Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kawasaki eliminatör 600 silindir problemi.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    30 Nisan 2012
    Motosikleti
    Kawasaki ZL600
    Merhaba, bu sabah motorsikletle bir kaç yüz metre turladıktan sonra motosikletin eksoz borularındaki çamuru temizleyeyim dedim, 3. silindir eksoz borusu el yakmayacak kadar soğuktu, diğerleri normal şekilde oldukça sıcak durumdaydı. Motoru ustaya götürmeyi düşünüyorum ama olası arıza sebeplerini buradan öğrenip bilgilenmek istedim. Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Ocak 2012
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    Honda CBR 250 R
    Dostum motor sesi farklı mı geliyor,sarsıntılımı çalışıyor önceki haline göre.silindirin çalışmadığını düşünüyosan bi bujisini kontrol et derim öncelikle.
    [I]Viraj Güzeldir..[/I]

  3. #3

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    bilgi çok az. sarsıntılı çalışıyor mu performans kaybı ya da yakıt artışı var mı yoksa sadece egzos mu soğuk.

    silindir gçalışmıyor diyorsanız bence de önce ateşleme organlarını kontrol edin, buji ye kıvılcım geliyor mu, buji ateşliyor mu ? eğer her ikisi evet ise pipoları yandaki silindirle değiştirip deneyin, bazen kıvılcım olmasına karşın voltaj az geliyor ve çoğu zaman anlaşılamıyor. bujide keza öyle.
    ikinci bir husus silindire yakıt gidiyor mu ? karbüratörlümü enjeksiyonlu mu bilmiyorum ama tıkanmış olabilir karbüratörlüyse bir kontrol etmekte fayda var.
    bunları yaptıktan sonra ustaya götürün derim.

    sorunuzun cevabı ise ; ısının kaynağı ateşlemedir. silindirin içindeki benzin yanarak ısı açığa çıkarır ve bu ısı hareket enerjisine dönüşür. tam verimli motorlar olmadığı için meydana gelen ısının büyük bir kısmından silindir egzos felan nasibini alır. kısaca ateşleme ya da yakıt olmaz ise ısınma olayı olmaz

  4. #4

    Üyelik
    30 Nisan 2012
    Motosikleti
    Kawasaki ZL600
    İlk yazıyı apar topar yazdıktan sonra çıkıp daha dikkatli motoru denedim bu yüzden özür dilerim. Evet maalesef performans kaybı ve relantide gariplik var. Buji başlığını söküp kontrol ettim ateşleme var, bujiyi kontrol etmem gerekiyor ama buji deponun altında kaldığı için önce depoyu sökmem gerekecek bu yüzden biraz bekleyeceğim. Motorda silindir başına bir karbüratör var. Aklıma gelen o silindirin karbüratöründe bir sorun olduğu.

  5. #5

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    malesef aklınıza gelen yüksek ihtimalle yanlış. bir önceki mesajda belirttiğim gibi, eğer ısı yoksa ateşleme yoktur. ucuz maliyetle buji yada ateşleme bobini, değilse sargısına bakılacak. bujiyi ve bobini kontrol etmek kolay. sorun 1 nolu silindirde ise 2 nolu silindir ile 1 nolu silindir bujisini değişerek deneriz. durum aynıysa 2 nolu silindirle 1 nolu silindir buji piposunu değiştiririz. bu ikisinde değilse atolye harici çözülemez. karbüratörde sorun varsa eğer, vuruntulu çalışır siyah duman atar yada güçö kaybı oluşur, ancak yinede motor ısınır. motor ısınmıyorsa sorun ateşlemededir. hafif bir ısı olmuşma sebebi ise diğer silindirin yaydığı ısıdır.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler