Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Hava ayarını sonuna kadar sıkıyorum, çalışmaya devam ediyor ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Merhaba beyler. Motorumun çok yaktığından yakınıyordum. Bugün hava ayarı yapayım dedim. Vidayı sonuna kadar sıkıyorum hava ayar vidasını, çalışmaya devam ediyor Hayır rölanti de yüksek diil 1200 civarı bişey. Neden yapıyor bunu, normalmidir ki.
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    dogus2006 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 400 UG
    ciğerli makineymiş kilometrede kaç kuruş yakıyor ?
    Aşk tutkuyu ortaya çıkarmasaydı o 2 tekerin üzerinde gitmezdim

  3. #3
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Hava ayarı sadece rölanti durumunda etkilidir,yani ayar vidası karbüratörün ağzındaki kelebeğin tam kapalı olması durumunda havanın ayarlı olarak karbüratöre girmesini kontrol eder.Fazla yakma ile alakası yoktur.Sorun karburatör çıkışındaki bir yerden kontrolsuz hava alıyor,ana kelebek aralık kalıyor.Çok yakma için ana memeden benzin akışını kontrol eden diyaframlı iğneyi kontrol ediniz.
    yamyamaha bunu beğendi.

  4. #4
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Hocam vallahi iki aydır bir ayar tutturamadım ama sadece rölantide etkili olmadığınından adım gibi eminim 30 tl'lik benzini resmen yedi motor,yüz km yapmamışımdır. Düzgün bir hava ayarı olmazsa, yeterli hava gelmeyince benzini sömürüyor, artı segmanlar gevşek galiba, bir de yağı çekip bitiriyor kısa zamanda... Eğer havayı vakumlayamazsa benzinden ya da nereden çekebilirse oradan çekiyor... Demek istediğim hava filtresinde sorun varsa ve ya karbüratörün hava yollarında, kesinlikle benzini sömürür. Ama tabii ki sağlıklı bir motorda benzin yakışı ana jetten geldiği için tek ayar iğne ayarı...

  5. #5
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    teo bugün tam senlik sorular geldi haa. Hep hava ayarı konusu. Bu arada senin motorun rektefe zamanı gelmiş galiba. Karburatör alma işini ne yaptın bu arada? Hangisine karar verdin?

  6. #6
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    rölanti düşük olduğu halde bu durum oluyorsa kesinlik le bir yerden hava alıyodur.

  7. #7
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    zengin karışım ile çalışıyordur,yani benzinle...
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  8. #8
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teo bugün tam senlik sorular geldi haa. Hep hava ayarı konusu. Bu arada senin motorun rektefe zamanı gelmiş galiba. Karburatör alma işini ne yaptın bu arada? Hangisine karar verdin?
    Adem bir ayar daha yaptım son kez... Bu sefer tuttu galiba... Ayar vidasındaki yay kısa geliyordu yeterince baskı oluşturmuyordu, altına yükseklik koydum ve tabii ki tokai contası... Bu sefer tamamdır heralde. Eğer yine de tutmazsa 45 tl'ye Mikuni bulmuştum onu alacağım diğerleri 70-80 çekiyorlar. Hava hortumunu da çook temiz bir şekilde tamir ettim. Yarın 80 km kadar yol yapacağım, bakalım belli olur...

  9. #9
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    hadi hayırlısı teo bakam nasıl olcek?

  10. #10
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Süper olmuş, 60 km yol yaptım, hem çekiş süper, hem titreme fazla yok. uzun yokuşlarda bile 5. viteste hızlanıyor, hafif inişte 110 kmh sürat gördüm, biraz daha yükselebilir, vites geçişlerinde bağırtmadım motoru. Benzin yakışı da normal gibi ama hemen anlaşılmaz o, bakalım haftaya kadar belli olur... Yenimahalle -Demet arasında 600lük racing vardı, Lamba filan derken Demet'e beraber girdik... Demek az daha ayar yapsam geçeceğim... :D :D

  11. #11
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    teo bak fazla kurcalama şu hava ayarını, bigün kanatlanıp uçacak motorun

  12. #12
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    uçacak uçacak az kaldı, dur hele bi piston segman 150lik yapayım da...

  13. #13
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    ooo işi büyütüyon haa teo. 150 cc yaparsan deli olur o makina yanlız 150 cc yaparsan ön dişliyi bi numara büyütmeni tavsiye ederim.

  14. #14
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Tabii ya, imkan varken yapayım, benim kiloyu ancak 150lik motor çeker... Tabii dişliyi de değiştiririm. Ya Adem benim arka dişli aşırı büyük, geçen hortum ararken hem titan vardı, hem de ybr parketmişler, şöyle bir inceledim benim arka dişli çok çok daha büyük.Gerçi koruması var kaç tırnak sayamadım benimkini... Sendekiler arka dişli kaç tırnak?

  15. #15
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    96 orjinal ön 15,arka 40 2005 orjinal ön 15 arka 44

  16. #16
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Hımm sağolasın, yarın sayayım bakalım...

  17. #17
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    ama 2005 le 96 nın şanzıman oranları değişik. Yarın sayda yaz bakalım.

  18. #18
    mka19 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mz 301
    benim 99 mz de de birşeyler var ama halen çözemedim çok yağ yakıyor ve benzin tüketimi çok .

  19. #19
    selo9115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Motosikleti
    apache--- İNAZUMA ---cbf 150 şimdide yeşil apache
    benim karbüratördede sorun vardı neyseki garantiden değiştirdik yanlız usta hava ayrı falan yapmadı montajı yaptı gönderdi hava ayarının ben yapayım dedim arkadaşın dediği gibi vidayı sonuna kadar sıkıyorum motır stop etmiyo birde çiğ benzin kokusu geliyo


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)