    Debriyajı da değiştiririz, gerekirse 100 tl harcarız ama şu an çalışmaması deli ediyor beni. Karburatorden patlama geliyor, bujiye benzin gitmiyor. şamandıra sorunsuz çalısıyor. E daha ne var bunda?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:23 ----------

    vanayı degistirdim. hortumlardan sızıntı da artık yok. karbüratördeki patlama ilk kez bugün oldu. Şu an çalışmıyor bile. Youtubeda adamlar kros motora bile çeviriyor bunu. Çalışma sorunu hallolsa modifiye işine bakacaz da önemli olan çekiş tabi.

  11. #11

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı ibrapd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyajı da değiştiririz, gerekirse 100 tl harcarız ama şu an çalışmaması deli ediyor beni. Karburatorden patlama geliyor, bujiye benzin gitmiyor. şamandıra sorunsuz çalısıyor. E daha ne var bunda?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:23 ----------

    vanayı degistirdim. hortumlardan sızıntı da artık yok. karbüratördeki patlama ilk kez bugün oldu. Şu an çalışmıyor bile. Youtubeda adamlar kros motora bile çeviriyor bunu. Çalışma sorunu hallolsa modifiye işine bakacaz da önemli olan çekiş tabi.

    kardesım benzın fıltresını ters takmıssın onu duzelt istersen , karburatore gıden kısıma kagıtlar gelmıs emiş zorlasır boslukolan kısım karburatore gelmelı , genelde fakır karısım pat pat yaptırır

    orda olsam 15 dakıkası var onun eger bak benzın fıltren eskı ıse kagıtlar sısmıstır benzın gondermıyordur benzın olamyınca da motor calısmaz
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  12. #12

    Üyelik
    13 Ağustos 2012
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Vulture Mr150
    Alıntı ibrapd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyajı da değiştiririz, gerekirse 100 tl harcarız ama şu an çalışmaması deli ediyor beni. Karburatorden patlama geliyor, bujiye benzin gitmiyor. şamandıra sorunsuz çalısıyor. E daha ne var bunda?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:23 ----------

    vanayı degistirdim. hortumlardan sızıntı da artık yok. karbüratördeki patlama ilk kez bugün oldu. Şu an çalışmıyor bile. Youtubeda adamlar kros motora bile çeviriyor bunu. Çalışma sorunu hallolsa modifiye işine bakacaz da önemli olan çekiş tabi.
    Anlamayan biri olarak benim için haftalar sürer. Sizin için 15 dk ne güzel Elbette öyledir çünkü bi piston bi karbüratör tamamdır falan yani. Bunlar ustalara su motoru gibi basit gelir. Ne karmaşık motorları hallediyorlar. Kendim uğraşa uğraşa bir çok şeyini çözdüm. Sadece buji temizlemekten başka bişey bilmiyordum. Şimdi herşeyini söküp takabiliyor ufak tamiratını kendim yapabiliyorum da bu son durum çok zorladı ve sinir etti. Benzin filtresi olayını deneyecem bugün. Düz takayım inşallah düzelir. Sorunu araya araya karbüratöre kadar indirdim sonunda. Çalışıyorsa az benzin gittiğinden midir bilmiyorum çekiş zayıf oluyor, çalışmıyorsa da bujiye hiç benzin gitmemiş oluyor. Ama şu da var, benzin filtresini hiç takmadıgımda da durum aynı. Belki de ters taktgımdan patlamaya yapmaya basladı. Benzinin durumunu görmek için şeffaf hortum bile buldum yani karbüratöre benzin gittiği kesin de, ama hala çözemedim sorunu.

  13. #13

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    gerekirse filtreyi değiştir 1 tl birşey ama dediklerimi yap
    buji ye benzin gitmez dostum benim dediğim karbüratöre gitmiyor sanırsam


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler