Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

LPG Taktırmak ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı ygk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    canınız sağolsun hocam. ancak ben 110 değil 130la gitsek tepki almayızı vurguladım. sizde aynen doğruladınız. kamyonlar bile 110 120 gidiyor biz gitmişiz çok mu diyerek ?
    o zaman şu şekilde yaklaşalım; elin çinlisi bile takıyor birde ben takmışım çok mu ?
    benim aldığım lpg tankın her türlü güvenlik belgesi var tarayıcıdan hepsini de buraya atabilirim. bu güvenlik belgelerini adam yazıcıdan çıkartmıyor. belirli testlerden sonra bakanlık onaylı alıyor ve öyle başlıyor üretime. çarpışmayı test etmişler mi bilmem ama bakanlık onayladıktan sonra herhalde yapmışlardır diye düşünüyorum. zaten bana biri kırmızıda arkadan çarptığında patlayacak bişey olsa en başta bakanlık gerekli belgeleri sunmazdı. tankın altında bir dizi güvenlik simgesi yazıyor. e7 simgesinden tutun seri numarasına kadar her türlü simgesi mevcut.
    ha yine de güvenli mi güvensiz mi derseniz tabiki güvensiz. benzin kadar.

    ama herkesi olduğu gibi kabul etmek lazım. mesala yasal olmayan şeylere ben karşıyım. hız sınırlarını kolay kolay aşmıyorum gerçi birazda motorumun küçük oluşundan kaynaklanıyor. ama rahatlıkla 120 gidebilecekken 90 ı geçmemeye çalışıyorum sağlığım için. yine de bir litre benzine 4.70 tyl vermek zoruma gidiyor. buda en başta bizim suçumuz. zamlara susa susa bu hale gelmişiz. bu yüzden lpg taktım mutluyum.
    sizde bu sisteme karşısınız saygı duyarım. ama takacak kişilere de aman yapma sakın patlar demek yanlış. patlayabilir haberin olsun demek daha uygun.
    efendim

    bakın bir çinde insan hayatına verilen değerle burası bir değil. youtube da bile ufak bir araştırma ile bu sonuca varabilirsiniz. şöyle diyim bi araç yayaya çarpsa ve yaya yolda olsa bir tane çinli vatandaşda kalkıp adamı yolun kenarına çekmediği gibi yoldan geçen araçlarda yerdeki yayanın üzerinden geçiyor. böylesi bir millet motoruna tüp takıp patlasa da kimse tınlamayacağı için zaten kelle koltukda bir araca bu işlemi yapmak onlara normal geliyor olabilir ancak burada normal olamaz.

    ayrıca bakanlık o belgeyi taşıtlarda kullanılması için vermemiş( en azından bunu motosikletlerde kullanılması için verilmemiş). bu durumda o belgenin motosikletlerde kullanım için ne gibi bir güvenlik ölçütü olduğu savunulabilir ki? bakın ben normal güvenlik sertifikalarından bahsetmiyorum motosiklete uygunluk ve motosiklette güvenle kullanılabilirliği garanti eden belgelerden bahsediyorum. bunlarda bizim memlekette olmadığı gibi neye göre verildiğinin de altını iyi araştırmak gerekir

    misal tse belgesi alınırken bile şirketlerde en çok dikkat edilen hususlardan biri yabancı dil bilen personeldir. peki bu personelin üretilen ürüne ne katkısı var? ürün aynı ürün ama personel ingilizce biliyorsa tse alır. mantıklı mı? tabiki değil. o nedenle önceden de yazdım bunun düzgün bir deneyi ve tecrübesi yapılmadan böyle bir sistemi kullanmak çok yanlış

    aynı zamanda benzinin bu fiyat olması bizim suçumuz kaç defa eylem planlandı gelirim diyenler gelmedi eh bu durumda da böylelerine de bu benzin fiyatı müstehak! kaldı ki benzin şimdi 3 lira olsa yine lpg takarmısın asıl soru da burdan çıkıyor zaten...

    ayrıca aman patlar demeyi ben yanlış bulmuyorum yaşamışım görmüşüm ona göre yazıyorum. allah sizlere yaşatmasın göstermesin..

    not: hani şu bilmem kaç beygir arabaya lpg taktırma mevzuna gelirsek. kaçtane jipte lpg gördüğünü merak ediyorum. ayrıca zaten gidipde 600f alacak kadar parası olan adam hayli hayli benzinini de vergisini de ödeyecek gücü vardır ki alıyor. ha zar zor o parayı biriktiren adam da zaten gidip de 600f almaz ya ev borcuna peşinat verir yada başka şekilde değerlendirir yani idamesini yapamayacağı işe zaten kalkışmaz.
    kymco agility 50 5700km >> honda cbx 250 2100km >> honda cb 125 ..?
    Demirden korksak motora binmezdik..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    kesinlikle taktırmam. 200 cc motorun tüplü broadway kadar yakmasa taktırmam. hemen hemen bütün honda crv lerde var lpg. ayrıca
    bmw 5.18 i ; 6 silindir 2400 cc motora sahip . eski arabamızdı. 100 kmde şehir içi 21 litre yakıyor. km başına yaktığı tl miktarına siz karar verin.

    şu an iki araç kullanıyorum. biri scudo diğeri toyota yaris. toyota yaris 1.3, kendi modelindeki en güçlü motora sahip. 2004 kasa için konuşuyorum. 100 kmde şehir dışı 5 şehir içi 7 litre yakıyor. helal olsun deyip benzinle biniyoruz. diğer araçlarla karşılaştırdığımızda normal çünkü.
    ancak benim motoruma binerken km başına benzinle yakacağıma lpg ile yarisle aynı yakıtı yaktığımı bilmek pek içimi açmıyor.
    bakanlık o belgeyi ; optimum 80 derece sıcaklıkta çalışan bir motorun hemen yanında kurulmuş hazır bir sistemde ısıdan genleşip patlamayacağına, kaza anında belirli newton/cm3 şiddete dayanabilecek yapılara veriyor. ve e7 taşıtlarda kullanılması için verilen belgedir. motorlarda lpg takılmasının kanunlaşmamasının nedeni ise darbe alınca patlayacağı için değil, yan yatmalarda gaz kesecek sistem olmadığı içindir. o sistemi yapan bir çok kişi var fakat henüz mak mühden onaylanmadı. çokta süreceğini zannetmiyorum. bir çok arkadaşın dediği gibi sadece alışma meselesi. 5 yıl sonra sizde motorunuza lpg takmayı düşünebilirsiniz, düşünmezsenizde en azından yanınızdan lpgli motor geçtiğinde yadırgamayacaksınız.zaten arkamdaki topcase içinde ne olduğunu görmüyorsanız motorumda lpg olduğunu anlayabileceğinizi hiç sanmıyorum.

    lpgli araçların kaçaktan dolayı alev aldığını gördüm ama, bomba gibi patlayan bir araç görmedim daha.sanırım öyle birşey olsaydı bunu anlatacak çok kişi olmazdı. az önce okuduğuma göre lpg patlarsa 1/4000 oranında yayılıyormuş. bir hayli uzakta olup dürbün ile izlemek gerek patlayışı. yanmayı kasdediyorssak eğer, lpgli araçların yandığı kadar benzinli araçlarında yandığı zaten biliniyor. belgelerin uyumluluğunu tartışırsak es2 belgesindede çok büyük eksikliklerimizin olduğunu biliyorum. bu benim suçum değil bakanımın suçu. düzeltmek için yapacağım şeyi seçim zamanında yaptım, olmadı. nasipse bir dahakine. memnun olan daha çoksa yine böyle kalır. zaten lpgyi de kimse 600 fine takmıyor. genelde yıllık yaptığı km çok olan kişiler takıyor.

  3. #43
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı ygk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kesinlikle taktırmam. 200 cc motorun tüplü broadway kadar yakmasa taktırmam. hemen hemen bütün honda crv lerde var lpg. ayrıca
    bmw 5.18 i ; 6 silindir 2400 cc motora sahip . eski arabamızdı. 100 kmde şehir içi 21 litre yakıyor. km başına yaktığı tl miktarına siz karar verin.

    şu an iki araç kullanıyorum. biri scudo diğeri toyota yaris. toyota yaris 1.3, kendi modelindeki en güçlü motora sahip. 2004 kasa için konuşuyorum. 100 kmde şehir dışı 5 şehir içi 7 litre yakıyor. helal olsun deyip benzinle biniyoruz. diğer araçlarla karşılaştırdığımızda normal çünkü.
    ancak benim motoruma binerken km başına benzinle yakacağıma lpg ile yarisle aynı yakıtı yaktığımı bilmek pek içimi açmıyor.
    bakanlık o belgeyi ; optimum 80 derece sıcaklıkta çalışan bir motorun hemen yanında kurulmuş hazır bir sistemde ısıdan genleşip patlamayacağına, kaza anında belirli newton/cm3 şiddete dayanabilecek yapılara veriyor. ve e7 taşıtlarda kullanılması için verilen belgedir. motorlarda lpg takılmasının kanunlaşmamasının nedeni ise darbe alınca patlayacağı için değil, yan yatmalarda gaz kesecek sistem olmadığı içindir. o sistemi yapan bir çok kişi var fakat henüz mak mühden onaylanmadı. çokta süreceğini zannetmiyorum. bir çok arkadaşın dediği gibi sadece alışma meselesi. 5 yıl sonra sizde motorunuza lpg takmayı düşünebilirsiniz, düşünmezsenizde en azından yanınızdan lpgli motor geçtiğinde yadırgamayacaksınız.zaten arkamdaki topcase içinde ne olduğunu görmüyorsanız motorumda lpg olduğunu anlayabileceğinizi hiç sanmıyorum.

    lpgli araçların kaçaktan dolayı alev aldığını gördüm ama, bomba gibi patlayan bir araç görmedim daha.sanırım öyle birşey olsaydı bunu anlatacak çok kişi olmazdı. az önce okuduğuma göre lpg patlarsa 1/4000 oranında yayılıyormuş. bir hayli uzakta olup dürbün ile izlemek gerek patlayışı. yanmayı kasdediyorssak eğer, lpgli araçların yandığı kadar benzinli araçlarında yandığı zaten biliniyor. belgelerin uyumluluğunu tartışırsak es2 belgesindede çok büyük eksikliklerimizin olduğunu biliyorum. bu benim suçum değil bakanımın suçu. düzeltmek için yapacağım şeyi seçim zamanında yaptım, olmadı. nasipse bir dahakine. memnun olan daha çoksa yine böyle kalır. zaten lpgyi de kimse 600 fine takmıyor. genelde yıllık yaptığı km çok olan kişiler takıyor.
    Efendim cbr 250 3,5 -4,5 aralığında yakıyorken sizin motor ne merak ettim hatta brodway i de

    Ayrıca yazdıklarınızdaki tezatlığa dikkat çekerim

    ''motorlarda lpg takılmasının kanunlaşmamasının nedeni ise darbe alınca patlayacağı için değil, yan yatmalarda gaz kesecek sistem olmadığı içindir.''

    Yan yatınca darbe almıyor mu? Yan yatıp sürüklenince ısınmıyor mu? Ozaman patlamaz mı? Patlar

    Patlamayacaksa gazı neden kesiyor? Kesmesin çalışsın

    Benzinde yan yatınca benzini kesen sistem mi var sanki ?

    Ha birde lpg patlama haberleri çok uzağınızda değil bu konunun sayfalarında bir arkadaş paylaşmıştı ufak bi karıştırın

  4. #44

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    o araçlarfaki ufak patlamalar. siz diyorsunuz ki bomba gibi patladı. araçlar patlıyor şoförden başkasına zarar gelmiyor.
    yazdığımdaki tezatlık ; tanklar zaten darbeye dayanıklı. ancak yan yattığında motor çalışmayı kesiyor, gaz çıkışı engellenmiyor. oluşacak fazla gaz patlamaya neden olur diye mak müh ten izin çıkmıyor. darbeyle ilgili bir sorun yok. birde şamandıra tankın tamamının dolamsına izin vermiyor. ısıyı bir anda yükseltsek bile zaten tankın en dolu olduğunda %70i doluyor. yani adamlar sürtünmeyide düşünmüş. benzin yan yatınca kesilmesine gerek yok. patlama gerçekleşmiyor zaten yanıyor. dikkatinizi çekerim lpgde tankın patlaması değil, sızan gazın patlaması söz konusu.

    benim motorum şehir içinde kmde 12 kuruş yakıyor. gayet makul bir rakam. şehir dışında 50 60 ile yol bitmiyor, basınca 100 kmde 4 litreden fazla yakıyor. cc küçük oda hakkı. 4 litre benzin 18 kuruş yapar km başına. lpgli broadwayın uzun yolda yaktığı değerle aynıdır. 1500 kg ağırlığındaki fiat scudo ile şehir dışında km başına 20 kuruş yakıyoruz. mantıklımı yaktığı rakam?
    lpgyi sırf şehir dışı kullanımlar için taktım.henüz ölçmedim ama bariz fark var zaten.

  5. #45
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı ygk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o araçlarfaki ufak patlamalar. siz diyorsunuz ki bomba gibi patladı. araçlar patlıyor şoförden başkasına zarar gelmiyor.
    yazdığımdaki tezatlık ; tanklar zaten darbeye dayanıklı. ancak yan yattığında motor çalışmayı kesiyor, gaz çıkışı engellenmiyor. oluşacak fazla gaz patlamaya neden olur diye mak müh ten izin çıkmıyor. darbeyle ilgili bir sorun yok. birde şamandıra tankın tamamının dolamsına izin vermiyor. ısıyı bir anda yükseltsek bile zaten tankın en dolu olduğunda %70i doluyor. yani adamlar sürtünmeyide düşünmüş. benzin yan yatınca kesilmesine gerek yok. patlama gerçekleşmiyor zaten yanıyor. dikkatinizi çekerim lpgde tankın patlaması değil, sızan gazın patlaması söz konusu.

    benim motorum şehir içinde kmde 12 kuruş yakıyor. gayet makul bir rakam. şehir dışında 50 60 ile yol bitmiyor, basınca 100 kmde 4 litreden fazla yakıyor. cc küçük oda hakkı. 4 litre benzin 18 kuruş yapar km başına. lpgli broadwayın uzun yolda yaktığı değerle aynıdır. 1500 kg ağırlığındaki fiat scudo ile şehir dışında km başına 20 kuruş yakıyoruz. mantıklımı yaktığı rakam?
    lpgyi sırf şehir dışı kullanımlar için taktım.henüz ölçmedim ama bariz fark var zaten.
    tabii hocam ufak patlamalar hatta patlamada değil patlamacık evet

    hocam eğer sıkıntı gazın kaçması ise bunu ne kadar engelledik şöyle yaptık diye alet edevatta olsa illaki onunda bir dayanma sınırı vardır ki motosikletle olabilecek kazada yeterli koruma sağlar mı işte benim de asıl takıldığım nokta

    yakıt konusunda litre konuşsaydık daha net ve iyi olurdu. zira bundan bi kaç yıl sonrada bu konuyu okuyacakların ulem o dönem benzin ne kadar dı ki gibi bir soru işaretleri de olmazdı neyse zaten ufak hacimli motosikletler şehir içi için düşünülmüş iken bunlarla şehir dışı yapmanın pek bi konforu da anlamı da olmuyor doğrusu.

    kaldı ki benim fındık motorla bile 60-70 gitsem 100km de 1,7-2 litre civarı yakarken şehir dışında 80-85 yaptığımda 3litre yaktığım dahi oldu.

    başka bir konuda şu ki ybr 125 tvs apache gibi motorların uygun devirde (yani hız 75-90) kullanıldığında 2-2,5 litre arasında yakmakda demekki ya motorunuzda bir ayarsızlık var ya siz çok yüksek devirlerde kullanıyorsunuz yada çok yaktığını/yakacağını bile bile burada şikayet ediyorsunuz

    ozaman lpg takmak yerine bir tvs apache yada bir ybr almanız çoook daha mantıklı ve yasal bir iştir. eh 2-2,5 yaktığı içinde gazla da aynı paraya geliyor. ozaman lpg ye gerek de kalmadı.konu da burda kapandı

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...-tuketimi.html
    kymco agility 50 5700km >> honda cbx 250 2100km >> honda cb 125 ..?
    Demirden korksak motora binmezdik..

  6. #46
    buberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Varadero
    Alıntı motodriftt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    buberk arkadaşım hani cc küçült dediysem her adam için demedim hani gülü sewen dikenine katlanır motorcu adam hiç birşekilde motoruna tüp taltırmaz kesesine göre bir araca biner ve lpg motorun ömrünü kısaltır çekiş konusunda baya baya fark eder arkadaşlar zaten genelinizin altında yeni model enjeksyonlu ufak cc veya 600 cc araç var ne geregi var motorun dna sıyla oynuyosunuzki ben 2 motorumla babamla beraber pazar günü gezi düzenliyoruz 120 km yol yaptık 2 motorun yaktıgı benzin 25 tl çokmu? çok diyende kusura bakmasında bisiklete binsin
    Sevgili dostum LPG de çekiş düşer demişsin ama artık eski sistemde olduğu gibi değil bu işler. Sıralı sistem LPGde farkedemezsin bile LPGde kullandığını. Ayrıca motor belli bir ısıya gelene kadar benzinde çalışır daha sonra LPGye geçer buda motorun minimum zarar görmesini engelliyor. Ayrıca imkansız ama motorun 1 yılda tamamen öldüğünü düşünelim yaptığın benzin tasarrufu ile çok rahat motoru yenileyebiliyorsun. Yanlış anlaşılmasın ben LPGden hep nefret etmişimdir ama çok mantıklı bir şey
    Birde şu konuya açıklık getireyim benim iş yerim 35 km mesafede gidiş-dönüş toplam 70km (hiç bir yere uğramazsam ve gezmezsem) günlük 12TL (ankara trafiğinde km başına 0,17krş yakıt tüketimi) Aylık 360 TL ediyor. Şimdi söyleyin bana aylık maaşı 850 TL olan bir motor sevdalısının maaşının neredeyse yarısını benzine vermesi mümkünmüdür? Ben Hayalimdeki 500cc veya üzeri diğer motorlara nasıl kavuşabilirim? LPG bunu neredeyse yarıya düşürebilen bir yenilik olamaz mı?
    dolar 10 lirayı geçecekmiş.

  7. #47
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı buberk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili dostum LPG de çekiş düşer demişsin ama artık eski sistemde olduğu gibi değil bu işler. Sıralı sistem LPGde farkedemezsin bile LPGde kullandığını. Ayrıca motor belli bir ısıya gelene kadar benzinde çalışır daha sonra LPGye geçer buda motorun minimum zarar görmesini engelliyor. Ayrıca imkansız ama motorun 1 yılda tamamen öldüğünü düşünelim yaptığın benzin tasarrufu ile çok rahat motoru yenileyebiliyorsun. Yanlış anlaşılmasın ben LPGden hep nefret etmişimdir ama çok mantıklı bir şey
    Birde şu konuya açıklık getireyim benim iş yerim 35 km mesafede gidiş-dönüş toplam 70km (hiç bir yere uğramazsam ve gezmezsem) günlük 12TL (ankara trafiğinde km başına 0,17krş yakıt tüketimi) Aylık 360 TL ediyor. Şimdi söyleyin bana aylık maaşı 850 TL olan bir motor sevdalısının maaşının neredeyse yarısını benzine vermesi mümkünmüdür? Ben Hayalimdeki 500cc veya üzeri diğer motorlara nasıl kavuşabilirim? LPG bunu neredeyse yarıya düşürebilen bir yenilik olamaz mı?
    bir önceki mesajda yazdığım motorların yanı sıra honda wave (1,6lt 100km) yada en kötü çinli cup motosikleti baz alalım (en kötüsü 100km 2litre yakar)

    günlük hadi gezdin de diyelim 100 km ye yuvarlayalım haftanında her günü çalıştığını düşünelim. günlük yakıt giderin en kötü cup motosikletle 2 litre. ayda 60 litre benzini de hadi 5 liradan hesaplasan en kötü ihtimalle 300tl aylık giderin olur. kaldı ki bakın en ekstrem koşullarda dahi sizin hesabınızdan bir 60 tl karı var. eh nihayetinde dip gaz işe gitmeyeceğinizi hergün rutin 30km fazladan gezmeyeceğinizi ve haftanın 7 günü çalışmadığınızı da düşünürsek bu durum 200-250tl ye kadar da düşer eh bu durumda tutupda lpg diye burda konuşmanın bi anlamı kalmaz.

    ayrıca bu ekonomik durumla en kötü 600lük 30 000 den başlıyorken ve sizinde maaşı yuvarlayıp 1000 tl desek ve hiç harcamadığınızı düşünsek 30 000 ay biriktirmeniz gerekir ki bu da hayal. bu hayali de gerçekleştirmek için tutup da lpg takmanında ne bir katkısı olur ne de bir anlamı. zaten asgari ücretle hadi 600f aldın desek yıllık vergisi zaten 1 aylık maaş tutarı olduğunu da hesaba katarsak sorun sadece lpg de değil
    kymco agility 50 5700km >> honda cbx 250 2100km >> honda cb 125 ..?
    Demirden korksak motora binmezdik..

  8. #48

    Üyelik
    06 Nisan 2012
    Ve konu alır başını gider... Bir başka forum tartışmasına dönüşür...

  9. #49
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı Cyberantdll adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ve konu alır başını gider... Bir başka forum tartışmasına dönüşür...
    Pardon neye dönüştü ben göremedim...

    ayrıca forumda iri puntolar kullanmak moderatörler tarafından hoş karşılanmaz. Bilgin olsun

  10. #50

    Üyelik
    06 Nisan 2012
    BU konu baslığında ki amaç teknik bilgi paylaşımıydı. Yararlı zararlı tehlikeli ye döndü..
    Meraklanma zaten moderatorlerin sevmez beni

  11. #51
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    niye ne güzel lpg nin ne kadar verimsiz amaçsız ve çok daha iyi alternatifi olan şeylerin olduğu ön plana çıktı işte daha ne olsun. Hesap yukarda. çok yakıyor diye rahatsız olanlarında ilacı yukarda

    Bu nedenle bu konuda teknik bilgi paylaşmada boşuna olacaktır..

  12. #52
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    yan sepetler için söyleyeyim yeterlilik belgesi olan imalatcıların faturası ile beraber bir kağıt veriyorlar o kagıtla birlikte gidilip ruhsata işletiliyor ama ayriyetten görüntüye giriyormu bilmiyorum.
    lpg henüz ruhsata işletilemiyor, illa işletecem diyenler bu mumkün ama motorun iki katı para harcamanız gerekir. motosiklette durum arabalara takılmaya başladıgı 1990 yıllarındaki gib. bu akım daha yeni hele bir olgunlaşsın devlet baba bundanda harç ve vergi almak için elpette motor için ruhsata işletecektir.
    teknik bilgi paylaşımı her zaman özelden yaparım arkadaşlar.
    bu benzim zamlarından sonra insanlar benzin tabancasını nereye sokacağını şaşırdı. ucuza alternatif sürüş isteyene herdaim yardımcı olurum. hatta get dedikleri bir sistem daha var ama çok kaba geldi belki jenarator gibi yerlerde kullanıla bilir. ayrıca su çok inçe bir şekilde püskürterek yüksek akım altında yakıla biliyor ama o aşamaya gelmek için bir kaç senem var. yapanları çözmeye çalışıyorum daha.
    lpg konusunda her zaman konuşulanlar aynı olmuştur. bende 2001 yılından buyana farklı motorlarda lpg kullandım, biri cup ( yamaha cripton ) biri maxi scoter ( senator 150) ve şimdiki motorum 200cc kros kullandığım malzemeler ve ekipmanda her seferinde kalite yönünden arttı. artık türkiyenin neresınde olursanız olun malzemeye ulaşabilirsiniz. bana özelden ulaşana yol göstere bilirim.

  13. #53
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Alıntı ygk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kesinlikle taktırmam. 200 cc motorun tüplü broadway kadar yakmasa taktırmam. hemen hemen bütün honda crv lerde var lpg. ayrıca
    bmw 5.18 i ; 6 silindir 2400 cc motora sahip . eski arabamızdı. 100 kmde şehir içi 21 litre yakıyor. km başına yaktığı tl miktarına siz karar verin.

    şu an iki araç kullanıyorum. biri scudo diğeri toyota yaris. toyota yaris 1.3, kendi modelindeki en güçlü motora sahip. 2004 kasa için konuşuyorum. 100 kmde şehir dışı 5 şehir içi 7 litre yakıyor. helal olsun deyip benzinle biniyoruz. diğer araçlarla karşılaştırdığımızda normal çünkü.
    ancak benim motoruma binerken km başına benzinle yakacağıma lpg ile yarisle aynı yakıtı yaktığımı bilmek pek içimi açmıyor.
    bakanlık o belgeyi ; optimum 80 derece sıcaklıkta çalışan bir motorun hemen yanında kurulmuş hazır bir sistemde ısıdan genleşip patlamayacağına, kaza anında belirli newton/cm3 şiddete dayanabilecek yapılara veriyor. ve e7 taşıtlarda kullanılması için verilen belgedir. motorlarda lpg takılmasının kanunlaşmamasının nedeni ise darbe alınca patlayacağı için değil, yan yatmalarda gaz kesecek sistem olmadığı içindir. o sistemi yapan bir çok kişi var fakat henüz mak mühden onaylanmadı. çokta süreceğini zannetmiyorum. bir çok arkadaşın dediği gibi sadece alışma meselesi. 5 yıl sonra sizde motorunuza lpg takmayı düşünebilirsiniz, düşünmezsenizde en azından yanınızdan lpgli motor geçtiğinde yadırgamayacaksınız.zaten arkamdaki topcase içinde ne olduğunu görmüyorsanız motorumda lpg olduğunu anlayabileceğinizi hiç sanmıyorum.

    lpgli araçların kaçaktan dolayı alev aldığını gördüm ama, bomba gibi patlayan bir araç görmedim daha.sanırım öyle birşey olsaydı bunu anlatacak çok kişi olmazdı. az önce okuduğuma göre lpg patlarsa 1/4000 oranında yayılıyormuş. bir hayli uzakta olup dürbün ile izlemek gerek patlayışı. yanmayı kasdediyorssak eğer, lpgli araçların yandığı kadar benzinli araçlarında yandığı zaten biliniyor. belgelerin uyumluluğunu tartışırsak es2 belgesindede çok büyük eksikliklerimizin olduğunu biliyorum. bu benim suçum değil bakanımın suçu. düzeltmek için yapacağım şeyi seçim zamanında yaptım, olmadı. nasipse bir dahakine. memnun olan daha çoksa yine böyle kalır. zaten lpgyi de kimse 600 fine takmıyor. genelde yıllık yaptığı km çok olan kişiler takıyor.
    hocam bu kadar bilgi veriyorsunuz ama boş. emin olun boş. ece-r67yi önceki aşlıkta tane tane anlatmama rağmen "patlar" demekten başka bir şey denmedi bana.

    30 bar basınç diyorum. 30 kilopascal güçte teste tabi tutuluyor. birimleri çeviremedim. elmayla armut gibi; ancak yüksek bir basınç diyebilirim.

    tümsan makina mıydı neydi, adamlar seri üretim 200 tankından birini kendi test laboratuvarında test ediyor. bu tank kolay kolay patlamaz. bu tankın patlamadığı kazada benzin deposu ısınmadan dolayı yanmaya başlar.

    yok ya ben yanlış biliyorum; "patlar" bu tanklar. özel yapım mapım hikaye. boş yere onca mühendis şunun tasarımında yapımında çalışıyor.

    yok lpg verimsiz, yok amaçsız, yok alternatif?

    yüzde 40 tasarruf mu verimsizlik oluyor? daha az paraya aynı yolu gitmek mi amaçsızlık oluyor? alternatif mi var; ben bu başlıkta göremedim, ben alternatif söyleyeyim. elektrikli motosiklet. ama daha elektriği adam gibi depolayamıyoruz, elektrikli motosiklet falan demeyin bana. enerji sektörü petrolü tüketmeden bunların gelişmesine izin vermeyecek.

    burada söz veriyorum: eğer benzin 5 tlyi geçerse motosikletimin muayenesini yaptırdıktan sonra direk lpg takıyorum. tabi ki önceki mesajımda yazdığım güvenlik önlemleriyle! motosiklet belirli bir eğimi geçince gaz yerine benzine geçecek şekilde. artı olarak ön, arka ve ya yana takacağım malzemelerle gazı direk kesecek şekilde!

    isteyen de beni istediği yere şikayet etsin. ben güvenlik önlemimi aldıktan sonra cahil insanların yaptıkları umruma gelmez.

  14. #54
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    lpg sayfalarınıda zamanında hortlattıgım dogrudur. zor oldu ama epey zevkliydi.
    sebebine gelincede adını yazmaya gerek yok ( bu dizinin devamlı seyircileri bilir ), arkadaşın biri bu sayfa kitlensin böle şey olurmu gibi feryat figan etti.
    ve o sayfada kitlendi. bende olaytı protosta etmek içinde tüm lpg sayfalarına hort çektim. çünkü ifade özgürlüğüm engellenmişti. çok zevkli idi ama bir kaçtane kalmıştıki olcanla erhan engellediler. ve bana bol bol tecrübe puanı vermişlerdi. metehan arkadaşa yetişemem ama ogün bugündür tecrübeliyim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:35 ----------

    Alıntı maxi97 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    isteyen de beni istediği yere şikayet etsin.
    oh sen tabi malatyadasın orada lpg avcıları yok ben ne yapayım burada geçen izmire gidecektim ne olur ne olmaz diye kimseyle mesajlaşmadan gitti.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:38 ----------

    maxi97 bu arada civalı kısım kırıldı. cıva dogayada zararlı başka bir çare üretmek gerek. gerçi elin çinlisi yapmış ama adı sanı nedir bilmiyorum. buradan yerli bişi uydurmak gerek.

  15. #55
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Alıntı yamyamaha adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lpg sayfalarınıda zamanında hortlattıgım dogrudur. zor oldu ama epey zevkliydi.
    sebebine gelincede adını yazmaya gerek yok ( bu dizinin devamlı seyircileri bilir ), arkadaşın biri bu sayfa kitlensin böle şey olurmu gibi feryat figan etti.
    ve o sayfada kitlendi. bende olaytı protosta etmek içinde tüm lpg sayfalarına hort çektim. çünkü ifade özgürlüğüm engellenmişti. çok zevkli idi ama bir kaçtane kalmıştıki olcanla erhan engellediler. ve bana bol bol tecrübe puanı vermişlerdi. metehan arkadaşa yetişemem ama ogün bugündür tecrübeliyim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:35 ----------


    oh sen tabi malatyadasın orada lpg avcıları yok ben ne yapayım burada geçen izmire gidecektim ne olur ne olmaz diye kimseyle mesajlaşmadan gitti.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:38 ----------

    maxi97 bu arada civalı kısım kırıldı. cıva dogayada zararlı başka bir çare üretmek gerek. gerçi elin çinlisi yapmış ama adı sanı nedir bilmiyorum. buradan yerli bişi uydurmak gerek.
    demir bilyalı boru sistemi. önceki konuda bu önerim vardı ama civalı sistem daha sağlam olur gene.

    yaz geliyor, lpg tankını soğutmak için 3-5 bilgisayar fanı alıp topcaseyi delip önüne de hazır tel örgülerden geçirmelisin bence.

  16. #56
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    dostum bir kaç delik var zaten. ayrıca normal ısıda 4-5 bar basınç oluyor. bu ısındıkça artıyor 40 derecede 9 bar oluyor. ama genede tasarım basınçı olan 30 bara epey var ama olurda 30 bar olsa bile güvenlik sınırlarında çünkü tankın patlama yada yarılma basıncı 65 barın üstünde. yani patlama basıncına( lpg nın değil tankın ) gelmeden şamandırada 120 derece sıçaklığa ulaştıgında basınçı düşürmek için gazı tahliye eder ( A tipi şamandıra ) ve güvenlü değerde tutar.
    bu arada kullanılırken tank genelde soguyor uzun yaz yolculuklarında bir kaç şişe su atıyorum ısıtma devre dışı oldugunda su buz gibi oluyor ( buz tutuguda oldu ).
    genede gölgede bırakmak ve bir temostatla aküden çalışan fanla dediğin gibi ilave bir önlem almak çok yerinde olur evde fazla fanlar var bir ara uygun bir devre hazırlamak lazım yada hazır bişi uydurmak gerek.
    ama burada şu önemli yüzde 20 si boş olan tank için gecerli. uyduruk işlerde tabikide bu yazdıgım deyerler geçerli değil. bunun içinde şamandıra şart.
    şamandırasız düz tanka dolum yapan gariban memleket ( pakistan , hindistan ) insanı güneşe karşı park ettiklerinde ustune şemsiye açıyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:03 ----------

    Alıntı maxi97 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    demir bilyalı boru sistemi. önceki konuda bu önerim vardı ama civalı sistem daha sağlam olur.
    yok yok ilk fırsatta ama demir ama kurşun ( civa hariç ) başka bir sistem yapmak lazım. çünkü hazır cıvalı çam tüpleri herzaman bulamayız. kapalı cam tüp olmayıncada acıktaki cıvanın elektirke maruz kaldıgında cıkardıgı gaz zararlı imiş. kaldıki benimki gibi kırıldıgında yere dökülüp gidiyor, oda dogayı kirletiyor, tıpkı benzin kullanan arkadaşlar gibi dogayı kirletmek istemiyorum.
    sonuçta lpg kullanıyoruz daha çevreci olmalıyız.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:14 ----------

    Alıntı maxi97 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    yüzde 40 tasarruf mu verimsizlik oluyor? daha az paraya aynı yolu gitmek mi amaçsızlık oluyor?
    dostum lpg yakışını benzine karşılık düşündüyünde 1 litre benzine 1.2 litre lpg olarak düşün. bunu 1litre benzine karşılık 1 litre benzin yapma imkanımızda var ama bu ayar oldukça düşük oluyor ve şehir içinde zaman zaman motorun stop etmesine sebep oluyor. uzun yol gideceksen eyer az kısaraktan 1 e bir değer elde edersin bu durumda tasaruf yüzdesi tamamen benzinle lpg nın fiyat farkına kalıyor. bu arada şunuda tekrar belirteyim kapış devresi olmayan ( benimki gibi gariban motorundan ) karbüretorde lpg takıldıgında güçden düşme olmaz. ha bu motora kapış devresi olan bir karbürator takıldıgında benzinde şahlanır ama lpgde şu ankinden daha düşük bir performans olmaz
    amma geyik yaptık haaa ben yatıyorum dostum iyi geceler sana ve herkese.

  17. #57
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    eveet yine aynı senaryo

    yukarda 200cc lpg li bir motosiklet yerine ekonumi için cup alındığında aynı fiyata hatta daha ucuza aynı mesafenin nasıl gidildiğinin hesabu var. adam çıkmış diyor ki hani alternatif? amaç şehir içiyse zaten 200cc de olsa 100cc de olsa yapılacak hızlar belli olduğundan pek bir fark da olmayacak. ondan sonra çıkıp %40 fark ediyor demezler mi.. netice itibari ile ben bu başlıkda birilerinin bu işin ticaretini yaptığını düşünmekteyim yoksa sayfalarca bu konu konuşulup da daha ufak hacimli bir motosikletin lpg li büyük hacimliyle aynı yolu aynı paraya aldığı sonucuna varınca birden mesaj atası depreşenlerle dolu. eh nihayetinde olacakki bir zararı gelip burda savunacak. tabii birde ben özelden yardımcı olurum deyip benzinle aynı hesaba geldiği konuşulunca birden bilgi paylaşma istekleri gelir ne kadar da ilginç değil mi?

    ha birde duyarlı vatandaş olup yasalara aykırı olarak takılan lpg yi şikayet edince de cahil oluyorsun. eh boşuna dememiş atalarımız doğru söyleyeni 9 köyden kovarlar diye. takan kişi sistemi doğru dürüst bir firmaya bile taktıramıyorken, motosiklette kullandığı sistemin dayanıklılığını bile test edemiyorken tel maşa ortalarda dolaşıyorken hiiiç ama hiç cahil olmuyor...

    takın kardeşim takın istediğiniz yere gidin bi duvarda patlayın sonra da göreyim ben sizleri. daha da mesaj yazmayacağım yazdıkça yazı içinde laf sokuşturmaya kadar gidiyor. sizlere tüpünüzle mutluluklar. bir gün aya giden ilk türk olursanız şaşırmam...
    kymco agility 50 5700km >> honda cbx 250 2100km >> honda cb 125 ..?
    Demirden korksak motora binmezdik..

  18. #58
    buberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Varadero
    Alıntı safakk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eveet yine aynı senaryo

    yukarda 200cc lpg li bir motosiklet yerine ekonumi için cup alındığında aynı fiyata hatta daha ucuza aynı mesafenin nasıl gidildiğinin hesabu var. adam çıkmış diyor ki hani alternatif? amaç şehir içiyse zaten 200cc de olsa 100cc de olsa yapılacak hızlar belli olduğundan pek bir fark da olmayacak. ondan sonra çıkıp %40 fark ediyor demezler mi.. netice itibari ile ben bu başlıkda birilerinin bu işin ticaretini yaptığını düşünmekteyim yoksa sayfalarca bu konu konuşulup da daha ufak hacimli bir motosikletin lpg li büyük hacimliyle aynı yolu aynı paraya aldığı sonucuna varınca birden mesaj atası depreşenlerle dolu. eh nihayetinde olacakki bir zararı gelip burda savunacak. tabii birde ben özelden yardımcı olurum deyip benzinle aynı hesaba geldiği konuşulunca birden bilgi paylaşma istekleri gelir ne kadar da ilginç değil mi?

    ha birde duyarlı vatandaş olup yasalara aykırı olarak takılan lpg yi şikayet edince de cahil oluyorsun. eh boşuna dememiş atalarımız doğru söyleyeni 9 köyden kovarlar diye. takan kişi sistemi doğru dürüst bir firmaya bile taktıramıyorken, motosiklette kullandığı sistemin dayanıklılığını bile test edemiyorken tel maşa ortalarda dolaşıyorken hiiiç ama hiç cahil olmuyor...

    takın kardeşim takın istediğiniz yere gidin bi duvarda patlayın sonra da göreyim ben sizleri. daha da mesaj yazmayacağım yazdıkça yazı içinde laf sokuşturmaya kadar gidiyor. sizlere tüpünüzle mutluluklar. bir gün aya giden ilk türk olursanız şaşırmam...
    Tamam ya niye kızıyorsun benzin almaya devam ediyoruz. Motorları satıp cup da alırız. Paketçi sananlar oluyor diyen arkadaşlar var ama olsun maksat ekonomi yapmak. Bu arada hangi petrol şirketiyle anlaşmalısın
    sedat_57 ve ozgurakman bunu beğendiler.
    dolar 10 lirayı geçecekmiş.

  19. #59
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı buberk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam ya niye kızıyorsun benzin almaya devam ediyoruz. Motorları satıp cup da alırız. Paketçi sananlar oluyor diyen arkadaşlar var ama olsun maksat ekonomi yapmak. Bu arada hangi petrol şirketiyle anlaşmalısın
    lpg yi satanlarda petrol şikreti değil de ne şirketi ?
    kymco agility 50 5700km >> honda cbx 250 2100km >> honda cb 125 ..?
    Demirden korksak motora binmezdik..

  20. #60
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    ooOOooo dostum safakk arkadaşımda gelmiş. gece yokluğunda iyi kaynattık. ama helal olsun hemen yetişmisşin. dostum cup da kullandım scoterde, zevk meselesi şimdide bunu kullanıyorum. şimdi burada yazdıklarımızı kişiselleştirmemek gerek sözüm sana değilde lpg takanlar aptaldır diyenler bile çıkıyor. durum böyle olunca da ister istemez sinirler geriliyor. bundan dolayı benim şahsına karşı bir kusurum olduysa veya olursa şimdiden özür dilerim. sen benzinin pahalılığından şikayet et bizlerde lpg nın pahalılığından şikayet edelim. motorumun adı sarıkaçandı senin uzay yolculugu öenerin üzerine değiştiriyorum çılgın türk 3.5 yapıyorum ( show tv den esinlendim ) sistemin dayanıklılık ve test konusuna gelince senin güzel hatrın için kendi taktıgım bir sistemi sırf senin için deneme tahtası niyetine kullanacagım. ama bana zaman ver biraz birikim yapayım. eski püsküde olsa motosikleti sırf senın için alacagım. hangi testi istersende yapacagım. ama bana yardımcı olacaksın tamam mı. kamyonsa kamyon dozerse dozer gerekiyorsa ateşede ataçagız. ama sende en azından mutlaka bir kamera ayarla tamam mı.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)